Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ufatteligt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at et produkt til kr 50.000.- nødvendigvis er bedre end et til 15/20.000.-. Det folk køber (udover at de selvfølgelig kan lide "lyden"), er lige så meget et "signal" til omverden (kald det en trosretning), at "jeg dyrker dette mærke/denne sound - da "jeg synes den er den rigtige"! I alt dette, kan der også ligge en del præstige (måske?), og nogen, vil så nok ikke kunne dy sig for, lige nævne at deres Amp. koster X gange 000,- kr. At den så, ikke nødvendigvis er bedre, er en anden historie, som aldrig bliver afgjort! At man efter at have købt en CD afspiller til kr 150.000.- selvfølgelig postulerer at den er bedre, det er bare menneskeligt
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Nu har rummet også meget at sige, hvis man bruger flere 100k på anlæg bør ens rum også være noget nær perfekt akustisk set, ellers vil grej til mange 100k lyde dårligere end det er.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

jeg undskylder for mit første indlæg som åbenbart har vakt en del opstand i den her halv-nyttesløse tråd som jeg stadig ikke har forstået meningen med..

det var dårligt formuleret med "idioter"... jeg har tværtimod stor respekt for folk som ofrer store summer for åt få deres drømme anlæg, bevares jeg bruger selv mange penge og meget tid på hobbien men jeg har dog ikke 100k til rådighed, og får det nok ikke før år 2080..

det er ikke fordi jeg har ondt i røven over at folk har vilde og dyre anlæg, men blot en fejlagtig formulering...

dog mener jeg det er idioti hvis folk med økonomien i orden går ud og ofrer 100k på en forstærker på basis af hvad man kan læse sig til er godt, og hvad forhandlere siger er godt, uden at have hørt EN MASSE alternativer..

det var ikke for at fornærme nogen

mvh him self

Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Det kan da godt være at denne tråd er både nytteløs og idiotisk, men den har nu også taget en anden drejning end oprindeligt tiltænkt. Det var bare en lille strøtanke og et spørgsmål om i hvilke hjem befinder al det pragtfulde hifi sig (fra mellemklassen og opefter - ikka al det der "Bilka-bras"). Hvis ikke man lige bevæger sig i hifikredse, ser man det jo praktisk talt aldrig i "almindelige hjem". Men jeg synes sådan set at Otto fra T.C. har givet et udmærket svar (som sædvanlig).
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Det kan vel også forstås, på den måden at der er mange prod. hvor indmaden (samme lyd) er det samme, men er putte ind i en smart æske, med smart navn og til en meget højer pris.

Der er vel nogle bruger der kan spotte disse prod. Og vi derved kan undgå disse og betale over pris, når man kan få det samme til en laver pris.

Er det ikke sådan af et mærke som NAD laver indmad til andre og dyre mærker, mene at den tuner som Densen laver er med indmad fra NAD og så til en anden pris.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Der findes et utal af hifi-brands tilgængelige i Danmark. Alligevel har man indtryk af det er et begrænset antal producenter der dominerer markedet. Man kan f.eks let få indtrykket af  at der findes rigtig mange DALI højtalere og Vienna Acoustics i deltagerne af dette forums hjem. Det kunne være interessant at vide noget mere om hvad der bestemmer folks valg af grej. Man kan jo ikke prøve alt muligt før man beslutter sig - især ikke hvis man skal prøve det hjemme hos sig selv. Hvordan vælger folk der måske ikke er specielt interesseret i hifi, men gerne vil have god lyd. Jeg forestiller mig at mange af disse vælger B&O - hvis de har råd. Disse almindeligt musikinteresserede - i hvor vid udstrækning bruger de de seriøse forhandlere som konsulenter?

Hvordan vælger f.eks den konservatorieuddannet unge kvinde der udover at spille selv, gerne vil have rigtig god lyd hjemme i stuen?

Det var lidt den diskussion der var den oprindelige tanke med tråden - måske nytteløst og idiotisk?

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes