Emne: Gruppetest af mellemklasse CD-afspillere ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Jeg har MANGE gange tilbudt H4A, ganske kvit og frit at yde teknisk assistance i forbindelse med anmeldelser, så det tekniske niveau kunne komme op over gymnasiel fysik B-niveau. Men det er H4A slet ikke interesserede i... Af en eller anden årsag vil de hellere bibeholde de misvisende informationer, som man gang på gang finder i anmeldelser. De mangelfulde anmeldelser skal ikke ses som en hetz mod H4A. Der er masser af andre fora'er og magasiner, der er mindst lige så ringe. Men nu er det tilfældigvis H4A jeg har været aktiv på, og derfor fandt jeg det naturligt at tilbyde min hjælp kvit og frit. På den måde kunne H4A skille sig ud fra mængden, ved en seriøs beskrivelse... Men det er man altså ikke interesserede i.
Den bedste forklaring jeg har fået, var noget i stil med, at jeg grundet min ligefrem facon at sige tingene på, ikke passede ville kunne forenes med den måde man samarbejdede med importører og forhandlere.. Jeg husker det ikke helt præcist, men noget i den stil. Jeg vil ikke ind på min holdning til H4A's hensigter, da det sikkert vil resultere i en advarsel. Og mit tilbud er annuleret!
Jeg trak i øvrigt også frinummer!! Men meldte mig alligevel til tjeneste!!! Alt andet er noget civilt slinger . |
|
|
Hvor mange gange skal vi sige nej tak før at du har forstået det? Der er ingen i redaktionen der har lyst til at arbejde sammen med dig. Det er ikke på grund af dine tekniske kvalifikationer, som du siger du har, men din facon. Du kan overveje at starte en tråd om det i Ris og Ros, eller genbruge en af de gamle hvor du også nævner det. Kom nu videre!
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm jeg ville da også tilslutte mig, at Hurtig lavede en korrekt og teknisk anmeldelse, under brugeranmeldelser, så vi alle kan se hvordan tingene skal gøres korrekt, personligt er jeg ret ligeglad med hvilken chip eller anden elektronik dims der er i, og hvad den helt nøjagtig hedder, jeg kan alligevel ikke høre om det er den ene eller den anden chip der sidder i, eller hvilken komponent det nu ellers kunne være
EDIT: iøvrigt synes jeg da anmeldelsen er god.
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super anmeldelse Anders og tak for sidst. Ja vi nåede ikke at høre alle cd-afspillerne, men din testvinder var i hvert fald en kompetent maskine. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Zorglub: Det jeg kommenterede var, at der i anmeldelsen fortælles, at der upsamples til 24bit/192kHz i en Delta Digital Converter.... Og det er efter min bedste overbevisning FORKERT!! Du henviser meget demonstrativt til et datablad fra Analog Devices, på AD1852. So what!! Ved du hvad det er??? Det er en D/A-converter. I øvrigt en variant af den der benyttes i Benchmark Dac1 (her benyttes AD1853). Forskellen på disse 2 er, at AD1852 har voltage output, mens AD1853 har current output. Men fortæl mig lige hvor upsamplingen kommer ind i billedet...?? Det har INTET med hinanden at gøre. Hvis du kiggede en Dac1 efter, ville du i øvrigt konstatere, at der her netop er anvendt en AD1896 for at få upsamplingen med. Jeg ved ikke om det er den generelle opfattelse, at hvis man benytter en 24bit/192kHz D/A-converterkreds, så er det automatisk upsamplet til denne standard. I så fald burde man måske læse lidt korrektur på bøgerne i H4A's autodidakte bibliotek.
Før denne anmeldelse, er jeg i øvrigt aldrig stødt på udtrykket "Delta Digital Converter"... Jeg er selvfølgelig heller ikke autodidakt, men har taget en reel uddannelse indenfor det konkrete område. Så hvad ved jeg. Til gengæld kender jeg en del til SD (Sigma/Delta) D/A-convertere. Gad vide om det er disse begreber der er kommet galt i halsen, og er kommet op igen som upsampling?? Hvis Jeres anmelder stadig står 100% ved det han skriver, er jeg til gengæld meget interesseret i at høre mere om denne nye teknologi. Er det en teknologi I selv har udviklet?? Det kunne man fristes til at tro, da en google søgning kun giver 2 resultater, heraf det ene på H4A, og det andet en IEEE side, hvor det indgår i sætningen Sigma Delta Digital Converter, og hvor der i øvrigt henvises til en D/A-converter, og ikke upsampling. http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Delta+Digital+Con verter%22&meta==
For at være lidt mere konkret, spørger jeg derfor: Sidder der en seperat kreds til upsampling i den omtalte CD-afspiller??? Et simpelt Ja/Nej spørgsmål, som ikke kræver nogen udenomssnak eller "det vil vi ikke bruge tid at svare på". Bare Ja eller Nej! Hvis svaret er nej, kan jeg hermed konkludere, at jeg har ret, og at der IKKE er upsampling i den omtalte maskine, og at det hele beror på en fejl/misforståelse af de autodidakte anmeldere, der står 100% ved deres udtalelser. (Det er vist nok OK at skrive med både fed og rød... Jeg har ihvertfald set en moderator gøre det.... )
Det kan dog undre mig meget, at producenten slet ikke selv nævner noget om upsampling... Gad vide om H4A's autodidakte anmelder, faktisk er så kompetent, at han har fundet funktioner i maskinen, som producenten ikke engang selv vidste de havde lavet??   
Du kan i øvrigt være ganske rolig.. Jeg gider slet ikke være tilknyttet H4A. I har fået tilbudet, men har vist at I hellere vil fortsætte med at basere Jeres tekniske anmeldelser, på autodidakte fremfor folk med reel viden. Til gengæld forbeholder jeg mig retten til at være en kritisk bruger, hvilket vist ikke er imod reglementet. Og når jeg ser sådanne fejl, der direkte misinformerer læserne, kan jeg ikke holde mig fra tastaturet. Jeg mener i princippet at det er ens pligt, at fortælle andre HiFi interesserede om, at de er ved at blive misinformerede. Er det ikke meget fair?? Det kan bare undre mig, at I gang på gang hårdnakket fastholder Jeres misvisende påstande... Tag nu og lær lidt af det. Jeg sidder ikke og fortæller at Jeres informationer er forkerte, hvis ikke der er noget om snakken.
Jeg kan i øvrigt informere Jer om, at en meget stor del af de CD-afspillere der laves i dag, benytter sig af 24bit/192kHz D/A-convertere. Af den simple årsag, at der ikke produceres ret meget andet i dag, fordi teknologien er blevet ekstremt billig. Det betyder dog ikke, at disse benytter sig af upsampling. Det er der forholdsvis få der gør. Men det vidste Jeres autodidakte anmelder sikkert allerede.
Men som en start, vil jeg meget gerne have svar på spørgsmålet om, hvorvidt der forefindes en upsampling i den omtalte Xindak CD-afspiller?? Simpelt Ja/Nej. Så kan vi jo tage det derfra, om man som autodidakt er kompetent til at forholde sig til elektronik. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det man siger? Spis lige brød til??
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der ikke er en opsampler funktion i afspilleren så er der jo en faktuel fejl i anmeldelsen.
Hvor meget vi end sætter pris på at hifi4alls anmeldere gerne bruger dyrebare fritid, og egen entusiasme omkring hifi, samt besværet med at tage kontakt til producenter og så videre, så er det da lidt ærgeligt hvis Hurtigs intentioner om få afklaret om der er tale om en faktuel fejl eller ej, skal fejes bort i argumenter om kværulant-snak.
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Hvis der ikke er en opsampler funktion i afspilleren så er der jo en faktuel fejl i anmeldelsen.
