Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 03:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ufatteligt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 04:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:

citer  him self

der må vel være nok idioter derude (herinde) der er villige til at bruge kæmpe summer på hifi, til at de overlever...

citer rattanhuset

Det tror da fanden. Man skal da være godt dum eller have for mange penge, hvis man vil give 100K for en forstærker (eksempelvis) i stedet for en til 30-40K som spiller lige så godt i de flestes ører. Så nej, det forstår jeg da godt

Æd selv en princen rolle

Jeg er fuldstændig ligeglad med at der ikke blev nævnt navne man blir kaldt dum fordi man har en dyr forstærker

tænk før i lukker l**t ud

Hejsa

I lige måde "kammerat"

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 04:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke bruge nogen som ikke står ved det de siger så kammerat nej

Hejsa

Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 04:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:

Jeg kan ikke bruge nogen som ikke står ved det de siger så kammerat nej

Hejsa

Det var du sg længe om at fatte, mage til overfølsom mand skal man sg lede længe efter.  Som sagt er "legestuen" slut for mit vedkommende. Kan du sove godt, når blodtrykket er faldet igen!

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 04:57 | IP-adresse registreret  

Kan du sige at jeg lyver, hvad med at tænke jer om inden i taler for i ved aldrig hvad det er for en psykopat der sidder i den anden ende,

At jeg bare skulle ta en tudekiks havde du med garanti ikke sagt hvis du sad i min stue

hvis jeg får en advarsel for mine udtagelser så versgod

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 05:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:

Kan du sige at jeg lyver, hvad med at tænke jer om inden i taler for i ved aldrig hvad det er for en psykopat der sidder i den anden ende,

At jeg bare skulle ta en tudekiks havde du med garanti ikke sagt hvis du sad i min stue

hvis jeg får en advarsel for mine udtagelser så versgod

Nej det havde jeg ikke sagt hvis jeg sad i din stue, det kommer jeg nemlig aldrig til!

Men bortset fra dét, så har jeg vist heller ikke sagt du lyver og desuden synes det er enormt barnligt at true folk. Måske der er en grund til at du "kommer igen" her.... Det kan man jo så spekulerer over. Men nu gider jeg ærlig talt ikke være med til at ødelægge denne tråd yderligere. Det har nemlig ret i at det er sådanne tråde som ødelægger det for andre og vi er vist derude hvor det intet har med tråden at gøre længere. At du ikke kan bruge mig til ret meget, det er jo så ikke mit problem

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 05:06 | IP-adresse registreret  

Skulle du ikke i seng

Hejsa

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:

Jeg er fuldstændig ligeglad med at der ikke blev nævnt navne man blir kaldt dum fordi man har en dyr forstærker

tænk før i lukker l**t ud

Hejsa

Det er jo totalt forkert og misforstået. En skrev at man er idiot hvis man giver 100.000 for noget der ikke er bedre end noget til 30.000. Det er da ikke det samme som at kalde nogen for idiot hvis de bruger 100.000. Hvis altså det man har givet 100.000 er langt bedre. Men det kræver selvfølgelig at man læser hvad der står og ikke leder med lys, lygte og lup efter en grund til at blive fornærmet. Hvem er det for resten der har hevet dig herind ved hårrødderne hvis du hader stedet så meget?

I øvrigt opfatter jeg det første indlæg som en begejstring for at vi har så mange eksklusive og lækre mærker at vælge imellem, på trods af at størstedelen af befolkningen ikke vil bruge mere på deres anlæg end hvad deres bil koster om måneden. Og det er da også glædeligt - der kan ikke være mange forhandlere af high-end hifi der skovler formuer hjem.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Det er mig efterhånden ufatteligt at så mange eksotiske og mindre eksotiske hifi-mærker kan overleve når man betænker at Hr. og Fru Danmark helst kun vil investere i et minianlæg med små paphøjtalere til indbygnin i væggen.

Det er såmændt noget så simpelt: De mennesker der lever af at sælge eksotisk grej, lever ikke af "Hr. og Fru Danmark", så hvad "Hr. og Fru Danmark" gerne vil have, det påvirker ikke salget af tungt hifi-udstyr overhovedet. Længere er den faktisk ikke.

Dét der kan irritere mig, er at "Hr og Fru Danmark" synes jeg er rablende vanvittig fordi jeg har et anlæg til 100.000,-, men hvem løfter et øjenbryn hvis man bruger 400.000 på en Volvo som har smidt det meste af 200.000,- i værdi tre år efter? Så er man jo bare en fornuftig familiefar, ikke?

Getz 1.1 foreva!!

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

står der ikke at man skal da være godt dum hvis man bruger 100kg på en forstærker? ergo må jeg være dum og vi er sikkert nogen stykker som hvis iq ligepludselig blir reduceret, hvad er det lige jeg misforstår

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:
står der ikke at man skal da være godt dum hvis man bruger 100kg på en forstærker? ergo må jeg være dum og vi er sikkert nogen stykker som hvis iq ligepludselig blir reduceret, hvad er det lige jeg misforstår

Det står der ikke - der står man skal være godt dum hvis man bruger 100.000 på en forstærker hvis man kan få noget der spiller ligeså godt for 30.000.

Og kg? Hvorfor skal vægten nu blandes ind i det?

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

ergo er jeg dum fordi jeg har givet 100kg der er stor forskæld på kvaliteten fra 30kg til 100kg skal jeg lige sige

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:
ergo er jeg dum fordi jeg har givet 100kg der er stor forskæld på kvaliteten fra 30kg til 100kg skal jeg lige sige

Nej, forstå dog ideen. Han skriver jo for hulen hvis den til 30 er lige så god. Hvis den ikke er, så gælder det ikke længere.

Og hvad har vægten med sagen at gøre? K betyder kilo, altså 1000, kg betyder kg, altså vægt.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:

Ja, du har ikke undret dig over at der ikke er kommet nogen for at forsvare din holdning endnu? Måske har du liige kommet til at overreagere på et tidspunkt, men det forventer jeg nu heller ikke af dig at du vil indrømme det.

Kan du ikke se at det var lidt af et provokerende indlæg du kom med i starten? Du sagde at det var en l***e tråd, og forventede måske at alle ville give dig ret? Tror du deltagerne kunne forventes at reagere på en anden måde efter dit overlagte angreb på trådens emne? Og sidst, men ikke mindst, hvorfor leger du selv politimand i stedet for at anmelde tråden til en moderator hvis den er så krænkende som du synes???

Og hvad vil du have ud af det? En uforbeholden unskyldning til alle der ejer et anlæg til 100 k?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

@Hejsa: Du er (som jeg ser det) den eneste spoiler i denne tråd.

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke Hifi drejer sig om prisen på udstyret, der er ingen der siger en forstærker til 3 kilo ikke kan lyde bedre end en til 100 kilo, men det er da folks egen beslutning hvad de vil bruge deres penge til, man kan ikke kalde andre for idioter alene på grund af deres prioteringer.

Dog undre jeg mig over af nogle highend forretninger kan køre med tilbud på 40 % og lign.så må deres fortjenster da være usmaglige store.

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Batman skrev:
Det er mig efterhånden ufatteligt at så mange eksotiske og mindre eksotiske hifi-mærker kan overleve når man betænker at Hr. og Fru Danmark helst kun vil investere i et minianlæg med små paphøjtalere til indbygnin i væggen.

Det er såmændt noget så simpelt: De mennesker der lever af at sælge eksotisk grej, lever ikke af "Hr. og Fru Danmark", så hvad "Hr. og Fru Danmark" gerne vil have, det påvirker ikke salget af tungt hifi-udstyr overhovedet. Længere er den faktisk ikke.

Dét der kan irritere mig, er at "Hr og Fru Danmark" synes jeg er rablende vanvittig fordi jeg har et anlæg til 100.000,-, men hvem løfter et øjenbryn hvis man bruger 400.000 på en Volvo som har smidt det meste af 200.000,- i værdi tre år efter? Så er man jo bare en fornuftig familiefar, ikke?

Getz 1.1 foreva!!

Har brugt samme argument overfor familie og venner ....

men selvom det er et logisk ( set fra min side ... da det er min hobby ) køber de den ikke.

--------------------------------------------------

Tror ikke at de har været i " Situationen" hvor man via et godt ( sammensat ) anlæg, er

blevet dybt berørt følesesmæssig af musikken/kunsteren.

Mvh.

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Batman skrev:

Getz 1.1 foreva!!

Hehe, Otto, skulle faktisk lige til at skrive lignende indlæg

Tænk tanken videre til møbler, huse osv...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:

100kg hvad? Kartofler?

Er ellers enig i dig med din betragtning, hvis du snakker 100kkr ift. 30kkr. Du får højst sandsynlig 'bedre' lyd for de ekstra 70kkr, men spørgsmålet er jo bare, om du selv synes det er det værd. Hvis Ja, så er alt jo i den skønneste orden

Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

him self skrev:

der må vel være nok idioter derude (herinde) der er villige til at bruge kæmpe summer på hifi, til at de overlever...

men noget andet der er ufatteligt, hvad er meningen med tråden??

Der jo også "idioter" der velvilligt betaler 700.000 for en BMW, når man kan få en Skoda til det halve, der iøvrigt lammetæver BMW'en.

Sådan er det bare med hobby og følelser for et produkt.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jaja, men vi skal altså også kunne tåle lidt tæsk for vores mystiske hobby, den er jo ikke så let at forstå som f.eks. MC. En af mine arbejdskolegaer lavede lidt grin med det en dag, men han kører MC. Det blev til en ganske sjov frokost. Kørekort+udstyr+MC løb op i 120000. Han kan køre på den 8 måneder om året. Så det svarer til ca. 180000 kr. hifi udstyr der kan bruges årets 12 måneder. Sådan havde han ikke lige tænkt over det .

Sådan er der sikkert mange ting som Otto også nævner med f.eks. Volvoen. Hvad med sejlsport? eller det der golf noget . Lad det dog ligge og lad os glæde os over denne fremragende hobby med alle de glæder den bringer, jeg er sikker på alle de andre bil/båd/MC mv. t**ser også har det sjov med deres.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes