Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se på dine første billeder af dine 450'ere at basserne er helt blanke og pæne, hvordan har du formået det?
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Siden jeg lige er i hopla med at oploade billeder vil jeg også lige smide 2 stk. af min Rega Mira 3 uden tøj på. jeg har ikke haft success med at finde et billede af den uden cover på. Så nu måtte det så blive min der måtte skilles ad, og ligge til skue for min nysgerrighed.

Endnu et lidt tættere på.

Smider nok også disse billeder i tråden hvor folk poster billeder af deres grej uden låg på.
Mvh
Nicolaisen
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Jeg kan se på dine første billeder af dine 450'ere at basserne er helt blanke og pæne, hvordan har du formået det? |
|
|
Hej Ascari,
På 450'eren er ophænget i gummi, og jeg havde præget det med en syre fri silikone for at holde gummi'et smurt(Lyder forkert), så det ikke begynder og revne og miste sin styrke. Dette kan jeg kun abefale hvis man vil passe på sine enheder.
Mvh
Nicotin
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som en god idé. Kan du huske hvad det hed det du brugte? Jeg har selv nogle Dali 850 er de er også gummiophængte.
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Lyder som en god idé. Kan du huske hvad det hed det du brugte? Jeg har selv nogle Dali 850 er de er også gummiophængte. |
|
|
Det var noget syrefrit der blev brugt til bil lister mener jeg. Jeg kan ikke huske det nøjagtige mærke, men det kan jeg nok finde ud af. Det er bare lang tid siden jeg sidst har været i et dansk supermarked. Jeg kan ikke sige andet end at det er det værd. Du skal bare passe på når du smører det ud, at du ikke får alt for meget på selve membranen. Jeg tørrede selve enheden over bagefter med kluden jeg brugte for, at få en ensartet overflade. 
Mvh
Nicotin
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Så blev der købt højttalere, GAMUT PHi 7 i hvid, nøøøøj jeg er en glad mand. Billedet her er ikke det bedste, men jeg skal nok opdatere med nogle bedre senere. Der er også en anden en af slagsen der står lidt længere til venstre Her står højttaleren i "parkerings afstand til væggen, så når der lyttes har jeg after anbefaling fra Gamut målt lidt på mit rum, og fundet en ret god placering, som jeg så rykker højttalerne ud til når der rigtigt skal lyttes. Jeg bruger selvfølgeligt de medfølgende handsker når dette foretages, jeg skal jo ikke risikere at vielses ringen laver mærker når de flyttes rundt.
Min Rega Mira 3 gør et hæderligt job, men den er godt nok kommet på overarbejde. I stærke transienter med Il Divo og andre noget hårdere og hurtigere musik stil arter, kommer den til kort. Det er synd for højttalerne virker til virkeligt at have timingen iorden, og bassen er simpelthen så lækker. Selvom der er bas til den store guld medalje, er den ikke på trængende og den går dejligt dybt. Utroligt at sådan en størrelse højttaler kan præstere sådan en lyd. 
Men det var et par dyre speakers for nu skal jeg til at have et effektrin på.

|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem makker...
jeg glæder mig til at lytte til dem snart...:)
hilsen herfra

__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicotin skrev:
Hej Alle,
Så blev der købt højttalere, GAMUT PHi 7 i hvid, nøøøøj jeg er en glad mand. Billedet her er ikke det bedste, men jeg skal nok opdatere med nogle bedre senere. Der er også en anden en af slagsen der står lidt længere til venstre Her står højttaleren i "parkerings afstand til væggen, så når der lyttes har jeg after anbefaling fra Gamut målt lidt på mit rum, og fundet en ret god placering, som jeg så rykker højttalerne ud til når der rigtigt skal lyttes. Jeg bruger selvfølgeligt de medfølgende handsker når dette foretages, jeg skal jo ikke risikere at vielses ringen laver mærker når de flyttes rundt.
Min Rega Mira 3 gør et hæderligt job, men den er godt nok kommet på overarbejde. I stærke transienter med Il Divo og andre noget hårdere og hurtigere musik stil arter, kommer den til kort. Det er synd for højttalerne virker til virkeligt at have timingen iorden, og bassen er simpelthen så lækker. Selvom der er bas til den store guld medalje, er den ikke på trængende og den går dejligt dybt. Utroligt at sådan en størrelse højttaler kan præstere sådan en lyd. 
Men det var et par dyre speakers for nu skal jeg til at have et effektrin på.

|
|
|
Stort tillykke med dem.. Dem bliver du rigtig glade for.. ( selv Phi 7 ejer )
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
[QUOTE=Nicotin]
Mvh Tim
|
|
|
Hej Tim,
Hvordan kører dine med cayin udstyret? Jeg hørte nogle Aurum Cantus Volla med Cayin, og det lød simpelthen bare så godt. Passer de godt sammen lydmæssigt? Da vi har valgt samme højttaler, er chancen nok også at vi har tøt på samme prefærence inden for lyd
Mvh
Søren
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicotin skrev:
Batemandk skrev:
[QUOTE=Nicotin]
Mvh Tim
|
|
|
Hej Tim,
Hvordan kører dine med cayin udstyret? Jeg hørte nogle Aurum Cantus Volla med Cayin, og det lød simpelthen bare så godt. Passer de godt sammen lydmæssigt? Da vi har valgt samme højttaler, er chancen nok også at vi har tøt på samme prefærence inden for lyd
Mvh
Søren
|
|
|
Hej Søren,
den Cayin 265Ai jeg har fundet mig er ihvertfald det bedste jeg har hørt indtil videre. Mere end rigeligt med kræfter og generelt bare en rigtig dejlig lyd Deres CD afspillere er også et fund til prisen.
Jeg har ikke fået set om du er tilbage i DK igen, ellers er du velkommen til at lytte til mine Phi'er med Cayin spændt foran..
Stuen
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
[QUOTE=Nicotin][QUOTE=Batemandk][QUOTE=Nicotin]
Hej Søren,
den Cayin 265Ai jeg har fundet mig er ihvertfald det bedste jeg har hørt indtil videre. Mere end rigeligt med kræfter og generelt bare en rigtig dejlig lyd Deres CD afspillere er også et fund til prisen.
Jeg har ikke fået set om du er tilbage i DK igen, ellers er du velkommen til at lytte til mine Phi'er med Cayin spændt foran..
Mvh Tim
|
|
|
Hej Tim,
Jeg gemmer mig stadigt herovre i det skræmte USA, men jeg kommer da hjem til sommer på ferie. Så det kunne være jeg lige skulle skrive til dig igen tættere på jeg skal hjem, hvis jeg da kan vente så lang tid For jeg ved hvad de speakers kan med det rette udstyr spændt foran. Jeg nyder da det til fulde lige nu, men man bliver jo ved med at jagte den perfekte lyd. Specielt herovre hvor jeg har fået uventet hjælp fra det gulvtæppe der er over det hele, det er amerikanerne helt vilde med, men det gør ikke mig det store siden rummet er meget nemmere at arbejde med, set fra et hifi synspunkt, rent estetisk savner jeg dog lidt mit gamle planke gulv.
Jeg har set din tråd og pisket den igennem flere gange, inden jeg købte disse her, og de sider kom til at koste mig en del penge Så tak fordi du lige har givet dig tiden til at få det skrevet ned. Det betyder meget, at man lige kan se rigtige billeder, og høre folks egen oplevelse af dem, istedet for et opstillet billede og en gang salgs gas på en hjemmeside.
Gad vide hvor man dog kan købe cayin herovre i nærheden Det kunne være man kunne låne noget med hjem.
Mvh
Søren
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at nysound.com er forhandler af Cayin, men ifølge deres side sender de vist ikke til US 
Men derfor er der sikkert mange andre om budet.. Gamut og Cayin spiller ihvertfald rigtig godt sammen.. Drømmen er dog en Gamut forstærker og cd afspiller. Men det er pt. noget udenfor min finansielle formåen ( pænt sagt )
Du skal være velkommen til at kigge forbi i sommerferien ( bor i valby )
Stuen
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
er det forresten nogen der ved hvad der sidder af delfilter i sådan en sæt Gamut HT'ere?
En diagram og et par billeder vil være genielt...:)
Så kan vi se om det er noget at komme efter med en eventuelt mod .
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Der sidder et ret komplekst filter i en Phi7. Det indeholder eksempelvis en DC kobling af mellemtoneenheden, og jeg vil ikke anbefale at "modde" det. Der indgår bl.a. 6 spoler i filteret. Her er et foto af alle tre filtre, det er Phi7 bagerst.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret