Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvem kommer til KTmessen ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
CLIX skrev:
Lige hjemvendt fra messen må jeg sige, at jeg generelt synes den var skuffende, dog med visse meget positive elementer.
Hvorfor? Fortæl fortæl!

Der var på forhånd nogle mærker vi ville se/høre, så det var primært dem vi gik efter.

Rotel: Afspilleren havde problemer med at spille under demoen, det er jo ikke et godt tegn, så der smuttede vi hurtigt fra igen.

GamuT: Kender ikke navnet på dem der spillede nede i kælderen. Men vi blev enig om på hjemturen, at det nok var messens dårligste højttalere. Kan slet ikke forstå hvad folk ser i dem, og nu får jeg sikkert hug af de mange GamuT tilhængere der er her inde, der vil fortælle at rummet/forholdene ikke var optimale, men det var hvis også den undskyldning der var efter messen i Kbh. Så hvis en højttaler skal have så specielle forhold for at kunne spille godt, så er det efter min mening noget skrammel.

Jamo, SA, HK, Marantz og mange af de mere "alm." mærker, var bare jævnt kedlige, der kunne man lige så godt besøge den lokale Fona, Expert eller hvor de produkter nu sælges.

Men der var selvfølgelig også positive ting.

Densen: Meget positiv demo.

Cayin, Martin Logan: Også meget postiv indtryk, god lyd.

Neeper Acoustics: Fedt design, og rigtig fin lyd.

Moby Disc: Hende der stod hos Moby Disc, var næsten hele turen værd. Sjældent har jeg mødt en sælger med så meget humør og kundeservice . Hende kan de være stolte af at have som medarbejder.

Det var så mine oplevelser, lad os høre jer andre.

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg da også komme med lidt lytteoplevelser:

Wilson/Krell: En stor, stor skuffelse for mig, havde troet jeg skulle høre showets bedste lyd der, men det kan spille meget bedre i andre omgivelser. Lydbilledet var fladt og uinspirerende. Men Björn Wiman spillede noget godt musik.

Gamut Phi spillede efter min mening ad r**en til, lyden var komprimeret, ja der kom stort set ingen lyd ud af de kasser.

Densen leverede en dejlig positiv overraskelse, og leverede over JM Lab standerhøjttalerne god detaljering og perspektiv, men der var ikke megen bund i de små kasser.

Dynaudio leverede efter min mening sammen med Plinius noget af showets bedste lyd, synes egentlig at de dækkede hele spektret udemærket, men havde nok forventet lidt mere bas af dem.

Martin Logan synes jeg også gjorde det godt og var sammen med Dynaudio det bedste der var at lytte til. Det var den typiske transparente elektrostatlyd og det var lykkedes godt at integrere bassen som jeg synes var meget præcis og kontant. Dette var for deres store model der spillede via. Ayre elektronik. De små ML lød simpelthen forfærdeligt, diskanten var støjende og integrationen med de dynamiske enheder lod meget tilbage at ønske.

Neeper Acoustics skal da også lige nævnes. Synes det var nogle utroligt flotte højttalere med et meget appellerende design, omend den "blåskimmel-finer" () der blev spillet på ikke lige faldt i min smag. Men finishen var rigtig, rigtig flot og kvaliteten af de anvendte komponenter var meget høj. lækkert med de alu. Lyden kan jeg ikke sige meget om da han desværre havde fået en stand i det store rum. Og så skal det siges at jeg synes det er helt fantastisk fedt at en så ung entusiast for levet sin drøm ud og laver en højttaler som denne. Kudos herfra.

Til sidst vil jeg nævne ExclusiveHifi, som havde en stand med Isophon, Xindak, AudioValve og Acoustic Signature. Der var rigtig god stemning her og det eneste sted med rigtig analog lyd i form af rør og pladespiller, de var desværre placeret for foden af trappen. Det var det setup jeg helst ville have hørt på messen, hvis bare der var nogle mere acceptable omgivelser.

