Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: LOTR: Kongen vender tilbage (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Hvor mange stjerner synes du filmen fortjener?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
16 [7,44%]
5 [2,33%]
10 [4,65%]
47 [21,86%]
137 [63,72%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Mr. Lunds skrev:

Har ikke set den endnu, men glæder mig helt vildt. Film skal jo ses i hjemmebiografen.... 

Niels

Ja, og dog...ROTK skal smækkes op på et så KÆMPE lærred som overhovedet muligt, for det kræver kampscenerne simpelthen. De er så gigantiske at det gør helt ondt!

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:

Jeg var dybt skuffet, og måtte hjem og læse den sidste bog igen. Turen hjem, og balladen i Herredet, 'The Shire' var jo overhovedet ikke med.

Vent med dommen til vi får extended versionen, de 2 første var jo også klart bedre i den version.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

PS: Jeg kan se at der også er givet 0-2 stjerner. Denne karakter mener jeg er fuldstændig useriøs og derfor betragter jeg den som "ikke til stede" med mindre at jeg får at meget god begrundelse for valget 0-2 stjerner.

[/QUOTE]

Forbi den er dårlig , den er alt for skukkersød , selv mine drenge på 10 og 11 synes ikke om den .

Og har skam prøvet at se den igen men det bare værre af det .

nummer 1 og 2 er gode , ja vil næsten sige nummer 1 er en af de bedste film jeg har set .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

gav den en 5'er

fordi extended (hvis den følger de 2 andre film ) gerne skulle bringe den op på 6 stjerner

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

PS: Jeg kan se at der også er givet 0-2 stjerner. Denne karakter mener jeg er fuldstændig useriøs og derfor betragter jeg den som "ikke til stede" med mindre at jeg får at meget god begrundelse for valget 0-2 stjerner.

Forbi den er dårlig , den er alt for skukkersød , selv mine drenge på 10 og 11 synes ikke om den .

Og har skam prøvet at se den igen men det bare værre af det .

nummer 1 og 2 er gode , ja vil næsten sige nummer 1 er en af de bedste film jeg har set .

[/QUOTE]

Nu kunne det jo tænkes at dine drenge formede deres mening lidt efter deres fader og derfor ikke var så imponerede.. men det skal jeg ikke kunne bedømme :)

sukkersød ? jeg ved helt hvad du mener der. Filmen er bygget på en bog.. en bog kan man ikke filmatisere 100% da det simpelthen ville blive for stort, de skulle stoppe et sted og jeg mener selv at det er noget nær perfekt.

jeg havde en god fornemmelse i maven da jeg gik ud.. hvis den ikke var lavet som den var, tror jeg ikke jeg havde ment at det var en af de bedste film/trilogier der er udkommet ever!

jeg syntes heller ikke man skal sammenligne bog/film.. godt nok er det samme historie men de kan altså ikke sammenlignes.. En bog og en film er 2 vidt forskellige ting.

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give den 5,5 venter nok med at give den 6 til den Extendet udgave der skulle komme i September samme mdr. som Star Wars 4,5,6 det bliver en dyer mdr.

Det er en rigtig fed film men tempoet er få højt og jeg bruder mig ikke om den måde the wich king bliver drabt på. Jeg synes derimod at slutningen var rigtig god. Jeg har kun læst ca. det halve af bind 3 så jeg ved ikke helt vordan den ender i bogen. en ting jeg synes der mangler i filmen er pippin i Gondor. Håber det er med i Extendet versionen.

lord of the rings 1 EX 6 ud af 6 Lord of the rings 2 EX 5,5   

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

Jazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Ja jeg er nu ikke imponeret! Men jeg har også læst og elsket bogen mange gange gennem de sidste 15 år. Bogen er fuldendt - det er filmen efter min mening absolut ikke.

Rent filmisk er den utrolig flot, og jeg er sikker på, at jeg ikke ville være så kritisk, hvis jeg ikke kendte historien så godt. Men hvorfor gå ind og ændre så meget i en fortælling, der virker? Og den sidste halve times farvel - det kunne jeg godt have undværet!

Det var sikkert for dyrt, at lave hele dramatikken omkring balladen i Herredet - men så kunne man have afsluttet filmen noget før - og ikke givet vores små venner den rosenrøde hjemkomst! Den gjorde virkelig ondt på en gammel fan! Det er forkert!

Til top Vis Jazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jazz

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Kun fantasien sætter grænser - derfor er bøger altid bedst!

jeg har ikke læst bogen (gider heller ikke), men filmen er det mest fantastiske jeg nogen sinde har set!  Så jeg gav den 6x

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Kongen vender tilbage kørte lige hurtigt nok over det hele, men fed var den alligevel. Extended skulle nok kunne bidrage med mere guf, og så skulle scenen med Saruman jo også være med. Hele trilogien er noget af det flotteste der er lavet, men jeg vil nu nok kaste mig over bøgerne og få dem læst - det sætter det hele i perspektiv.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

1'eren er klart den bedste - naturligvis. Bog nr. 1 er også den bedste.

Samlet er trilogien ret fed, men lider i mine øjne under at den styrke som bogen besidder, især er resultatet af forhold som ikke umiddelbart kan oversættes til film.

Forskellige medier har forskellige forcer - anderledes kan det ikke være. Og filmen er nødt til at skære nogle scener væk af tidsnød - dermed bliver den for endimensionel og for unuanceret ift bøgerne.

Betragter man derimod filmene selvstændigt er de skam ganske udemærkede.

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2004 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Gammelt indlæg, men jeg fik lige lyst til at blande mig :)

Jeg synes også at balladen i Herredet er en meget stor mangel i filmen. Synd at det heller ikke kommer med i extended, synes det er en vigtig del af filmen. De kunne for min skyld godt have cuttet lidt af det sukkersøde og få det andet med i stedet. Men lad nu det ligge.

Udover det synes jeg at filmen er et mesterværk uden lige, ligesom dens to forgængere. Specielt scener som kampscenerne med Olifanterne og hele svineriet, det er fandme underholdning i topklasse :)

Jeg så filmen i Imperial på premieredagen (dog ikke marathon, så det var kl. 4), og det var fedt at se folks entusiasme, der er altid en helt speciel stemning på premierer. Og så kan man grine og pege fingre af dem som kommer udklædt i ringbrynje osv.

Og så lige en lille bøn:

LAD FOR HELVEDE VÆRE MED AT KLAPPE MIDT I FILMEN!!!!!!!!!!!

Dette er henvendt til de fjolser som sad i salen og simpelthen måtte ud med en klapsalve fordi Legolas kunne slide nedad Olifanten, når Aragorn udviste kampånd osv. Det er fint nok at gøre det når filmen er slut. Synes også det er totalt åndsvagt at gøre der, men der er det knapt så generende.

Og kan se at det ikke er blevet sagt herinde, så det vil jeg lige gøre...

ROTK på DVD udkommer den 25. maj, i modsætning til de to første som først kom i august. Her er selvfølgelig tale om de normale udgaver, og ikke extended. Extended udgaverne kommer ikke før tid, dem må vi som sædvanlig vente til november med, men de er også værd at vente på

Afslutningsvis vil jeg lige sige at jeg er imponeret over at Peter Jackson, som har lavet nogle fuldstændig rådne og underlige film som fx Bad Taste, kan lave så imponerende en triologi. Two thumbs up

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 15 April 2004 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Som gammel Star Wars fan, er jeg ikke "bange" for fantasifilm og ELSKER simpelthen Lord Of The Rings !! Er mand til eventyr, flotte scenerier, helte og skurke, vilde kampe og en god historie, er LOTR bare sagen. Jeg har selvfølgelig de 2 tidligere film i extended og venter utålmodigt på den sidste. SIDSTE

Jeg giver trilogien 7  ud af seks mulige !!!

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 15 April 2004 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Er også lidt skuffet over Saruman ikke var med rigtigt... det er med til at dræbe 3'eren lidt. Udover det syntes jeg slaget foran Mina tirith godt kunne have været lavet MEGET bedre, det er sjusket lavet og alt for hurtigt overstået. Jeg kan ikke tage den overdrevne brug af computergrafik, specielt ikke når det ligner noget der er løgn.

Men filmen får et 5-tal herfra, håber Extended gør sig fortjent til et 6-tal. det gjorde de andre film.

Tiger

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes