| Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
|
Nøjeee hvor har du meget lækkert grej men det havde Japer jo nævnt for mig et par gange .
Må vi ikk få et nærbillede af din Accuphase P-400 ?
Hvordan spiller sådan en karl ?
mvh
|
|
|
Lige for tiden er den "i mølpose" - og er lidt bøvlet at slæbe frem til foto, men den kommer selvfølgelig i drift igen på et tidspunkt og så ta'r jeg et par fotos og sætter dem gerne ind i denne tråd.
Sådan en "karl" spiller fint - meget fint. Mangler intet - og tilføjer intet. Den er driftsikker som bare.... - og har masser dynamisk formåen og kan ikke køres i sænk - i hvert fald ikke i mit set-up. Dejlig ukompliceret tingest, som har kørt on and off hos mig siden 1980. I 10 år kørte den nonstop og har leveret varen.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Længe siden der har været lidt liv i denne tråd - så jeg kaster et par billeder af et sæt Marantz model 250 (sluttrin) + Model 3300 (pre-) USA-byggede fra 1972 - 1974 ind i kampen. Jeg har før sat et billede af denne model ind på tråden, men efter at have fisket dem frem til musiknydelse og tiltrængt aftenhygge, fik jeg lyst til at tage nogle friske billeder af dem. Om man så kan lide det, så spiller disse sæt med en særlig varm kraftfuld klang i hele det hørbare (for mig) frekvensområde og med et utroligt perspektiv og stabilitet i billedet. Det virker, som om at dynamikken ingen ende vil tage. Højttalerne er 93dB for en god ordens skyld.

Jeg har haft dette sæt siden 1976 - og det kører særdeles fint. Det har selvfølgelig været underkastet de nødvendige syn og målinger/kontroller og anden vedligeholdelse - og alt måler som det skal ifølge SM.
vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
StarKnight Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov. Spotter jeg en Revox PR99 med frække spoler ?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
 flotte billeder kan godt huske hvordan det var at stå som 12-13 årig med næsen fladtrykket mod ruden til hifibutikken og se på de flotte marantz'er tilbage i halvfjerdserne - du holder nu dit grej flot -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til StarKnight: Narj - det er en B-77 II med digitaltæller (originalt) + ja..frække spoler.
Til R-L-B: Ja- om jeg kan huske det!!! Vi havde jo "Hifi-Centret" her i Herning, og de havde alt hvad der skulle til + moms for at tænde os unge rødder. Om aftenen/natten var alle apparaterne tændt dér i mørker og det så altså vildt ud. De havde netop Marantz - JBL (de fede modeller) - Sansui - pioneer + meeeget meget mere. Det var IKKE let for en opvasker som jeg at spare sammen til, men mådehold kan gøre meget ved det (+ en masse afbetalingsfis!!)
Tak for de pæne ord om at holde gearet flot og i orden. Jeg bruger meget tid på det -og det er desværre nødvendigt at holde øje med tingene, da alderen efterhånden trykker udstyret (Hifi-udstyret!!) - Jeg synes dog, at tingene fra dengang kan fremvisde en pæn helbredsattest på trods af dette - det kunne jo vætre sjovt at tænke på, hvordan moderne udstyr har det om 35 år eller mere? Efterhånden som jeg får gammelt udstyr ind, så SKAL det på operationsbordet - hvor jeg så får det rengjort - fejlfundet - skaffet originale dele i videst mulige omfang - justeret op og testet i henhold til SM.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Til StarKnight: Narj - det er en B-77 II med digitaltæller (originalt) + ja..frække spoler.
Til R-L-B: Ja- om jeg kan huske det!!! Vi havde jo "Hifi-Centret" her i Herning, og de havde alt hvad der skulle til + moms for at tænde os unge rødder. Om aftenen/natten var alle apparaterne tændt dér i mørker og det så altså vildt ud. De havde netop Marantz - JBL (de fede modeller) - Sansui - pioneer + meeeget meget mere. Det var IKKE let for en opvasker som jeg at spare sammen til, men mådehold kan gøre meget ved det (+ en masse afbetalingsfis!!)
Tak for de pæne ord om at holde gearet flot og i orden. Jeg bruger meget tid på det -og det er desværre nødvendigt at holde øje med tingene, da alderen efterhånden trykker udstyret (Hifi-udstyret!!) - Jeg synes dog, at tingene fra dengang kan fremvisde en pæn helbredsattest på trods af dette - det kunne jo vætre sjovt at tænke på, hvordan moderne udstyr har det om 35 år eller mere? Efterhånden som jeg får gammelt udstyr ind, så SKAL det på operationsbordet - hvor jeg så får det rengjort - fejlfundet - skaffet originale dele i videst mulige omfang - justeret op og testet i henhold til SM.
Venligst
Freddy
|
|
|
Det er ærgeligt jeg ikke er lidt ældre så jeg kunne have besøgt hifi-centeret, når man nu bor i herning. Kom der nogensinde i Vintage aften __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hulk, jeg vil ha min 2270'er tilbage ...
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz: Nøj hvor er det smukt  Er du sikker på at det ikke i en drøm at de stod tændt om natten 
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du går marantz 250 effektforstærkerns diagram efter, og lige ændre et par småting...! så er det tydeligt at se hvad der lage grunden til Krell`s første KSA-100 forstærker...
Så gode konstruktioner holder... "Marantz 250 fra midt 70èrne/ Krell 100 fra slut 80èrne"
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de ser sgu flotte ud, Marantz kunne bare lave kram i "gamle dage". Når jeg nu sidder og kigger på de fine fotos melder der sig liiige et spørgsmål:
Hvordan sidder fronten på pre-ampen egentligt fast? Er det bare knapperne der holder den inde.....jeg synes ikke at jeg kan skimte de sædvanlige 4 skruer!
Jeg var også een af dem der stod og trykkede næsen mod radioforretningens vinduer dengang. Det var hos Smidts Radio i Køge  
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
"Af med knapperne og fjer møtrikkerne gætter jeg på det skulle man på min fatigmand udgave den gang i starten af havfjerserne så vidt jeg husker og de var sq ikke engang skruet på lige til at træke af hahahaha."
------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------
Jooh, men de huller der kan ses, synes jeg ligner nogle til rack-handles. Sidder de ikke for yderligt til at kunne fæstne skruer til chassiet!
Måske snyder billedet mig, her sidst på aftenen!
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
|
Ja de ser sgu flotte ud, Marantz kunne bare lave kram i "gamle dage". Når jeg nu sidder og kigger på de fine fotos melder der sig liiige et spørgsmål:
Hvordan sidder fronten på pre-ampen egentligt fast? Er det bare knapperne der holder den inde.....jeg synes ikke at jeg kan skimte de sædvanlige 4 skruer!
Jeg var også een af dem der stod og trykkede næsen mod radioforretningens vinduer dengang. Det var hos Smidts Radio i Køge  
Frontpladen på en Model 3300 tages af ved at fjerne knapperne (drejede i massiv aluminium og monteret med en såkaldt "set-screw") - derefter løsner man møtrikker, som er fastgjort på et gevind udenom selve potentiometer-"shaftet" - og man kan forsigtigt trække pladen af. Man skal passe meget på ikke at komme til at ridse pladen med evt. værktøj.
Venligst
Freddy
mvh
Marantzman |
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
|
Serritzlev skrev:
"Af med knapperne og fjer møtrikkerne gætter jeg på det skulle man på min fatigmand udgave den gang i starten af havfjerserne så vidt jeg husker og de var sq ikke engang skruet på lige til at træke af hahahaha."
------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------
Jooh, men de huller der kan ses, synes jeg ligner nogle til rack-handles. Sidder de ikke for yderligt til at kunne fæstne skruer til chassiet!
Måske snyder billedet mig, her sidst på aftenen!
mvh
Marantzman
|
|
|
Man ku' sgu da få fine træsvøb i Cubansk Åndenød som ekstraudstyr
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps - det er korrekt!
Hullerne er til montering i et dedikeret trækabinet kaldet WC-2, som netop var fremstillet i møbelplade og fineret i den smukkeste (ikke Cubanske) men amerikanske åndenød -

Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Jeps - det er korrekt!
Hullerne er til montering i et dedikeret trækabinet kaldet WC-2, som netop var fremstillet i møbelplade og fineret i den smukkeste (ikke Cubanske) men amerikanske åndenød -

Venligst
Freddy
|
|
|
Det pynter gevaldigt at få skjult lastvognschassis'et
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha-ha!! - jahhh, det kan du egentlig godt have ret i . Marantz fra fortiden har et vist solidt industrielt touch - hvis man lige ser bort fra forpladen. Det har jeg det nu bestemt godt med.
Men jeg erkender, at disse WC-kabinetter (WC står altså for Walnut Cabinet eller Case) for apparaterne til at fremstå med nærmest svulstig elegance - jeg synes i hvert fald, at de ser aldeles fede ud.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
ha-ha!! - jahhh, det kan du egentlig godt have ret i . Marantz fra fortiden har et vist solidt industrielt touch - hvis man lige ser bort fra forpladen. Det har jeg det nu bestemt godt med.
Men jeg erkender, at disse WC-kabinetter (WC står altså for Walnut Cabinet eller Case) for apparaterne til at fremstå med nærmest svulstig elegance - jeg synes i hvert fald, at de ser aldeles fede ud.
Venligst
Freddy
|
|
|
Det er såmænd ikke kun Marantz der kan opvise sværindustrielt pladearbejde på Libertyniveau, men mon ikke apparaterne anno damals har været tiltænkt en eller anden form for indbygning
|
| Til top |
|
| |