| Forfatter |
|
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lille sæt Philips makrelsalat linker til, kan nu også spille ganske udemærket..  Altså ikke at jeg selv ville købe det,(  ) men til prisen var det såmænd ok.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Her er et hun overvejer (til 2000,-). Højttalerne har ihvertfald noget der minder om træ-finish. Men det er en multi-CD afspiller hvilket så ikke er så godt?
|
|
|
Den model du henviser til kender jeg ikke. Problemet med multicd er at det består af en masse automatik, som nemt sætter sig fast. I dette tilfælde er det 5 skuffer der skal skifte i forhold til hinanden, så den valgte cd kan afspilles. Det kræver en masse tandhjul og drivarme som skal stå rigtigt og som oftest er lavet af plastic. Der skal altså ikke meget til før den takker over et sted med det resultat at hele mekanismen er blokeret og apparatet skal til reparation. Derfor ville jeg foretrække enkeltcd.
Udfra de nævnte krav kunne denne være en mulighed : http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214881
Den er ikke så stor hvilket kan være en fordel der hvor den skal bruges. Der er ikke båndoptager. Der er ikke noget unødvendigt mekanik. Det er træhøjttalere ( kvaliteten må du så bedømme hvis du skal med ud og købe den ). Prisen passer nogenlunde ( den er jo nok lidt dyrere i butikkerne end på nettet ).
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg takker da (på min mors vegne  ) for alle buddene.
Jeg havde faktisk ikke forventet så forholdsvis mange svar vedrørende et minianlæg her på hifi4all.
Så må tiden vise hvad det ender med... Jeg vil da foreslå hende at kigge på noget JVC.
Måske en Henry Kloss Model One + en discman? Kan man få "discmen" til mellem 600-800,-kr.? Kan de nye discmen også afspille CD-R og MP3?
|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Makrelsalaten siger (Synes iøvrigt jeg kender hende  , eller har kendt) , så havde jeg altså også valgt en JVC Boomblaster. Den kan spille HELT suverænt, og så er der også råd til en omgang øl til sønnike for indsatsen. Lad være med at bruge så meget tid på at finde ægte HIFI lyd til de penge, men finde noget din mor kan bruge til dagligt. Enkelt og simpelt. Det ville min mor ha værdsat, og så er lyden bare noget der er der. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg har da faktisk før hørt fra andre hold at disse Boomblastere skulle kunne både "boome" og "blaste" ret godt! (ingen ironi hér - jeg mener det).
Sådan en vil jeg da også foreslå hende. Så må vi se om hun bryder sig om designet...
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
waggy skrev:
Som Makrelsalaten siger (Synes iøvrigt jeg kender hende , eller har kendt) , så havde jeg altså også valgt en JVC Boomblaster. Den kan spille HELT suverænt, og så er der også råd til en omgang øl til sønnike for indsatsen. Lad være med at bruge så meget tid på at finde ægte HIFI lyd til de penge, men finde noget din mor kan bruge til dagligt. Enkelt og simpelt. Det ville min mor ha værdsat, og så er lyden bare noget der er der. |
|
|
Syntes sådan en boomblaster lyder af H**vede til. Den kan jo ikke spille musik. Man skulle tro at techno det dur den til, men NEJ heller ikke der. bassen er så buldrene at man slet ikke kan finde rytmen. Bare min mening
Syntes du skal vælge et af de små JVC anlæg.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tak for input'et.
JVC kan det under alle omstændigheder meget vel ende med at blive. Jeg tvivler nu også på at boombox look'et falder i god jord...
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik forbi et par minianlæg, der var linet op i Daells bolighus i Glostrup. Der var et par stykker der i det mindste ikke lød direkte ubehagelige. Måske en mulighed. Kan bare ikke lige finde nogen jeg kan genkende på hjemmesiden
S.R
|
| Til top |
|
| |