Så vidt, her fra. En nogenlunde messe uden de store overraskelser. Men hvad lavede alle de møbler lige pludselig i foyeren, de har glædeligvis erstattet det forbandede car audio, men det er jo ikke en livsstilsmesse. Nåja, og så faldt jeg over et lækkert 80" Samsung plasma TV, men 400 kilo

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Igen en messe på det jævne, synes jeg. Ikke så mange plusser, men det er jo hvad man kan forvente efterhånden... Messer handler oftest om at "mingle" og få talt lidt med hifi-broderskabet. Men, det skal man jo heller ikke fornægte. Det kan være ganske hyggeligt.

Jeg er dog af den opfattelse, at Dynaaudio/Plinius havde en tilfredsstillende lyd på messen. Den store Plinius 9200 (integ.amp.) ser så dejlig ud og jeg ville da gerne prøve den i hjemmelige omgivelser ved lejlighed... Og så er den endda til at betale med menneskepenge.

Gamut Phi var en skuffelse af dimmensioner. Deres højttalere kunne på ingen måde skabe en fornemmelse af at tegne et stort og rummeligt lydbillede. Med andre ord, så stod højttalerne bare og spillede hver for sig, uden at skabe en sammenhæng. Det var bestemt ikke smukt. Endvidere synes jeg, at Phi-seriens finish ikke lever op til den standard man kan forvente af en højttaler i den prisklasse.

McINTOSH Nordic havde som så ofte før en flot stand. Men, at de er placeret i det store rum, hvor alt bare går op i bulder og brag, er mig en gåde. De har jo ikke en jordisk chance for at præsentere deres mere eller mindre eksotiske produkter på en tilfredsstillende vis. Jeg ville meget gerne have lagt øren til deres største model af cd-afspillere fra Lector. Den ser simpelthen for sprød ud. Men, det må blive ved en anden lejlighed, at den skal have et lyt.

Nordost havde som sædvanlig en god lyd. Björn fra NO holdt nogle glimrende demos om netkablers betydning og gav, efter min overbevisning, nogle gode tekniske forklaringer på hvorfor netkabler opfører sig forskelligt. En mand med en enorm teknisk indsigt, og som virkelig forstod at berige min sparsomme viden indenfor den mere tekniske del af Hi-Fi-produkter.

Ellers var det rart at få hilst på folk og fæ og få set en brøkdel af, hvad der rør sig i branchen.

Vi ses til næste år.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Uhh mange spændende ting! Det nye Cayin ser interssant ud. Hvem er det med Imacen?
Var der nogle der så Blu Ray?
Og nogle der hørte rumkorrektionsenheden fra Copland?

jold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

HK,  og mange af de mere "alm." mærker, var bare jævnt kedlige, der kunne man lige så godt besøge den lokale Fona, Expert eller hvor de produkter nu sælges.

Enig. H/K og JBL.

Var det en total skufende oplevelse. var ligesom den lokale fona.

forstår godt at jbl har svært ved at få den gode ry tilbage. Når ikke de vil presentere, det lidt dyre grej. De kunne bla. Have opstillet den nye ARRAY op med surround. Med deres jbl/lexicon forstærkere. Så længe de bliver ved med at satse på hr.og fru jensen. kan jeg godt forstå de ikke bliver respekterert mere. DET ER EN OMMER..

Dynaudio. Flot lyd

carsten

Til top Vis jold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jold

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

CLIX skrev:

Moby Disc: Hende der stod hos Moby Disc, var næsten hele turen værd. Sjældent har jeg mødt en sælger med så meget humør og kundeservice . Hende kan de være stolte af at have som medarbejder.

nu kan du måske forstå hvorfor det er min favorit pladebiks? .. resten af staben er iøvrigt på samme måde, en rigtig hyggelig butik at komme ind i, og staben er entusiastiske omkring musikken. rigtig fed butik!!
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Ja-ja hr Witzel; gu´kan de skaffe det hele, og joh; hun er flink. Men de ridser altså CD-erne, når de lægger dem i æsken, og en af mine "halvdyrt" indkøbte CD-ere var altså for ridset til min smag. I skraldespanden med den.