Hvor meget vi end sætter pris på at hifi4alls anmeldere gerne bruger dyrebare fritid, og egen entusiasme omkring hifi, samt besværet med at tage kontakt til producenter og så videre, så er det da lidt ærgeligt hvis Hurtigs intentioner om få afklaret om der er tale om en faktuel fejl eller ej, skal fejes bort i argumenter om kværulant-snak. |
|
|
Hvis bare vi vidste hvad intentionen var, den er reelt svær at finde ud af
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry Hurtig, men jeg gider ikke det her mere. Prøv lige at læse dit eget indlæg igen, og læs så Tænk før du taler. Hvis du har en konkret ændring så send den via kontakt formularen, så kigger vi på det. For som Nrik rigtig nok siger så skal vi være lydhør over for fejl i vores anmeldelser, trods måden det bliver påpeget. Fortsat god debat om anmeldelsen, jeg står af her. Edit: Jeg kan forøvrigt henvise til denne tråd, hvor der bliver kigget på hvordan nedladende kritik påvirker folk.
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Torben skrev på sidste side, så benytter Xindak'en en AD1852 converter. Det er en faktuel fejl, som vi får rettet hurtigst muligt. Interesserede kan læse mere herGod aften og fortsat god debat!
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager de herrer, Zorglub og Fournais.....
@ Zorglub: Nu har jeg efterhånden mange gange påpeget problemet, med den manglende tekniske kompetence, hos de autodidakte "teknikere" der skriver Jeres anmeldelser... Hver eneste gang jeg påpeger en direkte fejl, må jeg kæmpe en laaaang kamp, hvor jeg ofte latterligøres, fordi jeg er en brokrøv. Ikke en eneste gang er det lykkedes Jer at modbevise mine påstande, og hver eneste gang der skal noget konkret på bordet, "gider I ikke mere". Mærkeligt mærkelig mærkeligt. Sidste gang måtte jeg kontakte ICEPower, for at få bekræftet at jeg havde ret angående min kritik af Jeres måde at antyde, at Rotel havde opfundet Deres egen ICEPower teknologi. Først da, var der velvilje til at give mig ret. Denne gang skulle der bare lidt konkret teknik på bordet, samt en henvisning til Xindak's web-side, og så gider du ikke længere være med... Helt ærligt...
Hvis det giver et realistisk indtryk af kvaliteten af anmeldelserne her på siden, vil jeg mene at det står sløjt til. Måske I alligevel skulle forhøre hos nogle af brugerne efter hjælp (Ikke mig). Det er min helt klare overbevisning, at der blandt brugerne er en del med væsentlig større kompetence, end H4A's autodidakte "teknikere". Men jeg tager sikkert fejl, og ingen vil sikkert kommentere det.
I øvrigt... Dit link til "Tænk før du taler", kunne med fordel udvides med "Tænk før du skriver en anmeldelse".
@ Fournais: Jeg troede du var ekstremt skråsikker... Sådan fremgik det af dit indlæg, hvor du ret tydeligt statede, at du kan stå 100% inde for hvad du havde skrevet. Hvad var det sog der pludselig fik dig til at skifte side   .
Jeg fortår simpelthen ikke strategien... Er det noget med at man bare skriver et eller andet tilfældigt i anmeldelserne, og håber at ingen opdager fejlene. Og hvis det så endeligt sker, forsøger man at latterliggøre disse, og feje enhver tvivl om indhldets kvalitet af vejen.... Indtil man indser, at der ikke er nogen anden udvej end at erkende eller sige "det vil jeg ikke kommentere".
Er du i øvrigt stadig sikker på, at du har den fornødne tekniske kompetence, eller har du indset at man muligvis med fordel kunne erhverve sig lidt rogtig viden, og ikke bare det man har hørt fra andre anmeldere der heller ikke har nogen tekniske kompetence??
Kan du ikke følge hvad jeg mener, når jeg siger at det er et stort ansvar at basere, på noget man reelt ikke aner noget om???
Tænk lige over det.... Der er 20397 brugere, og regner man dobbeltprofiler fra, er vi sikkert på ca. 20.000. Din manglende tekniske kompetence, har lige været skyld i, at du potentielt har misinformeret 20.000 HiFi interesserede om, at der i den omtalte Xindak CD-afspiller er upsampling til 24bit/192kHz, hvilket IKKE er korrekt. Kan vi ikke blive enige om, at det er yderst uheldigt?? Og havde jeg ikke gidet at tage kampen, ville denne misinformation stået ved sin magt i al evighed. Der er woodoo og storytelling nok i branchen i forvejen, og når anmelderne så endda også begynder at fortælle historier, er vi ved at være på tynd is. Kan du så efterhånden begynde at forstå, at jeg tager disse konfrontationer???
Muligvis man fra H4A's side skulle lege lidt mindre høvdning, og så høre lidt mere efter de folk der vitterligt sidder med noget viden.
@ Zorglub og Fournais: Det kunne være passende hvis I valgte at kommentere dette. På den anden side kan jeg sagtens forstå hvis I ikke gør, for I må sidde med nogle MEGET røde ører. Jeg ville være ganske pinlig berørt, hvis jeg overfor over 20.000 brugere, havde stået 100% skråsikker, og endda forsøgt at få mig til at lyde som en pestilens, for så til sidst at måtte erkende at Jeg havde 100% ret. Mit håb er, at I en gang vil lære af Jeres fejl....
Selvom mit tilbud om teknisk assistance ikke længere står ved magt (Og I mener jo at vide bedre selv   ), vil jeg gerne hjælpe Jer med at finde noget teknisk litteratur, der kan bringe det tekniske niveau en smule op. Noget siger mig, at I har besøgt dt forkerte bibliotek i forbindelse med Jeres autodidaktur... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige et spørgsmål, hurtig.
hvorfor er det at jeg ikke må komme med små let spydige kommentarer til dig, men du godt må komme med nedladende kommentarer om os?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Witzel... Du må komme med alle de spydige kommentarer du vil. Så længe du selv kan klare at der kommer nogen retur. Jeg er faktisk ikke så nærtagende med den slags. Dine autodidakte medskribenter må også komme med alle de spydige kommentarer de vil, men var jeg en af de to herrer på glatis ovenfor, ville jeg nok undlade den slags de næste par dage... De har vist rigeligt røde ører i forvejen...   
Lige pt er det vist mig der har håneretten.... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hurtig:
Det er godt nok trættende... Hvad med et mere venligt og imødekommende indlæg hvor du ikke kommer med stikpiller til de "uduelige" skribenter? Måske de så også havde opdaget fejlen før og dermed fået den rettet før?
Har du tænkt over at du med FULDT OVERLÆG har tilbageholdt de her oplysninger for 20000 læsere på hifi4all udelukkende for at få en personlig hetz mod Hifi4Alls frivillige skribenter igennem? Hov, var det go' moral? 
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig: Hvorfor er det så vigtig at fortælle os om din kompetencer? Kan du ikke være saglig istedet for at nedgøre nogen med erfaring. Teoretikere har aldrig vidst at de er bedre.
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det en skam, at en ellers god anmeldelse skal hagles ned p.g.a én fejl 
Jeg har selv en hvis form for teknisk indsigt (ikke på linie med hurtig, det har han forklaret mig ganske tydeligt før ) Jeg kan sagtens forstå at Hurtig gerne vil have rettet en fejl som den der havde sneget sig ind her - den har betydning for anmeldelsen. Hvad jeg ikke forstår er at en person der er så klog som hurtig påstår han er, efter 3-4 år på dette forum stadig ikke fatter en meter af hvordan man formidler viden på en måde så det opfattes som råd og vink ?
Personlight har jeg ondt af Hurtig, hans tekniske viden er ganske ok (han har haft små smuttere, men generelt ved han lidt om det) men hans måde at formidle det på viser at han virkelig mangler nogle evner der i mine øjne er endnu vigtigere, evnen til at omgåes andre menesker. Dette er naturligvis ikke noget han skal hånes for, lige som fournais ikke skal hånes for at han har kaldt en konverter for et upsamplingfilter - Hurtig nævner selv han har håneretten, jeg mener mere han har retten til vores sympati.
Min anmeldelse af tråden/Hurtig:
Teknisk set er det hurtig det ramme rigtigt, men det bliver serveret på en kold måde der gør at de fakts han kommer med virke ligegyldige.
op med hovedet Hurtig, hvis du arbejder med det kan du også få det sidste på plads, på den måde kommer andre til rent faktisk at kunne se du har en viden om elektronik, i dag drukner den viden i bagrundstøj
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo sådan set fuldstændig underordnet, hvad der ligger af teknik i de enkelte kasser - vi er interessert i at høre om lyden, og det bliver da heldigvis formidlet i testen.
I det hele taget lider Hurtig af en trang til at selvprominere sig selv som et teknisk unikum, der i kraft af sine faglige interesse og kunnen for elektronik tror, at han har en langt bedre evne til at vurdere kvaliteten af hifi end alle os andre. Hurtig er desværre lidt af "light" udgave af Kubikken.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Mastervol: Jeg forstår ikke helt... Hvad er det for oplysninger jeg har tilbageholdt for 20.000 brugere?? Sagen er den, at jeg i samme øjeblik jeg så fejlen, postede et indlæg herom. Det er H4A, der forsøgte at snakke udenom, for at dække over Deres fejl.
@ FHWac: Det er ikke vigtigt at fortælle om mine kompetencer. Det er til gengæld vigtigt for mig, at fortælle om H4A anmeldernes mangel på samme. Jeg mener man som kritisk læser/bruger har pligt til den slags, så man kan eliminere risikoen for, at brufere skal misinformers grundet andres manglende kompetence, og da slet ikke en anmelders mangel på kompetence. Er det så forfærdeligt??? Er HiFi-hobbyen virkelig blevet så præget af woodoo og storytelling, at man hellere vil høre på en omgang tågesnak fra en der ikke aner hvad han laver, fremfor at skulle vågne op og opdage, at den anmelder man har stolet på, vitterligt har fyldt en med snak han ikke kan stå inde for?? Er vi så langt ude, at man hellere vil høre en god fiktiv historie, end at høre sandheden fra folk der ved hvad de snakker om??
@ Jesper Bach: Jeg kan sagtens følge dig... Min måde at sige tingene på, er ikke specielt pædagogisk, og det er med fuldt overlæg. Hvis du ivdste hvor mange gange jeg har meddelt anmeldere her på H4A omkring sådanne fejl ved hjælp af private beskeder, så de havde mulighed for at rette fejlene uden nogen offentlig omtale. Problemet er bare, at jeg HVER ENESTE gang er blevet mødt af en bedrevidende anmelder, der totalt fejer mine saglige argumenter af vejen, med en gang tågesnak. Efterfølgende har jeg så postet indlæg, så brugere i det mindste får besked om problemerne. Men det mødes ALTID af en kommentar fra en H4A moderator eller hvad de ellers har af titler, der forsøger at gøre mig til kværulant, der kun er ude på at skabe problemer. Og det er bare ikke tilfældet. Det havde været noget mere smart, hvis man fra H4A i stedet havde valgt at erkende, at man tager fejl. Når jeg så bliver latterliggjort, fordi jeg påpeger nogle konkrete fejl, og H4A endda fastholder Deres forkerte oplysninger, er det jeg bliver stædig. Jeg laver dette som en service, for at skabe lidt mere kvalitet i de oplysninger der videregvies til andre brugere. Og det skal man så latterligøres for.
Jeg er enig i, at jeg kunne være mere pædagigisk. Problemet er bare, at hvis jeg gør det, ved jeg af erfaring, at mit indlæg besvares fra H4A's moderatorgruppe, med et svar om at de ikke mener at der er noget galt. Du så selv hvor skråsikker Fournais var. Og det er bare et faktum, at når der står moderator, anmelder osv i ens titel, så har brugere ganske meget tillid til en. Man udnytter altså sin titel som anmelser osv, til at gennemtrumfe sine forkerte oplysninger, der skyldes ens manglende kompetence. Kan du ikke se det uheldige heri?
Men hvis H4A har en ide til hvordan man som kritisk læser, kan meddele dem omkring de fejl der til tider sniger sig, uden at man skal igennem endeløs diskussioner for at få sin ret, er jeg meget intereseret i at høre herom. Jeg synes jeg i starten har forsøgt denne metode, uden at H4A på nogen måde ville høre efter. Men det kan være at de efterhånden har erkendt, at der faktisk sidder brugere med nogle kompetencer de kan drage fordel af. Så lad os da prøve igen... Men bolden må ligge hos H4A. Hvordan skal man henvende sig omkring fejl, hvis man vil have det taget alvorligt uden at gennemgå endeløse diskussioner for at dokumentere sin ret fra alle tænkelige vinkler?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
@ Zorglub: Det jeg kommenterede var, at der i anmeldelsen fortælles, at der upsamples til 24bit/192kHz i en Delta Digital Converter.... Og det er efter min bedste overbevisning FORKERT!! Du henviser meget demonstrativt til et datablad fra Analog Devices, på AD1852. So what!! Ved du hvad det er??? Det er en D/A-converter. I øvrigt en variant af den der benyttes i Benchmark Dac1 (her benyttes AD1853). Forskellen på disse 2 er, at AD1852 har voltage output, mens AD1853 har current output. Men fortæl mig lige hvor upsamplingen kommer ind i billedet...?? Det har INTET med hinanden at gøre. Hvis du kiggede en Dac1 efter, ville du i øvrigt konstatere, at der her netop er anvendt en AD1896 for at få upsamplingen med. Jeg ved ikke om det er den generelle opfattelse, at hvis man benytter en 24bit/192kHz D/A-converterkreds, så er det automatisk upsamplet til denne standard. I så fald burde man måske læse lidt korrektur på bøgerne i H4A's autodidakte bibliotek.
Før denne anmeldelse, er jeg i øvrigt aldrig stødt på udtrykket "Delta Digital Converter"... Jeg er selvfølgelig heller ikke autodidakt, men har taget en reel uddannelse indenfor det konkrete område. Så hvad ved jeg. Til gengæld kender jeg en del til SD (Sigma/Delta) D/A-convertere. Gad vide om det er disse begreber der er kommet galt i halsen, og er kommet op igen som upsampling?? Hvis Jeres anmelder stadig står 100% ved det han skriver, er jeg til gengæld meget interesseret i at høre mere om denne nye teknologi. Er det en teknologi I selv har udviklet?? Det kunne man fristes til at tro, da en google søgning kun giver 2 resultater, heraf det ene på H4A, og det andet en IEEE side, hvor det indgår i sætningen Sigma Delta Digital Converter, og hvor der i øvrigt henvises til en D/A-converter, og ikke upsampling. http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Delta+Digital+Con verter%22&meta==
For at være lidt mere konkret, spørger jeg derfor: Sidder der en seperat kreds til upsampling i den omtalte CD-afspiller??? Et simpelt Ja/Nej spørgsmål, som ikke kræver nogen udenomssnak eller "det vil vi ikke bruge tid at svare på". Bare Ja eller Nej! Hvis svaret er nej, kan jeg hermed konkludere, at jeg har ret, og at der IKKE er upsampling i den omtalte maskine, og at det hele beror på en fejl/misforståelse af de autodidakte anmeldere, der står 100% ved deres udtalelser. (Det er vist nok OK at skrive med både fed og rød... Jeg har ihvertfald set en moderator gøre det.... )
Det kan dog undre mig meget, at producenten slet ikke selv nævner noget om upsampling... Gad vide om H4A's autodidakte anmelder, faktisk er så kompetent, at han har fundet funktioner i maskinen, som producenten ikke engang selv vidste de havde lavet??   
Du kan i øvrigt være ganske rolig.. Jeg gider slet ikke være tilknyttet H4A. I har fået tilbudet, men har vist at I hellere vil fortsætte med at basere Jeres tekniske anmeldelser, på autodidakte fremfor folk med reel viden. Til gengæld forbeholder jeg mig retten til at være en kritisk bruger, hvilket vist ikke er imod reglementet. Og når jeg ser sådanne fejl, der direkte misinformerer læserne, kan jeg ikke holde mig fra tastaturet. Jeg mener i princippet at det er ens pligt, at fortælle andre HiFi interesserede om, at de er ved at blive misinformerede. Er det ikke meget fair?? Det kan bare undre mig, at I gang på gang hårdnakket fastholder Jeres misvisende påstande... Tag nu og lær lidt af det. Jeg sidder ikke og fortæller at Jeres informationer er forkerte, hvis ikke der er noget om snakken.
Jeg kan i øvrigt informere Jer om, at en meget stor del af de CD-afspillere der laves i dag, benytter sig af 24bit/192kHz D/A-convertere. Af den simple årsag, at der ikke produceres ret meget andet i dag, fordi teknologien er blevet ekstremt billig. Det betyder dog ikke, at disse benytter sig af upsampling. Det er der forholdsvis få der gør. Men det vidste Jeres autodidakte anmelder sikkert allerede.
Men som en start, vil jeg meget gerne have svar på spørgsmålet om, hvorvidt der forefindes en upsampling i den omtalte Xindak CD-afspiller?? Simpelt Ja/Nej. Så kan vi jo tage det derfra, om man som autodidakt er kompetent til at forholde sig til elektronik.
|
|
|
Hurtig, for en gangs skyld skal du have denne her - kan du for h****** ikke bare holde din k*** og komme videre? Dit selvpromoverende pis er efterhånden ved at være trættende og gabende uinteressant - du kører i den samme smøre i en evighed, og der er sgu ærligt talt ikke noget at sige til at folk finder dig uhyggeligt uinteresant efterhånden - du kan jo ikke assistere nogle mennesker på en brugbar måde!
Anders svarer dig, og gudhjælpemig om ikke det lige skal omfortolkes så du kan bruge det som skyts - for læse hvad Anders rent faktisk svarede dig (han erkender faktisk overfor dig at han ikke har samme viden som dig), ja det gør du fandme ikke engang! Vidste man ikke bedre, skulle man tro at du ikke gad forstå hvad folk rent faktisk skrev til dig!!
Og "tilbuddet" til Hifi4all - ja, jeg forstår sgu godt hvorfor du fik et nej allerede dengang vi startede. Guderne må vide hvor det ville være endt henne, hvis du var lukket ind i "varmen" - alt ville jo kunne bruges som kasteskyts i dine utallige smædekampagner mod alt du finder "stødende"...tak for kaffe!
Bemærk iøvrigt at hvis man kommer med korrigeringer til anmeldelse på en sober og objektiv måde, så bliver det faktisk også taget til efterretning og noteret. Måske du skulle prøve en ny stil, der hedder "den høflige fremgangsmåde"? Den plejer at virke fint, også i real life!
Du behøver iøvrigt ikke forfatte en halv A4-side med et svar til mig - jeg gider ikke spilde tid på en diskussion med dig, for den tror du jo allerede er vundet fra din side. Jeg kræver ikke at du tyer til selvindsigt og rent faktisk fatter hvad jeg skriver til dig med de "overlegne" menneskelige egenskaber du nu engang mangler, så gem krudtet til en anden!!
/out (indlæg rettet af witzel, grundet upassende sprogbrug)
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Kære Witzel... Du må komme med alle de spydige kommentarer du vil. Så længe du selv kan klare at der kommer nogen retur. Jeg er faktisk ikke så nærtagende med den slags. Dine autodidakte medskribenter må også komme med alle de spydige kommentarer de vil, men var jeg en af de to herrer på glatis ovenfor, ville jeg nok undlade den slags de næste par dage... De har vist rigeligt røde ører i forvejen...   
Lige pt er det vist mig der har håneretten....
|
|
|
Der er ikke håneret for noget som helst, så køl lige egoet lidt ned!! Det ville sgu være klædeligt at du opførte dig ordentligt istedet for!! Det her er ikke en "pissing contest", men det gør du det alligevel til. Pissing contests er kun noget små, mavesure mænd med store egoer arrangerer!!!
Og når din fremgangsmåde er som den er, kan man diskutere hvor megen gavn nogen overhovedet har af dig!!
Og iøvrigt skal du lære at læse hvad folk skriver på en lidt mere intelligent måde. Anders skrev at han stod 100% ved det han havde skrevet - ja, den del med at han var autodidakt og erkendte ikke at have kendskab til alt teknikken. Du tolker istedet for til eventuelle fejl han har skrevet i anmeldelsen. Well, det var ligesom ikke det han skrev!!
Læs og forstå - hvis det kan lade sig gøre!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lade Hurtigs svar til mig stå som bekræftelse på min terori, stakkels mand
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|