Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lidt mere Dba.dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 November 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

For nu at vende tilbage til brugt priser.Tag nu bare en ting som billedrørs tv, nogle tror stadig at de skal have en mindre formue for dem som brugt.De ER ved at udgå fra markedet og hvorfor har de selv købt en eks. en fladskærm.Det kan da være surt st have givet eks. 18K og så skal til at sælge igen for 4000kr eks.Men sådan er markedet hvis der overhovdet er købere til det.

Det er også sådan herinde med brugte pladespillere de mere alm. koster næsten som de gjore som ny.De pladespillere af virklig høj kvalitet kunne måske bedre forsvare at prisen holder godt.

Når jeg ser noget herinde der er overprissat så håber jeg at folk indser at de er for grådige.

Jeg giver dig helt ret, men hvis jeg ser det i en anden vinkel, så synes jeg sg det er trist at det er sådan et forbrugersamfund(overforbrug) vi enter sg med at kvæles i vores eget l**t om 50 år hvis det fortsætter på denne måde

Men bortset fra dét du er inde på dér med tv. Så synes jeg efterhånden at jeg har set så mange dårlige fladskærms tv som jeg vil æde min gamle hat på, at mit "gamle monstrom" som jeg i øvrigt selv er træt af pga pladsen som det optager, kan slå flere af de der nye smarte på billedet. For mig at se er det bare en skam, at der er mange folk som er ligeglad med hvordan billedet er, bare det har en "praleværdi" eller kan komme op på væggen for at spare plads. Selvfølgelig er det latterligt at forlange "nyprisen" for et 7-8 år gammelt tv som feks mit. Men på den anden side synes jeg også det er latterligt at tendensen er ved at være sådan at en potentiel køber tror han kan få det smidt i nakken.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 November 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt se tanken i dette og personligt tror jeg på at de bedste billedrørs tv kan slå fladskærm på et alm. antenne signal især i forhold til de billige fladskærme.CRT står ikke og "svømmer" i billedet som jeg har set på en del LCD, endelig er antennesignalet lidt dårligt som nogle døjer med er fladskærm da en dårlig løsning.

Er det ikke lidt hysteri med at det ikke må fylde noget har det ikke taget overhånd.Højtalere kan være svære at konstruere ordentlig uden meget volumen de fysiske love hersker nu engang.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2006 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Poul-erik:Jeg har købt en hel del på eBay uden problemer(ca 16-17 handler).Kun tysk eBay.QXL både DK og Norge har jeg også gode erfaringer med.Forstår godt din modvilje.......min egen modvilje var stor.Men jeg kunne ikke stå for apparaterne,så jeg har handlet og med fuld valuta for pengene.Jeg tror at man skal være parat til at miste pengene.Men det er sjældent at man gør det.Man logger jo på første gang med et kreditkort.Selvom det selvfølgelig kan være stjålet.......

Jeg bliver dog ved med at købe som det ser ud nu,over nettet

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 November 2006 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Poul-erik:Jeg har købt en hel del på eBay uden problemer(ca 16-17 handler).Kun tysk eBay.QXL både DK og Norge har jeg også gode erfaringer med.Forstår godt din modvilje.......min egen modvilje var stor.Men jeg kunne ikke stå for apparaterne,så jeg har handlet og med fuld valuta for pengene.Jeg tror at man skal være parat til at miste pengene.Men det er sjældent at man gør det.Man logger jo på første gang med et kreditkort.Selvom det selvfølgelig kan være stjålet.......

Jeg bliver dog ved med at købe som det ser ud nu,over nettet

Hej,

NU HAR JEG DIG,  jeg har lige her til morgen ligget og læst en test af en Tandberg TCD4034 båndoptager i test mod en B&O  Beocord 6000,  Tandbergen bliver Tæsket/jordet/Ymyget/pint og plaget (Er her nogen her der kan hjælpe mig med flere plage ord ha ha).

Nu vil jeg kører ud og lave noget flise arbejde, og lade dig ifred det halve af dagen så du kan gå og frygte hvad jeg skriver næste gang jeg kommer i dette forum 

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Kan se at der er en gut der lige skriver et par ord til ham med NAD 3150 på dba.dk.

Det kan jeg godt lide at sælger ikke selv kan vælge om dit spørgsmål/kommentar skal fjernes på dba.dk.

Jeg har stillet mange kritiske spørgsmål på QXL, og så snart sælger ser det og det piner ham lidt så er det fjernet, og det er desvære med til mener jeg at man problemløst kan fylde folk med løgn og derved stoppe en masse penge i lommen,

Nå ja hvis det nu ikke fungere når køber modtager sin vare, så er der jo Altid post Danmark der kan få på nakken.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:
åhr, i lyder som nogle gamle nisser, that's all

De gamle dyder var nu ikke så ringe endda Så ingen leflen for det nye,unge og det smarte herfra

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Poul-erik:Den båndoptager der,hedder den ikke 3034?Er ret sikker(100%) på at de ikke lavede båndoptagere i 4000-serien.
Men ellers tror jeg på dig.Jeg har selv haft en TCD 3014 og den var konstant 'sløj'.En rigtig mandagsmodel.Når den en sjælden gang indvilgede i at spille,så lød den bedre end de kilder der blev optaget fra!!Så pas du bare på,Poul-erik

Forresten,min kammerats NAD hedder NAD352.En integreret forstærker med 2 gange 80Watt i 8 Ohm.Hvad siger eksperten til sådan een?Duer den til noget,i dine ører? Han har nogle store JBL højttalere sat til den,og det spiller godt,det må jeg sige.Hvis jeg selv var på bar bund,og aldrig havde kendt Tandberg,så ville jeg nok skæve til NAD.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Tante Berg :: Nu fremmer overdrivelse jo forståelsen, men så slemt er det nu ikke,  og du har helt ret,  jeg kan tyde på billedet (af denne usansylige grimme tingest at der står 3034 haha), så de har skrevet forkert.

Sjovt nok så husker du jo også mange nr. fra Tandberg, jeg henvender mig tit til folk på feks. QXL, og spørger om de nu er sikker på at det er det og det nr. fra Nad.

feks. så sent som igår var der en der havde en Nad 102 tuner tilsalg, skrev til ham og han skrev tilbage at han havde skrevet forkert, det var en Nad 402.

NAD C352, den har jeg aldrig hørt, men jeg har læst meget om den rundt omkring, og den skulle efter sigende være et lille kraftværk, den er ikke bleg for svære belastninger.

Jeg mener også der er en herinde der skriver lidt om den.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hvad med den hjemmeside som jeg har bedt dig tjekke ud? Ser det ikke ud som om det er der du skal ha' lavet dine basenheder? www.basrep.dk

Ja,folk kan ikke ha' en særligt stor 'kærlighed' til apparatet når de ikke engang kender modelbetegnelsen.Det ville ikke ske her,og så svært er det iøvrigt heller ikke at huske 3-4 tal,vel? Trykfejl er decideret sjusk

Hahaha,ja den fylder jo lidt,sådan en Tandberg TCD3034.Det er ikke et lille undseeligt apparat der kan gemmes af vejen.Det har den størrelse der nu passer bedst Diskret pralende

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne se at jeg  før har kontaktet dem, jeg fik den besked at de ikke kunne renovere den da den er revnet på tværs.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Nå!Så det er kun kanten de kan reppe?Øv......

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Nå!Så det er kun kanten de kan reppe?Øv......

Men alligevel kan jeg se, skriver de også at de kan renovere revnede Membraner, men hjemmesiden er ikke opdateret i ca. 2 1/2 år, jeg har lige sendt dem en mail så må se om de svare.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 November 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

trutta skrev:

Sismofyt det lyder ganske underholdendeBig smile. Det er ham her.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46998321

Mvh Trutta

Inden man hænger nogen ud, så har han indrømmet at han har fået forkert data selv og beklager. Mere kan man ikke forlange. Der er såmen masser af hustlere, også på hifi4all.dk. Mange gange kender ikke prisen på et bestemt aparat....f.eks. hvad var nyprisen på en Marantz CD-84 fra 1989?

Mvh

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:
trutta skrev:

Sismofyt det lyder ganske underholdendeBig smile. Det er ham her.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46998321

Mvh Trutta

Inden man hænger nogen ud, så har han indrømmet at han har fået forkert data selv og beklager. Mere kan man ikke forlange. Der er såmen masser af hustlere, også på hifi4all.dk. Mange gange kender ikke prisen på et bestemt aparat....f.eks. hvad var nyprisen på en Marantz CD-84 fra 1989?

Mvh

Hej,

Ja det har han, han har indrømmet det efter at han stivnakket påstod at vi andre åbenbart var totalt udvidende, og hvorfor påstår han pludselig han har solgt den efter at have beskyldt mig for at angribe ham og at jeg lige skulle dobbelt tjekke først mester som jeg blev kaldt..

Måske skulle han lige have gjort det selv, og så tage det som en mand og sige OK, det er sku mig der har kvajet mig.

Der er simpelthen ikke nogen undskyldning for det han lavede der.

Og der er jo heller ikke flere der angriber ham mere.

Og her er ikke nogen der er hængt ud.

Jeg tror ikke du har læst det hele, har du ikke så kig på datoerne.

Og angående nypriser folk ikke kender, så kan de da lade være med at påstå at den koster sådan når de ikke aner det.

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Så ingen leflen for det nye,unge og det smarte herfra

jeg er ung (yngre?) (u)smart og har en TD20A jeg lige har renoveret, så ka' vi vel godt lege sammen?

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 05 November 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

ham dba spaden er selv ude om det

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Sismofyt: haha Selvfølgelig kan vi det.Det er da et interessant apparat du har der.Hvordan synes du den spiller?Selv har jeg aldrig hørt en spolebåndoptager....... Flot er den i hvert fald

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 05 November 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

den spiller ok, jeg bruger den til bånd ekko og til det brug er den ganske dejlig grumset. ikke så ren i lyden som en A77'er dog.... ja, den ser ud som ny

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

A77.......øøhhh,er det ikke noget Revox-noget?

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 05 November 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

yez

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne