| Forfatter |
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha - det er (sikkert en af mange) faren ved at pille med strømmen på. Det er nok ikke bare en sikring når den sagde bang..  Surt - den spillede ellers godt!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber at der er noget jeg kan bruge fra Sølvsuper 10......  Jeg så jo hvor den store gnist kom fra,ca......... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men når der ryger een ting, tager den ofte mere med sig i faldet. Når der ligefrem var et knald, så tror jeg med min begrænsede viden ikke du skal være alt for fortrøstningsfuld. Desværre..
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal oplives! jeg nåede ikke at høre den!
Æv, hvor surt! Pas nu på ikke at forvolde skade på andet en gammelt elektronik
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er skide ærgelig over det.Men det er også bare min egen skyld.Hvor dum kan man være?Det som jeg troede var snoretræk til skalanål,det var ledende og loddet og det hele.Det lignede dælme et snoretræk.Men nej,det var strømførende!!  Det var sløset af mig.Øv! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man bliver jo klogere hele tiden. Så passer du i det mindste bedre på, når du piller i 75'eren
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert!!  Men surt for det var en FED radio.Køber nok en der har stereo og beholder kassen.Den er jo enormt flot __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok hvis du får liv i den igen kan du få min dekoder.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og du kan sikkert også bruge potmetre og en hel masse andre dimser. Det er ikke alt der er gået i den - så den må blive donormaskine
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
AJJ, er det din Huldra 8??? Der er jo rør i, så du skal lige passe temmelig meget mere på end normalt. Spændinger på 300 - 400 volt er ikke til at spøge med. Til gengæld er rørene ret robuste, så det er som oftest kun lidt kondensatore eller modstande der er svitset. Men vær du glad for det ikke er dig der er sendt i gulvet. Jeg "kom" engang til at aflade en lille kondensator i en slukket rørforforstærker med en skruetrækker. Bang, chok. Bagefter så jeg at der var smeltet en pæn lille cirkelbue på ca. halvdelen af skruetrækkerens bredde. Nu om dage rydder jeg pænt op på bordet inden jeg piller ved en tændt rørforstærker, og tænker mig om inden hvad og hvor jeg skal måle inden jeg måler noget som helst. Gribben her køber gerne ådslet
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Gribben her køber gerne ådslet
|
|
|
 - Det kan jeg godt forstå. Den spillede også fint, i fredags! Hvor meget rør er der egentlig i den? Tanten snakkede noget om noget med "høje frekvenser", da jeg spurgte lidt til det. Jeg tænkte at det nok bare var i radiodelen de sad. Men det er altså ikke kun hvis det er en røreffektforstærker, man skal passe rigtig meget på? Er det nok at der sidder et par rør i radiodelen, til at det ikke er for begyndere?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Mellemhjulet skrev:
Gribben her køber gerne ådslet
|
|
|
- Det kan jeg godt forstå. Den spillede også fint, i fredags!
Hvor meget rør er der egentlig i den? Tanten snakkede noget om noget med "høje frekvenser", da jeg spurgte lidt til det. Jeg tænkte at det nok bare var i radiodelen de sad. Men det er altså ikke kun hvis det er en røreffektforstærker, man skal passe rigtig meget på? Er det nok at der sidder et par rør i radiodelen, til at det ikke er for begyndere?
|
|
|
Der er vist transistore i udgangen, mens forforstærker og radiodel vist er med rør. Det kan da godt være spændingerne holder sig mellem 200 og 300 volt så. Men man skal altid passe på sig selv når det er rør. Men Tanten har tilbudt mig den til en fair pris  , så det bliver et dejligt projekt at få den igang igen en dag.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er din nye radio....
De er ikke kede af det deroppe
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg afholder mig fra alt hvad der har rør, et stykke tid endnu  . Held og lykke med projektet! Ja, hvis det ikke lige var fordi den kostede 14000, kunne han nok blive fristet
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er vist mere end vintage - very old port  men 14.000 dask og så er den ikke afprøvet men Tante må have 2 hvis han skal høre stereo
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er glad for at min Huldra 8 nu er på vej til et nyt og godt hjem.Inden den får alt for stor affektionsværdi for mig  Jeg kunne godt nok ikke finde på at købe den anden radio som Mashuro har linket til.De er vanvinttige mht priser i Norge. På www.finn.no er der en Huldra 8 med et sæt Hifisystem 10,formedelst 5000 kr!!!  Det er ikke utænkeligt at Mellemhjulet har skudt papegøjen med denne handel  Jeg vil helst ikke høre om det............. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn:Det er liiiiige sent nok.......  Men det er taget til efteretning
Mellemhjul:Den er ikke helt død,der for eksempel er lys i den......Spøg til side,jeg tror ikke at den er helt umulig.Det er i hvert fald min egen vurdering(krydser fingre).Og jo,jeg husker godt den med papegøjen  Denne Huldra 8 er ældre end den sketch  Og superflot!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |