| Sendt: 25 August 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
chillipepper skrev:
|
hej
jeg kan huske en kammerat fra skolen havde en video LP, det var den eneste gang jeg så sådan en
|
|
|
Det må have været CED (også kaldet RCA videodisc), et meget kortlivet system hvor man lagrede video på plader med riller, ligesom LP. Det blev lanceret omkring 1982 men overlevede vist kun 3-4 år. Jeg har også selv kun set det en enkelt gang, men husker ikke billedkvaliteten som specielt overbevisende, specielt ikke sammenlignet med laserdisc.
|