Forfatter |
|
Pakster Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 29 November 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige jeg har lidt ændret forudsætningerne for den hjemmebiograf. Det bliver stadig et dedikeret rum, men grunden til panasonicen blev valgt er den fungere bedre i lysere rum, hvilket det også bliver, men den kommer også til at fungere som fælles rum for en xbox og en sen aften hvor jeg lytter til underlig minimal elektronisk musik.  Derfor kunne jeg godt tænke mig et par gode standerhøjtalere der evt kunne være i en serie så se senere kunne fungere som baghøjtalere (og så starte med nogen billige baghøjtalere nu for at lege med effekten)
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 29 November 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan stadig lade sig gøre, uden at du behøver gå på kompromis med en sammenhængende surround lyd.
F.eks. Tannoy's Sensys serie har både gulvhøjtalere og standerhøjtalere samt center - jeg har selv 4 x Sensys 1 (kompakthøjtaler) og en Sensys C (center), da jeg synes gulvhøjtalere fylder for meget, og faktisk er meget tilfreds med lyden fra de små som fronter - også til musik
De små fronter spiller faktisk helt ned til 49Hz - det er meget dybt for så lille en højtaler - og med en god sub i mit setup (M&K V-1250 THX Select), mangler jeg ikke noget i bunden...
MVH.
|
Til top |
|
|
Pakster Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede på Martin Logan Aerius, de ser mig noget store ud desværre, og jeg kunne ikke finde Avance Signature 8 i tilbudsavisen, dem har jeg faktisk kigget efter før i sin tid.
|
Til top |
|
|
Audioholic Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 30 November 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pakster skrev:
Kiggede på Martin Logan Aerius, de ser mig noget store ud desværre, og jeg kunne ikke finde Avance Signature 8 i tilbudsavisen, dem har jeg faktisk kigget efter før i sin tid. |
|
|
Det var brugmarkedet de findes på 
De spiller SUVERÆNT og der er et par til 8K som har fået diverse modifikationer - ville være et yderst kvalificeret bud på nogle fede fronter. Den matchende center i serien vejer i nærheden af 30Kg såvidt jeg husker  __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
|
Til top |
|
|
Pakster Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været ude og lytte til nogen højtalere idag. Audiovector K3 signature og System audio 1750 mod hinnanden. Jeg må indrømme jeg ikke blev særlig impressed. Derimod hørte jeg senere på dagen en Audiovector Mi1 Signature der ligger på samme pris men er en standerhøjtaler. Den lød meget bedre! Samtidig lader det til at man nemmere kan opbygge et surround sæt med Mi1 som fronter og senere smide dem som baghøjtalere hvis man bruger penge på en Mi3 model. Dette tiltaler mig meget!
Nu har jeg dog læst om Vienna Acoustics Haydn der er lidt billigere, men folk virkelig roser meget. Har dog svært ved at se om de lige så nemt kan kombineres i en hjemmebif som AV kan. Kan man lytte til disse i kbh?
|
Til top |
|
|
Pakster Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten har jeg overvejet en onkyo 804E, blandt andet pga hdmi ind/ud og funktionen for ren stereo. Er der evt andre modeller/mærker man kan gå efter?
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det lyder som en god ide med nogle gode standerhøjttalere først, selvfølgelig gerne i et mærke hvor man senere kan købe center osv.
Hvis du holdt dig til fx at skulle have et fuldt surroundset for de 10.000, som der blev foreslået, så ville du med overvejende sandsynlighed få musiklyd, der var dårligere end den du nu har med NAD og B&W 602 S2 og i hvert fald næppe bedre. God lyd og surround er bestemt ikke uforeneligt, det er bare dyrt.
Jeg er helt enig i, at en højttaler som Audiovector M1 er god, men der er også andre i samme størrelse og prisklasse. Når Tape Connection snart åbner i Kbh vil jeg anbefale at gå derind og lytte til Monitor Audio, som efter min mening giver god lyd for pengene, ikke mindst standerhøjttaleren GS10 (eller den tidligere GR10).
Jeg har ikke hørt Onkyos receivere, men kan i hvert fald også anbefale Yamaha eller alternativt Marantz.
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pakster skrev:
Jeg har været ude og lytte til nogen højtalere idag. Audiovector K3 signature og System audio 1750 mod hinnanden. Jeg må indrømme jeg ikke blev særlig impressed. Derimod hørte jeg senere på dagen en Audiovector Mi1 Signature der ligger på samme pris men er en standerhøjtaler. Den lød meget bedre! Samtidig lader det til at man nemmere kan opbygge et surround sæt med Mi1 som fronter og senere smide dem som baghøjtalere hvis man bruger penge på en Mi3 model. Dette tiltaler mig meget!
|
|
|
Jeg kiggede også på AV og system audio da jeg startede op - jeg startede nogenlunde på dit budget og har siden opgraderet. Jeg vil dog råde dig til at lytte til Audio Pro (som jeg selv har noget af) Det er fornuftigt i pris og hvis du vil have en "hjemmebio" med masser af punch og et godt "stereo" så synes jeg det vil være synd ikke at overveje dem. Husk på at de første med aktiv sub var Audio Pro - det har jo helt klart været med henblik på surroundvisionerne. De har en masse forskellige serier og passer godt sammen på tværs af hinanden. jeg vil tro at du for omkring 10-15k vil få alle 5 højt. og en sub hvis du handler lidt - Dans Hifi på amager er kvik til en god handel  der købte jeg en center med passende besparelse. Dit onkyo valg er sikkert meget fint, men prøv også at kigge på Marantz - de låner meget fra deres store modeller ned til de mindre og mere økonomiske. og så til slut - køb nyere brugt eller Demo - der får du 50% mere for pengene uden at blinke!
mvh
Klok
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg dog læst om Vienna Acoustics Haydn der er lidt billigere, men folk virkelig roser meget. Har dog svært ved at se om de lige så nemt kan kombineres i en hjemmebif som AV kan. Kan man lytte til disse i kbh?
hejsa, Vienna Har en fantastisk lyd til pengene. Jeg viille til enhver tid vælge en sådan hvis jeg skulle ud og investere i en standerhøjttaler til rimelige penge
Venligst
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Pakster Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
puha vassagohifi har Vienna Acoustics Haydn med stander for syv et halvt, hvilket må siges at være ret billigt. De har fået meget ros og er kanon flotte, men jeg har ikke lyttet til dem selv. så er det ikke noget nemt valg. De penge der er sparet kan bruges på en lækker center fra samme serie tænker jeg.
Kan man bruge en hvilken som helst højtaler som baghøjtaler i starten?
|
Til top |
|
|
Pakster Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige et par billeder af mit gear nu. Projektoren befinder sig nu i UPS hænder og burde være hos mig omkring den 12/12. Mit gear som det ser ud nu er: NAD C352 Stereo forstærker NAD C321BEE Cd afspiller 2 stk B&W 602 S2 (det kan godt være jeg finder et par standere i løbet af lidt tid) 1 stk Technics SL-QX300 (fik den for 25 kr på loppemarked) 1 stk Sony KV32 FX65E 100hz. (fik det for 500kr på politiauktion) 1 stk Dell bærbar der bruges til internetradio og diverse. Læg specielt mærke til hvor lang tid jeg har brugt på at trække mine kabler.   
__________________ Min blog, www.duks.dk lige så ligegyldig som alle de andre blogs!
|
Til top |
|
|