Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hi Fi fra Abrahamsen i elgiganten! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Jep, billedet gir et ret broget indtryk.

Iøvrigt er hverken de ældre eller de nye Electrocompaniet-produkter i glanssort. Det er det rene synsbedrag . Fronterne er af klar akryl, i varierende tykkelse, alt efter hvilket apparat der er tale om. Uanset hvad, flot ser det ud.

Mvh

Brok

Korrekt.. udtrygte mig forkert, ved godt der var en "plade" for de gamle produkter. Men som du siger, så var de flotte.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

jeg vil ikke håbe at hifi klubben for fingrene i dette mærke   ...   De ødelæggerjo alt  se bare holfi
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Var tilfældig forbi elmutanten i Aarhus by idag og de sagde at de får det i næste uge sammen med Energy htter. Så det kan da være man lige skal ned og lytte eller se eller hvad man kan dernede,,,. Cool

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Fandt lidt mere:
http://www.lydogbilde.no/electroworld-2006-sensasjon-fra-abr ahamsen.371146-45378.html

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:
jeg vil ikke håbe at hifi klubben for fingrene i dette mærke   ...   De ødelæggerjo alt  se bare holfi

Øh, hvordan ødelagde de Holfi? og hvad har de ellers ødelagt - NAD? Denon?

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Fjernbetjeningen...ser ret solid ud!

H.25mm. B.40mm. D.150mm. Vekt 225gram.
Laget i stål og aluminium!

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Var tilfældig forbi elmutanten i Aarhus by idag og de sagde at de får det i næste uge sammen med Energy htter. Så det kan da være man lige skal ned og lytte eller se eller hvad man kan dernede,,,. Cool

Det hedder da ikke El-mutanten

Du må da mene Øl-giganten

:)

Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Det ser ud som en fjerbetjener til noget seriøst HiFi!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Raskolnikov skrev:

Det ser ud som en fjerbetjener til noget seriøst HiFi!

Og godt det samme, for knapperne på fronten af apparaterne er ikke super godt valgt.

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

jørstad skrev:

Øh, hvordan ødelagde de Holfi? og hvad har de ellers ødelagt - NAD? Denon?

Det er bare endnu en af de sædvanlige "jeg aner ikke hvad jeg snakker om"-udtalelser, der er baseret på nul og en dyt. Jeg tror at langt de fleste ved, hvad der gik galt for Holfi og hvorfor, men naiviteten florerer jo, og Hi-Fi Klubben er jo bare slem - sådan er det!! (bemærk ironien)

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Er der nogen/nogle der kort kan fortælle mig hvad der skete med Holfi? Evt. via PB.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

I det nye elgiganten katalog er der en hel side om de nye produkter! Der står de får dem mandag og der bliver solgt to pakke løsninger med Energy højttalerne... Very Happy

doc.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved hvad norske "fidelity" skrev om V2.0?
Til top Vis doc.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doc.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

jep:

(Omsat til et forståeligt sprog:) De har meget vanskeligt ved at få armene ned!

Masser af kræfter, og en lyd, som ikke halter efter de lidt ældre forstærkere fra Electrocompaniet. Det i sig selv kan kun tages som et kvalitetstegn, hvis man altså er til den lyd de disker op med. Fidelity er generelt vilde med EC. Læs eventuelt anmeldelse af EC AW180 her på siden. V2.0 kan en del af det samme.

Cayin 153B, Fidelity's tidligere reference i deres reality-anlæg, måtte se sig slået på ren musikalitet og formidling af V2.0.

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Carloss skrev:

Jamen det er da bare helt forrygende at få et xtra mærke til landet.

Så er det bare ærgeligt at ekspedienterne ikke har nogen anelse om hvad det er de sælger! Har ikke mødt en eneste ekspedient hos El-giganten, der havde bare moderat begreb om hifi.

Kan altid håbe at de indretter nogle lytterum med de bedre produkter og uddanner folk, så de kan yde disse (forhåbentlig gode) produkter retfærdighed.

Det passer meget godt - at ekspedienterne intet ved, altså! Jeg har en bekendt, som søgte job som "supporter" i forretningen og han spurgte under samtalen hvad det egentlig var, han skulle supportere ... du skal s*u ikke supportere, var svaret, og han fortsatte: Næh, det drejer sig om, at du inden for de første 3-5 minutter skal finde ud af om kunden vil tegne forsikring på det udstyr han/hun er på vej til at købe ... tyg lige på den! Det blev senere antydet, at de i mange tilfælde tjener mere på forsikringen, end på det udstyr, der forsikres. Og vælger kunden det fra, skal ekspedienten ifølge instruksen bruge så lidt tid som muligt herefter på kunden.

Det er naturligvis velkomment, at mutanten forsøger sig med nyt ... men jeg er bange for, at det går som med KEF, som både de og Fona i samme koncern jo også sælger - der gik ikke lang tid før opmærksomheden forsvandt, fordi målgruppen slet ikke forventer at finde produkter af den kvalitet - i den butik! 

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Fidelity har atter en ny budget-reference, Xindaks nye integrerede til knap 7k !!!

Til top Vis winding's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winding

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Carloss skrev:

Jamen det er da bare helt forrygende at få et xtra mærke til landet.

Så er det bare ærgeligt at ekspedienterne ikke har nogen anelse om hvad det er de sælger! Har ikke mødt en eneste ekspedient hos El-giganten, der havde bare moderat begreb om hifi.

Kan altid håbe at de indretter nogle lytterum med de bedre produkter og uddanner folk, så de kan yde disse (forhåbentlig gode) produkter retfærdighed.

Det passer meget godt - at ekspedienterne intet ved, altså! Jeg har en bekendt, som søgte job som "supporter" i forretningen og han spurgte under samtalen hvad det egentlig var, han skulle supportere ... du skal s*u ikke supportere, var svaret, og han fortsatte: Næh, det drejer sig om, at du inden for de første 3-5 minutter skal finde ud af om kunden vil tegne forsikring på det udstyr han/hun er på vej til at købe ... tyg lige på den! Det blev senere antydet, at de i mange tilfælde tjener mere på forsikringen, end på det udstyr, der forsikres. Og vælger kunden det fra, skal ekspedienten ifølge instruksen bruge så lidt tid som muligt herefter på kunden.

Det er naturligvis velkomment, at mutanten forsøger sig med nyt ... men jeg er bange for, at det går som med KEF, som både de og Fona i samme koncern jo også sælger - der gik ikke lang tid før opmærksomheden forsvandt, fordi målgruppen slet ikke forventer at finde produkter af den kvalitet - i den butik! 

KEF og Fona er fra SuperRadio tiden. Ingen af delene har det fjerneste med med Elgiganten at gøre.

Jeg har som sælger i SuperRadio solgt rigtigt mange KEF højttalere og en enkelt Fona i Århus har da altid været kendt som en rigtig high end bix.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Til en hvis grad har du ret med hensyn til forsikringerne. Det skal ses i forhold til, at en del af de gode tilbud sælges med ingen avance eller direkte tab.

[Rettet igennem for reklame, Zorglub]

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Thorvald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Jeg havde i efteråret lejlighed til at se Abrahamsens nye serie i åbnet tilstand. Lejlighed til at prøvelytte dem med begge Energy højttalersystemer Elgiganten sælger lige nu.

Jeg er selv en generation ældre end MP3 generationen. Jeg har lyttet til mangen et anlæg i den bedste ende af skalaen gennem mere end 30 år. Jeg har konstrueret forstærkere og højttalere. Privat og professionelt.

Abrahamsens gengivelse af en CD plade bragte straks mine tanker tilbage til oplevelsen af en toptrimmet Dynavector Moving Coil pickup på vej gennem den bedste Telarc, Decca og Deutche Grammophon vinyl indspilning. Hvordan det er lykkes Per Abramhamsen at få de kedelige sorte kasser til at spille sådan må stå hen i det uvisse. Og så er er det flot lavet indvendig.

Energy højttalerne plejer ellers ikke at være all round i deres gengivelse, men denne gang må jeg bøje mig. Jeg provokerede dem til sidst med Simon Prestons indspilning af Johan Sebastian Bach Toccata og Fuga på Deutche Grammophon. Hvordan får man to sekstommer basenheder til at gengive kælderdyb tør og nuanceret bas. Det overraskende var at de gør det! Jeg fandt ud af at min pladesamling var mere værd end jeg troede.

Til top Vis Thorvald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thorvald

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Thorvald skrev:

Jeg havde i efteråret lejlighed til at se Abrahamsens nye serie i åbnet tilstand. Lejlighed til at prøvelytte dem med begge Energy højttalersystemer Elgiganten sælger lige nu.

Jeg er selv en generation ældre end MP3 generationen. Jeg har lyttet til mangen et anlæg i den bedste ende af skalaen gennem mere end 30 år. Jeg har konstrueret forstærkere og højttalere. Privat og professionelt.

Abrahamsens gengivelse af en CD plade bragte straks mine tanker tilbage til oplevelsen af en toptrimmet Dynavector Moving Coil pickup på vej gennem den bedste Telarc, Decca og Deutche Grammophon vinyl indspilning. Hvordan det er lykkes Per Abramhamsen at få de kedelige sorte kasser til at spille sådan må stå hen i det uvisse. Og så er er det flot lavet indvendig.

Energy højttalerne plejer ellers ikke at være all round i deres gengivelse, men denne gang må jeg bøje mig. Jeg provokerede dem til sidst med Simon Prestons indspilning af Johan Sebastian Bach Toccata og Fuga på Deutche Grammophon. Hvordan får man to sekstommer basenheder til at gengive kælderdyb tør og nuanceret bas. Det overraskende var at de gør det! Jeg fandt ud af at min pladesamling var mere værd end jeg troede.

Ja tak! Det lyder jo meget lovende.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes