Forfatter |
|
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hilfe!
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
Hilfe! |
|
|
Geduld, mein Junge. Folk sidder ikke standby 24-7 for at svare på spørgsmål.
Som regel skal armrøret være parallelt med pladen når pickup'en står i rillen.
|
Til top |
|
|
sonyes Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
sonyes skrev:
Hilfe! |
|
|
Som regel skal armrøret være parallelt med pladen når pickup'en står i rillen.
|
|
|
Gør de ik
Ok, så er den korrekt nu
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
Kim Petersen skrev:
sonyes skrev:
Hilfe! |
|
|
Som regel skal armrøret være parallelt med pladen når pickup'en står i rillen. |
|
|
Gør de ik |
|
|
Ikke hvis du vil være sikker på at få eksperterne til at svare - mit svar er kun en hovedregel, ved nogle arme kan det være vanskeligt, f.eks. hvis røret bliver tyndere på vej ud mod picku'en - se f.eks. SME V.
sonyes skrev:
Ok, så er den korrekt nu |
|
|
Et par millimeters forskel i hver ende kan faktisk godt snyde, men du kan nemt måle det efter med et lille stykke lineal.
|
Til top |
|
|
sonyes Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det undersøger jeg lige. Det er en Det er en rega 300b arm jeg har monteret.
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim har helt ret. Armrøret skal som udgangspunkt være parallelt med pladen når nålen er i rillen. MEN: Du skal også tænke på at alt efter hvilken pickup du bruger vil armens vinkling betyde mere eller mindre bund i lyden. Nogle vil gerne have armen mere stejl end andre. OG du skal huske på at lyden vil ændre sig hvis du bruger 180g eller 200g vinyl, da den er tykkere = en stejlere vinkling. Med hensyn til armrør der spidser til ala SME så skal du gå efter midtlinien af armrøret. Du kommer til at bruge øjnene
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
sonyes Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Kim har helt ret. Armrøret skal som udgangspunkt være parallelt med pladen når nålen er i rillen.
MEN:
Du skal også tænke på at alt efter hvilken pickup du bruger vil armens vinkling betyde mere eller mindre bund i lyden. Nogle vil gerne have armen mere stejl end andre. OG du skal huske på at lyden vil ændre sig hvis du bruger 180g eller 200g vinyl, da den er tykkere = en stejlere vinkling.
Med hensyn til armrør der spidser til ala SME så skal du gå efter midtlinien af armrøret. Du kommer til at bruge øjnene
|
|
|
Hehe, der er alligevel en del videnskab i pladespillerverdenen, men det er sjovt at lege med. Regner med at få lyttet på den i aften og lejet lidt med indstillingerne.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Du skal også tænke på at alt efter hvilken pickup du bruger vil armens vinkling betyde mere eller mindre bund i lyden. Nogle vil gerne have armen mere stejl end andre. OG du skal huske på at lyden vil ændre sig hvis du bruger 180g eller 200g vinyl, da den er tykkere = en stejlere vinkling. |
|
|
Ifølge Michael Fremer og hans instruktions-DVD skal man ikke ligge søvnløs over vinklingen, men nogen effekt har det da, specielt alt efter hvor afslørende resten af udstyret er.
Hvis man kan bør man gennemføre et par tests for at finde den rigtige VTA. Om man så retter sig ind efter almindelige 120-150 grams eller deluxe 180-220 grams pladerne må være op til den enkelte og dennes prioritering. Har man kun almindelige giver det sig selv, men har man deluxe som man hører oftere, eller gerne vil have at de til fulde kan belyse den opnåelige lydkvalitet, så indretter man sig nok derefter.
Jeg har en god Origin Live arm, som jeg også er meget glad for, men når man har betalt så mange penge for en arm er det sgi' irriterende ikke at kunne justere VTA uden at skulle skrue armen løs, med efterfølgende risiko for at justeringen ryger sig en tur. Jeg sørger så bare for at armen er parallel, men det kunne da være sjovt at lege lidt med VTA. Egentlig burde jeg tage mig sammen til at få købt en af de løse VTA-adjusters, der er jo et par stykker at vælge imellem, men helt billige er de ikke...
|
Til top |
|
|
sonyes Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det justeret og afprøvet. Synes umiddelbart det lyder godt, men der var for meget uro derhjemme i går aftes, så fik ikke lyttet ordentligt. Skal nok´give en bedre vurdering senere.
|
Til top |
|
|