Jeg købte dog også Johhny Cash/Live at Folsom prison; hold10ligebøtte, hvor er den god!

Godt råd: Køb kun Cd-ere med ubrudt folieindpakning!  

Hvor var Pladekisten?

Nå; da også et hurtigt review af selve messen:

1: Godt at jeg ikke skal leve med den slags u-lyd, moderne, godt målende eller ej, derhjemme!

2: Godt at jeg kunne finde hjem, og at jeg har masser af musik. Så gik det alligevel!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Halløj!

Er egentlig ganske enig med de indlæg der har været.
Dynaudio/Plinius: Rigtig god lyd, dog måske lidt for anonym (kan dog være et overdæmpet rum?) og forbavsende lidt bas fra så store ht.
Martin Logan: Jo det er jo elektrostater. Men bassen var jeg ikke helt vild med, noget unøjagtig. Men det kan være rummet, min placering, indspilning, osv.
System Audio: Igen prøver de at vride bas ud af små enheder, selv med en kollosal vandring, får man ikke bas ud af små enheder. De forsøgte, men det var ikke bas der blev leveret. Men pæne er de da, så sælge skal de nok.
GamuT: Uha de Phi er fæle. Men fred være dem der vil leve med dem! Var så lige forbi deres udstillingsstand for at studere deres L serie, se om finishen var blevet bedre... Nope den er lige så slem som den plejer at være. Det er altså meget dyre ht. så jeg mener ikke der skal være finér samling på toppen af en ht. = tydelig streg gennem finéren. Og deres "bagplader" er stadig kastet på, ingen sad ens og der var "revner" mellem bagplade og højttaler, det er nok kineserproduktionen der skinner igennem!?
PS.: Neepers ht. var flotte, kvaliteten var i top, lyden kan jeg udtale mig om men glæder mig til at høre dem. Men jeg var forbavset over hvor små de var, de er jo nærmest lillebitte!

Mvh.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Flere af jer skriver, at I var skuffede over Gamuts nye Phi 5 - det kan jeg ikke helt følge

For mig lød Phi-5, som bedste bud på en ny højtaler i sin prisklasse på messen.

SA's nye Ranger derimod - den faldt helt igennem for mig. Af udsende en flot designet højtaler, men der var jo slet ingen bund i den.

Jeg tør næsten ikke nævne det, men nu bragte CLIX det jo selv på banen - det rum Gamut havde fået mindede jo mest af alt om et varmemester kontor i et social boligbyggeri

Mhv. Anders

Til top Vis Viffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viffer

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

CLIX skrev:

Yes, nåede også lige at få hende til at sælge mig deres Kraftwerk "Minimum - Maximum" 4LP box. Lækkert!

I øvrigt havde jeg og kammerat en større diskussion med sælgeren fra Sennheiser. Vi hørte Dave Matthews Band på hans 70.000 kroners reference elektrostat hovedtelefoner, "Orfeus". Trommerne lød af slattent pap, og bund var der i det hele taget ikke meget af, men han sagde det var fordi Orfeus var lavet til at spille klassisk musik, da al rytmisk musik er defineret som støj, og alligevel er uden dynamik. Der måtte jeg lige gå om bag hans rack af andre hovedtelefoner og grine af, før vi kunne fortsætte. Han lovede at sende det dokument der definerer rockmusik oma. som støj på mail, og det ser vi så frem til.

Og så forelskede jeg mig hovedkulds i Neepers højttaler. Nøj! hvor er den bare flot. Glæder mig til at høre den under bedre forhold en dag.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Viffer skrev:
Flere af jer skriver, at I var skuffede over Gamuts nye Phi 5 - det kan jeg ikke helt følge

For mig lød Phi-5, som bedste bud på en ny højtaler i sin prisklasse på messen.

Mhv. Anders

Jeg synes også den var den bedste højtaler på messen til prisen, det er lige før jeg hellere vil have den stående end de utroligt kedelige Wilson standere på Krell-standen der koster 4-5 gange så meget. Neutral var den måske ikke, men faktisk den eneste højtaler jeg hørte der kunne engagere mig i musikken.

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Syntes faktisk at Audio Pro´s lille minianlæg med tilhørene små højtalere spillede utroligt flot størelsen taget i betragtning.

Krell/Wilson var noget jeg virkeligt havde set frem til at høre,men må som andre sige at jeg blev en anelse skuffet over hvad det kunne

Syntes godt om Rotel og højtalere fra Focal

Neepers højtalere er virkeligt flotte og efter forholdene lød de godt,men blev overrasket over den "lille"højde de havde.

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Var der nogle der så Blu Ray?

Ja! Bestemt!

Blu-ray gav nogle fantastiske billeder, og den største glæde og overraskelse fik jeg da jeg så et Samsung plasma. Har aldrig før set et plasma TV der har været værd at kigge på, men det her var bedre end LCD! kontrasten og dybden var helt kanon, updateraten var meget bedre end den nogle slatne ms LCD kan præstere, og selv tæt på var der knap forværring af billedet. Fedt, fedt. Og så til 20 tusinde kroner, det var et røverkøb.

PS: nu er det selvfølgelig heller ikke retfærdigt at sammenligne med de TV der hænger f.eks. i Bilka, Fona etc. de er koblet til den samme signalkilde og de gider sikkert ikke indstille tv'ene. Nå men, jeg havde en sjov lille oplevelse med en sælger der postulerede at den eneste rigtige måde at teste TV på var med antennesignal Ahvad for noget. Så er det jo det svageste led, smart smart. Så kan man ikke se at det er nogle skodtv. Håber ikke der er for mange der hopper på den...

Morten

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Citér:
Nå men, jeg havde en sjov lille oplevelse med en sælger der postulerede at den eneste rigtige måde at teste TV på var med antennesignal Ahvad for noget. Så er det jo det svageste led, smart smart. Så kan man ikke se at det er nogle skodtv. Håber ikke der er for mange der hopper på den...

Morten

Jeg mener, at det giver god mening. Mere eller mindre alle lcd og plasmaskærme ser jo forrygende ud med bluray, HD og jeg skal komme efter dig. Men det er først når man ser, hvad de kan gøre ved et alm. antennesignal, at man får en ide om, hvordan det ser ud hjemme ved en selv.

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:

Citér:
Nå men, jeg havde en sjov lille oplevelse med en sælger der postulerede at den eneste rigtige måde at teste TV på var med antennesignal Ahvad for noget. Så er det jo det svageste led, smart smart. Så kan man ikke se at det er nogle skodtv. Håber ikke der er for mange der hopper på den...

Morten

Jeg mener, at det giver god mening. Mere eller mindre alle lcd og plasmaskærme ser jo forrygende ud med bluray, HD og jeg skal komme efter dig. Men det er først når man ser, hvad de kan gøre ved et alm. antennesignal, at man får en ide om, hvordan det ser ud hjemme ved en selv.

Så er det jo også antennesignalet man ser, og ikke tv'et.

Morten

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
CLIX skrev:

nu kan du måske forstå hvorfor det er min favorit pladebiks? .. resten af staben er iøvrigt på samme måde, en rigtig hyggelig butik at komme ind i, og staben er entusiastiske omkring musikken. rigtig fed butik!!

Er også sikker på at mange af mine pladekøb for fremtiden vil foregå der

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

CLIX skrev:

witzel skrev:
CLIX skrev:

Det er også min favorit pladebutik, men hun står der ikke til dagligt, så bliv nu ikke skuffet.

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
CLIX skrev:
witzel skrev:
CLIX skrev:
Det er også min favorit pladebutik, men hun står der ikke til dagligt, så bliv nu ikke skuffet.

Hehe... hvis de andre nu er på samme måde, så er det jo ikke så ringe

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Svinefar skrev:

Citér:

Morten

Morten

Du bruger vel også antennesignalet derhjemme?

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:
no-limit skrev:
Svinefar skrev:

Citér:

Morten

Morten

Du bruger vel også antennesignalet derhjemme?

Det er efter min overbevisning stadig den begrænsende faktor, den viser ikke tv'ets flaws.

Morten

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum