Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 18:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: J. Skovgaard’s Hjemmebio. Nyt side 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 December 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej Skovgaard

Total i orden det her . Må sige den DVD samling du har stablet op er helt vild .

Det stof som du har som gardin mv. hvilken type er det? og evt. hvor har du købt det?

Filtrene på din PJ er det noget som du har gode erfaring med? overvejer selv et rødt filter til min Z4.

Venlig hilsen

Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 December 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Lækker bio!

Hvad er næste opgradering?

Har du overvejet en større model center? kan se den gamle center concert er ved at være nede i pris og det er noget af et skridt op i forhold til center 200...

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Super fin bio - eneste jeg kan se der mangler er popcorn og cola

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 December 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

mich1352 skrev:
Nice setup 

Sikke en filmsamling

Takker.   Ja, lidt film skal der til, så man kan bruge den mørke vintertid til noget fornuftigt.

Kristian T skrev:

Hej Skovgaard

Total i orden det her . Må sige den DVD samling du har stablet op er helt vild .

Det stof som du har som gardin mv. hvilken type er det? og evt. hvor har du købt det?

Filtrene på din PJ er det noget som du har gode erfaring med? overvejer selv et rødt filter til min Z4.

Venlig hilsen

Kristian

Takker.

Stoffet er ganske almindelig sort lagen stof, som jeg har købt hos http://www.stof2000.dk/ det er billigt, nemt at arbejde med, og let at gøre rent, hvis det skulle blive nødvendigt.

Jeg gad ikke lige at male loftet, så der er der også monteret det samme lagen stof, da det er forholdsvis nemmere at tage ned igen, end at male loftet 3 - 4 gange.

Jeg startede med at eksperimentere med filtere, da jeg havde en Panasonic AE300 projektor, og flyttede den over på min AE700, da jeg købte den.

Fordelen er at man kan bruge den mest lysstærke indstilling på projektoren, som normalt ikke giver det bedste billede (lidt for meget blå), men ved hjælp af filteret, så kan man justere farverne , så de kommer ind for tolerancerne igen, men på min AE700, blev billedet for lys stærkt, så med en ND2 filter, kom det på plads igen, og samtidigt, blev sortniveauet sænket, og det gør jo ikke noget.

Men på den nye AX100 projektor, fra Panasonic, er der indbygget et filter, som bruges i "Cinema 1" indstillingen, og Epson bruger det også i deres projektore, så det er bare at få fat i et filter, og så gå i gang med at lege med indstillingerne, og så se om man kan finde en indstilling der giver et bedre billede end uden filter.

Jeg ved at www.Cine4home.de i Tyskland kalibrere projektore, og de har lige haft en Z5 i fingerne, og kunne opnå et kontrast forhold på 10.000:1 med korrekte farver, uden filter lå den omkring 3200:1 så det kan godt betale sig at lege lidt.

mr.Thomsen skrev:

Lækker bio!

Hvad er næste opgradering?

Har du overvejet en større model center? kan se den gamle center concert er ved at være nede i pris og det er noget af et skridt op i forhold til center 200...

Takker.   Uha, der er mange ting der står for en udskiftning.

Min projektor, bliver nok skiftet ud til næste år, når man kan købe en 1080P model til under 20K, og surround reciveren ryger, så snart der kommer en model med de nyeste lyd dekodere indbygget, rygterne siger næste efterår.

På højtalere siden, så overvejer jeg en total udskiftning, måske D 6 serien fra Jamo, men der er jo mange muligheder.

Så pengene skal nok få ben at gå på.  

Frisk skrev:
Super fin bio - eneste jeg kan se der mangler er popcorn og cola

Mange tak.   Cola på dåse, står i køleskabet, og popkorn, er jeg ikke så vild med, men så finder man jo nok noget andet i stedet for, et eller andet skal der jo hældes i hovedet.  udover filmen altså.

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 December 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig hvad der allerede er blevet sagt - lækker bio og imponerende dvd samling

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Jeg kan kun tilslutte mig hvad der allerede er blevet sagt - lækker bio og imponerende dvd samling

Takker.

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 05 December 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Absolut en fantastisk filmsamling med mange fede collectors editions. Er det house of flying daggers i trææske med kniv, der står på bordet?

Hvor er det desuden forfriskende at se flere danskere, der nyder godt af animéens fantastiske historier, hvilket absolut ikke kun er for børn. (faktisk har flere af mine film samme aldersrating som terminator filmene).

Kan se du har flere Makoto Shinkai film, så du kender vel til hans nye, der snart kommer? Ellers er her en lille teaser i HD (lille HD):

http://rd.yahoo.co.jp/tokushu/5cm/teaser01/?http://i.yimg.jp /images/evt/5cm/teaser8000k1280_720.wmv

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Absolut en fantastisk filmsamling med mange fede collectors editions. Er det house of flying daggers i trææske med kniv, der står på bordet?

Hvor er det desuden forfriskende at se flere danskere, der nyder godt af animéens fantastiske historier, hvilket absolut ikke kun er for børn. (faktisk har flere af mine film samme aldersrating som terminator filmene).

Kan se du har flere Makoto Shinkai film, så du kender vel til hans nye, der snart kommer? Ellers er her en lille teaser i HD (lille HD):

http://rd.yahoo.co.jp/tokushu/5cm/teaser01/?http://i.yimg.jp /images/evt/5cm/teaser8000k1280_720.wmv

Tak for kommentaren.

Og ja, der er House of flying daggers der står på mit rack, rigtig god og flot film.

Ja animé, er en ukendt verden, for mange mennesker, og det er egentligt synd, da der findes mange, både flotte og spændende film og serier, men der er ikke nemt at overbevise voksne mennesker om, at "tegnefilm" ikke kun er for børn.

Jeg har ser teaseren for 5cm, og skal helt klart have fat i den, når den kommer på enten DVD eller en af HD formaterne, så kan den slutte sig til dem her.

Ellers så vil jeg gerne anbefale denne her, meget flot tegnet, og god handling, den er lige udkommer i Japan, og er med Engelsk undertekst, jeg fik min fra Amazon.co.jp.

J. Skovgaard

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 December 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Forresten kun dejligt at se et Jamo setup herinde...og ja...imponerende dvd-samling...ingen grund til at rende i Blockbuster

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Forresten kun dejligt at se et Jamo setup herinde...og ja...imponerende dvd-samling...ingen grund til at rende i Blockbuster

Jamo laver nogle ganske udemærkede højtalere, jeg er godt tilfreds med mine, selv om jeg overvejer en udskiftning, så bliver det nok stadigvæk, en Jamo opsætning,  så kan 707'erne komme ind i stuen og spille lidt godt musik.

Blockbuster? hvad er det nu lige det er?

J. Skovgaard

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

J. Skovgaard: Ja sådanne udgivelser som den hofd ser man aldrig i dk desværre. Vi har brug for regionsfrihed/regionsfrie afspillere (er de lige pt, men vidst ikke for evigt) med HD-DVD så vi kan få de fedeste udgivelser som den.

Jeg har hørt om Brave Story. Det kunne være man burde tjecke den ud

Hvis du kan lide serier i stil med Neon Genesis Evangelion vil jeg anbefale RahXephon. Fantastisk serie synes jeg.

Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 December 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

gid jeg hade så stor en samlig anime dvdér! hvor køber du største delene af de anime dvdér?

ps. din bio ser super fed ud!!

Sool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 December 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej.

Kan kun tilslutte mig de andres ros... nice bio dér ;)

Jeg kunne godt tænke mig at spørge lidt indtil dit lærrede, jeg skal nemlig selv igang med et DIY løsning og har overvejet en mdf/melanin plade som du har valgt.

Hvad er din oplevelse af løsningen, er det blevet godt? og hvor store var dine omkostninger til lærredet ialt?

//Sool
Til top Vis Sool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sool Besøg Sool's Websted

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

J. Skovgaard: Ja sådanne udgivelser som den hofd ser man aldrig i dk desværre. Vi har brug for regionsfrihed/regionsfrie afspillere (er de lige pt, men vidst ikke for evigt) med HD-DVD så vi kan få de fedeste udgivelser som den.

Hvis du kan lide serier i stil med Neon Genesis Evangelion vil jeg anbefale RahXephon. Fantastisk serie synes jeg.

Nej, de gør ikke ret meget ud af dvd udgivelserne her i Danmark, men så findes der jo andre steder, hvor man kan købe sine film.

Jeg har lige modtaget Neon genesis Evangelion - Platinum collection idag fra Club Racoon (AxelMusic) så jeg har ikke fået den set endnu, men hvis serien er god, så er det jo godt at vide, at der findes andet der ligner, så tak for henvisningen.

Trash_Master skrev:
gid jeg hade så stor en samlig anime dvdér! hvor køber du største delene af de anime dvdér?

ps. din bio ser super fed ud!!

Takker.

Jeg har købt en del hos www.axelmusic.dk (Club Racoon) og hos www.Dvdpacific.com men hos Dvdpacific, er der risiko for, at komme til at betale Moms og postDK gebyr, hvis prisen er over 80Kr. men man kan også være heldig, og finde nogle billige bokssæt hos www.Amazon.co.uk især hos deres markedsplads forhandler.

Sool skrev:
Hej.

Kan kun tilslutte mig de andres ros... nice bio dér ;)

Jeg kunne godt tænke mig at spørge lidt indtil dit lærrede, jeg skal nemlig selv igang med et DIY løsning og har overvejet en mdf/melanin plade som du har valgt.

Hvad er din oplevelse af løsningen, er det blevet godt? og hvor store var dine omkostninger til lærredet ialt?

//Sool

Tak.

Det er anden gang jeg har været igang med en DIY løsning, hvor jeg har brugt screenGoo, og jeg er meget tilfreds men resultatet.

Jeg valgte en Melamin belagt spånplade, på grund af, at overfladen allerede er lukket, så der kunne spares lidt på grundmalingen, og jeg brugte en elektrisk malepistol fra Wagner, og så ellers 2 gange grundmaling og 2 gange topmaling.

Da jeg gik igang, med det første screenGoo lærrede, som hang i stuen, havde jeg lærredes prøver hjemme fra de forskellige producenter, og efter en grundig sammenligning, kom jeg frem til at ScreenGoo, kunne måle sig med de bedste, og overgik de billige grå lærreder, som kom til at virke noget livløse ved siden af min Digital Grey Goo lærrede, så jeg er som skrevet meget godt tilfreds.

Prisen for det hele, løb op i ca. 1750,- og det var for, 1 styk Melamin plade 200 x 112,5cm, lister til rammen, og 1L topmaling, ½L grundmaling (Skal fortyndes noget, for at kunne bruges i malepistolen) og sort Velourtape (10M 9cm, og 10M 16cm ruller) (det sorte velour tape på 16cm, skal jeg bruge til de maskerings plader jeg skal have monteret engang)

ScreenGoo og velour tape blev købt hos http://www.screengoo.de/gooladen.html men kan sikkert købes til ca. samme pris i Danmark.

J. Skovgaard

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 December 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Puha hvor er det flot og gennemarbejdet. Lækkert!

Hvor længe har det taget dig at få fat i så mange film? Jeg har taget omkring 4 år for at nå omkring 120-130 stk.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Hvor længe har det taget dig at få fat i så mange film? Jeg har taget omkring 4 år for at nå omkring 120-130 stk.

Tak.

Jeg startede op med at købe Dvd'er i 2002, jeg skulle lige være sikker på, at det der Dvd noget, nu også var godt nok, og da jeg så købte min første projektor, så kom der gang i indkøbene, så vi er startet ca. samme tid, jeg har bare købt lidt flere end dig.

J. Skovgaard

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

J. Skovgaard skrev:
notional skrev:

Nej, de gør ikke ret meget ud af dvd udgivelserne her i Danmark, men så findes der jo andre steder, hvor man kan købe sine film.

Jeg har lige modtaget Neon genesis Evangelion - Platinum collection idag fra Club Racoon (AxelMusic) så jeg har ikke fået den set endnu, men hvis serien er god, så er det jo godt at vide, at der findes andet der ligner, så tak for henvisningen.

Hehe jeg har NGE platinum reg 4 fra axel. Fed udgivelse.

NGE er dog den serie der skabte begrebet "mindf**k", da man både bliver forvirret første gang man ser den samt man føler sig emotionelt voldtaget til sidst. Barsk serie, absolut ikke for børn. Indeholder også en 15+ aldersrating. Den skal dog ses mere end én gang. Der bruges mange metaforer og bibliske begreber, så det gælder om at holde tungen lige i munden. Serien handler slet ikke om det man tror den gør. Hvis du er helt blank efter at have set den, er du velkommen til at smide en pm, så kan jeg prøve at hjælpe med forståelsen . Husk at selve serien slutter med sjælesøgning, hvor den historiemæssigt slutter med filmen "End Of Evangelion", der ikke medfølger i boksen.

RahXephon er mere en rigtig historie og ikke så barsk/rå/ekstrem som NGE. Den er heller ikke et decideret studie i menneskers adfærd og deres traumaer, der styrer deres liv som NGE. Men RahXephon er mecha som NGE, bare bedre historiemæssig. Til gengæld har RahXephon den mest tarvelige kærlighedsscene nogensinge. Jeg sad med åben mund og tænkte at det bare var FOR ondt, skæbnens ironi på sit værste.

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
J. Skovgaard skrev:
notional skrev:

Hehe jeg har NGE platinum reg 4 fra axel. Fed udgivelse.

NGE er dog den serie der skabte begrebet "mindf**k", da man både bliver forvirret første gang man ser den samt man føler sig emotionelt voldtaget til sidst. Barsk serie, absolut ikke for børn. Indeholder også en 15+ aldersrating. Den skal dog ses mere end én gang. Der bruges mange metaforer og bibliske begreber, så det gælder om at holde tungen lige i munden. Serien handler slet ikke om det man tror den gør. Hvis du er helt blank efter at have set den, er du velkommen til at smide en pm, så kan jeg prøve at hjælpe med forståelsen . Husk at selve serien slutter med sjælesøgning, hvor den historiemæssigt slutter med filmen "End Of Evangelion", der ikke medfølger i boksen.

RahXephon er mere en rigtig historie og ikke så barsk/rå/ekstrem som NGE. Den er heller ikke et decideret studie i menneskers adfærd og deres traumaer, der styrer deres liv som NGE. Men RahXephon er mecha som NGE, bare bedre historiemæssig. Til gengæld har RahXephon den mest tarvelige kærlighedsscene nogensinge. Jeg sad med åben mund og tænkte at det bare var FOR ondt, skæbnens ironi på sit værste.

Tak for gennemgangen og hjælpe tilbuddet , jeg håber på at jeg får tid i juelferien, så skal der ses anime.

Det er også R4 udgaven jeg lige har fået hjem, så nu må det godt blive jul.

RahXephon kunne godt lyde som en serie, jeg lige så godt kan bestille, så er der bare lige det med at få tid til at se den, men nu gælder det først NGE.  

J. Skovgaard

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 December 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

J. Skovgaard skrev:
Ascari skrev:

Tak.

Jeg startede op med at købe Dvd'er i 2002, jeg skulle lige være sikker på, at det der Dvd noget, nu også var godt nok, og da jeg så købte min første projektor, så kom der gang i indkøbene, så vi er startet ca. samme tid, jeg har bare købt lidt flere end dig.

Jeg kan kun sige en ting til det, SNYD!

Men jeg ringer bare hvis jeg skal bruge nogle film en aften

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

TeeZaZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006
Sendt: 11 December 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

du har jo næsten lige så mange DVD'er som Blockbuster ;)
Til top Vis TeeZaZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TeeZaZ

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes