Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: se hvad junior her har fundet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg må hellere afsløre at Norman Granz også har lavet plader jeg godt kan lide

Jeg fandt lige et ekstra eksemplar af denne dejlige lp, som Granz jo har produceret. Og via min nye DL 103 med vintage MC stepups lyder det næsten for lækkert. Den plade må være lidt af en klassiker.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Uhh, den skiver er for lækker! Desværre har jeg den kun på CD men det er nu også OK alligevel.

Er det de røde djævle du bruger som step-up nu?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Uhh, den skiver er for lækker! Desværre har jeg den kun på CD men det er nu også OK alligevel.

Er det de røde djævle du bruger som step-up nu?

Ja, det er de røde brumme djævle. Jeg skal vist lige have lavet lidt ledninger for at finde ud af hvordan stelforbindelserne skal gå. Man kan dog ikke høre det når musikken spiller.

Forbløffende hvad man kan finde i 5 kr kassen iøvrigt af plader. Desværre går der også meget spildtid med absolut magert udbytte.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 20 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hod op hvor se de søde ud på det cover - var jeg af anden etnisk herkomst ville jeg synes det var fedt hvis de havde været mine bedsteforældre

Der er desværre rigtig langt mellem jazz-snapsene på 5 og 10 kr. markedet og man kan lede rigtigt længe

hvad er røde djævle

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
hvad er røde djævle

Der er flere bud.

I dette tilfælde drejer det sig om disse:

Altec Lansing Peerless 15095A line transformers.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Flot baggrund at fotografere dem på :-) det er altså "trafoer" eller ?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Ja, oprindeligt til mikrofoner.

De grønne hedder 4722 (som det ses).

Step-Up Transformers.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

"Sonic impressions

I have been using the Tamura TKS83 and Altec 4722 as my main step-up devices. My reference combination is the Denon DL103/4722 at 150 ohms and the Ortofon SPU GME/TKS83 at 3 ohms. Sonically, I rate the 4722 at the same level as the TKS83 with the Tamura sounding a bit leaner and detailed [perfect for the softer sounding SPU] while the 4722 a bit warmer [tames the leaner character of the Denon] with more air and decay. Others may find the 4722 a bit euphonic depending on taste and system context, so try the 15095 and 15095A. These I rank very close to the 4722 with just slightly less gain. In certain ways the 15095 have more of that modern TKS83 character, especially the 15095A. The RCA MI12399A also belongs to this same league with a bit more of the 4722 euphony.

The UTC P-1 and Beyer Dynamic are about as good as the Denon AU 320 with the Beyer sounding leaner and detailed while the UTC is classically warmer and with more air. The Dukane 3A55 is a decent performer but outclassed by the others in this survey. My friend Ding in NYC found a pair of Thordarson T-43606-A several years ago at a hamfest and this model actually sounded on the same level as an Altec 4722 and the TKS83 when we did a shoot out at his place.

These are subjective observations gathered from extensive listening through my two systems using the following MC cartridges, Denon DL103R, 103, 103C1 and Ortofon SPU GME and MC10."

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

det er næsten lidt hard core  det glæder jeg mig til at prøve når jeg får en low out put MC

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Hod op hvor se de søde ud på det cover - var jeg af anden etnisk herkomst ville jeg synes det var fedt hvis de havde været mine bedsteforældre

Der er desværre rigtig langt mellem jazz-snapsene på 5 og 10 kr. markedet og man kan lede rigtigt længe

hvad er røde djævle

Jah, de to kunne sikkert have lullet dig i søvn med de lækreste vuggeviser Eller også ville man slet ikke sove fordi det bare var FOR godt

Du har ret i det med jazz lp'er, de er der bare ikke. I dag var der dog en 4 - 5 stykker.
Jeg tog hvad der var, men var lidt skeptisk overfor især en med Louis Armstrong hvor han synger spirituals: Louis and the Good book
Men musikken swinger og stemmen lyder temmelig godt, de gør de sen halvtredser jazzplader tit. Af en eller anden grund ville jeg gætte på at de har haft den i Tom Waits barndomshjem, bare hør den talte bid på første nummer: http://www.amazon.com/Louis-Good-Book-Armstrong/dp/B00005CDM E

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Tom Waits så godt desværre - lånte en del CD af hans på biblioteket - fik influenza efterfulgt af pande,kæbe og bihulebetændelse og da jeg efter tre uger var træt af at ligge ned havde jeg glemt alt om CDerne indtil jeg fik en klækkelig bøde fra biblioteket - der er ikke ande for end jeg må ned og høre om de stadig er til låns.

Det lyder til at være et dejligt album - man glemmer nogle gange hvor vidunderlig en musiker Louis Armstrong var  - jeg har et hav af CDer med ham men får ikke lyttet så meget til dem

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg kender ikke Tom Waits så godt desværre - lånte en del CD af hans på biblioteket - fik influenza efterfulgt af pande,kæbe og bihulebetændelse og da jeg efter tre uger var træt af at ligge ned havde jeg glemt alt om CDerne indtil jeg fik en klækkelig bøde fra biblioteket - der er ikke ande for end jeg må ned og høre om de stadig er til låns.

Det lyder til at være et dejligt album - man glemmer nogle gange hvor vidunderlig en musiker Louis Armstrong var  - jeg har et hav af CDer med ham men får ikke lyttet så meget til dem

Nogle af de Tom Waits plader er lidt underlige og vilde. Selv foretrækker jeg hans mere stilfærdige udskejelser. De ældre som "Nighthawks at the Diner", "The Heart of Saturday Night", "Blue Valentin" og nyere som "Alice". Også den ene CD i "Orphans" sættet er meget stille og melodisk. "Alice" kan stadig fås på vinyl, mens de andre går som slikposer til en børnefødselsdag i Accord hvis det er lp'er

Armstrong har lavet lige så meget l...  som Nat King Cole, men når det er godt, så er det også godt. Den omtalte Good Book plade viser ham mest som en ret overbevisende sanger, selvom han da også spiller trompet. Og især på pladens første nummer ævler han som som Tom Waits, eller det var vist omvendt.

Har du iøvrigt fået lavet den finish på din kasse du talte om før i tråden?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Tak for intro til Waits :-)
Finish har jeg ikke nået endnu- men det komme nok snart

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

r-l-b:

Hvad med en Phy (fy-fy) arm til din mellemhjuler?

Meet Mr. Phy.

Manden er åbenbart bedst kendt for sine højttalerenheder (jeg tror ikke at den noget spøjse arm er til salg?).

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

jeg tager bare en ildrager fra mit morsø pejsesæt og en kobber-olielampe fra havestuen så er den vist  hjemme -
Den må da egentlig være noget af et ballancestykke

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
r-l-b skrev:

Nogle af de Tom Waits plader er lidt underlige og vilde. Selv foretrækker jeg hans mere stilfærdige udskejelser. De ældre som "Nighthawks at the Diner", "The Heart of Saturday Night", "Blue Valentin" og nyere som "Alice". Også den ene CD i "Orphans" sættet er meget stille og melodisk. "Alice" kan stadig fås på vinyl, mens de andre går som slikposer til en børnefødselsdag i Accord hvis det er lp'er

Armstrong har lavet lige så meget l...  som Nat King Cole, men når det er godt, så er det også godt. Den omtalte Good Book plade viser ham mest som en ret overbevisende sanger, selvom han da også spiller trompet. Og især på pladens første nummer ævler han som som Tom Waits, eller det var vist omvendt.

Har du iøvrigt fået lavet den finish på din kasse du talte om før i tråden?

Jeg er også selv stor fan af tom waits, både det stille og rolige kaffe musik, men også det vilde og mærkelige som på, Blood Money, Mule Varitions, orphans (barstards) osv osv. jeg mener man går glip af noget hvis man ikke lytter til det. Held og lykke med waits

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

tumbstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Hvad med sådan et mærke.... !!

tumbstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Hvis man søger på www.ebay.de elller com., dukker der to op. Ingen af dem komplette. Den ene i USA og det andet down under..

Der findes også Garrard 401. Er det et spørgsmål om smag og behag? Sjovt med ebay. Man skal faktisk søge på de specifikke lande for at finde noget særligt. Blandt andet en 401 til 102 £

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
jeg tager bare en ildrager fra mit morsø pejsesæt og en kobber-olielampe fra havestuen så er den vist  hjemme -
Den må da egentlig være noget af et ballancestykke

Mon ikke det er et bremserør fra en gammel Panhard ? Det passer mere til den franske bondestil. Så mangler vi bare membraner lavet af gamle aviser.  

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Mon ikke det er et bremserør fra en gammel Panhard ? Det passer mere til den franske bondestil. Så mangler vi bare membraner lavet af gamle aviser.  

- Le Figaro....

Til top Vis Analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analog

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum