Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 08:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Målet er nået! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
kenneth ztas1 skrev:

Hvis der virkelig ikke skal mere til før man er tilfreds, ja så har man det nemt, det må være dejligt

Jeg har faktisk hørt noget der ligner dit setup rigtig meget, Kenneth. Det var i lydbutikken, at jeg hørte epos m22 på exposure grej - og det lød faktisk rigtig godt! Tandberg på papirenheder lyder faktisk noget derhenad, bare endnu federe i mine ører

Tillykke med den TA300 XO - du må endlig skrive om den kan noget!

S.R
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

He He nej ville bare drille lidt, Tandberg´s ting spiller godt......

Men at have været i Lydbutikken og hører noget der spiller som mit set up, er som at sammenligne pærer og bananer.

Højtalerne kan stadig høres dernede, da de er helt de samme.

Men Exposure er slet ikke det samme mere, den gamle bag mand er stoppet og Exposure forstærker kan intet, den dag idag, og kan ikke sammenlignes med de ældre modeller.

Derudover har de intet der kan når mit cd værk og konverter den dag idag, hvilken er synd.

Samtidig er mit anlæg jordet, og alle kabler, samt opstillingen af anlæg og højtaler, er der brugt et halvt år på. 

Så ingen sammenligninger før man ved hvad man taler om!

Men det gør ikke Tandberg mindre lækkert :-))

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Kenneth:Det er altid svært at sammenligne forskellige anlæg(læs umuligt) der står i forskellige lokaler.Jeg forholder mig til mit eget grej i min egen stue,og her er det gået op i en højere enhed.Og det er altså helt uden tweaks og andet som jeg ikke går op i.Der er bare spikes på højttalerne.Tandberg behøver helt sikkert ikke kunstigt åndedræt

Jeg har aldrig været mere tilfreds med min lyd end jeg er nu.Har da haft større Tandberggrej,men glæden var nok ikke 100%,da noget af det var på afbetaling.Og det nagede jo altid lidt i baghovedet.Bevares,det spillede da suverænt.Mit nuværende set-up er betalt og det spiller som en drøm.Det er altså dejligt bare at kunne nyde musikken.Det er jo det som det drejer sig om.For mig er det i hvert fald det som det drejer sig om.Og det er underordnet hvad jeg spiller,det være sig,bånd,cd-afspiller,pladespiller eller radio.Det er vellyd i rå mængder

Jeg kan ikke kommentere dit grej,da jeg ikke aner hvad det er Håber at du er lige så vild med dit eget,som jeg er med mit.Ellers må du jo bide i det sure æble og få dig noget gammelt Tandberg-hahahaha

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

HEJ TANTE BERG

JEG BRUGER HELLER IKKE ALLE MULIGE MÆRKELIGE TWEAKS TIL MIT ANLÆG, DOG VIL JEG NØDIGT UNDVÆRE AT MIT ANLÆG VAR JORDET, DET BURDE ALLE ANLÆG VÆRE  , MEN HAR BRUGT EN HEL DEL TID PÅ AT SÆTTE HØJTALER OP, SÅ DE HELT BLIV VÆK I LYDBILLEDET.

JEG SYNES AT ET ANLÆG BARE SKAL SPILLE, DVS MAN SKAL IKKE TÆNKE OVER AT MAN HØRER PÅ ANLÆGET ELLER HØJTALER, DET SKAL BARE FORSVINDE OG NYDE MUSIKKEN, FOR DET ER JO DERFOR MAN HAR BRUGT ALT DEN ENERGI PÅ AT BLIVE 100 % TILFREDS, AT MAN ELSKER MUSIK. 

ET ANLÆG SKAL KUNNE SPILLE ALT, IKKE KUN FX ROCK ELLER KLASSISK, DET ER FORKERT, DET SKAL KUNNE FORMIDLE ALLE TYPER MUSIK, FOR ELLERS ER ANLÆGET IKKE GODT NOK.

KAN SOM SKREVET NU GODT LIDE TANDBERG, HAR EN KARMERAT DER OSSE ER HI-FI GAL, DER HAR TANDBERG, MEN DET ER IKKE LIGE MIG, SELV OM DET ER GODT GREJ, MEN SYNES SLET IKKE DET ER SAMME KLASSE SOM MIT, MEN DET ER EN SMAGSSAG, MIN KARMERAT MÅ OSSE SE LIDT MERE TIL PENGENE END JEG MÅ, MEN GLAD FOR SIT ANLÆG DET ER HAN.

ER HELLER IKKE TIL AFBETALING, ALT MIT ER KØBT KONTANT.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Kenneth:Det er lige mine ord,det der med at et godt anlæg skal kunne spille DET HELE.Det kan mit Det ville være skod hvis det kun var superflot lyd med en Ole Erling cd i spillen(undskyld OE,men jeg tænder ikke på din genre)

Kan du huske hvad det er din kammerat har af Tandberg?Lyder godt at du trods alt jævnligt bliver eksponeret for den ægte vare - hahaha,det har du rigtigt godt af

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

NEJ KAN IKKE HUSKE HVAD HAN HAR, MEN KAN DA SKRIVE NUMMERNE NED, NÅR JEG ER DER INDE IGEN.

MEN SJOVT NOK DRØMMER HAN OM ET EXPOSURE FORSTÆRKERSÆT HA HA, SÅ HAN RIGTIG KAN KOMME TIL AT NYDE MUSIKKEN, MEN DRØMME KOSTER AT FØRER UD I LIVET, OG NÅR MAN IKKE GIDER ARBEJDE 60-70 TIMER OM UGEN , MÅ MAN JO KØRER PÅ 2 KLASSE.

OLE ERLING, DET LYDER NOGET

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hvis første mål er nået, så er det tiden  at sætte et nyt.

Man bør aldrig hvile på laurbærene og ihukomme et af  Steen Duelunds slogans, nemlig at man til hver en tid er på vej

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeg gætter på at han har 3000-serien(måske endda 4000-serien,som var det sidste de lavede).Farven er nok sort?3000-serien kunne også fås i 'sølvfarve',men er lidt sjældent i Danmark.Har han båndoptager og pladespiller?Det hele fra Tandberg?Er han ikke på dette site?Ellers må du lige introducere ham for dette forum.Jeg vil se hans set-up

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Man bør aldrig hvile på laurbærene og ihukomme et af  Steen Duelunds slogans, nemlig at man til hver en tid er på vej

Jeg ville kun skifte og søge nyt,hvis jeg ikke var tilfreds.Lige nu er jeg hamrende tilfreds og skal ikke ud og lede,hvilket passer mig svært godt.Ro i sindet,vel vidende at jeg har fantstisk lyd når jeg vil høre musik.Jeg har ingen aktuelle planer om at skifte hele l**tet ud igen-igen.No way For det bliver ikke bedre-her

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

MR. ANTISILVER

DET KAN JEG KUN GIVE DIG RET I, LEVER AF DET HVER DAG, MAN SKAL ALTID VÆRE PÅ VEJ MOD NYE MÅL, FOR ELLERS LEVER MAN IKKE, MAN NÅR IKKE DEN NÆSTE BJERGTOP, MAN NYDER IKKE SIN FERIE, OG TJENER IKKE NOGEN PENGE, HVIS DET NÆSTE MÅL IKKE LURER DERUDE, FOR MAN LEVER IKKE.

DOG VIL JEG BARE NYDE MUSIKKEN I ET STYKKE TID, SÅ KOMMER DER NYE MÅL.

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

TANTE BERG.

NEJ NYD DOG DIT SET UP, DET ER EN HERLIG FORNEMMELSE AT MAN ER FÆRDIG FOR EN TID, SÅ NYDER MAN BARE MUSIKKEN.

BEDER HAM OM AT SÆTTE SIT SET UP PÅ, HAN ER IKKE INDE PÅ SIDEN INU, MEN MON IKKE JEG KAN SKUBBE LIDT TIL HAM?

UPS GLEMTE LIGE:

HANS TING ER SORT, HANS PLADESPILLER ER LINN LP 12.

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Jeg ville kun skifte og søge nyt,hvis jeg ikke var tilfreds.Lige nu er jeg hamrende tilfreds og skal ikke ud og lede,hvilket passer mig svært godt.Ro i sindet,vel vidende at jeg har fantstisk lyd når jeg vil høre musik.Jeg har ingen aktuelle planer om at skifte hele l**tet ud igen-igen.No way For det bliver ikke bedre-her

Enhver er salig i sine forestillinger. Søg og du skal finde noget, der er endnu mere fantastisk.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er 100% tilfreds med mit setup, lige indtil den dag jeg har foretaget en udskiftning, for da er det gamle setup en gang mødding.
Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Kenneth: Er sikker på det spiller fedt hjemme ved dig. Du har nok ret i at det ikke helt kan sammenlignes med det nye exposure - alle siger at det gamle var decideret fantastisk, og jeg tror dem gerne! Det står da på listen over ting jeg godt gad høre. John Farlowe (er det ikke det han hedder?) produceret exposureforstærker - tjek!

Tror nu alligevel jeg er til tandberg - det har simpelthen en varme som jeg ikke har hørt andre steder. Hvordan med det gamle exposure? Kunne forestille mig det sparker mås, men mangler varmen? Det gør det nye ihvertfald - og passer derfor suverænt sammen med epos, som har en varm lyd. Så er det bare lige, at jeg foretrækker papir-enheder - og de kræver altså varme fra forstærkeren, ellers bliver det lidt en tynd kop the..

Hvordan lyder de epos i det lange løb? Jeg var tæt på at købe dem - havde dem endda hjemme på demo, men havde en helt forkert forstærker til dem, og det faldt til jorden. Synes metaltweeteren spillede blødt, og uden at skrige - Holder det i længden, eller er det alligevel lidt rigeligt engang imellem?
Har et naim-sæt 42,5/110 - er det ikke et stykke henad en gammel exposure? Det er også godt, men lidt for tørt, og nærigt med bassen, efter min mening.

Mr. Antisilver: Du må da være masochist. Hvor lang tid siden er det at du bare sad og nød et stykke musik, og ikke tænkte i fejl og mangler? Lyder til at der er gået lidt for længe, siden musikken greb dig sidst - det synes jeg oprigtigt er ærgeligt, men du må åbenbart nøjes med fejlsøgning...

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Antisilver: Altså.....hvis jeg nu endelig,langt om længe havde fået den bil som jeg har drømt om siden jeg var stor knægt, skulle jeg så med det samme skifte den ud til noget der ikke var min drømmebil?Jeg synes at der er en del mennesker,både her på sitet og ude i samfundet,der mener at nyt pr definition er bedre.Det MÅ det bare være,alene ved det faktum at det er nyt(og koster en bondegård).Jeg køber ikke argumentet.
Heldigvis er jeg meget konservativ af sind,så når jeg har noget der virker og i dette tilfælde lyder super-fantastisk,så er jeg meget loyal og med god grund.Jeg ved at jeg aldrig ville tilgive mig selv,hvis jeg solgte mit grej for at få noget andet.Jeg ville aldrig finde den lyd som jeg har lige nu.Never!Og den lyd som jeg har nu vil jeg altså ikke undvære for noget.
Mit evige 'pejlemærke' er Tandberg.Står der Tandberg på det,jamen så er jeg lutter ører.

Når jeg ser hvad andre går igennem,med 117 forskellige kabler der gør det ene eller det andet,cykelslanger under pladespilleren(med og uden luft ),netfiltre og din egen seance med at pudse sikringer.......jeg er HELT ovre i den anden grøft,det skal være standard.Så meget som muligt.Og DET spiller fantastisk Jeg synes at mange er ude i 'overkill' når det drejer sig om grejet der skal fremføre det som det hele drejer sig om,nemlig musik.Men sådan er vi så forskellige

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Det er dejligt at du er tilfreds, men jeg tør godt love dig, at det kan blive MEGET bedre. Dine højttalere er ikke lige det bedste, når det gælder dynamik og perspektiv, men det er fint at du mener de rammer plet.

Hvis du vil ofre penge på det, så kan du få en lyd der er langt mere som du vil have det. Men det er klogt at stoppe et sted. Husk! det kan altid blive bedre.

vh. Henrik

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Tarup13: Jeg tror at det er kernen i en evig diskussion.Ikke mindst fordi der er lige så mange meninger som der er mennesker til.Og jeg har ingen trang til at 'forbedre'.Her i huset ville jeg ikke betragte nyt grej som en forbedring.Mit set-up som jeg har nu,gør det til en fornøjelse at lytte til musik,en fornøjelse at betjene og en fornøjelse at kigge på.Det går vitterligt op i den der højere enhed Og bare rolig,Tarup,jeg har præcis den lyd som jeg gerne vil have

Og her kommer dagens indrømmelse:Jeg har en svaghed for Tandberg Har altid haft det og jeg gætter på at jeg altid vil ha' det.Jeg er helt uden for pædagogisk rækkevidde Tandberg virker på mange planer i min tilværelse og det kan jeg ikke sige at der er noget som helst andet grej der gør.Sandheden er at det interesserer mig meget lidt.Men sig 'Tandberg' og så er jeg fyr og flamme

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej tante

Jeg har respekt for din svaghed for tandberg. Men du må ikke blande det sammen med lyden af dit setup. Du kan helt sikkert få en forstærker der fejer en tandberg ud af stuen, men det er jo ligegyldigt når du er tilfreds.

Ha en go' aften, jeg skal se bold.

vh. Henrik

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Yo' Henrik

Jeg er ikke i tvivl om at mht hifi så er det vist lidt a la 'the sky is the limit'..... Jeg tror da også på at der er noget derude der nok kunne gøre en go' figur mod Tandberg.Jeg vil bare ikke bytte,da jeg er så tilfreds som aldrig før.Og det ikke fordi det i årevis har lydt elendigt her,det er bare blevet bedre og bedre.Og nu har jeg Tandberg igen,for første gang i 13 år.
Og det leverer altså varen.Begejstringen er den samme som dengang Og lyden.........ja,den giver alle mine cd'er,lp'er og kasettebånd en lydmæssig renæsance med pil op og kryds og slange.Jeg VIL ikke have noget andet Jeg er en af dem der kan sætte mig tilbage i min sofa og bare nyde lyden og synet....MUMS
Jeg har bemærket mig at der er panderynker hos nogle når de erfarer at jeg har F3 Trapez X højttalere.Jeg har kun hørt mit eget sæt og de spiller sk*** godt Og det siger alle der har hørt dem.Uden at jeg behøver at 'pumpe' dem for en rosende kommentar Så jow,jeg er en meget tilfreds storforbruger af musik.

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Yo' Henrik

Jeg er ikke i tvivl om at mht hifi så er det vist lidt a la 'the sky is the limit'..... Jeg tror da også på at der er noget derude der nok kunne gøre en go' figur mod Tandberg.Jeg vil bare ikke bytte,da jeg er så tilfreds som aldrig før.Og det ikke fordi det i årevis har lydt elendigt her,det er bare blevet bedre og bedre.Og nu har jeg Tandberg igen,for første gang i 13 år.
Og det leverer altså varen.Begejstringen er den samme som dengang Og lyden.........ja,den giver alle mine cd'er,lp'er og kasettebånd en lydmæssig renæsance med pil op og kryds og slange.Jeg VIL ikke have noget andet Jeg er en af dem der kan sætte mig tilbage i min sofa og bare nyde lyden og synet....MUMS
Jeg har bemærket mig at der er panderynker hos nogle når de erfarer at jeg har F3 Trapez X højttalere.Jeg har kun hørt mit eget sæt og de spiller sk*** godt Og det siger alle der har hørt dem.Uden at jeg behøver at 'pumpe' dem for en rosende kommentar Så jow,jeg er en meget tilfreds storforbruger af musik.

Dit største problem om jeg så må sige er, at du ikke erkender, at man bør være på vej konstant, således at man efterstræber det muliges kunst til hver en tid. Dit Tandberg flip er ikke interessant..det kunne have været et hvilket som helst mærke...det interessante er din modvilje imod at være søgende. Jeg har lært at mennesker, der er i den "tilstand" er døve overfor alt, der ikke besmykker hvad det er besluttet at ophøje til religion.

Men det må du selv om.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes