Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Power Recievers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

hallo Krenzler - dette er en Power tråd  det kan ikke blive stort nok !

Har jeg glemt at læse noget om størrelse -ups og sorry - på den anden side hvis de sider var mindre kunne de ikke læses

bliver jeg eksluderet nu ?? - jeg gider ikke være i klub med kubik og dolph

hvordan resizer man andres web billeder ?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

ps. du er bare misundelig fordi jeg fik postet billeder før du fik postet links 

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

for at mildne Hulk

Et lille billede af min første receiver Pioneer sx 434 - ikke så meget power men et blåt lys som Tante Berg vil sætte pris på

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
for at mildne Hulk

Jeg er mild som en forårsdag. Det er mere de stakkels moderatorer jeg tænker på (var der nogen der sagde fedterøv?).

Men du har da ret: Det er fuldt i trådens ånd!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Sveske - det er 2 x 20 af de gode sansui watts - god solid strømforsyning - find et bar letdrevne ht til dem (evt mine sp7 med trægitter ) den bliver du glad for

Den skal lige shines op først, men jeg har hele tiden haft på fornemmelsen, den var et fint fund.
sp7, hvad er det for nogle højttalere?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også du bliver rigtigt glad for den lille 661'er.

SP7.... Menes der SP-Z7?

Uden gitter ser de næsten for moderne ud.

Med gitter er der dømt rent vintage look.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Det er måske 6eren jeg har

Der var et ondt menenske herinde der spurgte mig om jeg havde puttet et par jamopower in i et vitrineskab

De ældre Sansui ht er federe men jeg har ikke set dem til salg i 100 år herhjemme

Jeg tror jeg vil pille kølergitteret af diskanten og farve bas  enheden og metaldelene sorte  så kan man ikke se det baq frontstoffet

jeg havde dem sat til revox b750 mk IIeren og de lød bulder og grimt  - da jeg fik AU 555 Aeren prøvede jeg og det var en anden sag - fin lyd - de er vist ganske effektive da den ikke er på mere end 2 x 15 watt

De er klart fra Sansuis afdansningsperiode . mere udseende end ægte træ meen helt ringe er de nu ikke

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
...........Jeg tror jeg vil pille kølergitteret af diskanten og farve bas  enheden og metaldelene sorte  så kan man ikke se det baq frontstoffet

Alene tanken er jo nok til at melde dig for vandalisme.

Man piller kun i vintage/retro -grej, hvis:

1) Det er i stykker og skal repareres, for at komme til at virke.
2) Det er helt i stykker men at fx. kabinettet kan bruges til at huse et DIY-projekt.

Eksempel : Jeg fik fat i 2 stk Luxman M-12 (stereo effekt fra sen-70'erne), begge med defekt transformator i den ene (samme) kanal. Der ud over fejlede den alt mulig andet - fandt aldrig fejlene.
Jeg flyttede en rask transformator til den "gode" forstærker og har nu en fuldt fungerende M-12 i god form, endda så meget "mint"-condition, at en label fra Luxman stadig sidder klistret fast hen over top/front.
Den anden måtte lade livet, men jeg har da beholdt kabinet-delene, hvis nu jeg skulle få den der rigtige idé. Én idé kunne være at bygge en moderne M-12 kopi, men der vel også andre idéer, der kunne komme på tale.

Bare lige min mening

EDIT: Og så bare skæld ud fordi M-12 ikke er en receiver......

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Når man taler om solen.... jeg har just fundet en Sansui 661 Reciever - den fortjener nok ikke betegnelsen "power", men alligevel.
Er der nogen der kender til den?

661 receiver, sådan en har jeg - også. Min er en ramponeret svend men den spiller bare. Og så er det jo en Sansui!

Hvis jeg når det i morgen vil jeg tage et superbillede af min Sansui Eight Receiver, så kan det nok være at ...

Peter

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt lige en på hylden der matcher trådens emne. En Nikko NR-1015

Bliver pt. brugt til spikesholder 

Skal da vidst snart støves af

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Den har det gode Sansui look og sikkert også den gode lyd - jeg er ret pjattet med de gamle Sansui forstærkere - jeg har den lille  AU 555 A

AU-555Aの画像

og den leverer også bare klasse lyd

Hej r-l-b (og andre au-555a ejere),

Der er lige blevet uploadet en pdf-manual til au-555aeren her  (http://www.megaupload.com/?d=11CQGG1R). Det kunne være at det var noget.

Peter

www.vintagehifi.dk

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Det var rigtig dejligt - har downloaded den - fylder 30 mb - rigitg god kvalitet - med parts list og schematics

tak Peter - den bliver arkiveret under very vigtige vintage verificerende valuable veritas eller under Sansui

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Den der manual manglede jeg også, så tak for det. har du til tuneren også ?

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
 Den der manual manglede jeg også, så tak for det. har du til tuneren også ?

Nej, jeg har ikke stødt på tuner<manualen.

Den her er ikke en jeg har uploaded, men jeg fandt henvisningen på audiokarma.org og tænkte den var værd at dele med andre inden internettet opslugte den.

Peter

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej vintage lovers,

Nu har jeg fulgt og kommenteret denne interessante tråd gennem et stykke tid. Og det må efterhånden være på sin plads at introducere min skønneste vintage receiver.

Mine damer (er der mon nogen?) og herrer:

SANSUI EIGHT:

Og fra den anden side:

Og et close up:

Det er selvsagt en fantastisk maskine, som jeg faktisk er lidt bange for.

Lige nu spiller den (Nick Cave: Grinderman, UHA) på mit kontor på arbejde og driver bare et par små B&W højttalere. Men allerede sådan sat op skræmmer den!

Inden nogen spørg til de tekniske forhold, linker jeg lige til dataarket her.

Går man op i trecifrede watt står den til 200 watt (v. 4ohm) 'music power (IHF)'.

Den er cool. Når man ikke bruger radiodelen slukkes lyset i skalaen.

Jeg købte den næsten mint men defekt på qxl.dk og havde opgivet at få den til at spille (effektforstærkerdelen var stået af), da der kom en flink mand forbi og gav mig en fuld funktionsdygtige maskine i bytte for nogle Tandberg ting. Den, der virkede, blev puttet i det fejlfri ydre og så spillede den og så godt ud.

Peter

www.vintagehifi.dk

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Single Digit Series @ ClassicSansui.net

En begejstret skribent:

"These models have a special place in my heart. A Six was my very first receiver. Better yet, it was new, and I got it for my 12th Christmas present!

I just realized what it was that made me love Sansui gear. As a boy of 12, I wanted a great stereo but couldn't afford much. After looking at most every component available, I realized that I could buy Sansui's bottom of the range Six model, yet have ALL the switching capabilities of the top range Eight Deluxe model. The only thing I was giving up, was a bit of power, and some slight refinement of the circuits. But ALL of the functionality was there. This was exactly what I wanted, and not available from any other manufacturer. It was also necessary, because I couldn't afford a turntable until a YEAR later! It was another 2 years before I could afford to buy a pair of speakers!

The face of these units is high quality and beautiful. Extruded aluminum faceplates, die-cast aluminum surrounding a linear scale FM dial, flywheel tuning, heavyweight extruded aluminum knobs, and switching features NEVER seen since, make this series terrific for the heart of a great stereo. The all have somewhat lowly power outputs compared to today's units. But they gave up nothing to the competition of that day. The preamps are damn good. What these units give up in distortion and signal to noise specifications to newer equipment, is minimal, and the differences are rarely heard. What they provide in switching capabilities, and classy feel in operation, cannot be duplicated.

This series feels as good as the highly regarded and sought after Definition series. The bottom of the range Six weighs 29 lbs or 13.2 Kg. Find an entry level receiver that weighs that much these days! I bet most top of the range models don't weigh that much these days. Remember, these are solid steel, and aluminum, with vastly over engineered and rated, components.

Any of these models is a joy to own and operate. They feel good, and sound great. The only area that may fall short in comparison to today's best, is sheer brute power output. If more power is needed, a separate much larger power amplifier may be connected to the pre amp-output terminals. However, I have DJ'd parties in dance halls using only my Six, so don't go running for another power amp until you audition the equipment in your space. You will more than likely be in for a surprise!

I was just working on a Six, and I realized another thing that I always loved about my Six. It has a 9 and a half foot power cord. That's 3 meters! Comes in very handy. It cost Sansui only a little tiny bit more when it was built, but has provided convenience every time I plugged it in. It came in very handy when I was using my Six to DJ with.

Oh yeah, another thing. The AM tuner sections are so good you can shoot DX with them, and they sound good, too!

You just can't buy stuff like this anymore. Their competition from that era was often not as good. Sure, the published specs might be similar, but Sansui ALWAYS beats their specs, sometimes by an order of magnitude!"

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Fed detalje med lyset der slukkes bag skalaen når dne ikke står på radio

Nick Cave kan jo med den rette belysning få selv en Beolit til at virke skræmmende

Min favorit plade når jeg trænge til at blive virkelig depri er "murder ballads" - jeg vil ikke citere så meget fra den da der kan være sarte sjæle bland publikum men nøjes med frit efter hukommelsen
so it is rorschach and prozac and everything is groovy - lala ..... We are all gods children and we all gotta die - "the curse of milhaven" og "stagger Lee"  er smuk leg med grimme ord - et fantastisk album - hvor i øvrigt det pæne nummer Were the Wild Roses grow er med featuring Kylie M - som hr. Cave dog også for hjort en ende på

Dejlig receiver - det var vist det jeg ville sige

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Nick Cave kan jo med den rette belysning få selv en Beolit til at virke skræmmende

Min favorit plade når jeg trænge til at blive virkelig depri er "murder ballads" - jeg vil ikke citere så meget fra den da der kan være sarte sjæle bland publikum men nøjes med frit efter hukommelsen
so it is rorschach and prozac and everything is groovy - lala ..... We are all gods children and we all gotta die - "the curse of milhaven" og "stagger Lee"  er smuk leg med grimme ord - et fantastisk album - hvor i øvrigt det pæne nummer Were the Wild Roses grow er med featuring Kylie M - som hr. Cave dog også for hjort en ende på.

Grinderman cd'en, der ikke engang er min - en ven glemte den her - er ikke som meget andet fra Nick Cave, men befriende anderledes og rå og cool. Den skal jeg selv ha' også, og så skal der bare fyres op: hørte den første gang på Jealvoxene og rør-Philips'en her den anden dag og var blæst tilbage. Men deprim? Nej!

Peter

www.vintagehifi.dk

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da også lige blande mig lidt i tråden her med et stemningsbillede ved aftenstid af min gamle Sansui G-8700DB receiver, fra slutningen af receiver-power krigen. (Den blev produceret i 1979-80)

Klik her for at forstørre billedet.

På fronten står der "Pure Power DC Stereo Receiver" og det med "Pure Power" var ikke tomme pralerier fra Sansui's side. Den har så voldsomt meget overskud, at jeg til hverdag for det meste kører med -20db knappen trykket ind, for ellers er det svært at justere volumen ved normalt lydniveau. I normal volumemode kan jeg spille højt på pladespilleren, selvom jeg slukker for head amp'en til min low output MC PU, som kun smider et signal ud på 0.3mV. Hvad pokker havde de tænkt sig dengang at folk skulle stille op med alle de watt? Spille KB-Hallen op, eller noget i den stil?  Jeg kører ganske vist også med et par 4ohms højttalere, så det giver lyden yderligere at spark opad.

En sjov ting ved lige denne model er de 2 radioskalaer. Analog, og digital.

Jeg er rigtigt godt tilfreds med den varme fyldige vintage lyd som den frembringer, og det bliver højst sandsynligt noget af det sidste som jeg kommer til at udskifte i mit setup.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Det er en fed feature, at du kan justere på mellemtonen! Det har jeg ikke set før.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum