Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit ydmyge anlæg mklll (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Ser sgu godt ud Morten.

Tillykke med dine nye Audia. Det er superlækre grejer.

Hvad bliver det så? Baby Grand eller Concert Grand? Eller Focus FS-788 eller Avalon NP2.0 måske.... Jeg må give din kone ret. De Strauss er nogle store skrumler.

Og til sidst en stille undren.

Du var ikke bange for at ramme din fladskærm i stedet for væggen, da du spillede dart?

Takker for de fine ord

...tænkte nok der ville komme kommentarer til væggen. Hukommelse kære venner in cyberspace... jeg havde hele skidtet hængt op i spur tidligere, jeg har endnu ikke haft lejlighed til at fylde dem med polyfilla.

Endvidere mangler jeg at gemme kabler væk fra fladskærm.

Derudover skal pladespiller også hænges op, formentlig til højre for fladskærm.

...men der var nogle der efterlyste billeder...

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Brian7500 skrev:

Ser sgu godt ud Morten.

Tillykke med dine nye Audia. Det er superlækre grejer.

Hvad bliver det så? Baby Grand eller Concert Grand? Eller Focus FS-788 eller Avalon NP2.0 måske.... Jeg må give din kone ret. De Strauss er nogle store skrumler.

Og til sidst en stille undren.

Du var ikke bange for at ramme din fladskærm i stedet for væggen, da du spillede dart?

Takker for de fine ord

...tænkte nok der ville komme kommentarer til væggen. Hukommelse kære venner in cyberspace... jeg havde hele skidtet hængt op i spur tidligere, jeg har endnu ikke haft lejlighed til at fylde dem med polyfilla.

Endvidere mangler jeg at gemme kabler væk fra fladskærm.

Derudover skal pladespiller også hænges op, formentlig til højre for fladskærm.

...men der var nogle der efterlyste billeder...

Var der mon andre end mig der bemærkede hvor elegant du luskede dig fuldstændig udenom spørgsmålet om de nye højttalere?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:

CRC1, hvad har du købet af pladespiller?

Jamen jeg har fået fingrene i en Project 6.1, jeg har aldrig før lyttet på venyl, så det har været et svært valg! Der har været der har talt i mod project og for rega og omvendt... Som altid fik jeg et godt tilbud og så valgte jeg den, jeg modtager den her i starten af ugen,forhåbelig i morgen!!

Det ser super godt ud(skal jeg jo sige når jeg selv har audia) men det ser rigtig godt ud.. især at det matcher hinanden så god at du har også har en audia cd-afspiller, ja jeg er lidt misundelig.

Hvaså vil du røbe hvad du har i tankerne med dine nye højttalere?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

mn1974 skrev:

CRC1, hvad har du købet af pladespiller?

Jamen jeg har fået fingrene i en Project 6.1, jeg har aldrig før lyttet på venyl, så det har været et svært valg! Der har været der har talt i mod project og for rega og omvendt... Som altid fik jeg et godt tilbud og så valgte jeg den, jeg modtager den her i starten af ugen,forhåbelig i morgen!!

Det ser super godt ud(skal jeg jo sige når jeg selv har audia) men det ser rigtig godt ud.. især at det matcher hinanden så god at du har også har en audia cd-afspiller, ja jeg er lidt misundelig.

Hvaså vil du røbe hvad du har i tankerne med dine nye højttalere?

Tror at konen bestemmer 

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

ja det skulle gerne blive vienna igen, denne her gang ca. 110 cm høje uden fod.., vistnok med 2
7" basser,
Den højttaler der trak benene væk under mig da jeg hørte den første gang hos en kammerat for et par år siden...

Den højttaler der satte Vienna på verdenskortet for mig

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
ja det skulle gerne blive vienna igen, denne her gang ca. 110 cm høje uden fod.., vistnok med 2
7" basser,
Den højttaler der trak benene væk under mig da jeg hørte den første gang hos en kammerat for et par år siden...

Vienna Beethoven Concert Grand. ( Kan det ikke passe at det var mine som du hørte hos Jkjaers)

Og der er nu 3 stk a 7 " anyway

Det er ren nostalgi 

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

mn1974 skrev:
7" basser,

Vienna Beethoven Concert Grand. ( Kan det ikke passe at det var mine som du hørte hos Jkjaers)

Og der nu 3 stk a 7 " anyway

Det er ren nostalgi 

yes sire, Vienna Concert Grand it is.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Music4life skrev:

mn1974 skrev:
7" basser,

Det er ren nostalgi 

Det er nu også en fed speaker. Efter manges meninger den bedste speaker Vienna nogen sinde har lavet. Men de kræver noget saft for at synge. Men det er jo ikke noget problem for Audia, vel

Har du valgt finish ?

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

jeg er i hvert fald lykkelige for mine, kan udemærket følge dig.. man får så sindssyg meget for pengene i den... jeg tror jeg holder på min

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:

mn1974 skrev:
7" basser,

Det er ren nostalgi 

Det er nu også en fed speaker. Efter manges meninger den bedste speaker Vienna nogen sinde har lavet. Men de kræver noget saft for at synge. Men det er jo ikke noget problem for Audia, vel

Har du valgt finish ?

jeg tror at mine bette 100 watter har juice ok til at trække en concert grand. Den har i hvert fald overskud nok til strausserne... Ja Vienna concert grand er en meget flot og xtremt velspillende højttaler i mine øre.
Jeg overvejdede andre højttalere så som Focus Audio 788 eller Avalon NP 2.0. Sidstnævnte er en højttaler der har den egenskab, at man sidder og måber.... det er utroligt hvad den lille sag kan.
At jeg så alligevel valgte Vienna Beethoven Concert Grand skyldes at jeg kender den og er sikker på at jeg ville komme til at savne den, såfremt jeg valgte anderledes.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:

mn1974 skrev:
7" basser,

Det er ren nostalgi 

Har du valgt finish ?

jeg tror at mine bette 100 watter har juice ok til at trække en concert grand. Den har i hvert fald overskud nok til strausserne... Ja Vienna concert grand er en meget flot og xtremt velspillende højttaler i mine øre.
Jeg overvejdede andre højttalere så som Focus Audio 788 eller Avalon NP 2.0. Sidstnævnte er en højttaler der har den egenskab, at man sidder og måber.... det er utroligt hvad den lille sag kan.
At jeg så alligevel valgte Vienna Beethoven Concert Grand skyldes at jeg kender den og er sikker på at jeg ville komme til at savne den, såfremt jeg valgte anderledes.

Tror at dit valg denne gang er det helt rigtige kompromis. Concert Grand elsker effekt og store lydtryk uden at miste overblikket og er på mange områder en homogen højttaler. Spændende at se hvilken finish du vælger dem i. Måske Rosen - kribler det i fingrene  

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Music4life skrev:

mn1974 skrev:
7" basser,

Det er ren nostalgi 

Godt valg Morten.

Men det ved du jo.

Lidt skægt egentlig.

Du har snakket om de Concert Grand lige så længe jeg kan huske. Men du har præsteret at eje stort set hele modelsortimentet inden du kom så langt.

Men tillykke med dem. Hvilken farve har du valgt?

Brian7500

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej Nielsen ja så har man bestilt viena haydn da jeg flytter til udlandet så skal det være nemt og godt  kan du evt fortælle om dem du har sikkert haft dem...

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Hej Nielsen ja så har man bestilt viena haydn da jeg flytter til udlandet så skal det være nemt og godt  kan du evt fortælle om dem du har sikkert haft dem...

Jeps, det er kun Mahler og Bach der mangler

Endnu en gang tillykke med dem.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:

Music4life skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:

mn1974 skrev:
ja det skulle gerne blive vienna igen, denne her gang ca. 110 cm høje uden fod.., vistnok med 2 7" basser,Den højttaler der trak benene væk under mig da jeg hørte den første gang hos en kammerat for et par år siden...Den højttaler der satte Vienna på verdenskortet for mig

Det er ren nostalgi 

Har du valgt finish ?

jeg tror at mine bette 100 watter har juice ok til at trække en concert grand. Den har i hvert fald overskud nok til strausserne... Ja Vienna concert grand er en meget flot og xtremt velspillende højttaler i mine øre. Jeg overvejdede andre højttalere så som Focus Audio 788 eller Avalon NP 2.0. Sidstnævnte er en højttaler der har den egenskab, at man sidder og måber.... det er utroligt hvad den lille sag kan.At jeg så alligevel valgte Vienna Beethoven Concert Grand skyldes at jeg kender den og er sikker på at jeg ville komme til at savne den, såfremt jeg valgte anderledes.

Hej!

Tillykke med din nye Audia, den er fed! Men så er du "nød til" at stoppe ved Strauss, for Mahler magter den forståeligt nok ikke, det gjorde One tivertifald ikke!
Men stod jeg og skulle vælge, så havde jeg uden tøven ét eneste sekundt valgt den lille Avalon NP2.0 det er helt vildt så meget man får fra den "store" Ascendant til en human pris - jep jeg er forelsket i det Avalon værk! Overvejer faktisk at købe den lille som 2. ht.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Novisad skrev:

Og Mozart vist også

Brian7500

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

hej Novisad,

til pengene bliver det svært at finde noget der kan komurrere. Jeg har haft Dali helicon 300 og de nåede i min terminologi ikke Vienna Haydn til sokkeholderne, måske visuelt og imponator/ udseendemæssigt...

Vienna Haydn spiller bare så overbevisende på alle måder, hvilket er meget mere end man kan forvente af en højttaler i den størrelsesorden.

Hvad skal de spille sammen med hos dig?

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Novisad skrev:

hej jkjaers,
tak for ordene. Jeg får ikke Bach inden for dørene, så tror jeg hellere at jeg ville vælge Haydn og Mahler er detsværre ikke aktuelt.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
mn1974 skrev:

Music4life skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:

mn1974 skrev:
ja det skulle gerne blive vienna igen, denne her gang ca. 110 cm høje uden fod.., vistnok med 2 7" basser,Den højttaler der trak benene væk under mig da jeg hørte den første gang hos en kammerat for et par år siden...Den højttaler der satte Vienna på verdenskortet for mig

Det er ren nostalgi 

Har du valgt finish ?

jeg tror at mine bette 100 watter har juice ok til at trække en concert grand. Den har i hvert fald overskud nok til strausserne... Ja Vienna concert grand er en meget flot og xtremt velspillende højttaler i mine øre. Jeg overvejdede andre højttalere så som Focus Audio 788 eller Avalon NP 2.0. Sidstnævnte er en højttaler der har den egenskab, at man sidder og måber.... det er utroligt hvad den lille sag kan.At jeg så alligevel valgte Vienna Beethoven Concert Grand skyldes at jeg kender den og er sikker på at jeg ville komme til at savne den, såfremt jeg valgte anderledes.

Hej!

Tillykke med din nye Audia, den er fed! Men så er du "nød til" at stoppe ved Strauss, for Mahler magter den forståeligt nok ikke, det gjorde One tivertifald ikke!
Men stod jeg og skulle vælge, så havde jeg uden tøven ét eneste sekundt valgt den lille Avalon NP2.0 det er helt vildt så meget man får fra den "store" Ascendant til en human pris - jep jeg er forelsket i det Avalon værk! Overvejer faktisk at købe den lille som 2. ht.

Mvh.

hej Milu tak for det, har selv hørt Avalon NP 2.0 sikkert for hurtigt, hvor man ikke kan nå at danne sig ret meget indtryk udover at det var en ret lækker summen der kom ud af den.

Igen, jeg synes selv at jeg kender Viennas lyd og ved at jeg ville komme til at savne den såfremt jeg havde valgt f.eks. Avalon eller focus audio 788.

Endvidere er det svært, rigtig svært, for rigtig mange højttalerproducenter, at matche Viennas finish...

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Hej med jer, så fik jeg hængt min pladsepiller op igen. Det var tiltrængt på den ene og den anden måde... jeg savnede i den grad den musik jeg har på vinyl og ikke mindst lyden.
Stadig har jeg ikke fået sat min 10x5 dynavector pick up på, men kommer tid....
Som I sikkert bemærker har jeg ejheller fået spartlet huller i væggen endnu, men jeg går på sommerferie på fredag, mon ikke at der sker lidt så.

Her et par billeder:

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes