| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tubefreak:Jamen det varmer jo at se at der er andre end mig der holder fast i et mærke fordi det nu engang er det der passer deres ører bedst.Altså folk der ikke skifter ud med korte intervaller fordi der kommer nyt. I min verden er de mennesker der holder fast i et mærke sjovere at snakke med,for de ved hvad de stærke og svage sider er ved netop deres mærke.Det er der mange andre der aldrig når at opdage før hele molevitten er indgået i endnu en ny handel. Folk der holder fast er jo passionerede mennesker og brænder for netop den lyd de har.Det er mere interessant end den evige skiften ud som jeg ser her på sitet.Hvis ikke det var så utjekket,så lod de nok også prisskiltene sidde på apparaterne-
hahaha
Poul-erik:Her er lidt trøst.Tjek www.basrep.dk Du både kan og skal ha' lavet din elskede højttaler.No problem __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men det er da så rigtigt, hvad er mere glæde end at nusse med noget man nærmest elsker og hvis det så giver god lyd samtidig så kan det vel ikke blive meget bedre. Der er vel også lidt nostalgi i det.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep,masser af nostalgi......de kunne noget dengang.Jeg er lidt derhenad også med musik.Jeg er mest til musikken som var fremme dengang mit eget grej var noget af det ypperste.Tror godt at man kan kalde mig gammeldags  Og så er jeg jublende over at jeg ikke er 20 år idag og skal ud og vælge lyd.........Tænk,så ville jeg gå igennem livet uden at ha' haft alt det nye Tandberg som jeg har haft og som gjorde et uudsletteligt indtryk  Faktisk stiger min facination jo ældre et apparat er OG samtidig lyder godt.
Jeg er ikke KUN nostalgikker.Det skal lyde godt.....og det gør mit Tandberg da også  Du nævner det selv,man nærmest elsker sine apparater
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var MUSIK den gang og ja godt man ikke skal ud og vælge musik i dag, føj for den.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
og det var op ad bakke - begge veje
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
og det var op ad bakke - begge veje
Hvad mener du med det. 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sismofyt:Jeg vil også godt vide hvad du mener med 'op ad bakke-begge veje'?Det er måske en kommentar til tidligere indlæg.....?
Poul-erik:Siger det lige igen.Tjek www.basrep.dk  Det ligner et site du vil få glæde af.Jeg kender ikke værkstedet,men de reparerer altså enheder,også CV ser det ud til. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
åhr, i lyder som nogle gamle nisser, that's all
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tilbage til nad'en, den er vist stadig til salg, skynd jer!
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige at han stadig påstår at hans ikke er en 2*50w, men 4*50watt.
Vil folk slet ikke høre når de åbenbart ikke aner hvad de sælger.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
oggergokker Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 31 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Oggergogger,
Den ser sku flot ud, og skulle selvfølgelig stå hjemme hos mig, jeg har storbroderen til den, nemlig NAD 90 på 2*55watt.
Men jeg har aldrig handlet på ebay og ved ikke hvordan og hvorledes det er, jeg er lidt skeptisk ved at skulle sende feks. 1000,- til en eller anden i feks. england.
Men mange tak for oplysningen, jeg har selv fundet flere gamle på Ebay, der er jo stadig NAD 120 reciervere, NAD 140, NAD 200dolby (dette er ikke en båndoptager), NAD 300, NAD 2080(effektforstærkeren fra NAD 3080) og dem ser jeg af og til men har aldrig rigtigt kommet igang med det Ebay.
mvh. PE
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
glæder mig til at se din side Poul erik.
har en NAD T760 stående som jeg tror har en defekt bas udgang men er ikke sikker, bruger den ikke rigtig mere da jeg har købt ny men lidt flere kræfter.
ang. det med Ebay og Qxl så er jeg ogs lidt skeptisk med det, en af den gamles venner går op i gammelt B&O anlæg og opkøber de modeller han ikke har, en lidt dyr hobby (penge mangler han ikke) men han blev snydt på Qxl og den så kaldte sælger svarede ikke mere efter at han havde overført penge
ville værer kanon at have en kategori hvor man kan advare hinanden om fuskere  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey poul-erik, jeg har handlet på ebay et par hundrede gange og er kun blevet brændt af en gang (en CD til 20kr), jeg guider dig gerne igennem. finder du noget der interesant så smid et link op eller send mig en mail 
jeg vil gerne se det museum vokse, jeg synes det er super ting du har gang i 
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med Ebay skal vi nok prøve endag Sismofyt, det lyder lidt spændende.
Angående QXL så får man godt nok meget l..t der selvom sælger lover og lover, der er ikke meget af det jeg har købt som virker, eller også får en fejloplysning om det der er galt med det.
jeg har købt 2 stk Beogram 6002 (sælgerne skriver næsten aldrig brugt og 100% ok), der var ikke en af dem der fungerede.
Et stk Beomaster 1000 hvor FM delen skulle fungere fint, det gør den også ca. 1-2 sekunder af gangen så taber den stationen pga. dårlige kontakter.
En ældre NAD båndoptager der også fungere fint, det gjorde den faktisk også, bortset fra at en nummer der normalt vare feks. 4 min. bruger den 5 min. på at afspille, den kører alt for langsomt.
En NAD 3140 som også spillede perfekt efter sælgers oplysning, det gjorde den først efter at jeg havde den adskilt og renset + brugt 100L kontaktrens og diverse timer.
En Beomaster 3000 hvor strømforsyningen snerrer efter dig som en kæmpe veps.
Det er lige hvad jeg sådan husker i hovedet, og det er ikke godt.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber at jeg får lavet en side om mine NADér som folk gider kigge lidt på,
Og bare det at man ved den er der så kan du/i lige smutte over for at se hvor gammel og tung den var + watt og priser på den fra ny af, så du ikke risikere at blive imponeret af en eller anden Kn..d der slynget om sig med nypriser og mega-watt.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
den side skal nok blive spredt hurtigt qxl gider jeg overhovedet ikke kigge på 
det altid godt med sådanne resourcer. hvis der ikke allerede er det på h4all så kunne man lave et meta link med henvisninger til diverse private samliger / 'museer' / mods så er man fri for at trævle nettet igen forgæves
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du ret i sismofyt, jeg mangler et diagram til en Superphone type 340 u.
Kan du ikke lige maile sådan et til mig 
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:
Hvordan lyder de helt gamle NAD modeller som nu f.eks. den Model 60 eller de andre gamle i samme klassiske sølvfarvet receiver design? Kan man godt spore og genkende lyden frem til 3020'eren og videre?
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nu at vende tilbage til brugt priser.Tag nu bare en ting som billedrørs tv, nogle tror stadig at de skal have en mindre formue for dem som brugt.De ER ved at udgå fra markedet og hvorfor har de selv købt en eks. en fladskærm.Det kan da være surt st have givet eks. 18K og så skal til at sælge igen for 4000kr eks.Men sådan er markedet hvis der overhovdet er købere til det.
Det er også sådan herinde med brugte pladespillere de mere alm. koster næsten som de gjore som ny.De pladespillere af virklig høj kvalitet kunne måske bedre forsvare at prisen holder godt.
Når jeg ser noget herinde der er overprissat så håber jeg at folk indser at de er for grådige. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |