Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 04:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Målet er nået! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hej i tråden

Janwa: er det sådan noget der var almindelig accepteret viden, der tilbage i 80'erne? Jeg har haft fornøjelsen af at høre en time eller to på Tantens setup, og den er god nok, det spiller fedt!

De trapezzer er forøvrigt forrygende flotte. Godt nok en kat der har hvæsset kløer i filten, men kantophæng og membramer er som nye. Intet at sætte en finger på - ikke engang en flueplet! Ved også at tanten har været meget omhyggelig med at de ikke har fået sol osv - så de er spændstige !

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Janwa:Orv,jeg vidste ikke at F3 og Tandberg var decideret kendte for at supplere hinanden så godt som tilfældet er Det er blot hvad jeg altid selv har sagt.Tandberg og Trapez X er et rigtigt godt mix.Tak for understregningen

Med hensyn til holdbarheden af så forholdsvis bedaget grej,så er jeg fuld af fortrøstning.Recieveren kører stort set perfekt,på vej mod de 31 år.Mine Trapez'er er som S.R. beskriver dem(takker S.R. ).De varer nok ikke evigt,men nok a la min egen tid ud eller der omkring.De er over 20 år gamle,jeg har selv skruet dem sammen og de lever her endnu,da jeg ikke rigtigt synes at der har været grund til udskiftnig.De gør det så godt og er faktisk rigtigt velholdte.Nyt frontskum,så var den som ny.Desværre har min doveskab forhindret mig i at skifte skummet,da lyden er tip-top og det er et større arbejde........De har altid hævet en hvilket som helst forstærker op hvor den ikke hørte hjemme.Men med Tandberg er det altså kræs for kendere.Det går op i en højere enhed.Lige gyldigt om kilden er P1(taleradio),bånd,cd eller lp.Lyden er i verdensklasse.Trapez X har yderligere den herlige evne IKKE at trætte eens ører,selv ikke ved lang tids lytning.Man kan næsten ikke sammenligne Trapez Xi og Trapez X.Xi var altså ikke iorden. Selvom jeg har hørt en del rose den.Jeg tænker altid at de 'skulle bare vide hvordan det KAN lyde'

P.S.Det er morsomt at du nævner KT Radio på Vesterbrogade.Det var der min hifi-interesse blev grundlagt.Mine Trapez'er er derinde fra,og min cd-afspiller ligeså.Derinde fik de bladguld på porten,mens jeg gik bananas i Tandberg Det var sjovt,spændende og meget dyrt... ...

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg skal uden tvivl have noget Tandberg engang. Men nu vil jeg nyde min Luxman, som jeg allerede har sagt et par gange før rundt omkring
Min far havde engang en rigtig lækker tandberg spolebåndoptager. Jeg legede lidt med den (sådan noget med at optage på en hurtig rpm og så afspille på en langsom og omvendt) til drivremmen knak. Han kunne ikke finde ud af at tage sig sammen til at finde en ny, og et par år efter røg den ud. ca. halvandet år herefter blev min hifiinteresse vakt
øv bøv, for den var vistnok i den højere ende af skalaen. Han fortryder det vist også nu.
Suk suk, jeg håber der er nogen der fandt den på genbrugsstationen

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hej,

Så lige der fandtes en TR2075 MII, hvad er der forskel på den du har og MII versionen.

Jeg har jo som skrevet før adskellige NADér, jeg har også flere fra 70érne, og de er også med de flotte blå lys/lamper. (som nogen kan lide, incl. mig selv).

Nu har du faktisk vagt min interesse for Tandberg, så nu vil jeg gå alle mine gamle hifi-blade igennem for at finde alverdens dårlige test af Tandberg (øhh det får jeg sku nok svært ved )

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Hej,

Så lige der fandtes en TR2075 MII, hvad er der forskel på den du har og MII versionen.

Jeg har jo som skrevet før adskellige NADér, jeg har også flere fra 70érne, og de er også med de flotte blå lys/lamper. (som nogen kan lide, incl. mig selv).

Nu har du faktisk vagt min interesse for Tandberg, så nu vil jeg gå alle mine gamle hifi-blade igennem for at finde alverdens dårlige test af Tandberg (øhh det får jeg sku nok svært ved )

Hej Poul-erik (og Sveske )
Det er da dejligt at høre at I sidder og bliver inspireret til at tjekke noget Tandberg ud.Det er ikke tom snak alt det jeg efterhånden har skrevet her på sitet.
Poul-erik,du spørger til forskellen mellem en TR2075 og en TR2075MkII.Jeg har kopieret fra Norsk Radiohistorisk Forenings side følgende:
'TR 2075MkII skiller seg fra TR 2075 med helt ny AM-del og
forbedret data på FM og forsterkerdel'.

Den har endvidere ry for at være en TR2080 i bund og grund,bare med det lækre blå skalalys.Og her er et rigtigt godt råd: Vælg alt andet end TR2030,2045,2060 og 2080.Jeg har selv haft to TR2045 og de spiller ikke nær så godt som en TR2025.Min kammerat har en TR2060 og den er heller ikke imponerende.Næh,hvis valget falder på 2000-serien,så er det TR2025,2040,2055 og 2075 som man skal have fingre i.Bare et velment råd Og jeg vil meget gerne 'bistå' med flere råd,når I tager skridtet og bevæger jer ind i Tandberg's verden at lækker vellyd.

Hahaha.....jeg smører tykt på,kan jeg se,men det er og bliver fakta

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hvis I begynder at lede så gå efter TR2055 og TR2075.Watt'ene er de to sidste tal i modellen(i 8 Ohm).Og få helst en der er i dagligt brug.Det er først senere at I skal undre jer over at de overhovedet er til salg Sidder med Kiss på bånd i baggrunden.....det lyder for fedt-der er ikke mange båndentusiaster tilbage.Men jeg blev det igen da min kammerat havde fisket en TCD310 MkII på containerpladsen Heldigvis havde jeg gemt alle mine bånd.Så de er kommet til ære og værdighed igen.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Ha, ha - så er du vist alligevel ved at ha' overbevist dem derude

Jeg vil da straks sige at jeg sekunderer Tantens observationer, og at i efter min mening endelig må tjekke tandberg ud. Vintertid er måske recievertid ?

S.R

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Jeg skal uden tvivl have noget Tandberg engang. Men nu vil jeg nyde min Luxman, som jeg allerede har sagt et par gange før rundt omkring
Min far havde engang en rigtig lækker tandberg spolebåndoptager. Jeg legede lidt med den (sådan noget med at optage på en hurtig rpm og så afspille på en langsom og omvendt) til drivremmen knak. Han kunne ikke finde ud af at tage sig sammen til at finde en ny, og et par år efter røg den ud. ca. halvandet år herefter blev min hifiinteresse vakt
øv bøv, for den var vistnok i den højere ende af skalaen. Han fortryder det vist også nu.
Suk suk, jeg håber der er nogen der fandt den på genbrugsstationen

Men drømmen lever,Sveske Grejet er derude et eller andet sted.....Du var godt nok heldig med din Arena.Spiller den?

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg hører også stadig meget bånd, jeg har en af de gode gamle Beocord 9000, og også en Beocord 8000.

Så forresten godt priserne på de ældre Tandberg recievere, de ligger godt nok noget oppe.

Jeg tror ikke jeg begynder på Tandberg, jeg kan snart ikke have mere i huset, jeg har også 5 Proton Forstærkere.

Hvad er der forresten blevet af PROTON, de lavede Verdens sejeste forstærkere (øhh næst sejeste, der er jo lige Tandberg ), sidst jeg hørte om der var det noget med Norge.

Jeg har også et læs af B&O Produkter, alså ældre modeller hvor der heldigvis endnu var indbygget effektdel i apperaterne, istedet for det aktive højtaler værk.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Men drømmen
lever,Sveske Grejet er derude et eller andet sted.....Du var godt nok heldig med din Arena.Spiller den?

Du kan tro den spiller, men indtil videre kun over tunerdelen, for jeg har ikke haft lejlighed til at komme i Fona siden sidst. Den lader til at fungere perfekt

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Poul-erik:Du må dælme ha' fyldt op derhjemme med alle de apparater.Skal du åbne en forretning? Her ville jeg ikke ha' plads til så mange.Du er vist samler? Hvad skal der ske med alle dine NAD-apparater?

Proton kender jeg kun af omtale.....for L Æ N G E siden,så det kan jeg ikke svare på.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Det er næsten som om de havde mine ører i tankerne hos teknikerne da de producerede apparaterne.

Månedens fedeste kommentar.

Jeg har selv lige købt en brugt TA300 for at ha lidt at lege med. Den kan så få lov til at slås lidt med min NAD 3020i. Det er mest for sjov, men det kan jo være jeg bliver overrasket.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hvis der virkelig ikke skal mere til før man er tilfreds, ja så har man det nemt, det må være dejligt  

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Poul-erik:Du må dælme ha' fyldt op derhjemme med alle de apparater.Skal du åbne en forretning? Her ville jeg ikke ha' plads til så mange.Du er vist samler? Hvad skal der ske med alle dine NAD-apparater?

Proton kender jeg kun af omtale.....for L Æ N G E siden,så det kan jeg ikke svare på.

Mine NADér gemmer jeg, det er bare for sjov, jeg fik første gang finger i en NAD 302 og blev meget overrasket over denne lille grå kasse.

Og mine 2-stk PROTON D1200 kommer heller aldrig væk, de er seje.

Nu er det jo ikke milioner det har kostet, jeg har samlet siden slutning af 1994 mener jeg, men det kan jeg se for hver eneste forstærker jeg har købt er ført ind i en bog med købsdato, Nypris dengang, og den pris jeg har givet for den.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:

Hvis der virkelig ikke skal mere til før man er tilfreds, ja så har man det nemt, det må være dejligt

Jeg har faktisk hørt noget der ligner dit setup rigtig meget, Kenneth. Det var i lydbutikken, at jeg hørte epos m22 på exposure grej - og det lød faktisk rigtig godt! Tandberg på papirenheder lyder faktisk noget derhenad, bare endnu federe i mine ører

Tillykke med den TA300 XO - du må endlig skrive om den kan noget!

S.R

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:

Hvis der virkelig ikke skal mere til før man er tilfreds, ja så har man det nemt, det må være dejligt  

Jeg er så tilfreds som man overhovedet kan blive........det mener jeg også afspejler sig i mine indlæge der sjældent handler om andet end Tandberg.Det kan jeg kun fordi det rykker så meget i mig selv Jeg vil bare gerne dele det med andre,og dette forum er perfekt til at jeg kan 'pushe' Tandberg til masserne,inden det går helt i glemmebogen.Det ville være synd,og helt og aldeles ufortjent Tandberg spiller fantastisk

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

xo skrev:

Tante Berg skrev:
Det er næsten som om de havde mine ører i tankerne hos teknikerne da de producerede apparaterne.

Jeg har selv lige købt en brugt TA300 for at ha lidt at lege med. Den kan så få lov til at slås lidt med min NAD 3020i. Det er mest for sjov, men det kan jo være jeg bliver overrasket.

Jamen det føles som om at Tandberg har haft mig i tankerne.......Lyden i apparaterne har altid siddet lige i øret,fra første færd Jeg betragter mig som værende enormt heldig,for jeg har ikke været igennem en jungle af forskellige mærker i min tid.Der var lige en Rotel-forstærker indover i små 13 år-udmærket forstærker,må jeg sige.Men jeg er og bliver Tandberg-mand.Det var kun ussel mammon der stod mellem mig og Tandberg.Indtil jeg opdagede qxl og eBay

Du må ikke glemme at fortælle mig(og alle andre) om dit nye legetøj,okay?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Poul-erik: Der må altså være fyldt op derhjemme hos dig.Du lyder som et ordensmenneske.Er de alle i originalemballage med manualer og det hele?Hvis ja,så er det ikke utænkeligt at det kunne indbringe nogle penge om et stykke tid....?

73 apparater plus det løse.....det ville fylde halvdelen af mit soveværelse her i min 2V'er Det er det vildeste jeg har hørt længe.Selvom der er et par stykker herinde der har lidt i reserve.Synd at du ikke har plads til lidt Tandberg

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
xo skrev:

Tante Berg skrev:

Jamen det føles som om at Tandberg har haft mig i tankerne.......Lyden i apparaterne har altid siddet lige i øret,fra første færd Jeg betragter mig som værende enormt heldig,for jeg har ikke været igennem en jungle af forskellige mærker i min tid.Der var lige en Rotel-forstærker indover i små 13 år-udmærket forstærker,må jeg sige.Men jeg er og bliver Tandberg-mand.Det var kun ussel mammon der stod mellem mig og Tandberg.Indtil jeg opdagede qxl og eBay

Du må ikke glemme at fortælle mig(og alle andre) om dit nye legetøj,okay?

Det skal ske så snart jeg får en pakke fra det dejlige Holland.
Appropos, jeg pinger lige sælger for status...

Helt korrekt er det en TA 300 M.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

XO:Nemlig. TA 300 M.T for Tandberg,A for Amplifier,tallet er jeg ikke sikker på,og M for Mikrofonindgang Det bliver spændende at høre om den.For første gang......

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes