Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2026 | 20:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung M86 Serie.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 April 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hey..

Hvad syntes i om Samsungs nye Serie der er kommet ud..

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=611087

26000 for et 52" LCD Full HD skærm..

Måske det man skulle overveje istedet for Panasonic px70?

Hvad syntes i?

Og nej prøver ikke skabe et Plasma Vs LCD tråd igen.. :P

Til top Vis nitrotg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nitrotg

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 April 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Synes det ser rigtigt rigtigt spændene ud...vil bestemt overveje det!

Er meget spændt på at se det nye super clear panel i virkeligheden... her er en test af 40" M86 hæfter mig specielt ved at den skulle gengive sort ligeså godt som en Panasonic PX70.. vil virkeligt være dejligt at slippe for den gråsorte http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 April 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeps - helt enig - syns bestemt den lyder spændende og får super test på hdtvtest.co.uk

Dog skal du være obs på at flere englændere på avforums.com har problemer med at opnå 1:1 pixelmapping over HDMI - og indtil videre ser det ud til Samsungs udmelding er at det kun er over VGA der er 1:1 (men hæng mig ikke 100p op på det da jeg kun lige skimmende den meget lange tråd)

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Kendte slet ikke det review.. så tak for det..

Hvis SHG holder deres leverings dato bliver det nok også mit næste tv..

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 April 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Regner med at bestille Samsung LE-37M87B i morgen
Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 April 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Vi får en 40" og en 52" i af døren næste tirsdag, så det bliver spændene at teste lidt på dem og se om Samsung har lavet noget nyt eller det bare er små forbedringer og design (har en lille fornemmelse af at det er lidt det samme i nye kabineter)

Men lad os se hvad folk skriver om dem med tiden.

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

så hold os lige opdatere på din mening ik..

Kommer alle hifi klubber til at få dem? og til samme pris..?

Ville heller kunne afhente det end det skal sendes.. stoler sku ik helt på post danmark :D

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Er meget spændt på at se det nye super clear panel i virkeligheden... her er en test af 40" M86 hæfter mig specielt ved at den skulle gengive sort ligeså godt som en Panasonic PX70.. vil virkeligt være dejligt at slippe for den gråsorte http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/

Så kan jeg jo spørge: Hvorfor hæfte sig så voldsomt ved hvor sort det sorte er, men ikke i om man rent faktisk kan se detaljer i det sorte? At to tv (uafhængigt af teknologi) har ens sort-niveau, betyder langtfra at oplevelsen af mørke billeder er den samme. Det interessante er groft sagt ikke hvor mørkt det sorte er, men hvordan hele det mørke område gengives. Det kan naturligvis ikke lade sig gøre at gengive det troværdigt hvis ikke sort er sort, men bare fordi sort er sort, er det ingen garanti for at oplevelsen er god.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 April 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

I kan trygt stole på at den nye Samsung har 1:1 pixelmapping over hmdien. F71'eren havde ikke til at starte men, men det blev ordnet med en fireware opgradering. Om det samme gælder for den nye ved jeg ikke, men det ville være underligt, hvis den ikke kunne den, når foregængeren kan det.

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 April 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Nogen som ved hvilken serie som M86 og M87 erstatter??? hvad er forresten forskellen på M86 og M87???

Nicolai

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

hvad er forresten forskellen på M86 og M87???

Nicolai

plejer at være kabinet forskelle når numrene ligger så tæt i smasungs modelnumre. sådan er det med 71 og 72. men jeg er ikek 100%
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Rettelse, de skærme ville får er udsat til starten af maj  men der er masser af andet og bruge tiden på jo  Vender tilbage når vi har fået noget info og erfaring på dem.

Dette er ikke officelt men jeg kunne forstille mig M86,87 erstatter n,m,f serie, tjek evt. samsung hjemmeside.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 April 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Peter VTEC skrev:

Så kan jeg jo spørge: Hvorfor hæfte sig så voldsomt ved hvor sort det sorte er, men ikke i om man rent faktisk kan se detaljer i det sorte? At to tv (uafhængigt af teknologi) har ens sort-niveau, betyder langtfra at oplevelsen af mørke billeder er den samme. Det interessante er groft sagt ikke hvor mørkt det sorte er, men hvordan hele det mørke område gengives. Det kan naturligvis ikke lade sig gøre at gengive det troværdigt hvis ikke sort er sort, men bare fordi sort er sort, er det ingen garanti for at oplevelsen er god.

Hey Otto....Ved godt hvad du mener med hvor godt det sorte område skal kunne gengives og selvfølgelig helst med detaljer. Det der dog nu på min Sony 32" V2000 skærm irreterre mig allermest når jeg vil se en film, det er at skærmen er "grå" når den skal gengive de helt mørke scener, det er hvad der slår mig hver gang og det er det der ligger nr 1 på min liste over hvad mit næste TV skal være bedre til...

Bortset fra det syntes jeg faktisk sonyen gør et godt stykke arbejde ellers..men nu engang er det bare det der irreterre mig mest, og derfor hæfter jeg mig specielt meget ved hvad der bliver skrevet om evnen til at gengive dyb sort.  

Men er meget åben over for forslag til skærme jeg skal kigge nærmere på med korrekt gengivelse af de mørke nuancer..sålænge det sorte er sort og ikke gråt.

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 April 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Får mit Samsung LE-37M87B på Mandag/Tirsdag :P Glæder mig til at se det...

Billedet skulle være rigtig godt :)

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:
Hey Otto....Ved godt hvad du mener med hvor godt det sorte område skal kunne gengives og selvfølgelig helst med detaljer. Det der dog nu på min Sony 32" V2000 skærm irreterre mig allermest når jeg vil se en film, det er at skærmen er "grå" når den skal gengive de helt mørke scener, det er hvad der slår mig hver gang og det er det der ligger nr 1 på min liste over hvad mit næste TV skal være bedre til...

Det er heller ikke fordi jeg mener man skal være ligeglad med sort-niveauet, tværtimod. Jeg ville bare lige påpege at lykken ikke _nødvendigvis_ er gjort med at sort er sort, man skal lige huske resten også. Der er rigtigt mange der forventer at når LCD når plasma's sort-niveau, så er plasma'ernes forspring på dette punkt indhentet - og der skal trods alt lidt mere til end dét. Men det skulle nu ikke være en plasma vs. LCD kommentar, det gælder også internt mellem apparater med samme teknologi.

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 April 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Understøtter dette nye Samsung "vidunder" 1080P/24 fps....?

Mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

Wally
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007
Sendt: 20 April 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

Nogen som ved hvilken serie som M86 og M87 erstatter??? hvad er forresten forskellen på M86 og M87???

Nicolai

Det lader til bare at være kanten forneden, der enten er sort eller sølv.

Wally

Til top Vis Wally's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wally

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 April 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Vi har fået Samsung M86 i 46", og det er IKKE en opgradering af de gamle. Den står klasser bedre end forgængerne, og virker samtidig mere gennemført/solid. Billedet er det skarpeste jeg endnu har set på en Samsung, men den kan dog stadig ikke helt sige sig fri for at pixelere lidt selv med 1080p-materiale på.

Den væsentligste ting jeg lagde mærke til på M86, var sortniveauet, og her begynder det altså at ligne noget. Kontrasten er dog stadig så som så - billedet og detaljer i særdeleshed, drukner en smule i sort, så mørke scener kan fremstå lidt for mørke.

Jeg går iøvrigt udfra at det ikke er nødvendigt at nævne den sædvanlige problematik med fabriksindstillinger - sjovt nok, så kan man under opsætning af den vi har stående, ikke vælge farvetemperatur under neutral, dvs. kølig 1 og 2 står i teksten, men man kan ikke vælge dem.

Alle de gamle serier udgår - dvs. N/M/F. Samsung leverer ikke flere, og henviser istedet til netop de nye M og R-serier.

Alt i alt er den nye M-serie dog meget interessant!!

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

LBA75 skrev:

Understøtter dette nye Samsung "vidunder" 1080P/24 fps....?

Nej det gør den ikke, men den kan modtage det og laver det om til 50hz. 24 bliver spolet frem til 25 og derfter fordoblet til 50.

Mvh

LBA75

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 20 April 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Den væsentligste ting jeg lagde mærke til på M86, var sortniveauet, og her begynder det altså at ligne noget. Kontrasten er dog stadig så som så - billedet og detaljer i særdeleshed, drukner en smule i sort, så mørke scener kan fremstå lidt for mørke.

Jeg går iøvrigt udfra at det ikke er nødvendigt at nævne den sædvanlige problematik med fabriksindstillinger - sjovt nok, så kan man under opsætning af den vi har stående, ikke vælge farvetemperatur under neutral, dvs. kølig 1 og 2 står i teksten, men man kan ikke vælge dem.

Det lyder spændende, men jeg er ikke helt sikker på, at jeg er med på det første afsnit i det citerede. Mener du ikke dynamikområdet (hvordan der skelnes mellem nuancerne)? Kontrasten på et LCD-TV er jo ofte direkte afhængigt af hvor god sortgengivelsen er. De mellemliggende nuancer indenfor kontrastområdet, er dynamikområdet. Siger du, at kontrasten er indstillet forkert på apparatet eller at der ikke skelnes mellem de forskellige mørke nuancer (dynamikområdet), hvorfor billedet "drukner" lidt i sort?

Mht. indstillinger, skal du så ikke bare ind og vælge en anden profil? Fra producentens side, låser man nogen gange enkelte profiler. Det sikrer, at forbrugeren altid kan vende tilbage til en eller anden form for standardindstilling, hvis det går helt galt, når man indstiller på en af de andre. Der er naturligvis også reset funktionen, men for mange uerfarne brugere er reset lidt "farlig".

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes