Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: fotos af lækkert vintage gear! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

Nøjeee hvor har du meget lækkert grej  men det havde Japer jo nævnt for mig et par gange .

Må vi ikk få et nærbillede af din Accuphase P-400 ?

Hvordan spiller sådan en karl ?

mvh

Lige for tiden er den "i mølpose" - og er lidt bøvlet at slæbe frem til foto, men den kommer selvfølgelig i drift igen på et tidspunkt og så ta'r jeg et par fotos og sætter dem gerne ind i denne tråd.

Sådan en "karl" spiller fint - meget fint. Mangler intet - og tilføjer intet. Den er driftsikker som bare.... - og har masser dynamisk formåen og kan ikke køres i sænk - i hvert fald ikke i mit set-up.  Dejlig ukompliceret tingest, som har kørt on and off hos mig siden 1980. I 10 år kørte den nonstop og har leveret varen.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Længe siden der har været lidt liv i denne tråd - så jeg kaster et par billeder af et sæt Marantz  model 250 (sluttrin) + Model 3300 (pre-) USA-byggede fra 1972 - 1974 ind i kampen. Jeg har før sat  et billede af denne model ind på tråden, men efter at have fisket dem frem til musiknydelse og tiltrængt aftenhygge, fik jeg lyst til at tage nogle friske billeder af dem.  Om man så kan lide det, så spiller disse sæt med en særlig varm kraftfuld klang i hele det hørbare (for mig) frekvensområde og med et utroligt perspektiv og stabilitet i billedet. Det virker, som om at dynamikken ingen ende vil tage. Højttalerne er 93dB for en god ordens skyld.

Jeg har haft dette sæt siden 1976 - og det kører særdeles fint. Det har selvfølgelig været underkastet de nødvendige syn og målinger/kontroller og anden vedligeholdelse - og alt måler som det skal ifølge SM.

vh

Freddy

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 August 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Hov. Spotter jeg en Revox PR99 med frække spoler ?
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 August 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

flotte billeder

kan godt huske hvordan det var at stå som 12-13 årig med næsen fladtrykket mod ruden til hifibutikken og se på de flotte marantz'er tilbage i halvfjerdserne - du holder nu dit grej flot -

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Til StarKnight:  Narj - det er en B-77 II med digitaltæller (originalt) + ja..frække spoler.

Til R-L-B: Ja- om jeg kan huske det!!! Vi havde jo "Hifi-Centret" her i Herning, og de havde alt hvad der skulle til + moms for at tænde os unge rødder. Om aftenen/natten var alle apparaterne tændt dér i mørker og det så altså vildt ud. De havde netop Marantz - JBL (de fede modeller) - Sansui - pioneer + meeeget meget mere. Det var IKKE let for en opvasker som jeg at spare sammen til, men mådehold kan gøre meget ved det (+ en masse afbetalingsfis!!)

Tak for de pæne ord om at holde gearet flot og i orden. Jeg bruger meget tid på det -og det er desværre nødvendigt at holde øje med tingene, da alderen efterhånden trykker udstyret (Hifi-udstyret!!) - Jeg synes dog, at tingene fra dengang kan fremvisde en pæn helbredsattest på trods af dette - det kunne jo vætre sjovt at tænke på, hvordan moderne udstyr har det om 35 år eller mere? Efterhånden som jeg får gammelt udstyr ind, så SKAL det på operationsbordet - hvor jeg så får det rengjort - fejlfundet - skaffet originale dele i videst mulige omfang - justeret op og testet i henhold til SM.

Venligst

Freddy

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 August 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Til StarKnight:  Narj - det er en B-77 II med digitaltæller (originalt) + ja..frække spoler.

Til R-L-B: Ja- om jeg kan huske det!!! Vi havde jo "Hifi-Centret" her i Herning, og de havde alt hvad der skulle til + moms for at tænde os unge rødder. Om aftenen/natten var alle apparaterne tændt dér i mørker og det så altså vildt ud. De havde netop Marantz - JBL (de fede modeller) - Sansui - pioneer + meeeget meget mere. Det var IKKE let for en opvasker som jeg at spare sammen til, men mådehold kan gøre meget ved det (+ en masse afbetalingsfis!!)

Tak for de pæne ord om at holde gearet flot og i orden. Jeg bruger meget tid på det -og det er desværre nødvendigt at holde øje med tingene, da alderen efterhånden trykker udstyret (Hifi-udstyret!!) - Jeg synes dog, at tingene fra dengang kan fremvisde en pæn helbredsattest på trods af dette - det kunne jo vætre sjovt at tænke på, hvordan moderne udstyr har det om 35 år eller mere? Efterhånden som jeg får gammelt udstyr ind, så SKAL det på operationsbordet - hvor jeg så får det rengjort - fejlfundet - skaffet originale dele i videst mulige omfang - justeret op og testet i henhold til SM.

Venligst

Freddy

Det er ærgeligt jeg ikke er lidt ældre så jeg kunne have besøgt hifi-centeret, når man nu bor i herning. Kom der nogensinde i Vintage aften

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hulk, jeg vil ha min 2270'er tilbage ... 

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 August 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 August 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

fredmarantz: Nøj hvor er det smukt

Er du sikker på at det ikke i en drøm at de stod tændt om natten
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 26 August 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hvis du går marantz 250 effektforstærkerns diagram efter, og lige ændre et par småting...! så er det tydeligt at se hvad der lage grunden til Krell`s første KSA-100 forstærker...

Så gode konstruktioner holder... "Marantz 250 fra midt 70èrne/ Krell 100 fra slut 80èrne"

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 26 August 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

For dævlen da, det ser bare godt ud!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Ja de ser sgu flotte ud, Marantz kunne bare lave kram i "gamle dage". Når jeg nu sidder og kigger på de fine fotos melder der sig liiige et spørgsmål:

Hvordan sidder fronten på pre-ampen egentligt fast? Er det bare knapperne der holder den inde.....jeg synes ikke at jeg kan skimte de sædvanlige 4 skruer!

Jeg var også een af dem der stod og trykkede næsen mod radioforretningens vinduer dengang. Det var hos Smidts Radio i Køge

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:

"Af med knapperne og fjer møtrikkerne gætter jeg på det skulle man på min fatigmand udgave den gang i starten af havfjerserne så vidt jeg husker og de var sq ikke engang skruet på lige til at træke af hahahaha."

------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------

Jooh, men de huller der kan ses, synes jeg ligner nogle til rack-handles. Sidder de ikke for yderligt til at kunne fæstne skruer til chassiet!

Måske snyder billedet mig, her sidst på aftenen!

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:

Ja de ser sgu flotte ud, Marantz kunne bare lave kram i "gamle dage". Når jeg nu sidder og kigger på de fine fotos melder der sig liiige et spørgsmål:

Hvordan sidder fronten på pre-ampen egentligt fast? Er det bare knapperne der holder den inde.....jeg synes ikke at jeg kan skimte de sædvanlige 4 skruer!

Jeg var også een af dem der stod og trykkede næsen mod radioforretningens vinduer dengang. Det var hos Smidts Radio i Køge

Frontpladen på en Model 3300 tages af ved at fjerne knapperne (drejede i massiv aluminium og monteret med en såkaldt "set-screw") - derefter løsner man møtrikker, som er fastgjort på et gevind udenom selve potentiometer-"shaftet" - og man kan forsigtigt trække pladen af. Man skal passe meget på ikke at komme til at ridse pladen med evt. værktøj.

Venligst

Freddy

mvh

Marantzman

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 26 August 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:

Serritzlev skrev:

"Af med knapperne og fjer møtrikkerne gætter jeg på det skulle man på min fatigmand udgave den gang i starten af havfjerserne så vidt jeg husker og de var sq ikke engang skruet på lige til at træke af hahahaha."

------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------

Jooh, men de huller der kan ses, synes jeg ligner nogle til rack-handles. Sidder de ikke for yderligt til at kunne fæstne skruer til chassiet!

Måske snyder billedet mig, her sidst på aftenen!

mvh

Marantzman

Man ku' sgu da få fine træsvøb i Cubansk Åndenød som ekstraudstyr

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Jeps - det er korrekt!

Hullerne er til montering i et dedikeret trækabinet kaldet WC-2, som netop var fremstillet i møbelplade og fineret i den smukkeste (ikke Cubanske) men amerikanske åndenød -

Venligst

Freddy

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Jeps - det er korrekt!

Hullerne er til montering i et dedikeret trækabinet kaldet WC-2, som netop var fremstillet i møbelplade og fineret i den smukkeste (ikke Cubanske) men amerikanske åndenød -

Venligst

Freddy

Det pynter gevaldigt at få skjult lastvognschassis'et

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

ha-ha!! - jahhh, det kan du egentlig godt have ret i . Marantz fra fortiden har et vist  solidt industrielt touch - hvis man lige ser bort fra forpladen. Det har jeg det nu bestemt godt med.

Men jeg erkender, at disse WC-kabinetter (WC står altså for Walnut Cabinet eller Case) for apparaterne til at fremstå med nærmest svulstig elegance - jeg synes i hvert fald, at de ser aldeles fede ud.

Venligst

Freddy

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

ha-ha!! - jahhh, det kan du egentlig godt have ret i . Marantz fra fortiden har et vist  solidt industrielt touch - hvis man lige ser bort fra forpladen. Det har jeg det nu bestemt godt med.

Men jeg erkender, at disse WC-kabinetter (WC står altså for Walnut Cabinet eller Case) for apparaterne til at fremstå med nærmest svulstig elegance - jeg synes i hvert fald, at de ser aldeles fede ud.

Venligst

Freddy

Det er såmænd ikke kun Marantz der kan opvise sværindustrielt pladearbejde på Libertyniveau, men mon ikke apparaterne anno damals har været tiltænkt en eller anden form for indbygning

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes