Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 13:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Anskaffelse af fladskærm 10k til 20k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hvad med Sony´s nye Bravia-serie 40" (KDL-40D3000) med ægte 24p True Cinema og 100 Hz opdatering.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1550&zoneid=1
Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

APB1 skrev:
Exxtreme skrev:

Det aller bedste køb nu er Panasonic plasma PV70/PX70 serierne... De koster ikke ret meget og sætter alle LCD til vægs i billedkvaliteten... Og kan fint konkurrere mod Pioneers tilsvarende men dyrere modeller...

Tapeconnection sælger skærmene billigt:

TH37PV70 9988,-

TH42PV70 10488,-

TH42PX71 11488,- DVB-T Tuner

TH50PV70 16988,-

Hvis der kan blive råd til lidt mer, kommer Pioneers nye G8 Plasmaer snart på markedet... Ellers er Pioneers G7 Plasmaer også ved at være rimeligt billige...

Hvis du synes der er et godt billede på et Alfaview LCD bliver du henrykt over at se billedet på et plasma...

du skal så lige være klar over at det er parallel import, det er det ikke i www.recordere.dk så er den endda billigere.

Det er jeg godt klar over, men det har intet at sige... Produktet er det samme, men i Tape Connection får du markedets bedste garanti, plus de er mere inde i sagerne end MM Vision er...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

DanielDPT skrev:
Mange tak for i gider hjælpe :D
Jamen snakker da lige med dem om det måske skal være plasma da jeg selv synes at billedet er noget bedre på Plasma. Men hvor Extreme kan man se de fladskærme du henviser til der?
De model navne du nævner der er det alle Panasonic?
Prisen er jo også god.
Tror geren de vil have et her og nu :)
Hvad betyder en DVB-T Tuner ?

mvh Daniel

Dem kan du se i Tape Connection i Århus hvor jeg selv har købt et Pioneer Plasma... Tag ind og få en snak med dem...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Lars100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
APB1 skrev:
du skal så lige være klar over at det er parallel import, det er det ikke i www.recordere.dk så er den endda billigere.

Det er jeg godt klar over, men det har intet at sige... Produktet er det samme, men i Tape Connection får du markedets bedste garanti, plus de er mere inde i sagerne end MM Vision er...

Hvor er det egentlig at Tape Connection giver bedre garanti på TV !? 

De yder 2 år som alle andre, men til gengæld er der voldsomme problemer med at overholde den på alle de parallel-importerede produkter (som f.eks. Pioneer plasma og sidste års Panasonic modeller). Dette skyldes at de hjemlige fabrikanter slår hånden af dem, og de ikke har råd til selv at afholde alle de reparationer og ombytninger.

Check emner som Pioneer skygger og Panasonic purple snakes.

Så vil jeg tro du får et lidt andet syn på både Tape Connection, og ulemperne ved parallel import. Og ikke et ondt ord om Tape Connection iøvrigt - et firma alene kan bare ikke bære problemer der rammer en hel produktserie. Og TC har været indblandet i dem alle på det seneste, desværre med alle køberne som sorteper indenfor fejlene på Pioneer og Panasonic plasma.

Mvh, Lars100

Til top Vis Lars100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars100

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ville stærkt overveje Samsungs Q96/97 eller måske C96. Respons hos minhembio.com og avforums.com ser ikke ud til at skuffe. Jeg vil gerne selv have fat i 50" modellen og overvejer at købe den i England. Gætter på at den samlede pris bliver 13.500-14.000 kr. Jeg må se om jeg får sendt en mail til dem her:

http://www.hiwaydigital.com/site/sectionlist.asp?section=2&a mp;cat=116&sub=467&brand=95&min=0&max=0

Link til forums:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=154596

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=509285

Jeg har sets Samsungs modeller i Hifiklubben og jeg er imponeret. Jeg synes også at billedet er meget bedre på Plasma end LCD, hvis jeg kigger på almindeligt TV billed. Med HD-materialle tror jeg dog at forskellen bliver lidt mindre, men jeg vil nok idag investere i Plasma fordi jeg mener det er her man får mest for pengene. Men tag selv ud og se.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Lars100 skrev:
De yder 2 år som alle andre, men til gengæld er der voldsomme problemer med at overholde den på alle de parallel-importerede produkter (som f.eks. Pioneer plasma og sidste års Panasonic modeller). Dette skyldes at de hjemlige fabrikanter slår hånden af dem, og de ikke har råd til selv at afholde alle de reparationer og ombytninger.

Alle andre yder ikke 2 års garanti; de yder bare den reklamationsret som du forveksler med garanti.

Væsentligt at huske på er også, at hverken lilla slanger eller Pioneer skygger nødvendigvis er deciderede FEJL, så hvorvidt kunderne rent faktisk har ret til reperation, ombytning eller pengene retur, kan jo diskuteres. Hvilket det så os' er blevet gjort.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Lars100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Alle andre yder ikke 2 års garanti; de yder bare den reklamationsret som du forveksler med garanti.

Glem ordene et øjeblik, og lad os istedet se på hvad man reelt får.

• Køber man et Panasonic TV herhjemme (uden parallel-import) så repareres det i 2 år.
  • Køber man et Panasonic TV igennem TC (parallel-import) så repareres det såfremt TC vil (og kan) i 2 år.

TC er kommet i klemme på det seneste, fordi kunderne forventer mere af de TV som er solgt end TC er i stand til at leve op til. Problemet i denne sammenhæng, er nok at TC ikke tager køberne alvorligt selvom de er mange med de samme problemer, og istedet blot svarer dem ned henholdenhed eller tavshed.

Du må meget undskylde - men jeg kan ikke se ikke fordelen ved TC ud fra de seneste eksempler omkring problemerne med Philips 9731D (display fejl), Pioneer plasma (skygger i displayet) og Panasonic plasma (purple snakes).

Jeg kan simpelthen ikke se hvad det er som TC skulle give ekstra - som købere af de danske produkter ikke får. Tværtimod, så virker det som om TC netop kommer i klemme konstant, og dermed lader en masse kunder i stikken fordi de ikke kan give den garanti som du og andre slår på - at de har.

Og det er som sådan ligegyldigt om TC er forpligtiget til at gøre det eller ej, det eneste som tæller i denne sammenhæng er om TC gør noget som Panasonic ikke gør. Altså om TC's garanti er bedre end Panasonics reklamationsret - i praksis.

Jeg mener at TC giver en dårligere garanti en Panasonic, altså at TC's parallel-import er gået hen og blevet deres akilleshæl (deres egen værste fjende). Men hvis du mener at TC yder bedre garanti end Panasonic, så kom med nogle konkrete eksempler. Gerne eksempler sammenholdt med de mange problemer der er lige nu med Pioneer og Panasonic TV.

Mvh, Lars100

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Lars100 skrev:
Exxtreme skrev:
APB1 skrev:

Hvor er det egentlig at Tape Connection giver bedre garanti på TV !? 

Check emner som Pioneer skygger og Panasonic purple snakes.

Så vil jeg tro du får et lidt andet syn på både Tape Connection, og ulemperne ved parallel import. Og ikke et ondt ord om Tape Connection iøvrigt - et firma alene kan bare ikke bære problemer der rammer en hel produktserie. Og TC har været indblandet i dem alle på det seneste, desværre med alle køberne som sorteper indenfor fejlene på Pioneer og Panasonic plasma.

Mvh, Lars100

Som allerede skrevet så forveksler du garanti og reklamationsret, og der er en væsentlig forskel... Nemlig bevisbyrden er lagt over på forbrugeren... Der ligger forskellen på selve den ting...

At du åbenbart har set dig sur på TC hvilket man kan læse i dine indlæg, afholder ikke mig fra at anbefale dem, jeg har aldrig fået en unfair behandling hos dem, og har ikke hørt om andre der har... De har altid været en af de første forhandlere der bliver anbefalet på de forskellige danske fora...

Lars100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Som allerede skrevet så forveksler du garanti og reklamationsret, og der er en væsentlig forskel... Nemlig bevisbyrden er lagt over på forbrugeren... Der ligger forskellen på selve den ting...

Jeg er ikke sur på TC. Men jeg vil bare have dig til at åbne øjenene for, at TC ikke yder landets bedste service mere.

Dette er derfor ikke et spørgsmål om reklamationsret kontra garanti. De links jeg sendte er faktiske eksempler på, at parallel-import kan give kunderne store problemer. I de tråde jeg linker til er flere hundrede Tape Connection kunder kommet i klemme med forskellige standard fejl på deres Pioneer og Panasonic TV.

Der er en fordel i at købe de danske produkter, fremfor de parallel importerede. Og fordelen ligger i den service man som kunde oplever bagefter. Især ved standard fejl på produkterne.

Og det er ligegyldigt om TC og andre kalder det garanti istedet for reklamationsret, når de ikke har råd til at hjælpe de kunder som rammes af disse standard fejl.

Jeg har ikke noget mod TC, men blindt at anbefale dem fordi de engang var en god forhandler, det er ikke smart. Og det hele ligger dokumenteret i de tråde jeg linkede til. Ok, det vil tage nogle kopper kaffe at tygge sig igennem dem. Men når du har læst dem, vil du opdage at TC garanti ikke er et hak bedre end reklamationsret. Og at man som kunde af et parallel-importeret produkt faktisk står uhyggelig ringe - hvis forhandleren slår hånden af en.

Jeg er ligeglad med hvor folk lægger deres penge. Og de kan købe al det parallel import de vil. Men jeg vil gerne åbne øjnene for, at det ikke er en fordel mht. aftersales service. Parallel import kan være en fordel på prisen, men ikke på service-niveauet. Her er de danske fabrikanters egen service normalt meget bedre end det en enkelt forhandler kan og vil yde.

Mvh, Lars100

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Lars100 skrev:
Du må meget undskylde - men jeg kan ikke se ikke fordelen ved TC ud fra de seneste eksempler omkring problemerne med Philips 9731D (display fejl), Pioneer plasma (skygger i displayet) og Panasonic plasma (purple snakes).

Philips bagbelysningsfejlen kunne TC jo ikke gøre så meget ved, når Philips nærmest nægter at samarbejde et langt stykke ad vejen. Det er også den eneste af de tre, der er fastslået som reelle fejl; de andre to er kun 100% sikkert fejl i hovederne på en gruppe forumbrugere.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Lars100 skrev:
TC er kommet i klemme på det seneste, fordi kunderne forventer mere af de TV som er solgt end TC er i stand til at leve op til.

Det er ikke rigtigt. Folk forventer mere af de TV de køber, end de TV er i stand til at leve op til. TC kan ikke trylle, og levere det perfekte TV folk åbenbart havde forventet (her refererer jeg så til Panasonic og Pioneer; Philips tingen var selvfølgelig en reel fejl/mangel når det rammer 5-10% af en modelserie, og praktisk talt umuliggører normal brug).

Lars100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
de andre to er kun 100% sikkert fejl i hovederne på en gruppe forumbrugere.

Og det kan du med 100% sikkerhed simpelthen ikke vide, hvis hverken TC, Panasonic eller Pioneer har set på de TV. Og her hjælper det desværre ikke at hente et enkelt ind i butikken, ryste på hovedet, og derefter afvise alle andre reklamationer på samme eller lignende problem.

Men problemet bunder i parallelimporten. For når en producent som Pioneer siger "lad forhandleren sende dem ind, så kigger vi på det" så ved de godt at det kan TC ikke. For TC har købt dem uden garanti hos importører som Fleggaard, og de har derfor ingen steder at sende dem hen.

Det skaber disse siatuationer, hvor kunder der mener at have noget at reklamere over, kommer i klemme. Og TC kan ikke lave en "masse reklamation" på dem ... det begreb findes slet ikke i loven. Reklamerer en kunde, må de tage sagen op.

Jeg vil gerne give dig ret i at forums som dette er problematiske, fordi de kan være med til at hidse en stemning op. Men omvendt syntes jeg sager af denne art udstiller en af svaghederne ved parallel-import.

Mvh, Lars100

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Lars100 skrev:

Exxtreme skrev:

Jeg er ikke sur på TC. Men jeg vil bare have dig til at åbne øjenene for, at TC ikke yder landets bedste service mere.

Hvor skriver jeg at de yder landets bedste service???

Jeg kan derimod garantere dig at de er mere professionelle end MM Vision er...

Dette er derfor ikke et spørgsmål om reklamationsret kontra garanti. De links jeg sendte er faktiske eksempler på, at parallel-import kan give kunderne store problemer. I de tråde jeg linker til er flere hundrede Tape Connection kunder kommet i klemme med forskellige standard fejl på deres Pioneer og Panasonic TV.

Jo det er lige netop det det er... Jeg skrev at de ydede markedets bedste garanti, og de gør de... Vis mig gerne andre der giver mere end 2 års fuld garanti på tv og 3 år på hifi...

Der er en fordel i at købe de danske produkter, fremfor de parallel importerede. Og fordelen ligger i den service man som kunde oplever bagefter. Især ved standard fejl på produkterne.

Og du regner med at få bedre service hos MM Vision som slet ikke selv laver deres tv hvis de skulle få en defekt??? Den service jeg og dem jeg kender har fået hos TC har været fin...

Og det er ligegyldigt om TC og andre kalder det garanti istedet for reklamationsret, når de ikke har råd til at hjælpe de kunder som rammes af disse standard fejl.

Nej det er netop IKKE lige meget, for så har man i hvert fald juridisk fordel... Du ved jo ikke en skid om hvor mange kunder de rent faktisk hjælper, så fordi du er faldet over nogle historier på nettet gør det dem ikke mindre professionelle eller troværdige i mine øjne... Alle forhandlere har den slags historier...

Jeg har ikke noget mod TC, men blindt at anbefale dem fordi de engang var en god forhandler, det er ikke smart. Og det hele ligger dokumenteret i de tråde jeg linkede til. Ok, det vil tage nogle kopper kaffe at tygge sig igennem dem. Men når du har læst dem, vil du opdage at TC garanti ikke er et hak bedre end reklamationsret. Og at man som kunde af et parallel-importeret produkt faktisk står uhyggelig ringe - hvis forhandleren slår hånden af en.

Ikke enig...

Jeg er ligeglad med hvor folk lægger deres penge. Og de kan købe al det parallel import de vil. Men jeg vil gerne åbne øjnene for, at det ikke er en fordel mht. aftersales service. Parallel import kan være en fordel på prisen, men ikke på service-niveauet. Her er de danske fabrikanters egen service normalt meget bedre end det en enkelt forhandler kan og vil yde.

Ja normalt... Men ikke i dette tilfælde... De giver 2 års fuld garanti på eksempelvis et parallelimporteret Pana PV70 tv... Derfor er det et fint valg...

Mvh, Lars100

Lars100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Nej, du mener de er mere professionelle end Panasonic. Jeg snakker jo om service og reparationer -  ikke om rådgivning.

For med parallel-import er det TC der står for reklamationerne. Med køb hos en forhandler som MM Vision der er det Panasonic, Pioneer mv. som står for det.

Vi er helt enige om at TC har muligheden for at yde en god rådgivning, det er bare ikke det der mangler i de mange sager der er dukket op på det seneste. Her kommer kunder i klemme, fordi TC ikke kan hjælpe dem videre i deres reklamationssager.

Når mange købere af f.eks. Pioneer plasma oplever skygger i billedet, og Pioneer siger "lad forhandleren sende dem ind, så kigger vi på det", og forhandleren så ikke har mulighed for at sende dem ind - fordi det er parallel import - så udstiller det et problem.

Og problemet er ikke TC's rådgivning, men at de køber varene hjem uden garanti, og derfor ikke kan yde den samme service i sager som disse som Panasonic, Pioneer m.fl. må forventets at kunne.

Mvh, Lars100

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

hej

Er der nogen der ved hvordan det står til med tekst tv på de parallel importerede TV, mener at have læst et eller andet sted, at man godt kan få problemer med det.

Min hjemmebio
Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Nu har min far og jeg siddet og læst de forskellige ting i har skrevet. Jeg kan sagtens høre på ham at han synes at en LCD skærm er bedre men her er jeg lidt imod da jeg fx synes at plasma er et bedre billede men som i alle skriver er det jo en smagssag. Derfor vil vi tage til Tape connection i Århus og kigge men er der andre butikker i nærheden af Kolding som vi kan tage til? Eller er der andre butikker på vejen til Århus som vi lige skal kigge forbi ;)

Nu har vi også siddet og læst en del om 1080p og HD signal osv osv.
Her er vi lidt paf....
Hvis vi nu siger at vi går ud og køber sådan et Panasonic (for det er en pæn og billig skærm men som også virker som noget kram) så er opløsningen jo ikke mere end  1024x768, hva så når vi om nogle år får Digital tv ind i huset så skal den ned skalere fra 1080 til 1024?

Det vi også tænker på er at hvis han nu om noget tid skal have en hD afspiller eller en Blueray så bliver de jo spillet i 1080p ike?
Det der tiltaler ham med LCD er at opløsningen er højere. Og at de siger i Merlin osv at strømniveauet er lavere men dette var i gamledage ike sandt?

Det med at Sonyes nye B3000 er 100 hz har det virkelig en så stor betydning? Hva kører LCD og Plasma af Hz?
Og v kan ikke finde opløsningen nogen steder på det Sony tv.

Håber i gider fortsætte den store og lærrige hjælp :D

Forresten tror i at Tape connection har åbent inorgen søndag?

Mvh Daniel

Til top Vis DanielDPT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielDPT

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

DanielDPT skrev:

Hvis vi nu siger at vi går ud og køber sådan et Panasonic (for det er en pæn og billig skærm men som også virker som noget kram) så er opløsningen jo ikke mere end  1024x768, hva så når vi om nogle år får Digital tv ind i huset så skal den ned skalere fra 1080 til 1024?

Signalet skal skaleres til displayets native opløsning på 1024*768.

DanielDPT skrev:

Det vi også tænker på er at hvis han nu om noget tid skal have en hD afspiller eller en Blueray så bliver de jo spillet i 1080p ike?

Jo. 

DanielDPT skrev:

Det der tiltaler ham med LCD er at opløsningen er højere.

Læs her hvorfor (højere) opløsning alene ikke er garanti for bedre billedekvalitet. 

DanielDPT skrev:

Og at de siger i Merlin osv at strømniveauet er lavere men dette var i gamledage ike sandt?

I praksis er der ikke den store forskel på strømforbrug. 

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Lars100 skrev:

Exxtreme skrev:

Nej, du mener de er mere professionelle end Panasonic. Jeg snakker jo om service og reparationer -  ikke om rådgivning.

Nej det mener jeg ikke, for det er stadig MM-Vision der står for kontakten/forløbet mellem dig og f.eks. panasonic, og jeg har før købt hos dem og har reklameret for nogle af tingene, og ved således hvor lang tid de bruger på den slags sagsbehandling...

For med parallel-import er det TC der står for reklamationerne. Med køb hos en forhandler som MM Vision der er det Panasonic, Pioneer mv. som står for det.

Vi er helt enige om at TC har muligheden for at yde en god rådgivning, det er bare ikke det der mangler i de mange sager der er dukket op på det seneste. Her kommer kunder i klemme, fordi TC ikke kan hjælpe dem videre i deres reklamationssager.

Det er dig der bliver ved med at snakke om de "mange sager"... men de er ikke mere relevante end sager hos alle andre forhandlere er...

Når mange købere af f.eks. Pioneer plasma oplever skygger i billedet, og Pioneer siger "lad forhandleren sende dem ind, så kigger vi på det", og forhandleren så ikke har mulighed for at sende dem ind - fordi det er parallel import - så udstiller det et problem.

Og problemet er ikke TC's rådgivning, men at de køber varene hjem uden garanti, og derfor ikke kan yde den samme service i sager som disse som Panasonic, Pioneer m.fl. må forventets at kunne.

Der er skam garanti, men det er rigtigt nok lidt sværere at gøre brug af den når tv'et er købt i tyskland... Men der er skam garanti...

Mvh, Lars100

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

DanielDPT skrev:
Nu har min far og jeg siddet og læst de forskellige ting i har skrevet. Jeg kan sagtens høre på ham at han synes at en LCD skærm er bedre men her er jeg lidt imod da jeg fx synes at plasma er et bedre billede men som i alle skriver er det jo en smagssag. Derfor vil vi tage til Tape connection i Århus og kigge men er der andre butikker i nærheden af Kolding som vi kan tage til? Eller er der andre butikker på vejen til Århus som vi lige skal kigge forbi ;)

Nu har vi også siddet og læst en del om 1080p og HD signal osv osv.
Her er vi lidt paf....

Det der tiltaler ham med LCD er at opløsningen er højere. Og at de siger i Merlin osv at strømniveauet er lavere men dette var i gamledage ike sandt?

Det med at Sonyes nye B3000 er 100 hz har det virkelig en så stor betydning? Hva kører LCD og Plasma af Hz?
Og v kan ikke finde opløsningen nogen steder på det Sony tv.

Håber i gider fortsætte den store og lærrige hjælp :D

Forresten tror i at Tape connection har åbent inorgen søndag?

Mvh Daniel

Hvad er det din far synes er bedre ved en LCD skærm... Det gad jeg godt vide...

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Der er skam garanti, men det er rigtigt nok lidt sværere at gøre brug af den når tv'et er købt i tyskland... Men der er skam garanti...

Hvis en forhandler køber TV i udlandet er det normalt uden garanti (ved B2B handel aftales garantien indbyrdes), og så er det forhandleren der selv sørger for reklamationerne bagefter. Dvs. de har aftaler med et eller flere service værksteder, og så betaler de selv for de reparationer som måtte komme.

Men jeg tror en af pointerne i denne debat, er at du er underlagt forhandlerens lune. Og hvis der står en masse kunder og banker på døren med samme problem, som derfor vil koste forhandleren rigtigt mange penge, så er de næppe altid lige så medgørlige. Man kan hurtigt mistænke dem for at forhale sagerne, når de selv skal betale fremfor de sager de bare kan skippe videre til Panasonic, Pioneer mv.

Så jeg vil give kritikere ret i, at der er forskel på parallel-importerede produkter og dem med dansk garanti. Forskellen består i at fabrikanterne er i ryggen på forhandleren ved den danske garanti, mens du ved parallel importen er overladt til forhandleren alene.

Der var en stor sag omkring fejl på Philips TV inde på recordere.dk, og her var det tydeligt en gevinst at have forhandleren som medspiller (overfor Philips) fremfor at have dem som modspiller (hvis de selv skulle have betalt de millioner retur til kunderne).

/Lars

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes