| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b: Det er lige før der skulle falde en lille erkendtlighed i forbindelse med at du skrev indlæg nr 1000 her på min tråd  Men jeg er for deprimeret oven på tabet af min Huldra 8 til at jeg kan overskue det  Så jeg nøjes med at takke alle der har bidraget med indlæg her,med råd og dåd og et par fornuftige handler og sågar reparation af det lækre gamle grej.Tak skal I ha',allesammen  Keep it comin'
Nu vil jeg lige se om der sidder noget i Sølvsuper 10,som evt KUNNE bruges i Huldra 8(rolig,Mellemhjul,jeg kigger bare  )
Lidt senere:Har haft begge apparater åbne nu.Der er ikke umiddelbart sammenfald mht komponenter.Så apparaterne er samlet igen og ikke mere pilleri fra min side. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brug for en 'succes-oplevelse',så nu tager jeg ind og køber en rem til min båndoptager(TCD330). Har lige haft låget af min TR2075.Skalanålen var holdt op med at lyse.Havde ekstra pære på lager.Jeg skubbede lidt til lampen,og vupti,der var lys i den igen
Hvor var mit held igår,da jeg fumlede med Huldra 8.......?  Øv!!!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
indlæg nummer 1001  hvor køber du remme til TCD maskinerne ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Bjørn:Det er liiiiige sent nok....... Men det er taget til efteretning
Mellemhjul:Den er ikke helt død,der for eksempel er lys i den......Spøg til side,jeg tror ikke at den er helt umulig.Det er i hvert fald min egen vurdering(krydser fingre).Og jo,jeg husker godt den med papegøjen Denne Huldra 8 er ældre end den sketch Og superflot!! |
|
|
Til gengæld bliver dit skyggebillede hængende på tapetet hvis det er en rørforstærker
Det er ikke sikkert den er ældre end papagøjen
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Jeg har købt rem i Würtz på det modsatte hjørne af Brinck Elektronik(Frederiksborggade).Men det var ikke det der var problemet.Har skiftet idag,og med og uden rem på tælleren,den kører ujævnt med tendens til for langsomt.Den er slidt i stykker,den motor.Der skal ny motor til.Så jeg får lov at slagte kammeratens TCD310 MkII.Prøves skal det,og de er samtidige,de to maskiner(TCD310 MkII og TCD330).Mit gæt er at motorerne er de samme(Hysterese synkron motor). Det er det der sidder i alle 8 båndoptagere der kan hænge på væggen.
Og så var det farvel til Huldra 8.......  Den er just blevet afhentet  Håber at Mellemhjulet får liv i hende igen.Det fortjener hun(og han  ).Den var bare så sk*de flot,den radio!! Og den lød rigtigt godt  ............... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også være slidte lejer
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey tante berg... kender du noget til/om denne her? vil den være et par klejner værd?

| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias:Hvis du kan finde køberen,så får du 3-400 kr.Måske en nordmand vil gi' lidt mere,da den er i eg.Det er første gang jeg selv ser det.Jeg har selv en,i palisander.Den er meget sjov,men også det mindste Tandberg man kan få.Jeg er glad for min og bruger den en sjælden gang.Den når dog ikke en Huldra 8 til sokkeholderne  Men den er historisk interessant. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe okayor det så.. tror ikke jeg køber den så.. jeg gider ikke at købe for at sælge igen hvis den ikke er mere værd   __________________
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias:Sølvsuper var for den gemene arbejder der havde kvalitetssans,og Huldra var for grosseren og det øvrige jet-set,dengang sidst i 1960'erne  Du skal kigge efter dem her:
Huldra 10(1974.2 x 25 Watt.FM/AM)
TR1000(1972-1974.2 x 35 Watt.FM/AM.Fås med 40 og 55 Watt også)
TR2025(1975-1977.2 x 25 Watt.Kun FM.Fås også med 40 Watt)
TR2055(1977.2 x 55 Watt.Kun FM)
TR2075(1975-1976.2 x 75 Watt.FM/AM)
TR2075 MkII(1977.2 x 75 Watt.FM/AM)
De to TR2075'ere er i mine øjne klart de fedeste,med et enormt overskud(bemærk de forskellige drejeknapper på de to apparater)  Den 'go'e gamle' Tandberg-lyd får man i Huldra 10 og TR1000.Der er så ikke lige så mange kræfter i som i de senere modeller.Men sat sammen med de rette højttalere(Tandberg Hifi System XX),så er der vellyd i rå mængder alligevel __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Mathias:Sølvsuper var for den gemene arbejder der havde kvalitetssans,og Huldra var for grosseren og det øvrige jet-set,dengang sidst i 1960'erne Du skal kigge efter dem her:
Huldra 10(1974.2 x 25 Watt.FM/AM)
|
|
|
Nu vil Tanten jo ikke have sin tråd i Vintage forum så derfor bliver jeg
nødt til at indskyde en bemærkning fra Lillebøtte Udflytter Overdrevs
Sprogselskab til yngre deltage i dette moderne forum:
Gemen er i nutidig sprogbrug et ord man bruge om en tarvelig, slet eller ond person.
Da jeg ikke kan forestille mig at Tanten -det rare menneske- er medlem af det
"ultraliberalistiske feudale vi skal have gabestokken og stavnsbåndet
tilbage parti" tror jeg at man omkring den typiske køber af en sølvsuper kan erstatte ordet gemen således at der kommer til at stå: Sølvsuper var for den almindelige arbejder
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Jeg tillader mig at bruge ordene 'gemene arbejderklasse' da jeg selv er en af dem(jeg kunne også ha' skrevet 'pøblen')  Jeg er dog gået et par trin op mht valg af Tandberg.Det er jo herligt at apparaterne tit og ofte er til at betale idag
Iøvrigt måtte jeg herover i dette forum,da jeg kun kan finde ud af at uploade billeder her....... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber dog at du tilhører den "almindelige" arbbejderklasse og ikke den "onde" arbejderklasse
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt senere idag bliver det rigtigt spændende.Jeg skal tjekke om motoren fra den her:
TCD310 MkII
....passer over i den her:
TCD330
De er ca fra samme år.TCD310 MkII blev sat i produktion i ca 1974/75 og var med helt frem til 1977(er i kataloget  ) og TCD330 vist nok i 1976.Håbet er at TCD310 MkII ikke har kørt nær så meget,som jeg mistænker min TCD330 for at ha'.Jeg er RET sikker på at min TCD330 har kørt Jorden rundt adskillige gange
Nu må vi se.Tænk hvis det er så 'nemt'(har aldrig skiftet motor før,men nu skal det i hvert fal prøves  ) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en er til salg i sverige for 500 svkr (det har selv en "gemen" råd til) 

__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Den der står her har jeg fået forærende  Og TCD330 var også uhyre billig  Så sk*de være med det,nu skal det forsøges om jeg kan få en velfungerende maskine ud af to halvsløje maskiner.Jeg tror på det __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gribben her var jo lige forbi og hente Tantens gamle Huldra 8 i går aftes. (Den er ikke helt død, den sover bare.....)
Og skulle jo lige høre lidt Tandberg (man kan ikke høre andet der..........  )
Nu spiller jeg selv pt. på en Tandberg Huldra 10, så jeg er ikke helt
fremmed overfor lyden af gamle radioer. Men det jeg hørte var en TR2075
på Tandberg Monitors. Og det var jo ganske godt. Lige præcis den type
anlæg hvor man ikke gider tænke på kabler og forkromede krykker, fordi
det levere en lyd der får en til at interessere sig for musikken. Det
jeg bed mest mærke i, var den dejlig tørre, dybe bas der blev afleveret
af 12" tommer basenheder i det lukkede kabinet. Endnu engang må jeg jo
bare erkende at store basenheder kan noget en masse små put put enheder
i en højttaler ikke rigtig kan gøre på samme måde. (Sidst jeg hørte
store basenheder var i Århus hos Pmoren og hos Pouls Audiobutik, og der
var oplevelsen af hvad store enheder gør for lyden den samme).
Det er jo deprimerende at man som nogenlunde velaflagt borger i midt
70'erne kunne gå ind i en nogenlunde normal radioforhandler og købe noget så vellydende
og holdbart. I dag ville man i en specialforretning kunne få svært ved
at finde noget der giver lige så stor musikfornøjelse  Jeg har da hørt værre rundt om i specialbutiker. Jeg forstå squ' godt Tanten er glad for Tandberg  Og så var det jo også hyggelig at se Tanten i virkeligheden. Håber du nyder gravøllen...........
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre Mellemhjulets musikoplevelse hos dig Tante - så kan det jo ikek stå helt galt til Her nedenfor to Tandberg krabater der lige er kommet på lauritz i Helsingør - kender dem ikke men jeg kan huske at jeg som "purk" var imponeret af den måde de skrev CrossField med slyngskrift - meget flottere end marantz  no offfense "Fredmarantz" marantz er stadig fede at se på 
|
| Til top |
|
| |