Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 18:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor til PS3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tma_it
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 29 April 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg skal bruge en projektor til max 10k. Den skal kunne tilsluttes en PS3 og kunne vise fuld HD (1080i).
Nogle gode bud?

/Thomas
Til top Vis tma_it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tma_it
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 29 April 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke få en for 10k der kan vise 1080i. Du kan godt få en der kan modtage 1080i og så nedskalere til 720p.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
tma_it
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 29 April 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Nå, ok. Hvad er så det bedste bud hvis prisen skal holdes nede? Skal man op i 15k eller mere?

/Thomas
Til top Vis tma_it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tma_it
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 29 April 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Du vil sandsynligvis få mere ud af en ordentlig 720p projektor end den absolut billigste 1080p projektor du kan finde.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
tma_it
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 29 April 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Ok, er der nogle konkrete bud?
Det er til at spille og se blueray film i et lille og relativt mørkt lokale med 3 meters afstand mellem projektor og lærred.

/Thomas
Til top Vis tma_it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tma_it
 
danish
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 29 April 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

tma_it skrev:
Ok, er der nogle konkrete bud?
Det er til at spille og se blueray film i et lille og relativt mørkt lokale med 3 meters afstand mellem projektor og lærred.

/Thomas

Du kunne måske overveje en Benq PE8720, som efter sigende skulle være noget af en prisbasker. Den er til salg i tilbudsavisen her på siden.

Jeg ved ikke hvad den billigste 1080p koster, men en af de billigere er Sony VW50 set til 25k hos en kendt forhandler i Århus/Kbh. Den er til gengæld efter min mening rigtig, rigtig god til prisen!

Om du skal vælge 720p kontra 1080p er også afhængig af billedets størrelse i forhold til afstanden mellem tilskuer og lærredet. Der findes nogle gode indlæg i projektor forumet omkring dette.



__________________
Mit setup
Til top Vis danish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 29 April 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv sony vw50 og den er super fed. men det bliver svært at finde en 1080p projektor til de penge - selv på brugt markedet. Men tror også du vil ha ligeså meget gavn af en 720p projektor som den Benq alle folk snakker om. Den har fået rigtig gode anmeldelser, men jeg har ikke selv set den i aktion. Ellers er der flere alternativer som kan køre 720p. Optoma hd73, Infocus in76, Sanyo z5 og Sony hs60. Den sidste er desuden helt nede i 9000,- i Tape Connection. Kan evt. opleves i Århus afdelig.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
MAMA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har fulgt lidt med i denne tråd og er selv på udkig efter en god 720p projekter til mit 'hobby' rum på 3,75 m. x 3,75 m. med ét vindue, som kan mørklægges.

Projektoren skal primært bruges til min PS3, altså film og spil. Pris niveau skal gerne være omkring 10k. Jeg er efterhånden kommet frem til, at det skal være én af flg. LCD projektorer, som kan købes til omkring 8k. i Tyskland. Det drejer sig om Sony HS60, som får gode anmeldelser også her i forum'et eller Sanyo PLV-Z5. Alternativt skal jeg ofre omkring 12k. på BenQ PE8720, som er baseret på DLP teknologi.

Det store spørgsmål er så om jeg får et MEGET bedre billede ved at ofre de ca. 4k. ekstra eller jeg skal holde mig til de nævnte LCD projektorer, som måske fint kan opfylde mine behov...

Er der nogen som kan give et godt råd ...

Til top Vis MAMA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MAMA
 
XENTiNEL
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt klart gå efter en SANYO PLV-Z5 - den kan fåes i Tyskland til 7500kr - for mig at se skal med en del længere op i pris for at man finder noget der er markant bedre. Brug hellere besparelsen på et godt lærred!

Link med en lille anmeldelse af Z5: http://projectorcentral.com/sanyo_plv-z5.htm

 

Du kan også se lidt på muligheden med at købe en prof. kalibrerede Z5 - http://www.cine4home.de/Tuning/Z5/Z5Tuning.htm

Til top Vis XENTiNEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XENTiNEL
 
Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

XENTiNEL skrev:

Jeg ville helt klart gå efter en SANYO PLV-Z5 - den kan fåes i Tyskland til 7500kr -

Hvor har du fundet den henne, til 7500,- ?

Til top Vis Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krist
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Krist skrev:
XENTiNEL skrev:

Jeg ville helt klart gå efter en SANYO PLV-Z5 - den kan fåes i Tyskland til 7500kr -

Hvor har du fundet den henne, til 7500,- ?



http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/544181_- plv-z5-sanyo.html

Det er dog ikke sikkert at de billigste forhandlere vil levere til DK eller at de tager kreditkort. Men kik listen igennem til du finder et "match".
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
MAMA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også efterhånden jeg går efter en Sanyo PLV-Z5 fra Tyskland til ca. 1.000 EUR. Men det er jo også muligt at gå efter en Z5 (incl. Cine4HomeTuning) til ca. 200 EUR ekstra - Er der nogen der har erfaring med denne prof. kalibrering og er det pengene værd ?
Til top Vis MAMA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MAMA
 
Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
[QUOTE=Krist]

Det er dog ikke sikkert at de billigste forhandlere vil levere til DK eller at de tager kreditkort. Men kik listen igennem til du finder et "match".

Jeg hænger helt oppe under loftet, jeg har lige bestilt min første helt nye og jomfruelige Projekter (Sanyo Z5), pakket af unge tyske skjoldmøer til den eventyrlige pris af 999,- EUR hos schlauershoppen.de

Jeg skrev til dem og spurgte om de kunne sælge den billiger end 1029,- som var deres pris, men det var ikke muligt skrev de tilbage. Men idag er prisen røget ned, og så bestilte jeg med det vums..... Hvornår kommer fragtmanden mon, det kan ikke gå stærkt nok

Til top Vis Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krist
 
MAMA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Mit valg faldt også på en Sanyo Z5, som jeg bestilte i Tyskland med Cine4HomeTuning kalibrering. Jeg har lige fået bekræftelse fra UPS, at den bliver leveret på mandag ....spændende ....
Til top Vis MAMA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MAMA
 
Erdmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

MAMA:

Hvad måtte du slippe for den med kalibrering, og hvor købte du den?

ALLE:

Kan det betale sig at få den kalibreret for de ca. kr 1700,- ekstra som det koster?

Regner med at bestille min i næste uge, med eller uden kalibrering.

 



__________________
/Erdmann
Til top Vis Erdmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erdmann
 
MAMA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt Sanyo Z5 hos http://www.beamer-discount.de/
til 1215 EUR incl. Cine4HomeTuning. + 40 EUR i fragt med UPS og betaling ved levering på adressen.

Jeg var selv i tvivl om kalibreringen, men tog chancen, efter hvad jeg havde læst mig til på nettet lød det fornuftigt ... (men det kan have været salgs-gas)

Jeg bestilte i onsdags og fik track-and-trace nummer i torsdag og kan se at projektoren leveres på min adresse på mandag ... (husk kontant betaling ved levering på adr.)
Til top Vis MAMA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MAMA
 
Erdmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Måske et dumt spørgsmål, men er dog i tvivl....  Skal man have pengene i DK eller Euro?

__________________
/Erdmann
Til top Vis Erdmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erdmann
 
MAMA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Jeg ringede og spurgte UPS og der er frit valg om du vil betale i EURO eller danske kroner
Til top Vis MAMA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MAMA
 
Xipzou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 139
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Der falder vel anmeldelser når diverse fragtfirmaer har været forbi de respektive sdresser?

Til top Vis Xipzou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xipzou
 
MAMA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg nok, men det er selvfølgeligt svært at vurdere om kalibreringen er pengene værd. Jeg er bundet hårdt op af arbejde, så det bliver nok først efter næste week-end. Mit lærred bliver også først leveret i midt næste uge... 
Til top Vis MAMA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MAMA
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes