Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Så har Ravnen landet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst op på AudiogoN-tråden og jeg synes nu ikke jeg kan se noget om flere EDR-9'ere.

HIFINOVA's 600LAC model ser da (potentielt) heller ikke helt uinteressant ud(?) men det er jo svært at vide.

Men min nuværende Audio Technica arm er under alle omstændigheder alt for tung (20g.) til disse bløde MM'ere - "desværre".

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg har lige læst op på AudiogoN-tråden og jeg synes nu ikke jeg kan se noget om flere EDR-9'ere.

HIFINOVA's 600LAC model ser da (potentielt) heller ikke helt uinteressant ud(?) men det er jo svært at vide.

Men min nuværende Audio Technica arm er under alle omstændigheder alt for tung (20g.) til disse bløde MM'ere - "desværre".

Mvh.

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1173550723 &openusid&zzCableplex&4&5#Cableplex

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Ja - OK.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hei

Nu er det på tide at blive færdig, og høre hvordan det lyder  Glad

PU er justert ind efter bedste evne i headshellet, armen skrues på igen, og neste post på programmet er å tilsette dempevæske i "pivot-koppen" hvis vi kan kalle den det. For å komme til, skrues toppen av armbasen av, og den blå væsken fylles i . Graham anbefaler å begynne med 0.5 cc.

VTA stilles ind slik at armen som et udgangspunkt ligger parallellt med tallerkenen.

VTF settes til 1.2 gr. Empire er riktig lett på foden  Glad

Azimuth stilles også i nøytral posisjon som et udgangspunkt. Graham har laget et stabiliseringssystem han har kalt Magnaglide der også tjener til å sette azimuth. Det er egentlig ganske genialt siden det rommer både azimuth, antiskate, lateral stabilitet og demping. Her forklart med Graham's egne ord:

"The answer to this lies at the very heart of the Phantom's design and its unique ability to retrieve groove information unprecended in our experience. The key is a magnetic stabilization system which is the subject of patent applications, and which we have called "Magneglide" (TM). With this unique system, all lateral stability, and a portion of the damping, is provided by powerful neodymium ("rare-earth") magnets, placed in a horizontal line from the pivot point of the tonearm. Working as an adjustable system, Magneglide (TM) provides, simulatenously, the following: lateral stability, azimuth adjustability, damping assist, true vertical pivoting of the stylus tip with no rotation as the arm is raised, and easily adjusted anti-skate compensation."

Her sees hele Magnaglide-systemet. Antiskate stilles ved å vri det lille blanke loddet opp og ned ad pinnen. De stærke neodynium magneter ligger inne i enden af hvert af de to små sorte rør med en lille luftspalte i mellem.

Jeg har tenkt litt på hva slags arm det her egentlig er. I utgangspunktet er det en unipivot, men med Magnaglide systemet som stabiliserer horisontalt, så jeg vet jammen ikke hvilken kategori den faller inn under.

Alt i alt er Phantom en drøm å stille inn. Alle justeringsskruene er rigtig smoothe, presise, og ret og slett dejlige og skru på. Nå genstår det å fininstille det hele, og det kan jo som dere vet ta litt tid Blunker

Lige nu er det bare å snurre i gang spilleren og lene seg tilbake i stolen Gliser

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Man får jo mere og mere lyst til at anskaffe sig en pladespiller...Rigtig fede billeder Puma,ser satme godt ud

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Guf den arm der......

det må være lækkert at justere på den.... super

hvad koster sådan en arm...... ???

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:
Man får jo mere og mere lyst til at anskaffe sig en pladespiller...Rigtig fede billeder Puma,ser satme godt ud

Hej.

Ja men tak for det Mofo68, jeg er også meget glad for at jeg solgte min CD spiller og satset på Raven og Phantom. Bedre lyd har jeg aldri haft

Mvh Asbjørn

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Guf den arm der......

Hej Jakobsen

Hvis du tar kontakt med Hans hos www.artsound.dk så tror jeg han fortsatt har intro-tilbud på den

Asbjørn

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Jakobsen skrev:

Guf den arm der......

Hej Jakobsen

Hvis du tar kontakt med Hans hos www.artsound.dk så tror jeg han fortsatt har intro-tilbud på den

Asbjørn

jeg står ikke lige at skal have ny arm...

det var bare vejl. udsalgspris der var spændende at vide.........

min arm er også unipivot og med dæmpebad så den er omtrent som din
minus de fine måder at justere på...... og sikkert noget mere

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

Min erfaring så langt er at billig hifi ofte kan presentere et samlet musikalsk uddtryk, men det er lit uklart og tåget. Mellomdyr hifi kan ofte blive en destruktiv ferd der kan ende med fuldstændig fokus på lyden og ikke musikken. Det er en ørkenvandring og IMO det værste som kan ske, men min erfaring er at man virkelig skal holde tungen ret i munden for at holde sig i musikkens frodige landskab.  Når vi så kommer opp i den virkelig øvre klasse er der igen flere komponenter der formår at formidle det musikalske udtrykk. Men denne gang er vinduene slået op, og musikken udfolder sig i en dejlig, detaljeret, sammenhengende flow.

Asbjørn

Her tror jeg du rammer noget essentielt. Jeg kunne ikke have formuleret det bedre selv. Rigtig mange kæmper en kamp med mellemklasse udstyr, som de aldrig rigtigt bliver tilfredse med. Det er i hvertfald det indtryk man får på fora som dette, hvor diskussioner om apparater og højttalere, der i bund og grund er inderligt ligegyldige lydkvalitetsmæssigt, ofte får bølgerne til at gå højt mellem brugerne.

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Nightpuma skrev:
Jakobsen skrev:

Guf den arm der......

Hej Jakobsen

Asbjørn

Hej Jakobsen.

Vejl. udsalgspris er 29995,-

Kan jeg spørge om hvad slags pladespiller/arm/riaa/pu du bruger?

Asbjørn

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
Nightpuma skrev:

Min erfaring så langt er at billig hifi ofte kan presentere et samlet musikalsk uddtryk, men det er lit uklart og tåget. Mellomdyr hifi kan ofte blive en destruktiv ferd der kan ende med fuldstændig fokus på lyden og ikke musikken. Det er en ørkenvandring og IMO det værste som kan ske, men min erfaring er at man virkelig skal holde tungen ret i munden for at holde sig i musikkens frodige landskab.  Når vi så kommer opp i den virkelig øvre klasse er der igen flere komponenter der formår at formidle det musikalske udtrykk. Men denne gang er vinduene slået op, og musikken udfolder sig i en dejlig, detaljeret, sammenhengende flow.

Asbjørn

Her tror jeg du rammer noget essentielt. Jeg kunne ikke have formuleret det bedre selv. Rigtig mange kæmper en kamp med mellemklasse udstyr, som de aldrig rigtigt bliver tilfredse med. Det er i hvertfald det indtryk man får på fora som dette, hvor diskussioner om apparater og højttalere, der i bund og grund er inderligt ligegyldige lydkvalitetsmæssigt, ofte får bølgerne til at gå højt mellem brugerne.

mvh

Hej

Ja jeg taler (dessverre) af erfaring da jeg har brugt rigtig mange timer på at lytte til mit hifi, og ikke musikken der bliver spillet. Det var for mig et rigtig forkært spor at komme ind på som førte ud i en masse frusterasjon. Nu setter jeg alltid selve musikkopplevelse først rekke, siden det er den der giver mig glæde

Asbjørn

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Jakobsen skrev:
Nightpuma skrev:
Jakobsen skrev:

Guf den arm der......

Hej Jakobsen

Asbjørn

Hej Jakobsen.

Asbjørn

AV 30kg for en arm......

Vpi SuperScoutmaster signature
Vpi JMW 9" signature arm
Dynavector XV1s

Riaa: nu bruger jeg den indbyggede i min Musical fidelity A5 Pre
men det bliver Tron Seven Riaa når den kommer hjem

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Nightpuma skrev:
Jakobsen skrev:
Nightpuma skrev:
Jakobsen skrev:

Guf den arm der......

Hej Jakobsen

Asbjørn

Hej Jakobsen.

Asbjørn

AV 30kg for en arm......

Vpi JMW 9" signature arm
Dynavector XV1s

Hei

Rigtig flot analog opsett du har Jakobsen. Jeg vurderte selv Super Scoutmaster, men det blev altså Raven. Den XV-1s må jeg slet og ret si at jeg har utrolig lyst på. Og Tron Seven er også en af de phono trinnene der jeg synes er mest spænnede lige nu. Du skriver måske lidt om hvordan den spiller sammen med XV1s når du får den hjem

Mvh Asbjørn

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Jakobsen skrev:
Nightpuma skrev:
Jakobsen skrev:
Nightpuma skrev:
Jakobsen skrev:

Guf den arm der......

Hej Jakobsen

Asbjørn

Hej Jakobsen.

Asbjørn

AV 30kg for en arm......

Vpi JMW 9" signature arm
Dynavector XV1s

Hei

Rigtig flot analog opsett du har Jakobsen. Jeg vurderte selv Super Scoutmaster, men det blev altså Raven. Den XV-1s må jeg slet og ret si at jeg har utrolig lyst på. Og Tron Seven er også en af de phono trinnene der jeg synes er mest spænnede lige nu. Du skriver måske lidt om hvordan den spiller sammen med XV1s når du får den hjem

Mvh Asbjørn

tak tak........

Dynavector'en spiller silkeblød top alligevel med masser af detaljer og hul igennem...

fantastisk ........ kan godt anbefale sådan en fætter......

den er ikke helt spillet til endnu... så det hele er ikke faldet på plads

dynamik og bunden er ikke helt i top endnu

yes glæder mig til at høre Tron på setuppet.......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes