| Forfatter |
|
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han synes billedet er bedst på et LCD men han bygger det vist kun på de fladskærme han har set ude i Alfa View. Er der andre butikker vi burde besøge på vej til Århus? Det med at billedet skal skaleres ned til 1024x768 er da ikke vildt godt er det? Skal nok lige læse dit link Gerdes :)
Gentager lige mig selv ;) "Det med at Sonyes nye B3000 er 100 hz har det virkelig en så stor betydning? Hva kører LCD og Plasma af Hz? Og v kan ikke finde opløsningen nogen steder på det Sony tv."
Fx på TCs hjemmeside kan står der under de Panasonic skærme at de også er 100 hz.
Mvh Daniel og tak
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Han synes billedet er bedst på et LCD men han bygger det vist kun på de fladskærme han har set ude i Alfa View. Er der andre butikker vi burde besøge på vej til Århus? Det med at billedet skal skaleres ned til 1024x768 er da ikke vildt godt er det? Skal nok lige læse dit link Gerdes :)
Gentager lige mig selv ;) "Det med at Sonyes nye B3000 er 100 hz har det virkelig en så stor betydning? Hva kører LCD og Plasma af Hz? Og v kan ikke finde opløsningen nogen steder på det Sony tv."
Fx på TCs hjemmeside kan står der under de Panasonic skærme at de også er 100 hz.
Mvh Daniel og tak
|
|
|
Så skal han bede om at se analog tv på lcd kontra plasma... For der er ingen tvivl om hvad der er bedst til det...
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay Extreme det vil vi så gøre :) Men hvad med mit 100 hz spørgsmål? :)
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Okay Extreme det vil vi så gøre :) Men hvad med mit 100 hz spørgsmål? :)
Mvh Daniel
|
|
|
eneste tv jeg har set med 100Hz er samsung LE40M71. der vil jeg ikke anbefale det, jeg har set det sat op mod en samsung LE40R71. der var tydeligt mere jævne bevægelser ved langsomme bevægelser, men bare lidt hurtigere bevægelser blev helt udvaskede og flimrende. og langsomme bevægelser er ikke der der bør sættes ind. derimod ved hurtige, og det mangtede det ikke. og det skulle ikke undre mig meget om det ikke kan lade sig gøre pga manglende info i det originale signal. så jeg er usikker på at der er nogen 100Hz tv der kan gøre det godt. men det plejer heldigvis at kunne slåes fra
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Lars100 skrev:
|
Dette er derfor ikke et spørgsmål om reklamationsret kontra garanti. De links jeg sendte er faktiske eksempler på, at parallel-import kan give kunderne store problemer. I de tråde jeg linker til er flere hundrede Tape Connection kunder kommet i klemme med forskellige standard fejl på deres Pioneer og Panasonic TV.
Jo det er lige netop det det er... Jeg skrev at de ydede markedets bedste garanti, og de gør de... Vis mig gerne andre der giver mere end 2 års fuld garanti på tv og 3 år på hifi...
|
|
|
|
|
|
Uden iøvrigt at tage stilling i diskussionen, kan jeg berette, at Hifi-klubben har 2 års garanti - +6mdr., hvis man melder sig ind i deres "klub" (hvilket er gratis og uforbindende) - altså totalt 2½års "rigtig" garanti.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Exxtreme skrev:
Lars100 skrev:
|
Dette er derfor ikke et spørgsmål om reklamationsret kontra garanti. De links jeg sendte er faktiske eksempler på, at parallel-import kan give kunderne store problemer. I de tråde jeg linker til er flere hundrede Tape Connection kunder kommet i klemme med forskellige standard fejl på deres Pioneer og Panasonic TV.
Jo det er lige netop det det er... Jeg skrev at de ydede markedets bedste garanti, og de gør de... Vis mig gerne andre der giver mere end 2 års fuld garanti på tv og 3 år på hifi...
|
|
|
|
|
|
Uden iøvrigt at tage stilling i diskussionen, kan jeg berette, at Hifi-klubben har 2 års garanti - +6mdr., hvis man melder sig ind i deres "klub" (hvilket er gratis og uforbindende) - altså totalt 2½års "rigtig" garanti.
|
|
|
Korrekt, og er selv medlem... Men de tilbyder ikke aflevering/afhentning... Det gør TC i visse tilfælde...
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
kaso skrev:
Exxtreme skrev:
Lars100 skrev:
|
Dette er derfor ikke et spørgsmål om reklamationsret kontra garanti. De links jeg sendte er faktiske eksempler på, at parallel-import kan give kunderne store problemer. I de tråde jeg linker til er flere hundrede Tape Connection kunder kommet i klemme med forskellige standard fejl på deres Pioneer og Panasonic TV.
Jo det er lige netop det det er... Jeg skrev at de ydede markedets bedste garanti, og de gør de... Vis mig gerne andre der giver mere end 2 års fuld garanti på tv og 3 år på hifi...
|
|
|
|
|
|
Uden iøvrigt at tage stilling i diskussionen, kan jeg berette, at Hifi-klubben har 2 års garanti - +6mdr., hvis man melder sig ind i deres "klub" (hvilket er gratis og uforbindende) - altså totalt 2½års "rigtig" garanti.
|
|
|
Korrekt, og er selv medlem... Men de tilbyder ikke aflevering/afhentning... Det gør TC i visse tilfælde...
|
|
|
Det gør Hifi-klubben så også - i visse tilfælde. Det afhænger vist af den enkelte butik. Jeg har oplevet lidt svingende serviceniveau i de forskellige butikker, men den, jeg benytter, har en imponerende service. Jeg har ingen erfaringer med TC - bortset fra at jeg har brugt deres priser til at opnå samme pris i Hifi-klubben
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men har Hi-fi klubben nogen af Panasonics topmodeller og Sonys? Vi har en her hvor vi bor men synes ikke at have set nogle store skærme der?
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Men har Hi-fi klubben nogen af Panasonics topmodeller og Sonys? Vi har en her hvor vi bor men synes ikke at have set nogle store skærme der?
Mvh Daniel
|
|
|
I vore dage skaffer de svjv. alt på bestilling. Panasonic har de normalt ikke i sortimentet - Sony har de haft for nylig, men iflg. http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/
ser det ikke ud til at være tilfældet længere. Prøv at besøge dem eller ring til dem - det kunne jo være, at de havde pillet Sony ud af sortimentet - og derfor havde nogle "rester", de ville af med til en fornuftig pris....
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så gutter nu er der lidt nyt. De har i dag været i Tape connection og mine forældre er helt væk i Panasonicen Th42pv70 det er det bedste billede de har set. Men jeg kom til at tænke på at 71ern har DVB-T tuner men skal de smide de 1000 kr til det? Hva er det helt præcist til? Er det en digital tuner? Min bror har faktisk også tænkt sig at købe et :D
mvh Daniel og tak fra hele familen
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, DVB-T tuner er en digital tuner. Så slipper de for en ekstra fjernbetjening, hvis de vil hive digitale signaler ned med antenten. Den kan IKKE bruges til kabel-TV.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Så gutter nu er der lidt nyt. De har i dag været i Tape connection og mine forældre er helt væk i Panasonicen Th42pv70 det er det bedste billede de har set. Men jeg kom til at tænke på at 71ern har DVB-T tuner men skal de smide de 1000 kr til det? Hva er det helt præcist til? Er det en digital tuner? Min bror har faktisk også tænkt sig at købe et :D
mvh Daniel og tak fra hele familen
|
|
|
Ja det er en digital tuner, og som allerede skrevet er den til egen antenne, eller hvis du er med i en antenneforening der sender DVB-T signal ud gennem kablerne...
Man kan sige at 1000,- er mange penge for en DVB-T tuner, men det er nu skønnere og nemmere at have den indbygget i tv'et, da man har en boks mindre stående...
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar. Men den kan vel ikke bruges når fx de får trefiber og det hele bliver digitalt?
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Tak for jeres svar. Men den kan vel ikke bruges når fx de får trefiber og det hele bliver digitalt?
Mvh Daniel
|
|
|
Så har de ikke noget at bruge en DVB-T tuner til, for der får de sikkert en box der er erstatter en digital tuner...
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så tror jeg godt de vil spare de 1000 kr :)
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |