Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud. Du skulle overveje at læigge højttalerkablet ind under skænken, så du ikke træder på det når du skal sætte plader på - det har det ikke godt af
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Det ser godt ud. Du skulle overveje at læigge højttalerkablet ind under skænken, så du ikke træder på det når du skal sætte plader på - det har det ikke godt af
|
|
|
hej jkjaers, tak for det. Mht. kablet så får jeg lige det fixet, dog ligger det så langt inde at det egentlig ikke er et problem for store fødder, hehe. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sgu lækkert! det ser rigtig godt ud... kan godt forstå at du glæder dig til at få dine vienna'er:)
Din Rega, har du prøvet at stille den bordet? eller vil det give for mange vibrationer? Jeg spørg fordi jeg selv for en pladespiller ind af døren en af de nærmeste dage, men kunne godt være lidt nervøs for der vil være for mange vibrationer når man gir den lidt volume... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Ja det er sgu lækkert! det ser rigtig godt ud... kan godt forstå at du glæder dig til at få dine vienna'er:)
Din Rega, har du prøvet at stille den bordet? eller vil det give for mange vibrationer? Jeg spørg fordi jeg selv for en pladespiller ind af døren en af de nærmeste dage, men kunne godt være lidt nervøs for der vil være for mange vibrationer når man gir den lidt volume... |
|
|
hej CRC1, det er indiskutabelt. En pladsepiller skal hænge på væggen  Så du skal have din op at hænge på væggenn as well. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heysan MN.
Står dine højtalere altid så langt inde på gulvet,eller er det kun når der rigtig skal lyttes?
Og kan du ikke lige forklare,hvorfor en pladespiller skal hænge på væggen,og ikke stå på en skænk feks. __________________
Venligst -=Mofo=-
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
Og kan du ikke lige forklare,hvorfor en pladespiller skal hænge på væggen,og ikke stå på en skænk feks.  |
|
|
Pladespilleren kan sagtens stå på en skænk.... hvis skænken hænger på væggen  Du får klart det bedste resultat ved at hænge pladespilleren på væggen idet du undgår rystelser fra gulvet. Har du fuldstøbt betungulv er det selvfølgelig mindre følsomt end hvis du har flydene plankegulv. Kan kun anbefale dig at få et ophæng til din pladespiller hvis du ikke allerede har det. ... derudover er højden på mn1974s "rack" lidt for børnevenlig vil jeg tro.... __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
CRC1 skrev:
Din Rega, har du prøvet at stille den bordet? eller vil det give for mange vibrationer? Jeg spørg fordi jeg selv for en pladespiller ind af døren en af de nærmeste dage, men kunne godt være lidt nervøs for der vil være for mange vibrationer når man gir den lidt volume...
|
|
|
hej CRC1, det er indiskutabelt. En pladsepiller skal hænge på væggen Så du skal have din op at hænge på væggenn as well.
|
|
|
Jamen så må jeg jo ha fundet mig et væg ophæng!! det var da surt, jeg havde ellers lige lagt planen, hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Mofo68 skrev:
Og kan du ikke lige forklare,hvorfor en pladespiller skal hænge på væggen,og ikke stå på en skænk feks.  |
|
|
Pladespilleren kan sagtens stå på en skænk.... hvis skænken hænger på væggen 
Du får klart det bedste resultat ved at hænge pladespilleren på væggen idet du undgår rystelser fra gulvet. Har du fuldstøbt betungulv er det selvfølgelig mindre følsomt end hvis du har flydene plankegulv. Kan kun anbefale dig at få et ophæng til din pladespiller hvis du ikke allerede har det.
... derudover er højden på mn1974s "rack" lidt for børnevenlig vil jeg tro....
|
|
|
hmm ja jeg må spille lavt det første stykke tid indtil jeg får købt et ordenligt væg ophæng.. så er det jo bare hvad det skal være __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
jkjaers skrev:
Mofo68 skrev:
|
|
Pladespilleren kan sagtens stå på en skænk.... hvis skænken hænger på væggen 
Du får klart det bedste resultat ved at hænge pladespilleren på væggen idet du undgår rystelser fra gulvet. Har du fuldstøbt betungulv er det selvfølgelig mindre følsomt end hvis du har flydene plankegulv. Kan kun anbefale dig at få et ophæng til din pladespiller hvis du ikke allerede har det.
... derudover er højden på mn1974s "rack" lidt for børnevenlig vil jeg tro....
|
|
|
hmm ja jeg må spille lavt det første stykke tid indtil jeg får købt et ordenligt væg ophæng.. så er det jo bare hvad det skal være |
|
|
Kan kun anbefale SPUR - som både mn1974 og undertegnede "kører med" __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert har du et link?
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt laver Pro-Ject indtil flere modeller. De koster vist fra kr. 900 og op til 1600 (tror jeg).
Jeg ved at King herindefra bruger/har brugt en Pro-Ject og talte meget rosende om den. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Hr nielsen mine bette haydn kommer til at spille med en Ayon rør forstærker samt kører den med en acoustic arts mk4 dac og så er der et drev på vej ....
mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Alternativt laver Pro-Ject indtil flere modeller. De koster vist fra kr. 900 og op til 1600 (tror jeg).
Jeg ved at King herindefra bruger/har brugt en Pro-Ject og talte meget rosende om den.
|
|
|
Jamen jeg har set lidt på dem, jeg synes de ser fine ud og rimelige aktuelle for mig til den pris __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
hej Hr nielsen mine bette haydn kommer til at spille med en Ayon rør forstærker samt kører den med en acoustic arts mk4 dac og så er der et drev på vej ....
mvh
|
|
|
Uh det bliver godt. Glæd dig Novisad.
Jeg ved hvordan mine Haydn lyder med en lille Cambridge integreret og min gamle Sony dvd-afspiller.
Dit system bliver super.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Brian jamen det glæder mig at høre
|
Til top |
|
|
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Brian vidtse ikke du kørte med en sæt haydn du må være en glad mand...
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
Heysan MN.
Står dine højtalere altid så langt inde på gulvet,eller er det kun når der rigtig skal lyttes?
|
|
hej Mofo68, hvad mener du med langt inde på gulvet? Vienna Strauss er jo ikke sådan lige at flytte med, så de er skam meget stationært stående... De står målt fra øvre bagkant 75 cm fra bagvæggen.
Mht. svaret på pladespillerophæng er der vist blevet svaret derpå.
__________________ mvh
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mn er ikke helt med men vil du have bgc igen eller det mig der har misforstået noget...
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Vienna Strauss er jo ikke sådan lige at flytte med, så de er skam meget stationært stående... De står målt fra øvre bagkant 75 cm fra bagvæggen.
|
|
|
Nej det kunne godt blive at farligt mas. Er det ikke 55 kg stykket de vejer?
75 cm er også en ganske pæn afstand, så jeg forstår til dels godt spørgsmålet.
Men de skal jo have deres luft de kære basporte. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|