| Forfatter |
|
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
de højtaler (Energy ) er der nogle der ved om de er noget værd? jeg har aldrig hørt om dem før, for det lyder da som et ok tilbud på hele sættede men man kan jo købe for billigt. __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt dem da KT havde dem og de er ganske udmærket
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
hrmand skrev:
|
Det passer meget godt - at ekspedienterne intet ved, altså! Jeg har en bekendt, som søgte job som "supporter" i forretningen og han spurgte under samtalen hvad det egentlig var, han skulle supportere ... du skal s*u ikke supportere, var svaret, og han fortsatte: Næh, det drejer sig om, at du inden for de første 3-5 minutter skal finde ud af om kunden vil tegne forsikring på det udstyr han/hun er på vej til at købe ... tyg lige på den! Det blev senere antydet, at de i mange tilfælde tjener mere på forsikringen, end på det udstyr, der forsikres. Og vælger kunden det fra, skal ekspedienten ifølge instruksen bruge så lidt tid som muligt herefter på kunden.
Det er naturligvis velkomment, at mutanten forsøger sig med nyt ... men jeg er bange for, at det går som med KEF, som både de og Fona i samme koncern jo også sælger - der gik ikke lang tid før opmærksomheden forsvandt, fordi målgruppen slet ikke forventer at finde produkter af den kvalitet - i den butik!
|
|
|
Til en hvis grad har du ret med hensyn til forsikringerne. Det skal ses i forhold til, at en del af de gode tilbud sælges med ingen avance eller direkte tab. Der skal være noget til at holde et overskud ;-)
Noget andet er så, at der faktisk er en del kunder i EG der får god brug for deres forsikring.
Omkring Abrahamsen, så er det Energy højttalerer der skal trække en demo af grejet. Har dog endnu ikke kunne lokke vores lokale afdelingsleder i Radio/TV i Randers til at lave et ordentlig setup, men jeg presser på :-)
Med de 30 dages retur, er der da en oplagt chance for at teste udstyret for evt. interesserede.
|
|
|
Ville det ikke være en god idé hvis du stod som branchemedlem? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Ville det ikke være en god idé hvis du stod som branchemedlem?
|
|
|
Johh. hvis jeg passer ind under den kategori, så fint med mig. Min stilling er dog som service-ansvarlig, så jeg ved ikke ?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så nogle der har hørt det?
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan lyder Abrahamsen V1.0 afspilleren - har nogen hørt den og kan sige noget om lyden?
Prisen ligger et sted, hvor man kunen finde på at springe op, hvis man havde tænkt at give 5-6K.
Er den lidt bedre end Rotel 06 eller meget bedre. Er den lidt dårligere end Gamut CD3 eller meget dårligere.
Altså - hvor er vi henne? Og havd dag er det? __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorvald skrev:
|
Jeg havde i efteråret lejlighed til at se Abrahamsens nye serie i åbnet tilstand. Lejlighed til at prøvelytte dem med begge Energy højttalersystemer Elgiganten sælger lige nu.
Jeg er selv en generation ældre end MP3 generationen. Jeg har lyttet til mangen et anlæg i den bedste ende af skalaen gennem mere end 30 år. Jeg har konstrueret forstærkere og højttalere. Privat og professionelt.
Abrahamsens gengivelse af en CD plade bragte straks mine tanker tilbage til oplevelsen af en toptrimmet Dynavector Moving Coil pickup på vej gennem den bedste Telarc, Decca og Deutche Grammophon vinyl indspilning. Hvordan det er lykkes Per Abramhamsen at få de kedelige sorte kasser til at spille sådan må stå hen i det uvisse. Og så er er det flot lavet indvendig.
Energy højttalerne plejer ellers ikke at være all round i deres gengivelse, men denne gang må jeg bøje mig. Jeg provokerede dem til sidst med Simon Prestons indspilning af Johan Sebastian Bach Toccata og Fuga på Deutche Grammophon. Hvordan får man to sekstommer basenheder til at gengive kælderdyb tør og nuanceret bas. Det overraskende var at de gør det! Jeg fandt ud af at min pladesamling var mere værd end jeg troede. |
|
|
Hvordan var det opbygget? Har næsten ikke hørt noget om hvordan produkterne er lavet... Er der OP amps i den? Er den diskret opbygget som det gamle EC? Hvordan er CDen opbygget?  Nogle der ved det? __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Jesper Juul skrev:
|
Ville det ikke være en god idé hvis du stod som branchemedlem?
|
|
|
Johh. hvis jeg passer ind under den kategori, så fint med mig. Min stilling er dog som service-ansvarlig, så jeg ved ikke ? |
|
|
Og får vi Abrahamsen at se på KT radio messen i Odense?  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Electrocompaniet gikk konkurs, senere stiftet Abrahamsen sitt eget firma. Electrocompaniet lever videre med nye eiere. Det har visst vært harde konflikter mellom dem. Fidelity skrev en test hvor de roste dem i skyene. Selv synes jeg den testen virker veldig subjektiv .
Det ble endel oppmerksomhet rundt salg av Abrahamsen på Elkjøp, men få tibakemeldelser fra brukere på norske forumer til nå. De som har hørt dem var ikke så veldig positive faktisk. Yet!
__________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK...jeg ellers KUN set gode ting på svenske og norske forummer..  Hvad er folk utilfredse med?
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo lese selv:
www.hifisentralen.no (størst kunnskapsnivå, 2-kanal)
www.avforum.no (lavt kunnskapsnivå, mye hjemmekino)
__________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge link er døde Har ellers læst positivt om dem på netop de forummer.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Begge link er døde Har ellers læst positivt om dem på netop de forummer.
|
|
|
Prøv igen
De er ikke døde herfra.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh ok...men jeg kommer til forsiden på hifisentalen... Har søgt højt og lavt i begge forummer, men synes ikke jeg kan finde nogle der er decideret utilfredse med det nye Abrahamsen eller er det bare mig? Det nye EC får til gengæld ikke så fine ord med på vejen....
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
søg på The new abrahamsen thread  __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set den...men kan da ikke umiddelbart finde noget negativt eller er jeg blind?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Har set den...men kan da ikke umiddelbart finde noget negativt eller er jeg blind?  |
|
|
Nope. Deter sq svært at udlede noget direkte negativt.
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
På siste side var det en, pluss en annen som var negativ. Og en som var posistiv men hadde lite erfaring. Vet ikke om jeg setter så stor lit til dem. Som sagt liten interesse, men en sier at butikkene er helt tomme i oslområdet av en eller annen grunn. Ingen har svart når jeg spurte om flere hadde testet dem.
De selges mange steder i danmark? Produktene settes forresten sammen i Sverige. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Og får vi Abrahamsen at se på KT radio messen i Odense? 
|
|
|
Det er jeg nok ikke den rigtige til at svare på. Men jeg skal da gerne undersøge det nærmere i baglandet. [Rettet igennem for reklame, Zorglub]
|
| Til top |
|
| |