Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 20:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gonz hifi anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:
nhj4 skrev:
Gonz skrev:

nhj4 skrev:
hvelken strøm kabel bruger du fra stikkontakten og så til stikdåsen ???

Indtil igår et meget kraftigt hjemmelavet med dobbelt kobberskærm og std stik fra en gl tråd som vistnok hed LMC kabel !

Fra idag samme kabel med Furutech og wattgate stk og stkdåsen er udskiftet med en Supra strømskinne

ikke for noget, spar de penge på sådane en svend, jeg syntes den stjæler dynamikken, så heller finde en god gamel stikdåse med kobber skiner i hvor der kan være 4 ting i

Jeg syntes nu ikke den gør noget galt  Jeg var selv lidt skeptisk, da jeg har haft kedelige erfarninger med Supra power kabler  ! De slørede toppen og tog dynamikken selv i forhold til std kabler ! Jeg købte egentlig ikke stikdåsen fordi den skulle lyde bedre, men for at kunne hive jord ud af mine Wireworld power cables, da de er mont med Schuko stik ! 

Jeg vender tilbage senere med lytteindtryk af Supra strømskinne og jord forbindelse !

så vil jeg da heller anbefale dig og få banket 2 kobber jord spyd på 2m ud i haven og trække det ind med NKT 2,5mm enkelt korede kabel og diregte på din forstærker så skal den nok klare resten
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 25 Februar 2011 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

i skulle prøve at lave en sjondt regulereng på jeres volumkontrold på denne her model, det vil give mere af det hele

her kan du se at jeg har laved det og det virker bare godt

som du kan se bruger jeg 3 til hver kanal, det er for at får størst genem gang til signalet, 2 kan også bruges men jeg syntes 3 lige giver det siste, her er Riken 1w og gå ikke højer op i modstandens W. værdig så lyder det ikke godt, hold jer til 1W modelerne og brug samme værdig som volumen har i forvejen, er volumen 10Kohm skal modstandene være samelet på 10Kohm

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
Gonz skrev:
nhj4 skrev:
Gonz skrev:

nhj4 skrev:
hvelken strøm kabel bruger du fra stikkontakten og så til stikdåsen ???

Indtil igår et meget kraftigt hjemmelavet med dobbelt kobberskærm og std stik fra en gl tråd som vistnok hed LMC kabel !

Fra idag samme kabel med Furutech og wattgate stk og stkdåsen er udskiftet med en Supra strømskinne

ikke for noget, spar de penge på sådane en svend, jeg syntes den stjæler dynamikken, så heller finde en god gamel stikdåse med kobber skiner i hvor der kan være 4 ting i

Jeg syntes nu ikke den gør noget galt  Jeg var selv lidt skeptisk, da jeg har haft kedelige erfarninger med Supra power kabler  ! De slørede toppen og tog dynamikken selv i forhold til std kabler ! Jeg købte egentlig ikke stikdåsen fordi den skulle lyde bedre, men for at kunne hive jord ud af mine Wireworld power cables, da de er mont med Schuko stik ! 

Jeg vender tilbage senere med lytteindtryk af Supra strømskinne og jord forbindelse !

så vil jeg da heller anbefale dig og få banket 2 kobber jord spyd på 2m ud i haven og trække det ind med NKT 2,5mm enkelt korede kabel og diregte på din forstærker så skal den nok klare resten

I know  Jeg har spekuleret over at få gjort det i mange år men det bliver sgu ikke rigtig til noget  Så nu prøver jeg den næstbedste løsning

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 25 Februar 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

I know  Jeg har spekuleret over at få gjort det i mange år men det bliver sgu ikke rigtig til noget  Så nu prøver jeg den næstbedste løsning

har du ikke en kone der kan lave det for dig, mens du holder øje med at hun gør det rigtig

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
Gonz skrev:

har du ikke en kone der kan lave det for dig, mens du holder øje med at hun gør det rigtig

Jeg tror sgu nok hun vil snappe lidt efter vejret, hvis hun ser mig sidde i stuen med lufthammeren for at lave hul i væggen

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Her er et par snapshots af min midlertidige løsning på jording af anlægget  Det sølvfarvede kabel er kun jord !

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej Gonz

Så har jeg fået lyttet til de cd du gav mig med hjem.. Der er dæleme noget af det der er super fedt..

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Vincent. skrev:

Hej Gonz

Så har jeg fået lyttet til de cd du gav mig med hjem.. Der er dæleme noget af det der er super fedt..

Det glæder mig du kunne lide noget af det ! Jeg har masser af mere musik, så næste gang vi ses får du lidt mere hifi guf  

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Vincent. skrev:

Hej Gonz

Jeg skal forbi og høre et komplet Lyngdorf setup idag ! Tager dit Chord kabel med og tester !

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Sendt: 26 Februar 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

God fornøjelse med det lyngdorf setup.. glæder mig til at høre lidt mere om det..

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Vincent. skrev:

God fornøjelse med det lyngdorf setup.. glæder mig til at høre lidt mere om det..

Hejsa er lige kommet hjem fra you know who´, hvor jeg har lyttet til et komplet Lyngdorf setup

Stor gennemsigtig lyd og sikke nogle fede Lyngdorf HT  Fik testet dit Chord Chorus kabel op imod

Van Den Hul Orchid, der var ikke den store forskel ! Skal nok sammenligne senere med mit eget foretrukne kabel

Fotos Lyngdorf HT

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hej Gonz, hvis din viv se dem, så er der meldt "Højtalerudskiftning" 

Du kender en køber til dine Holfi højttalere

De ht.kabler som anvendes, er det Van den Hull - The WIND !...

Lige en ting som jeg spekulerer på når jeg ser dine jordforbindelser, er det ikke nok med kun en jordforbindelse på dit setup, resten af dit setup bliver vel jordforbundet via stel på kablernes "minus" (sådan som jeg har forstået det).

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

stiv skrev:
 Hej Gonz, hvis din viv se dem, så er der meldt "Højtalerudskiftning" 

Du kender en køber til dine Holfi højttalere

De ht.kabler som anvendes, er det Van den Hull - The WIND !...

Lige en ting som jeg spekulerer på når jeg ser dine jordforbindelser, er det ikke nok med kun en jordforbindelse på dit setup, resten af dit setup bliver vel jordforbundet via stel på kablernes "minus" (sådan som jeg har forstået det).

Rolig nu STIV

Jeg skal IKKE skifte højttalere ! Jeg er rimelig tilfreds  Men du kan da altid komme med et bud !

Du har dog ret mht til design på de Lyngdorf HT de er superflotte og konen ville nok give dig ret !

Desværre bliver de ikke produceret mere, de var simpelthen for dyre at producere !

Jeg ved ikke hvilken model HT kabler der bliver brugt ,men det kan jeg undersøge !

Vedr jording af apparaterne, så prøvede jeg allerførst at nøjes med at jorde forstærkeren , men det er ikke optimalt ! Du ved jo hvis man mærker på fronten af sine hifi apparater uden jord, så kan man ligesom mærke en sitren i fingerspidserne ! Dette forsvandt næsten til at starte med, men da jeg også jordede cd afspilleren, så forsvandt det fuldkommen ! Det er jo nok en dårlig ide at lede alt skidtet fra lysnettet via signalvejen, det kan ikke undgå at have indflydelse på lyden !Så derfor må mit råd være at jorde alt grej ! Jeg har hørt at der i visse tilfælde, kan opstå brumsløjfer, men så må man jo starte med en komponent af gangen og prøve sig frem 

PS : Jeg har ikke stor teoretisk teknisk indsigt, så disse udsagn står for min egen regning og er baseret på hvad jeg selv har oplevet !

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2011 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Tja nogle gange skal man checke tingene først og ikke formode

Det viser sig at mit Accu grej er intern jordet trods alt så jeg kunne fjerne

de store sølvslanger fra gulvet og nøjes med en Schuko adapter til vægstikket

til at etablere jording af mit anlæg ! Der har før været snak om disse adaptere  !

For det første kan man ikke adskille adapater og stik igen når først det er samlet på visse modeller og desuden skulle der være byttet om på fasen i adapter stikket i forhold til alm stik !

Nå men her er det så at Punkt 1 kommer ind i billedet  købte denne adapter igår for 59kr og som det fremgår af fotos så er der ingen problemer med at adskille stik fra adapter på denne type

Mht til fasen så vender man jo blot stikket i Schuko stikdåsen !

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 27 Februar 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

jeg er sikker på at de her stik gør et lige så godt stykke arbejde som alle de andre dyre stik og så til 59kr

jeg over så lige at det er en adabter, men ellers de almenelige han stik skal man ikke tage fejl af

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Tja nogle gange skal man checke tingene først og ikke formode

Det viser sig at mit Accu grej er intern jordet trods alt så jeg kunne fjerne

de store sølvslanger fra gulvet og nøjes med en Schuko adapter til vægstikket

til at etablere jording af mit anlæg ! Der har før været snak om disse adaptere  !

Nå men her er det så at Punkt 1 kommer ind i billedet  købte denne adapter igår for 59kr og som det fremgår af fotos så er der ingen problemer med at adskille stik fra adapter på denne type

Mht til fasen så vender man jo blot stikket i Schuko stikdåsen !

Absolut en mere enkel løsning, men kan du så høre en forandring efter ovenstående tilkobling som vist så er den rigtige !...
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2011 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Absolut en mere enkel løsning, men kan du så høre en forandring efter ovenstående tilkobling som vist så er den rigtige !...
[/QUOTE]

Jeg syntes at der er kommet mere ro og hul igennem, men er lidt i tvivl om det er på bekostning af dynamik ! Jeg har tænkt mig at teste Supra skinnen mod en Wireworld Matrix skinne, uden nogle former for filter og sikringskredsløb ! Hvis det skulle vise sig at Supra skinnen dæmper dynamikken, så prøver jeg i første omgang at bypasse filter og sikringskredsløb !

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Sendt: 06 Marts 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej Gonz

Fik du lyttet lidt på de chord kabler i vande omgivelser?

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Vincent. skrev:

Hej Gonz

Fik du lyttet lidt på de chord kabler i vande omgivelser?

Lidt småpinligt NEJ endnu ikke, må lige tage mig sammen i dag !

Hvordan går det med bilkøbet ??

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Sendt: 06 Marts 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Det er mere underholdne end hifi.. En ting er købs prisen et andet er hvad de vil gi for den bil vi har nu.. Laveste bud var 60.000 og højeste er 95.000kr det er da en forskel der er til at få øje på.. Ydermere når ham der byder højst også er ham der kan tilbyde den bedste pris på den nye bil vi skal ha.. Det var vidst off topic

Det haster ikke mere end det jager med det kabel.. Jeg købte jo lidt blandet da prisen var rigtig

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes