Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 08:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Studenter stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cktoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 April 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nyt 

Jeg har besluttet at det er på tide at få sådan en flad skærm. Valget er faldet på en 37 tommer PX80'er. Afstanden er lang nok til at 42 sagtens kunne bruges, men desværre bliver det simpelthen for klemt mellem højtalerne (jeg har forsøgt mig med sorte affaldssække).

Derudover har jeg besluttet at det er på tide at få et nyt møbel der fylder mindre i bredden så der kan komme lidt mere luft omkring højtalerne. I den forbindelse fjernede jeg fjernsynet, fjernede den ene "kasse" og placerede forstærkeren oven på den anden, hvilket gav overraskende stort løft af lyden.

Jeg har forsøgt at finde et tv-møbel med en høj WAF, men det er lidt problematisk, eftersom forstærkeren er sådan et stort skrummel . Jeg har kigget på Klubbens Argon, Montana og Spectral, men er meget interesseret  i andre billigere alternativer hvis der er nogen der ligger inde med gode forslag til et omkring 1 meter bredt hifi-møbel.
Til top Vis cktoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cktoft

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

et lille tip...

NAD tv....tja...hvad kan jeg sige? Jeg er selv ejer af et 40A1 og efter lidt skræmmende research kan jeg meddele, at jeg faktisk ikke tror at NAD ved at der bliver lavet den slags tv´er...Hifi klubben har fået dem lavet i Tyskland og wupti....så smækker vi et kendt navn på for at få dem solgt...

Jeg sidder selv med en fornemmelse af at jeg er blevet snydt af rang....Der står jo heller ikke Ferrari på en LADA bare for at få den solgt...

Jeg undrer mig lidt over deres koncept her med ARGON som eget mærke, men NAD som deres eget mærke også....Det virker altså dybt underligt...eller er det bare mig?

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

et lille tip...

NAD tv....tja...hvad kan jeg sige? Jeg er selv ejer af et 40A1 og efter lidt skræmmende research kan jeg meddele, at jeg faktisk ikke tror at NAD ved at der bliver lavet den slags tv´er...Hifi klubben har fået dem lavet i Tyskland og wupti....så smækker vi et kendt navn på for at få dem solgt...

Jeg sidder selv med en fornemmelse af at jeg er blevet snydt af rang....Der står jo heller ikke Ferrari på en LADA bare for at få den solgt...

Jeg undrer mig lidt over deres koncept her med ARGON som eget mærke, men NAD som deres eget mærke også....Det virker altså dybt underligt...eller er det bare mig?

Hvor har du fået den information fra? Smid gerne link(s).
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

et lille tip...

NAD er vist et søsterselskab til hi-fi-klubberne og har været det i nogle år efterhånden. At et selskab får lavet sine varer "ude i byen" anser jeg ikke for at være problem, hvis bare kvaliteten i orden. NAD har formentlig slet ingen ekspertise til at udvikle fjernsyn på egen hånd, og så er det billigere, nemmere og bedre at købe sig til det.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Deeablo skrev:

et lille tip...

Hvor har du fået den information fra? Smid gerne link(s).

Jeg ringede til HFK Kolding og fik infoen....egentlig drejede det sig om et sæt ht´er til tv´et, men dem havde de ingen specs på og kunne ikke skaffe det lige med det samme

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

mortenkongsfelt skrev:

Er også selv ret vild med CM serien - både lyd og designmæssigt..!

Rigtigt flotte højtalere, og fed mixerpult du har dig!

Endte så med at købe at par brugte 805 Matrix istedet - de var billigere end CM1 :)

805 Matrix, tja med det rigtige udstyr spiller de røven ud af bukserne af rigtig mange nye og mange gange dyrere højtalere, også CM1 (du kan blot være glad for du ikke købte dem). Som du nok kan forstå, så har jeg dem selv. Jeg har flere gange prøvet andre meget dyrere højtalere (stander) selv deres 805N, men sidder stadig med 805 Matrix, der er noget magi over dem, som andre altså mangler. Dog må jeg indrømme at jeg er faldet for Audio Notes lyd. Nå ved jeg er off topic, men måtte lige ønske dig tillykke og udtrykke min begejstring over disse perler.

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

et lille tip...

NAD tv....tja...hvad kan jeg sige? Jeg er selv ejer af et 40A1 og efter lidt skræmmende research kan jeg meddele, at jeg faktisk ikke tror at
NAD ved at der bliver lavet den slags tv´er...Hifi klubben har fået dem lavet i Tyskland og wupti....så smækker vi et kendt navn på for at få dem
solgt...

Jeg undrer mig lidt over deres koncept her med ARGON som eget mærke, men NAD som deres eget mærke også....Det virker altså dybt
underligt...eller er det bare mig?

Det med ferrari er nu ikke helt rigtigt, jeg læste for et halvt års tid siden at der faktisk er garage i tyrkiet eller der omkring som køber gamle biler
og får dem til at ligne rigtige ferrarier, dog med den samme dårlige motor og den samme dårlige undervogn og bremser som de gamle biler blev
født med. Dette gør at de kan sælge disse fake ferrarier meget billigt. Ferrari er ikke helt glad for det, da de jo blandt andet ikke overholder de
samme sikkerhedskrav som de selv sætter for deres biler. Jeg mener det var BT eller ekstrabaldet ser skrev det.

Når tilbage til den oprindelige tråd.
cktoft Nu er jeg også selv studerende og DJ, og høre Trance. Mit spørsmål til dig er, hvor stort er dit værelse/lytterum, og hvordan klare
CM7erene de helt dybe toner?
Jeg er meget tæt på selv at anskaffe mig et par. Det er et super fedt setup du har dig der.
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Christian Jense skrev:
Deeablo skrev:

et lille tip...

NAD tv....tja...hvad kan jeg sige? Jeg er selv ejer af et 40A1 og efter lidt skræmmende research kan jeg meddele, at jeg faktisk ikke tror at
NAD ved at der bliver lavet den slags tv´er...Hifi klubben har fået dem lavet i Tyskland og wupti....så smækker vi et kendt navn på for at få dem
solgt...

Jeg undrer mig lidt over deres koncept her med ARGON som eget mærke, men NAD som deres eget mærke også....Det virker altså dybt

Det med ferrari er nu ikke helt rigtigt, jeg læste for et halvt års tid siden at der faktisk er garage i tyrkiet eller der omkring som køber gamle biler
og får dem til at ligne rigtige ferrarier, dog med den samme dårlige motor og den samme dårlige undervogn og bremser som de gamle biler blev
født med. Dette gør at de kan sælge disse fake ferrarier meget billigt. Ferrari er ikke helt glad for det, da de jo blandt andet ikke overholder de
samme sikkerhedskrav som de selv sætter for deres biler. Jeg mener det var BT eller ekstrabaldet ser skrev det.

Når tilbage til den oprindelige tråd.
cktoft Nu er jeg også selv studerende og DJ, og høre Trance. Mit spørsmål til dig er, hvor stort er dit værelse/lytterum, og hvordan klare
CM7erene de helt dybe toner?
Jeg er meget tæt på selv at anskaffe mig et par. Det er et super fedt setup du har dig der.

En 6"-7" enhed (er det ikke noget deromkring, der sidder i?) vil aldrig kunne gengive de helt dybe toner ved en særlig høj amplitude, det vil jeg mene er umuligt. Vil du have noget, der kan spille ned til de helt dybe frekvenser (læs 20hz) vil jeg mene, at du i hvert fald skal op i en 15". Det giver også noget mere spark i brystet, som jo er at foretrække i trance.

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
Christian Jense skrev:
Deeablo skrev:

et lille tip...

solgt...

Det med ferrari er nu ikke helt rigtigt, jeg læste for et halvt års tid siden at der faktisk er garage i tyrkiet eller der omkring som
køber gamle biler og får dem til at ligne rigtige ferrarier, dog med den samme dårlige motor og den samme dårlige undervogn og bremser som
de gamle biler blev født med. Dette gør at de kan sælge disse fake ferrarier meget billigt. Ferrari er ikke helt glad for det, da de jo blandt andet
ikke overholder de samme sikkerhedskrav som de selv sætter for deres biler. Jeg mener det var BT eller ekstrabaldet ser skrev det. Når tilbage
til den oprindelige tråd. cktoft Nu er jeg også selv studerende og DJ, og høre Trance. Mit spørsmål til dig er, hvor stort er dit værelse/lytterum, og
hvordan klare CM7erene de helt dybe toner? Jeg er meget tæt på selv at anskaffe mig et par. Det er et super fedt setup du har dig der.

En 6"-7" enhed (er det ikke noget deromkring, der sidder i?) vil aldrig kunne gengive de helt dybe toner ved en særlig høj amplitude, det vil
jeg mene er umuligt. Vil du have noget, der kan spille ned til de helt dybe frekvenser (læs 20hz) vil jeg mene, at du i hvert fald skal op i en 15".
Det giver også noget mere spark i brystet, som jo er at foretrække i trance.

Jeg har allerede en 15" sub lige nu, og mit værelse er simpelt hen ikke stort nok til at den kan arbjede. og det er heller ikke helt nede i de 20 Hz
jeg forlanger at den skal arbejde i, det skal bare ikke være sådan at jeg kommer til at mangle bas.

cktoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Lille update (der dog ikke rigtig relaterer mit stereoanlæg )

Nyt tv: 42" Panasonic PX80 og Yousee HD-boks med indbygge HDD. Det tv er fremragende og specielt HD-kanalerne ser rigtig godt ud. Eneste problem er at jeg har fundet ud af hvor elendig min dvd-afspiller er (en gammel samsung) så den skal skiftes ud - lige pt sætter jeg min lid til Oppo's kommende Blu-ray afspiller. Og så mangler jeg selvf at få sat en kabelbakke op - men der bilder jeg mig selv ind at jeg ligeså godt kan vente til jeg får købt en ny afspiller

Til top Vis cktoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cktoft

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes