| Forfatter |
|
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Plissken skrev:
Ja - ligenu høres der Imogen Heap - og før det Tool og før det Cash - og hold fast et tag den har i de stakkels små Callister.
Er lidt imponeret over hvor "pænt" den faktisk lyder. Havde regnet med mere brum, og skrat, men den er stille som graven. Noget jeg ikke helt havde turdet håbe på.
Imorgen skal den have nogle tæv, jeg skal se om den lever op til betegnelsen - Power Reciever :)
|
|
|
Noget nyt vedr lytteriet - nu har jeg jo været væk herfra i påsken men jeg er da en smule interesseret i at høre hvordan dit monster opfører sig - ????
|
|
|
Velkommen tilbage den herre! Jamen den spiller, og den spiller fantastisk. Det er vist et meget dækkende superlativ for dette monster. Måske ikke korrekt eller super super detaljeret. Men kan lytte på den i timevis, og stadig være helt pjattet med hvad jeg hører. Når man tænker på hvad den har stået mig i, kan jeg slet ikke hive noget negativt frem - overhovedet! Men hvis vi nu siger jeg havde betalt 25.000 for den, ville jeg måske ønske mig en smule flere detaljer i lyden - men ellers mener jeg pt. ikke at min jagt på noget bedre, vil kunne findes i pris segmentet under 10-20.000 - det er jo helt utroligt! Når jeg er flyttet hertil maj, skal den dog gøres lidt rent. Efter 5 timers konstant spillen, kan den godt lugte lidt støvet - men det tror da pokker, det er jo en gammel karl. Dog bliver den ikke voldsom varm, så det resultere ikke i nogen voldsom lugt - men man ved det er der - og så vil man gerne fjerne det  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 05:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
| men ellers mener jeg pt. ikke at min jagt på noget bedre, vil kunne findes i pris segmentet under 10-20.000 - det er jo helt utroligt! |
|
|
Vel egentlig ikke når man tænker på hvad sådan en ka'l oprindeligt kostede (og man tager højde for inflationen).
Nogen der har en SX-1250 de kan undvære?
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Plissken skrev:
| men ellers mener jeg pt. ikke at min jagt på noget bedre, vil kunne findes i pris segmentet under 10-20.000 - det er jo helt utroligt! |
|
|
Vel egentlig ikke når man tænker på hvad sådan en ka'l oprindeligt kostede (og man tager højde for inflationen).
Nogen der har en SX-1250 de kan undvære?
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige hvad dollaren svare til i forhold til dengang - anyone? Men til 900$ - var den ikke just billig - men det fantatiske er at man kan komme til sådanne utrolig spilledåser til rimelig penge idag - der kan man da tale om bang for the bucks! En til overs - well, den dag hvor jeg sætter denne tilsalg, så er det fordi jeg flytter på plejehjem  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dollaren var ca. 6 kr. omkring 1980
6 x 900 = 5.400
omregningsfaktor fra 1980 til 2007 ca. 2,7
Pris for Reciever i dag 14.580 kr. Hertil skal lægges godt 30% i told og moms så ender den på små 20.000 kr.
Værre ville det have stået til hvis den havde været fra midten af firserne hvor dollaren kostede op mod 12 kr.
12 x 900 = 10.800
Omregningsfaktor 1985 til 2007 ca. 2,2
Pris for Reciever 21.600 + mons og told ialt godt 27.000 kr.
Det må have været dyrt at investere i Amerikansk grej i midtfirserne men hvad gjorde Pioneer på det europæiske marked - fulgte de Yen, Pund eller Dollarskursen ??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Dollaren var ca. 6 kr. omkring 1980
6 x 900 = 5.400
omregningsfaktor fra 1980 til 2007 ca. 2,7
Pris for Reciever i dag 14.580 kr. Hertil skal lægges godt 30% i told og moms så ender den på små 20.000 kr.
Værre ville det have stået til hvis den havde været fra midten af firserne hvor dollaren kostede op mod 12 kr.
12 x 900 = 10.800
Omregningsfaktor 1985 til 2007 ca. 2,2
Pris for Reciever 21.600 + mons og told ialt godt 27.000 kr.
Det må have været dyrt at investere i Amerikansk grej i midtfirserne men hvad gjorde Pioneer på det europæiske marked - fulgte de Yen, Pund eller Dollarskursen ??
|
|
|
De gjorde vel som købmænd altid gør, sælger til den pris markedet (lokalt) kan bære
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lige et billede af en Pioneer 5590 der bliver testet på ht´ ere af ca. samme årgang
Den fylder ikke meget sådan en NAD
Vi bemærkede var at den har ufatteligt greb i basenhederne og at det virkelig er en powerreciever med stort P.
Flere gange talte vi om at det var superlyd til næsten ingen penge og at det ville nå langt selv imod nyt hifi, Men det fylder jo det skidt 

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en højttaler, der står lige ved siden af anlægget, og er kantophænget på den nederste basenhed ikke mørnet helt væk?
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
-nt- skrev:
|
Hvad er det for en højttaler, der står lige ved siden af anlægget, og er kantophænget på den nederste basenhed ikke mørnet helt væk?
|
|
|
Højttaleren er en Ess Eclipse, den nederste enhed er en slave og den er helt i orden, ser dog lidt kedelig ud på billedet , det mørkegrå du kan se rundt om er ikke skumophænget men kanten. diskant enheden er en heil båndenhed , noget af det bedste jeg har hørt .
Kabinettet er ikke 100% tæt ved terminalerne bagpå så jeg mener jeg kan hente lidt mere dybde når jeg får det fixet, __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Flere gange talte vi om at det var superlyd til næsten ingen penge og at det ville nå langt selv imod nyt hifi, Men det fylder jo det skidt  |
|
|
Der er masser af plads hjemme hos mig!
P.S. Hvor mange NAD'er kan der være i en Pioneer?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener også den bør doneres til Krenzler så han kan få noget ordenligt at spille på - hvor både radio og forstærker virker i begge kanaler
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
(1maj07) Der er i glostrup / blå avis en pioneer sx 950 til salg for 500 kr. mon ikke den kan pruttes lidt ned- den er lidt flottere end min sx 980 fordi den har lyse metre - anyone in for a silver line power reciever ??
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz 4400: 2 x 125 RMS eller 4 x 50 RMS ca. 26 kilo 15.000 kr. 1974 - 1977
Yderligere en legende træder på scenen - den kan både spille diverse Quadrofoni-typer og har det berømte oscilliscop til div. aflæsninger + fin afstemning af FM

Jeg har to - og det spændende ( i hvert fald for en samler ) er, at denneher har et blåt scop, mens den anden har et grønt.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
freddy - der er en Marantz directe drevet pladespiller på QXL - men det har du vel set allerede
Hold da op hvor er den flot den Receiver - har du givet 15.000 eller kostede den så meget den gang ? Oscilloscope - wauw det er sku da næsten for tjekket ! JEg må hellere stille mit op ved siden af min Pioneer så den ikke føler sig helt detroniseret oven på den krabat du viser.
Hvordan er lyden og har du nogle quadrofoni kilder så du kan høre dens fulde potentiale ?
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Tak for tippet på qxl, men den pladespiller er ikke en for samlere. Den er ganske ordinær og ikke spændende - set med samlerøjne. De spændende fra Marantz er den gamle SLT-12 - model 6300 - model 6320 (uden arm) - og selvfølgelig TT-1000.
Scopet på fx 4400 er rigtigt dfor drenge med hang til til frække gadgets - og det er særdeles brugbart til finafstemning og multipathindikation. Mindre kan nu gøre det.
Lyden på Marantz 4400 er særdeles magtfuld - varm - typisk Marantz "three Martini sound".
Model 4400 er jo ganske kraftig og det bærer meget tydeligt præg heraf, når man sætter den til. Den er vældig musikalsk og man (jeg) tænkerr egentlig ikke på alle de tekniske ting når jeg lytter.Jeg, som så mange andre), tænder mere på dens fine evne til at gengive musikken på en måde, som skaber interesse for musikken i stedet for evt. irritationsmomenter.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om jeg har givet 15.000 for den dengang? Nej, det kunne jeg aldrig betale. Jeg har købt denneher hos en værksted, som ikke kunne afhænde den, da ejeren til den, var død, og aldrig afhentede den. Jeg fik den til rep.-prisen.
Den anden (med det grønne scop) fik jeg for...250 kr. sendt til døren i Herning. Den er en 110V receiver(kan omstilles) - og var hentet hjem med en dansk person, som havde boet "over there" i mange år og som nu ønskede at komme tilbage til DK.
Lucky me!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
"three Martini sound" sådan!! - her skal vi andre drikke single malt for at få det til at lyde ordentligt og så kan din receiver det helt af sig selv   Går ud fra at the Rat Pack er i sit es på den! Jeg skal skriver mig det med pladespiller modellerne bag øret skulle jeg støde på en en dag og så har jeg lært et nyt ord multipathindikationSå skal jeg bare lære hvad det betyder Er det den største Marantz receiver du har / største de har lavet ? Var SuperScope en del af Marantz ?
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Multipathindikation: Visning af signalets kvalitet vedr. direkte signal kontra spejlingssignal. hvis antennen er rettet pænt lige på senderen uden større forstyrrelser i form af fysiske bygninger - højdedrag - kornsiloer mv (svarer lidt til skygger på TV-modtagelse). Figuren på scopet skal helst vise idealfiguren til multipath. Man prøver så at rette antennen til til bedst mulige visning.
Det er den største receiver, som jeg har - ja, men Marantz har lavet 3-4 stykker, som er større (har jeg tidligere bidraget med i denne tråd) model 2330 - 2383 - 2500 og model 2600 var større rent wattmæssigt og fysisk, men imponerer ikke mere end denne med lydkvaliteten - tværtimod (min mening). Disse sidstnævnte receivere er voiced efter et lysere klangideal, som jeg ikke synes harmonerer med den berømte "three Martini sound". Men flotte er de også!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superscope var ikke en del af Marantz, men Marantz var (blev) en del af Superscope i 1964. Saul Marantz gik nærmest på røven med sit eget Marantz i New York, da han brugte en hulens masse penge på udviklingen og produktionen af Marantz 10B tuneren, som netop blev introduceret i 1964. Marantz blev solgt til Superscope, men Saul marantz blev i firmaet indtil omkring 1969. 10B tuneren var faktisk årsagen til den økonomiske ruin, samtidig er den årsag til en stor del af det gamle Marantz legendariske eftermæle, som firmaet (det nye Marantz) stadig bruger i deres markedsføring.
En mere omfangsrig af historien kan læses på nettet - vistnok på det nuværende Marantz egen hjemmeside, men jeg er ikke helt sikker på det.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige endnu et billede af en Marantz model 4400 - her med den grønne version af scopet - lækkert,synes jeg.

Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |