Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
Sendt: 06 December 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
nice.. og gennemført.. der er tænkt på detaljerne (og rodet som kabler kan give)..
men er det meningen at forstærkeren skal blive stående på gulvet.. for ellers håber jeg din kone er god til at støvsuge. (BUMP BUMP med støvsugerskaftet)
Bruger siden: 28 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 54
Sendt: 07 December 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
Takker Proxi.
Jeg valgte primært Concept 1 pga. rumstørrelsen. Hjemmebio'en er ikke mere end 12,6 kvm så der var ikke brug for noget større. Og så synes jeg Concept 1'eren passer godt til Concept 6. Valgte jeg Concept 2 så synes jeg de passer bedre til Concept 8 - og Concept 8 var lidt for voldsom til det lille rum - synes jeg. Subwoofer klarer jo de dybe toner så der er jo heller ikke brug for så voldsomme basenheder i de andre højtalere.
Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
Sendt: 07 December 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
Kurkess skrev:
Takker Proxi.
Jeg valgte primært Concept 1 pga. rumstørrelsen. Hjemmebio'en er ikke mere end 12,6 kvm så der var ikke brug for noget større. Og så synes jeg Concept 1'eren passer godt til Concept 6. Valgte jeg Concept 2 så synes jeg de passer bedre til Concept 8 - og Concept 8 var lidt for voldsom til det lille rum - synes jeg. Subwoofer klarer jo de dybe toner så der er jo heller ikke brug for så voldsomme basenheder i de andre højtalere.
Kurk
Okay, mit rum er kun på 9-10m² tror du så Concept 2 vil blive for herskende.
Bruger siden: 28 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 54
Sendt: 07 December 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
Det er jo altid en individuel vurdering - og Hifiklubbens testbio er jo noget større end vores bio-rum så det var svært helt at vurdere derinde - men efter jeg har fået det hjem så må jeg indrømme at 1'eren passer ganske udemærket med 6'eren.
Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke at det gør den store forskel når vi taler om baghøjtalere i den størrelsesorden - de skal jo levere samme lydniveau i surround setup'et alligevel og der kan 1'eren som sagt klare sig fint.
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
Sendt: 07 December 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
jeg regner os med at købe concept 1 baghøjtalere instedet for 2. som Kurkess siger så behøver de jo ik spille vildt meget bass.. og i mindre rum, tror jeg sagtens man kan klare sig med 1.
og så er de ik så kolosale i et lille rum, concept 2 er forholdsvis stor, iforhold til 1'eren
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum