Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 08:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: frequence HD5 (HDS&XT) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg må hellere for en god ordensskyld lige poste simuleringer af dit filter til hd6 kramme .

Det mere luftige er helt klart pga det øgede nivau omkring 5khz

Fasen er dog ikke helt iorden - også derfor summeringen omkring delefrekvesen kunne have været bedre.

impedans er under 4 ohm fra 250-500Hz

Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Jeg må hellere for en god ordensskyld lige poste simuleringer af dit filter til hd6 kramme .

Det mere luftige er helt klart pga det øgede nivau omkring 5khz

Fasen er dog ikke helt iorden - også derfor summeringen omkring delefrekvesen kunne have været bedre.

impedans er under 4 ohm fra 250-500Hz

kappen skrev:
Kramme, jeg prøvede lige at simulere dit filter, her er resultatet:

(Der er selvfølgelig ses bort fra alt under 400-500Hz eftersom det er en gated måling)

Hvad mon forklaringen er, på de to øverste af kurverne, hvor teksten er nærmest ulæselig ?  hehe.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

At jeg resizede billedet 2gange fordi det stadig fyldte for meget efter den første. Det er da til at aflæse alligevel. men det ser nu ikke helt dumt ud med det filter, ihvertfald klasser bedre end org frequence filter.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
At jeg resizede billedet 2gange fordi det stadig fyldte for meget efter den første. Det er da til at aflæse alligevel. men det ser nu ikke helt dumt ud med det filter, ihvertfald klasser bedre end org frequence filter.

Oki, ja nu har du jo lavet simuleringen af helt egen lyst ( fint nok ), det skal lige siges at filteret er en mod. af syncroniq's filter og som jeg skrev, så har vi kun brugt ørene og ingen måleudstyr til de ændringer vi har foretaget. For mit vedkommende er målingerne uinteressante, her er det den forbedrede lyd der er afgørende.  

Du sammenligner løftet omkring de 5 khz med det som jeg forbinder med mere luft i toppen, det er jeg ikke enig i. Det er parralelkoblingen af 2,2 Ohm's modstanden og 0,68 uF kondensatoren som sørger for det. Det er en kombinaton, som sørger for hhv. dæmpning og at de øverste frekvenser "slipper" igennen, uberørt af selve dæmpemodstanden.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

kappen skrev:

Oki, ja nu har du jo lavet simuleringen af helt egen lyst ( fint nok ), det skal lige siges at filteret er en mod. af syncroniq's filter og som jeg skrev, så har vi kun brugt ørene og ingen måleudstyr til de ændringer vi har foretaget. For mit vedkommende er målingerne uinteressante, her er det den forbedrede lyd der er afgørende.  

Du sammenligner løftet omkring de 5 khz med det som jeg forbinder med mere luft i toppen, det er jeg ikke enig i. Det er parralelkoblingen af 2,2 Ohm's modstanden og 0,68 uF kondensatoren som sørger for det. Det er en kombinaton, som sørger for hhv. dæmpning og at de øverste frekvenser "slipper" igennen, uberørt af selve dæmpemodstanden.

Jada skidt med målingerne hvis de lyder fedt. Det er også umuligt at sige ud fra en frekvens-kurve om en højtaler lyder godt, der er meget mere end det som skal være iorden. Synes dog at det er meget væsentligt at enhederne er i korrekt fase omkring delefrekvesen, det er en del af hele princippet med at de skal summere rigtig som bare _skal_ være iorden, hvis fundamentet man bygger på ikke er iorden, er der intet der er.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:

Jada skidt med målingerne hvis de lyder fedt. Det er også umuligt at sige ud fra en frekvens-kurve om en højtaler lyder godt, der er meget mere end det som skal være iorden. Synes dog at det er meget væsentligt at enhederne er i korrekt fase omkring delefrekvesen, det er en del af hele princippet med at de skal summere rigtig som bare _skal_ være iorden, hvis fundamentet man bygger på ikke er iorden, er der intet der er.

Enig mht. målinger vs. lyd, set ud fra en frekvenskurve.

Nemlig ja, faseforhold omkring delefrekvens er en vigtig faktor, som der bør kæles for.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes