Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 14:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Målet er nået! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Antisilver: Altså.....hvis jeg nu endelig,langt om længe havde fået den bil som jeg har drømt om siden jeg var stor knægt, skulle jeg så med det samme skifte den ud til noget der ikke var min drømmebil?Jeg synes at der er en del mennesker,både her på sitet og ude i samfundet,der mener at nyt pr definition er bedre.Det MÅ det bare være,alene ved det faktum at det er nyt(og koster en bondegård).Jeg køber ikke argumentet.
Heldigvis er jeg meget konservativ af sind,så når jeg har noget der virker og i dette tilfælde lyder super-fantastisk,så er jeg meget loyal og med god grund.Jeg ved at jeg aldrig ville tilgive mig selv,hvis jeg solgte mit grej for at få noget andet.Jeg ville aldrig finde den lyd som jeg har lige nu.Never!Og den lyd som jeg har nu vil jeg altså ikke undvære for noget.
Mit evige 'pejlemærke' er Tandberg.Står der Tandberg på det,jamen så er jeg lutter ører.

Når jeg ser hvad andre går igennem,med 117 forskellige kabler der gør det ene eller det andet,cykelslanger under pladespilleren(med og uden luft ),netfiltre og din egen seance med at pudse sikringer.......jeg er HELT ovre i den anden grøft,det skal være standard.Så meget som muligt.Og DET spiller fantastisk Jeg synes at mange er ude i 'overkill' når det drejer sig om grejet der skal fremføre det som det hele drejer sig om,nemlig musik.Men sådan er vi så forskellige

Kort: ja, det handler om musik. Men musik er ulige mere interessant om man via åbent sind og talrige eksperimenter ender op med noget, der i endnu højere grad er i stand til at formidle musikkens sjæl.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Antisilver: Jeg vil ikke sidde og undskylde mit passionerede forhold til Tandberg.Det er ikke religion for mig,det er fed lyd. Jeg synes du komplicerer tingene.Du lyder ikke særligt tilfreds,siden du skal lave om og søge videre i det uendelige.Jeg er vist ret modsat dig.Jeg er simpelthen tilfreds og det har jeg oprettet denne tråd for at fortælle dem der gider at læse det.
I tidligere tråde har jeg startet med at glæde mig over at der var et sted hvor jeg kunne ævle om min store passion,rigtigt gættet,Tandberg

At det ikke er interessant i dine øjne/ører,tjah det må du jo om.Ikke meget jeg kan gøre ved det,vel?

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Antisilver: Jeg vil ikke sidde og undskylde mit passionerede forhold til Tandberg.Det er ikke religion for mig,det er fed lyd. Jeg synes du komplicerer tingene.Du lyder ikke særligt tilfreds,siden du skal lave om og søge videre i det uendelige.Jeg er vist ret modsat dig.Jeg er simpelthen tilfreds og det har jeg oprettet denne tråd for at fortælle dem der gider at læse det.
I tidligere tråde har jeg startet med at glæde mig over at der var et sted hvor jeg kunne ævle om min store passion,rigtigt gættet,Tandberg

At det ikke er interessant i dine øjne/ører,tjah det må du jo om.Ikke meget jeg kan gøre ved det,vel?

Et godt råd..pas nu på ikke at ende som en ny Jonas Bojer

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

oggergokker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 31 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 November 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Tante Berg skrev:

Et godt råd..pas nu på ikke at ende som en ny Jonas Bojer

Hej Antisilver,

Den kommentar fortjener Tante Berg simpelthen ikke, og selvom det så bare er i sjov, kan du egentligt ikke være bekendt, at drage Jonas Bojer ind i denne tråd, endsige sammenligne TB med JB.

Du er intelligent nok til selv,  at kunne regne den ud.  

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Jeg aner ikke hvem Jonas Bojer er og behøver heller ikke at vide det.Men det lyder ikke rart Det gør Tandberg til gengæld

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 November 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

s.r.vaughan:

Det er rigtigt at han hedder John Farlowe, de ældre Exposure har nu en varme over sig, jeg vil nu heller kalde det musikalitet, det har de nye slet ikke, men rigtigt de sparker mås (det ældre), og ens øvrige udstyr skal være i orden, for ellers bliver man straffet noget så hårdt, dette gælder osse Epos, der er kontant afregning med det samme

Jeg kan hører på Epos højtalerne i timevis, de spiller bare musik, har ingen problemer med diskanten i dem, ikke engang lidt rigeligt en gang i mellem, men det er det øvrigt udstyr der osse holde her, for du har helt ret, har Epos ikke noget der holde fast bag dem og med en glød af varme, ja så går det galt!, for de skal holdes i kort snor.

Jeg ser hver ting i et anlæg at den ting "bare" skal formidle og passe sin del i kæden, er en ting for lys eller mørk, formidle denne del forkert, den skal formidle musikken, men nemt at skrive sværre i praksis og har givet en mange slag, er heldigvis tilfreds nu.

Tror du har ret med parpir enheder og Tandberg er en god kombination  

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hvad med lige at holde Jonas Bojer ude af den her tråd? ellers er han på Hifi-musik.dk hvis nogen har et behov for at ytre sig om ham.

Og Tante Berg, nu hvor jeg aligevel var nød til at poste her i tråden kan jeg jo lige så godt skrive lidt OT også

Jeg syntes det er ualmindeligt dejligt at du har fundet frem til det grej der gør dig glad. Hifi folket er forskelligt. Der er dem der ved hvad de vil have og beholder det fordi lyden er deres. Så er der dem der for evigt opgraderer og søger nyt grej med en bedre, eller måske bare anderledes lyd? i det uendelige. Begge veje er valide og sjove, for det er jo netop det det handler om. Hifi skal være sjovt og dejligt. Så tillykke Tante Berg, for at have fundet det  ... det er fedt at leve drømmen [/søbesuppe]

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Også et stort tillykke til Tante Berg herfra Det er jo en tilstand som jeg undte mange herinde!

Jeg er heldigvis også fuldt tilfreds med mit. Desværre går det af og til galt, når man kommer til at sammenligne med andet udstyr eller med andres anlæg. Eller når der kommer nye billed/lydformater.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Stouenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 November 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Jeg syntes det er ualmindeligt dejligt at du har fundet frem til det grej der gør dig glad. Hifi folket er forskelligt. Der er dem der ved hvad de vil have og beholder det fordi lyden er deres. Så er der dem der for evigt opgraderer og søger nyt grej med en bedre, eller måske bare anderledes lyd? i det uendelige. Begge veje er valide og sjove, for det er jo netop det det handler om. Hifi skal være sjovt og dejligt. Så tillykke Tante Berg, for at have fundet det  ... det er fedt at leve drømmen [/søbesuppe]

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Zorglub:Mange tak.

Og mere generelt:
Det er skønt at være 'home free'.Jeg har selv været en af dem der skiftede ud en hel del.Det eneste der kom ud af det var at der til sidst stod Tandberg(3000-serien) på det hele Desværre var noget af det ikke betalt og blev det aldrig.Eneste apparat der har 'overlevet' fra dengang er min cd-afspiller(TCD3015 A) I mellemtiden er internettet kommet og eBay og den blå avis har gjort at der atter står Tandberg på det hele Og jeg er bare så uendeligt tilfreds med den lyd det leverer.Og denne gang er jeg gået en generation tilbage,så det er 2000-serien der er på banen('76-'77).
Tænk engang,det er først her i foråret i år at jeg opdagede de fede gamle recievere fra Tandberg.Med blåt skalalys og lyd helt ud over det sædvanlige.Den lyd som jeg har kan man ikke diskutere sig ud af på et site på nettet.Det er iøvrigt ligegyldigt om det er bånd,cd,lp eller P1 jeg hører.Det lyder bare for fedt.Det er også fløjtende ligegyldigt om jeg hører tung heavy rock eller reggae eller techno eller disco eller klassisk,det lyder super.Jeg har nævnt det før andet steds,men det tåler gentagelse: Tandberg giver mig lyst til at høre det hele-helst på een og samme gang-hahaha
Dybest set er det musikken det drejer sig om,i min verden.Men det er altså lækkerier når den fede musik også bliver serveret på så overbevisende måde som mit anlæg formår at gøre det.Jeg kunne godt unde andre at have den der oplevelse af at sidde og tænke 'Nu er den der sgu.Jeg fandt LYDEN'

Lige for at illustrere min passion for Tandberg,så har jeg just købt en bog om Tandberg.Vebjørn Tandberg's 'Mennesket i Bedriften'.En bog om Tandberg himself og den måde han ledede virksomheden på.Det bliver spændende at læse om Han har en stor stjerne hos mig.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 November 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Dit største problem om jeg så må sige er, at du ikke erkender, at man bør være på vej konstant, således at man efterstræber det muliges kunst til hver en tid. Dit Tandberg flip er ikke interessant..det kunne have været et hvilket som helst mærke...det interessante er din modvilje imod at være søgende. Jeg har lært at mennesker, der er i den "tilstand" er døve overfor alt, der ikke besmykker hvad det er besluttet at ophøje til religion.

Men det må du selv om.

Jeg tror dit største problem er, at du (for ikke at komme for meget i modving må jeg nøjes med at sige:) til tider glemmer musikken. Du lader i mine øjne til at bruge størstedelen af din fire tid på at finde tweaks og opgraderinger til dit anlæg i stedet for at nyde det du endnu engang har. Der er intet galt i dette, men man må blot huske, at der er tale om to forskellige hobbyer. Du læner dig mere op ad hvad man kan kalde for "hifi-lytning", hvor Tante Berg ikke bekynrer sig i så høj grad om hvad han spiller på (ud over at det skal være Tandberg).
Problemet opstår i virkeligheden først når du ikke lader Tante Berg være tilfreds med sit udstyr, men prøver at pådutte ham, at man altid skal søge bedre (læs: dyrere) udstyr. Jeg vil igen slå fast, at der ikke er noget i vejen med det, men man skal ikke tvinge andre til at gøre som en selv, hvis ikke de vil - i hvert fald ikke når der er tale om en hobby.
Jeg synes netop at Tante Bergs kærlighed for Tandberg er interessant, men jeg giver ærlig talt ikke mange potter pis for at polere sikringer.
Igen: Lad os nu respektere hinandens måde at udfolde denne herlige fritidsbeskæftigelse på - hver sine lyster

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Sven P og Sveske og Stouenberg:Tak for det

Og lidt mere generelt:
Der er mange måder at dyrke vores hobby på.Dog synes jeg der er et klart skel,nemlig der hvor musikken for en dels vedkommende træder i baggrunden,og grejet er det egentlige det drejer sig om.Fred med det.Det interesserer mig ikke nok til at jeg gider bruge hverken tid eller penge på det.Jeg har altid vidst(de sidste 20 år),at så længe der står Tandberg på det,så kan jeg i ro og mag hellige mig det vigtigeste,nemlig musik. Eneste tweak jeg bruger er pilsnere i weekenden

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

TANTE BERG:

NEMLIG DET ER MUSIKKEN DET DREJER SIG OM

MEN AT VI ALLE TROR VI HAR DET BEDSTE KAN JO IKKE LADE SIG GØRE

SKAL HJEM OG HAVE LIDT MOZART OVER I AFTEN

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Nu gik jeg og troede at målet vitterligt var nået.....Med mit Tandberg anlæg kombineret med mine Trapez X højttalere. Det var det måske også,men lige nu er Trapez'erne stillet væk for at give plads til et sæt Tandberg Studio Monitor's.
Har haft dem i små 5 dage.Jeg synes at de lyder fantastisk(surprise-surprise) De er afsindigt tunge,i forhold til Trapez'ens 33 kg. 12" bas Om de lyder bedre end Trapez kommer jeg nok aldrig til at kunne give et endegyldigt svar på,men de lyder altså godt.Og med min forkærlighed for Tandberg,så........ Om en rum tid vil jeg prøve at bytte om igen,og det skal blive rigtigt interessant.Det vil være sandhedens time.Men lige nu er jeg ualmindeligt tilfreds med at det HELE er Tandberg,undtaget ledninger/kabler Det er en nydelse at høre på,at betjene og at se på    

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine nye højtaler, bliver spændende at hører hvad du synes om dem i længden

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 November 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg,

Til lykke med dine nye højttalere. Poster du ikke et billede af dem?

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Hej Tante Berg,

Til lykke med dine nye højttalere. Poster du ikke et billede af dem?

mvh

Tak Jeg ved ikke liiiiige hvordan man gør det der med billeder,her i tråden.Men i forummet med 'Billeder af mit set-up/ udstyr',der har jeg en tråd der hedder 'Tandberg set-up' Den burde du tage et kig på Og der er mine MF højttalere!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Her kommer en solid påstand: Hvis man har en velfungerende topmodel fra Tandberg,så behøver man ikke lede længere.Man er nået i mål,lydmæssigt. Så simpelt er det.Og jeg kan godt se(og høre) ud over egen næsetip.Tandberg giver dig alt det du altid er på jagt efter,med tweaks og kabler(Tandberg har sørget for det hele).Med Tandberg kan du glemme alt det 'udenoms' og bare nyde musikken,med de mest standard-agtige kabler og 220 Volt ledninger Det sparker voldsomt r*v!!Min kammerat har lige været her og han sagde (uopfordret):'Hold kæft,mand,hvor har du bare fed lyd'......Jeg er 100% enig

Få fat i en Tandberg-reciever/forstærker(25 Watt i 8 Ohm og opefter)........så er dine kvaler mht stereoanlæg slut for en rum tid.Og husk,hvis dine højttalere kan hænge på væggen,så er de for små

Jeg har tilladt mig at citere mit første indlæg på denne tråd Siden denne tråd blev startet,er der sket en del her i huset.Der er Tandberg over HELE linjen,også mikrofonerne Og det er jo så fedt som det kan blive.Jeg har aldrig været så tilfreds som nu.Lyden har aldrig lydt federe.Det er bare at sætte musik på og nyde det i fulde drag.Jeg må jo konstatere at skal det lyde ordentligt og overbevisende,så gøres det bedst hvis det er Tandberg der er leverandøren.Opfordringen må være at få fat i noget ældre Tandberg,det rykker og jeg kan anbefale det til alle musikelskere    

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Det kunne sgu være sjovt at prøve sådan en Tandberg bisse der!! Lige een gang til.

I følge dig hr. Berg. Hvilke Tandberg modeller er det man skal kigge efter, og hvad skulle man regne med at bøde for dem? (vi snakker forstærkere her)

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Personligt foretrækker jeg recievere idag.Havde i gamle dage både integreret forstærker og også to monoblokke og en forforstærker.
Reciever TR2055 og TR2075 fra midt-70'erne koster 1000-2000 kr(TR2055) og 2000-3500kr(TR2075).Men det er noget med at kigge sig rigtigt godt for.Mange auteres som 100% iorden,men spiller kun i den ene kanal.Jeg har været heldig og givet under 2000 for min TR2075'er(1-ejers! ).
Forstærkermæssigt har jeg aldrig hørt noget der lød bedre end mine to 180W monoblokke(3009A,2 stk) og forforstærkeren
(3008A).Dette sæt kan fås idag for i omegnen af 10000 kr(uden forsendelser!!),med lidt held.Det bliver heller ikke bedre
Jeg har dog hørt en del godt om TPA3036A,et effekttrin på 100W.

Jeg ved ikke om du er til retro eller masser af Watt?For Tandberg nåede også lige at lave et effekttrin på 2 x 220W (TPA3016A) i 8 Ohm(28 kg) Så skuller der være kræfter og lyd nok?

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes