Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ufatteligt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
him self skrev:

der må vel være nok idioter derude (herinde) der er villige til at bruge kæmpe summer på hifi, til at de overlever...

men noget andet der er ufatteligt, hvad er meningen med tråden??

Der jo også "idioter" der velvilligt betaler 700.000 for en BMW, når man kan få en Skoda til det halve, der iøvrigt lammetæver BMW'en.

Sådan er det bare med hobby og følelser for et produkt.

Endnu et vidunderligt eksempel på, at vi tit er styret af subjektivitet. Jeg er bestemt ikke enig med dig i, at Skoda'en lammetæver en BMW'en til 700.000 kr. (andet end på prisen). Spørgsmålet er bare om den er merprisen værd.

Det samme gælder Hi-Fi, som en anden også har fremhævet. En forstærker til 1000.000 kr. vil sikkert lyde bedre end en til 30.000 kr. Det kan dog være, at forskellen ikke retfærdiggører merprisen på 70.000 kr.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

grunden til at jeg kaldte tråden l**te tråd var lige precis fordi folk blir svinet til fordi vi gerne vil ha kvalivare, jeg gir ikke en skid for kammerateri

jeg tror også jeg vil til at kalde folk alt muligt fordi jeg ikke er enig i prisen det lyder rigtigt venligt det er sq ikke mig som startet efter som tet stod før det jeg skrev.

iøvrigt så vil jeg mene at man godt ved hvad kg betyder i forum når man skriver at prisen er 100kg

jeg kan til vert en tid fortælle hvad forskælden er på en amp til 30kg og 100kg men jeg arbejder så det blir ikke nu

Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

@Hejsa

Hejsa skrev:
Iøvrigt så vil jeg mene at man godt ved hvad kg betyder i forum når man skriver at prisen er 100kg.

Måske, men min forstærker vejer 24 kg, men koster "kun" 12 Kkr.

Og:  Der var altså ingen spoilerindlæg før dit første indlæg. Du bestemmer jo selv, hvad du vil læse (og svare på).

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg læser det der står andet kan jeg ikke gøre jeg digter ikke noget der er i øvrigt en før mig som kommentere det også så jeg kan ikke være helt gal på den
Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

SANmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Sådan er der sikkert mange ting som Otto også nævner med f.eks. Volvoen. Hvad med sejlsport? eller det der golf noget . Lad det dog ligge og lad os glæde os over denne fremragende hobby med alle de glæder den bringer, jeg er sikker på alle de andre bil/båd/MC mv. t**ser også har det sjov med deres.

Hvad med os der har flere hobby'er... Dykning, biler, HiFi, Øl-brygning, ski, etc...udstyr, udstyr, udstyr...... det er dyrt at leve, men leve det SKAL man.

Så har du/I 30.000,- Kr. eller 100.000,- Kr.  til noget HiFi og har lyst til at bruge dem, så gør det! MEN MEN MEN husk at dele oplevelsen med vi andre , hvilket er en af grundene til at jeg bruger (for det meste læser..) dette forum, det er altid spændnede at høre andres oplevelser med deres og min egen hobby...

At dyrke sin hobby, er at leve

Mange venlige HiFi hilsner, SANmann

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Sprørmålet er vel om en forstærker eller højtaler til omkring de 2000,- til 3000,- kr. ikke kan lyd ligså godt som en til over 12k, og at man rigtige mange gange betaler mere for navnet eller for selve lyden.

Når så er del kunder, der ville havde noget som nabone ikke har, alså ren blær.

Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Det er da rigtigt, at pris og ydelse ikke altid hænger sammen. Det er også rigtigt, at når man kommer over et vist (kvalitets)niveau bliver selv små forbedringer ret dyre.

Jeg har selv en formodning om, at jeg godt kunne få noget ud af, at købe en special CD-afspiller (eksempelvis DENON DCD-2000AE) og et par nye højttalere (eksempelvis B&W704/705), men alt derudover vil være rent spild af penge.

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Sprørmålet er vel om en forstærker eller højtaler til omkring de 2000,- til 3000,- kr. ikke kan lyd ligså godt som en til over 12k, og at man rigtige mange gange betaler mere for navnet eller for selve lyden.

Når så er del kunder, der ville havde noget som nabone ikke har, alså ren blær.

Du har uden tvivl ret i nogle tilfælde, der er altid nogen der skal blære sig. Men om folk ønsker at bruge pengene på hifi kan vi vel godt blive enige om at det ikke nødvendigvis er fordi de vil blære sig, men fordi de syntes de får noget ud af det?

Mhv. pris/ydelse så har du så evigt ret, men der er altid de sidste 5% eller det flotte design eller mærket man altid har drømt om. Tænk sig at folk bruger en så stor del af deres indkomst på en hobby. Jeg syntes det er flot. Jeg syntes også det er flot at sammen sætte et skide fedt og vellydende anlæg til 10000 kr. Basal set er hifi dejlig, i alle former.

Lad os nu bruge mig som eksempel, jeg gider ikke surround, syntes ikke det giver noget for pengene. Får jeg så ondt i røveren over at andre syntes det bare er toppen? aldrig. Jeg læser om deres grej og deler glæden ved det. Hvis jeg ikke kunne det ligger løsningen lige til højrebenet - luk browseren og sæt mig til anlæget og hør noget musik.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Der er helt sikker at der er nogle farbrikanter af dyr HIGH-END. Der griner hele vejen til banken.

Se bare hvad B&O tager for sine ting, ja B&O må havde en glad bank.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Der er helt sikker at der er nogle farbrikanter af dyr HIGH-END. Der griner hele vejen til banken.

Men ... er det ikke liggyldigt hvis folk nu er glade for det? altså jeg er da sikker på at B&O tjener kassen, jeg er også sikker på jeg ikke køber det, men derfor kan folk vel godt syntes det er fedt også uden at føle sig røvet? (vi på have Peter Pan på banen )
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

SANmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:

En god kunde i banken, er det ikke den som låner en masse penge = betaler en masse penge i rente

Men jeg er ikke så vild med B&O lyden. Dem jeg kender som ejer B&O, har købt det pga. designet og hvis det er det de har lyst til såååå ok!!

Det frie valg er dit, tag det!

Mvh SANmann

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Ja der ville altid være kunder, der har alt for mange penge, og hvor der er lige gyldig hvor mange penge der ville koste, de betaler bare ved kasse et.

Desvære er der nogle farikanter af udstyre der har set dette, og derved laver det billige og sælger det dyre.

Spørsmål er så at spotte disse farbrikanter, og derved at udgår disse, dette forum er et godt sted at finde ud af det.

Men hvis man er en der går efter mærke og kun mærket, så er man ude for række vide, de køber et der står det rigtig på (B&O igen).

Boogieman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej med jer alle.

Har læste tråden og kan sige et par ting til alles forsvar.

Hvis du er tilfreds med lyden fra dit anlæg, kan det være fuldstændig lige meget om du betalte meget eller lidt. De folk som efter min mening har problemer, er dem som køber exotisk (måske dyrt) produkter for at imponere andre, eller dem som lader sig blive lokket til at købe dyre produkter af en sælger. Det er bare en sag om smag og behage, og for det fleste af os, penge mangel.... Det er en del af vores natur at ønske sig noget bedre...

Til top Vis Boogieman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boogieman

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:
jeg kan til vert en tid fortælle hvad forskælden er på en amp til 30kg og 100kg men jeg arbejder så det blir ikke nu
Det glæder jeg mig til at læse, når du får tid til det.

Vil den indeholde sammenligninger af SAMTLIGE 30.000 krs amps overfor SAMTLIGE 100.000 krs..? Jeg er ikke i tvivl om at NOGEN 100.000 krs amps er bedre end NOGEN 30.000 krs. Men at sætte det som en universel regel at en amp til 100.000 kr per definition er bedre end en til 30.000 alene fordi den koster mere, holder vist ikke helt vand.

Jeg er helt sikker på at du er godt inde i tingene og har undersøgt markedet grundigt inden du besluttede dig for den amp du endte med at købe - og derfor kan argumentere for hvorfor den skulle koste så meget.

Men der ER mennesker der køber meget dyrt grej alene for blæreeffekten "Denne forstærker har kostet 100.000 kr - prøv at se den finish". Eller mellemgruppen som har et oprigtigt ønske om at ville have det bedste de kan få for penge - og ender med at købe et anlæg til voldsomt mange penge alene på grund af prisen "Til 100.000 kr MÅ den da være bedre end den ved siden af til 30.000".

Der er INGEN her, heller ikke mig, der siger at dette skulle gælde lige præcis dig personligt. At du vælger at opfatte det sådan, er dit problem og ingen andres.

Hejsa skrev:
grunden til at jeg kaldte tråden l**te tråd var lige precis fordi folk blir svinet til fordi vi gerne vil ha kvalivare, jeg gir ikke en skid for kammerateri
Helt ærligt, er det en børnehave det her..? Sålænge du med overlæg tager ting ud af en sammenhæng og kun hæfter dig ved de ting som du mener burde p***e dig af, og meget "belejligt" overser de passager der viser at du (med vilje?) misforstår hvad folk mener, og ovenikøbet anlægger et sprogbrug som ikke hører hjemme i en seriøs diskussion, så bliver det lidt svært nogensinde at få en bare nogenlunde god tone. Der var rent faktisk ingen der svinede nogen i denne tråd før dit første indlæg.

Derimod lykkedes det dig at trække hele tråden væk fra det den egentlig handlede om - og fra DET øjeblik blev den pludselig til en l***etråd.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:

Tjaaee... så meget tjener B&O såmænd ikke på produkterne. Faktisk er produktionsprisen på B&O udstyr ganske høj, og jeg tvivler på ret mange udenlandske producenter har lavere avancer en B&O.
Der hvor folk misforstår B&O priserne er, at lyden ikke matcher andet udstyr til samme pris. Derfor tror man at B&O tjener kassen, fordi det sikkert er billig elektronik de sælger til høj pris. Glem det!!!

B&O's kvalitet overstiger samtlige mærker i samme prisklasse med flere længder, og står heller ikke tilbage for HiFi verdnens dyreste produkter. B&O satser bare på andre parametre end de så mange andre.
De henvender sig ikke til folk der ønsker ULTRA High End, hvis største fornøjelse er at sidde og lytte efter fejl i indspilningerne imens de piller sig i navlen.

B&O henvender sig til folk der ønsker:

• Sublim design kombineret med verdensklasse forarbejdning (Ikke tilfældigt at flere store bilproducenter i luksusklassen får bearbejdet alu af B&O i struer!!).
  • Behagelig lydgengivelse, der er ikke kræver den store fordybelse.
  • Verdens ubetinget bedste betjeningskomfort. Beo4 er verdens bedste remote! Færdig!!! Betjeningen er så logisk, at de færreste har behov for en manual.
  • Problemfri integration mellem Audio/Video. En remote til lyd/billed/lysdæmper/dørkamera/netmusik osv...!!
  • Gennemprøvede konstruktioner der holder! B&O har MASSER af patenter på særlige tests, der sikrer høj kvalitet. Hvor mange af Jeres High End maskiner tror i eks klarer kold/varm testen hos B&O... Jeg siger under 1%! Og hvad med røg-testen, der udætter elektronikken for noget i stil med 60 smøger pr dag i 25 år, kogt ned på ca 14 dages test... Hvor mange klarer den??? Ikke mange.
    Som elektronik-kyndig er man ikke i tvivl om kvaliteten, når man sidder med et B&O print. Det er skruet rigtigt sammen!!
  • Verdens nok bedste service organisation. Husk at B&O garanterer at der kan skaffes reservedele i mindst 12 år efter sidste udgave af et produkt er solgt. Havde man købt et MX tv i starten af 80'erne, kanman altså stadig få det erpareret om 10 år!!

Alt dette er ikke gratis at udvikle, og det er årsagen til at B&O udstyr generelt er lidt dyrt.

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ja se venner, det er jo virkelig en rigtig interessant diskusion, det her. Vi vil nemlig alle gerne tro at netop VI (JEG) har fundet det bedste til det mindste - udmålt i kroner og ører. Den er egentlig ikke meget længere - om vi så bruger x eller xxx antal kroner på den forestilling. Men som med alt andet, så også med hifi hobbyen - øvelse gør virkelig mester. Men det har INTET med tykkelsen af tegnebogen og gøre. Øvelsen ligger i at prøve, prøve og så prøve igen. Dertil hjælper et godt øre og evnen til at HØRE hvad som foregår i synergien imellem forskellige apperater.

Det er virkelig hul i hovedet, - og vidner kun om én der ikke mestre, det han vrøvler om - og påstå at et apperat til 30 K. kr. er bedre end et til 10 K. kr. Min egen 3020 har fra ny kostes ca. en tusse (i 80érne) og er handlet brugt for nyeligt for 400 kr. Den spiller sørme mere sammenhængende og dynamisk end det meste - uanset pris - som er lavet siden. Og min singelendede 300B triodeslæde, har kostet ca. 8000 at få bygget og endda med matchende pre. Sådant grej kan slet ikke vurderes og gøres op i numeriske værdier og økonomisk valuta. Men jeg skal love for at med de rette speakers og trimmet korrekt, så kan enhver transistorbørge godt pakke sammen, hvis vi snakker nuancer, klang, micro dynamik og ægthed. Men alt dette har jeg kun fundet frem til ved at prøve mig frem, gjort erfaringer og sat mig godt ind i tingene.

Det handler alt sammen om VALUTA. Den der har øren og hører med, får - på sigt - stort musikalsk udbytte og dermed valuta for sin indsats af tid, interesse og fordybelse. Den der ikke kan høre og blot køber sit grej ud fra andenhåndsberetninger - læs: salgsgas og forløjet markedsføring - ja, hans valuta går til producenter, forhandlere og så til hans eget ego, som kan spejle sig i forkromet gejl og pianolak. MEN det er jo selvfølgelig også en legal investering, hvis man har den slags tilbøjligheder.

Og dermed skulle der så også være svaret på hvad det er de mange grej-producenter overlever på, -  netop det samme som alle andre producenter i denne verden; nemlig uvidenhed, grådighed og ikke mindst kollektiv påvirkning. Eller med andre ord - enkeltmenneskers gennerelle ubevidsthed og manglende skeldneevne. Vi skal blot huske på at dumhed er kendetegnet ved, at den ikke kan erkende sig selv; så den, som ikke kan høre musikken, fordømmer De som danser og køber sikkert også dyrt, fordi han tror det bringer ham nærmere musikken og sjælen. Men det gør kun det at prøve og prøve og så igen -- og en skønne dag, når du virkelig har lært at lytte ordentligt efter og kommunikerer klart og præcist med verden, er du så måske også blevet én der mestrer tingene selv.

God vind, derude, rundomkring i de små sejl

PS: Synes iøvrigt at en tråd kan være god, selvom emnet drejes hen ad vejen...og vi kom jo faktisk, med dette indlæg, godt tilbage på sporet - ikke sant?

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

Ja se venner, det er jo virkelig en rigtig interessant diskusion, det her. Vi vil nemlig alle gerne tro at netop VI (JEG) har fundet det bedste til det mindste - udmålt i kroner og ører. Den er egentlig ikke meget længere - om vi så bruger x eller xxx antal kroner på den forestilling. Men som med alt andet, så også med hifi hobbyen - øvelse gør virkelig mester. Men det har INTET med tykkelsen af tegnebogen og gøre. Øvelsen ligger i at prøve, prøve og så prøve igen. Dertil hjælper et godt øre og evnen til at HØRE hvad som foregår i synergien imellem forskellige apperater.

Det er virkelig hul i hovedet, - og vidner kun om én der ikke mestre, det han vrøvler om - og påstå at et apperat til 30 K. kr. er bedre end et til 10 K. kr. Min egen 3020 har fra ny kostes ca. en tusse (i 80érne) og er handlet brugt for nyeligt for 400 kr. Den spiller sørme mere sammenhængende og dynamisk end det meste - uanset pris - som er lavet siden. Og min singelendede 300B triodeslæde, har kostet ca. 8000 at få bygget og endda med matchende pre. Sådant grej kan slet ikke vurderes og gøres op i numeriske værdier og økonomisk valuta. Men jeg skal love for at med de rette speakers og trimmet korrekt, så kan enhver transistorbørge godt pakke sammen, hvis vi snakker nuancer, klang, micro dynamik og ægthed. Men alt dette har jeg kun fundet frem til ved at prøve mig frem, gjort erfaringer og sat mig godt ind i tingene.

Det handler alt sammen om VALUTA. Den der har øren og hører med, får - på sigt - stort musikalsk udbytte og dermed valuta for sin indsats af tid, interesse og fordybelse. Den der ikke kan høre og blot køber sit grej ud fra andenhåndsberetninger - læs: salgsgas og forløjet markedsføring - ja, hans valuta går til producenter, forhandlere og så til hans eget ego, som kan spejle sig i forkromet gejl og pianolak. MEN det er jo selvfølgelig også en legal investering, hvis man har den slags tilbøjligheder.

Og dermed skulle der så også være svaret på hvad det er de mange grej-producenter overlever på, -  netop det samme som alle andre producenter i denne verden; nemlig uvidenhed, grådighed og ikke mindst kollektiv påvirkning. Eller med andre ord - enkeltmenneskers gennerelle ubevidsthed og manglende skeldneevne. Vi skal blot huske på at dumhed er kendetegnet ved, at den ikke kan erkende sig selv; så den, som ikke kan høre musikken, fordømmer De som danser og køber sikkert også dyrt, fordi han tror det bringer ham nærmere musikken og sjælen. Men det gør kun det at prøve og prøve og så igen -- og en skønne dag, når du virkelig har lært at lytte ordentligt efter og kommunikerer klart og præcist med verden, er du så måske også blevet én der mestrer tingene selv.

God vind, derude, rundomkring i de små sejl

PS: Synes iøvrigt at en tråd kan være god, selvom emnet drejes hen ad vejen...og vi kom jo faktisk, med dette indlæg, godt tilbage på sporet - ikke sant?

Takker for et interessant indlæg, så skulle den ged vist være barberet

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
him self skrev:

der må vel være nok idioter derude (herinde) der er villige til at bruge kæmpe summer på hifi, til at de overlever...

men noget andet der er ufatteligt, hvad er meningen med tråden??

Der jo også "idioter" der velvilligt betaler 700.000 for en BMW, når man kan få en Skoda til det halve, der iøvrigt lammetæver BMW'en.

Sådan er det bare med hobby og følelser for et produkt.

Hvilken Skoda snakker vi om her ??

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:

Hvilken Skoda snakker vi om her ??

Fabia 0,2 16v.

Ellers er det jo totalt unfair

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Batman skrev:
Det er mig efterhånden ufatteligt at så mange eksotiske og mindre eksotiske hifi-mærker kan overleve når man betænker at Hr. og Fru Danmark helst kun vil investere i et minianlæg med små paphøjtalere til indbygnin i væggen. Medmindre at de har råd til B&O. Selv hifi entusiaster skal nærmest have deres high-end foræret.

Det tror da fanden. Man skal da være godt dum eller have for mange penge, hvis man vil give 100K for en forstærker (eksempelvis) i stedet for en til 30-40K som spiller lige så godt i de flestes ører. Så nej, det forstår jeg da godt

hmm, jeg synes ikke jeg har for mange penge, så jeg må jo være godt dum, for jeg har faktisk tænkt mig at købe en forstærker til over 100K (endda kun en effektforstærker). Måske der teoretisk findes noget til 30-40K som spiller lige så godt, men jeg vil slet ikke have den til 30-40K, jeg vil have DENNE forstærker. Og på den vis er der mere tale om et livsstilprodukt / dream come true, som f.eks. den midaldrende mand der køber den engelske sportsvogn fra 50érne han drømte om som knægt, en fed motorcykel, en måneds ferie i Australien, eller hvad ved jeg.

Men når det er sagt, har jeg dog en vis forventning om at forstærkeren jeg køber, trods alt leverer en lydkvalitet som andre til 30-40K eller f.eks din egen Pathos Logos får vanskeligt ved at matche. Dette selvfølgelig forudsat at resten af anlægget er på tilstrækkelig højt niveau til at honorere forstærkerens kvaliteter.

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum