Forfatter |
|
ocmaster.dk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for roserne..  Glæder mig også til at få hus med en ordentlig kælder, tror der kommer til at gå vildt for sig med biograf opbygning..!!  Da det her jo som sagt kun er en lejlighed hehe
__________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom dagen hvor alt mit hardware til hjertet i den nye bio ankom..!! Her snakker jeg selvfølgelig om min nye HTPC... Jeg blev tvunget lidt til at opgardere min gamle htpc, da den gamle ikke rigtig ville afspille H.264 formatet, så jeg måtte genopfriske min gamle hobby og ud og se på market hvad der var sket siden jeg sidst havde handlet hardware til en computer, og jeg kan allerede nu sige, at jeg var mere end chokkeret over hastighederne, og ikke især priserne, for jeg fik ligefrem kastet ting i hovedet til næsten ingen penge.. Jeg skulle selvfølgelig heller ikke bruge det vildeste af det vildeste grej, da den ikke skal gengive de vilde 3d effekter, som en decideret gaming pc.. Jeg fik handlet følgende: AMD 4800 X2 "brisbane" cpu Gigabyte GA M55S-S3 2x 1gb DDR2 - PC667 Kingston valueram 580w psu Jeg har altid hadet støj, især i musik, eller i omgivelserne, når der skal lyttes til et stykke musik. Derfor gik jagten ind, på at få den nye htpc til at give så lidt lyd fra sig så mulig.. Jeg rev derfor den nye psu fra hinanden og monterede to 9.8dB blæsere i den, og så var den ikke at høre mere, og den kunne stadig holdes på rimlige temperaturer under full load.. Mit Radeon X800 grafikkort kom med én af de små djævlske "alt-for-hurtig-løbende" blæsere, som nærmest skriger i mine øre, for de kæmper med livet som indsats for at køle gpu'en.. Den blev fjernet som det første, og lidt ombygning af køleren på kortet, så der kunne monteres en 80mm blæser i stedet.. Denne blev så moddet med 7v tricket, og så var den faktisk også uhørlig, selv med åbent kabinet.. Harddisken er monteret i to gummistropper, for at isolere den fra kabinettet, så vibrationerne var den ikke går i kabinettet og skaber resonanser.. Også den er næsten uhørlig.. Så er der flere steder i kabinettet der har fået nogle strimler blygummi plade, for at fjerne resonanser, da det har det med at stå og snurre i kabinettet ind i mellem, dette er 100% fjernet med blygummi'en... Der er medmere monteret noget dæmpematereriale i kabinettets "låg", for at fjerne den sidste støj der måtte forekomme.. Resultatet af ca. 1 time's arbejde var ikke til at forstå..!! en 99% lydløs htpc er ikke så svær at opnå..!! Her lidt billeder af opgarderingen og støjisoleringen..       Og så er den faktisk klar til at installere og konfigurere.. Det løse hardware ved siden af htpc'en er fra den gamle... __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt biohjørne du har fået dig, og nu med rigtig scene og flere flotte detaljer.
Dine gardiner er de kun til pynt eller kan de trækkesfor lærred?
Kører du 2.0 bio eller er der noget jeg ikke har lagt mærke til ?
PS: Din bif trænger i den grad til et bedre digi kamera så billederne kan blive lidt skarpere  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Fedt biohjørne du har fået dig, og nu med rigtig scene og flere flotte detaljer.
Dine gardiner er de kun til pynt eller kan de trækkesfor lærred?
Kører du 2.0 bio eller er der noget jeg ikke har lagt mærke til ?
PS: Din bif trænger i den grad til et bedre digi kamera så billederne kan blive lidt skarpere  |
|
|
Hey... Gardinerne er desværre kun til pynt/detalje, så de kan ikke trækkes for.. Ledte lidt efter løsninger til noget motordrevet træk, men det sagde min økonomi desværre nej til..  Kører pt. 2.0 ja, så du har ikke overset noget.. Når jeg er udlært til sommer, og lønnen bliver en lidt anden, skulle den gerne ende op på 5.1, med højtalere af samme design og konstruktion som mine fronte.. Når alle er bygget, får de også en gang autolak... Mht kamera, så er en Nokia N73 ikke helt optimal, det kan vi hurtigt blive enige i..  Én af mine kammerater ville også komme forbi med et bedre cam, så der kan blive skudt lidt bedre billeder..  __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser godt ud , jeg bor desvære til lege , ellers havde jeg nok gået i gang med det samme.  stort cool ide  cool faktor 10
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
ser godt ud , jeg bor desvære til lege , ellers havde jeg nok gået i gang med det samme. stort cool ide cool faktor 10
|
|
|
Hehe, jeg bor da også kun til leje..  Men alt kan pilles ned igen, uden de helt store syner.. __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 05 November 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ocmaster.dk skrev:
priboj skrev:
ser godt ud , jeg bor desvære til lege , ellers havde jeg nok gået i gang med det samme. stort cool ide cool faktor 10
|
|
|
Hehe, jeg bor da også kun til leje.. Men alt kan pilles ned igen, uden de helt store syner..
|
|
|
prøv at skifte dine sikringer fra 10 amp til 13 amp ude i sikringsboksen så kommer det til at lyde bedre tro mig __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det hvis ved at være på tide at jeg får taget mig sammen til at lægge lidt nyt billeder op.. Folk brokker sig over at det da i hvertfald ikke ser sådan ud mere, så nu har jeg taget mig lidt sammen og fået skudt lidt nye billeder... Om kvaliten er bedre med det cam jeg har til rådighed nu er op til jer at afgøre.. Men vises frem det skal det nu, uanset hvad, for der er sket lidt siden sidst..
Min gamle 17" monitor røg ud, og en Samsung 2232BW skærm blev monteret i min VM rack så den kan drejes og vippes i den retning man ønsker.. Havde den føst stående på foden, men brød mig ikke om at den stod så langt fra vægen, så lavede et mount til den.. Fandt også et tastatur fra logitech som matchede den blank sorte finish ret godt, men hvorfor leverer man et stilrent flot blankt sort tastatur med GRØNNE LED's.. ??!! skænsel skænsel, så den fik en gang blå led's i stedet..

Det pyntede helt fantastisk at få en ordenlig skærm op, da den gamle var en kæmpe klods set i forhold til den nye..! Det er også en passende størrelse til mit brug, da den kun bliver brugt i dagtimerne, og jeg sider på 2m afstand, så er 22" fint nok, og det ser heller ikke for voldsomt ud i racket efter min mening.. Men det var skærmen..
De sidste billeder jeg postede omhandlede min nye HTPC, som klarede opgaven i ca. 2mdr inden den blev skiftet helt ud.. En god kammerat manglede et mediacenter og tilbød ham mit, da jeg gerne ville have lidt andet grej... Man ved først hvilke funktioner man mangler når man har brugt det lidt desværre.. 
Her et billede fra opbygningen, desværre lige det eneste jeg har, men den er endt med en kampvægt på omkring 14kg med alt det blygummi der er pakket i den for at få et så resonans dødt kabinet som muligt, og det virker sku..! Maskinen kan ikke høres når man sider på 2m afstand...!! lægger man øret til kabinettet kan man høre harddisken arbejde helt svagt, da den også hænger i gummi stroppet som jeg altid har gjort med mine pc'ere før i tiden også..

Så der blev bygget komplet ny maskine der sku være lidt mere fremtidssikret, og den gør det fantastisk i mine øjne.. Selvom det er lidt sjovt at høre folk spørge hvor min computer står, selvom de står og kigger på den.. 

Jeg ved egentlig ikke hvor nædvendigt det var med den 7" touch skærm i kabinettet, men en fræk lille detajle er at den er understøttet af winamp, så titler og eq bliver vist på den under playback, det ser nu lidt frækt ud.. 
Kabinettet blev også lidt valgt på designet, specielt omkring power knappen, med den blå lys ring, som matcher perfekt med Samsung skærmens design.. 
Men det er som sagt sprit nyt grej det hele.. Det er et bundkort med onboard grafikkort, m. hdmi osv. hdmi bliver dog ikke brugt, da jeg kører med et større pci-e grafikkort til at sende billede til projektoren, den anden udgang på kortet bliver så brugt til samsung skærmen, og vga udgangen på onboard grafikkortet bliver så brugt til den indbyggede 7" skærm, så jeg kører med 3 forskellige skærmbilleder på maskinen, og den klarer det super..!!

Det var så lidt om det nye grej... Men der er også kommet lidt mere stemning til.. Der er kommet en ny sofa ind, som desværre ikke er heeelt så god som min gamle hjørnesofa, dét er nu #1...!!! Men den får lov at blive lidt endnu..
Der er os kommet lidt små detajler i form af lidt tekst på vægen over lærredet, som så er belyst med blå kathode rør, samt blå belysning på at fronten på højtalerne, som kommer fra nogle 5mm led's..
Men her er lidt billeder, så kan i se hvordan det hele ser ud indtil nu.. 
Husk at kritik altid modtages, sammen med forslag mm. positivt som negativt... 

Og med lidt mere dømpet belysning.. 

Og her lidt billeder med gang i projektoren, bare synd det OVERHOVEDET ikke ses hvor lækkert billederne er med HD materiale på en HD projektor Men alle der har set sådan et billede fra en god HD projektor ved hvordan det skal se ud.. Så bær over med min Nokia N82, hehe, selvom den klarer det noget bedre end min N73'er.. 

Det var så alt for denne gang.. Håber i smider en kommentar.. 
__________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt lækkert projekt! Men se da lige at få skiftet det sofabord der, hva'? Og hvad sker der med planterne?  Ellers 10 thumbs up herfra!
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Ganske liret bif du har fået smækket op der må man sige! 
Good job mht. HTPC'en 
|
|
|
Takker.. Vil gerne ha smidt lidt flere billeder op af HTPC'en indvendigt, men order det ikke lige idag..  __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Rigtigt lækkert projekt!
Men se da lige at få skiftet det sofabord der, hva'? Og hvad sker der med planterne? 
Ellers 10 thumbs up herfra!  |
|
|
Tak for roserne..  Hehe, bordet får lige lov at blive, da det jo bare er min stue, og det er sku så let lige at tøre af efter en fest eller lign.. 
Ved det er lidt forkert at ha et stenbord stående når man ska ha optimal lyd, men det må lige overleve lidt endnu.. Og mht. planterne synes jeg det giver lidt mere stemning i stedet for et koldt og clean setup..  __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
wolverine Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt flot må man sige, lækkert projekt 
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolverine skrev:
Rigtigt flot må man sige, lækkert projekt   |
|
|
Tak tak.. 
Glæder mig til jeg får eget husi i stedet.. Så går vi først amok..  __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årh hvad så flyttede der lige en kvinde ind ???!?!
Så klart federe ud uden planterne, det blå lys og blingbling skiltet over lærredet! - men stadig ret gennemført!
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Årh hvad så flyttede der lige en kvinde ind ???!?!
Så klart federe ud uden planterne, det blå lys og blingbling skiltet over lærredet! - men stadig ret gennemført!  |
|
|
Hehe bor selv endnu.. Synes bare der manglede lidt detaljer.. synes det andet virkede lidt for "koldt"..
Men har da en pige igen, men hun bor her nu ikke.. så ingen WAF at bekymre sig om..  __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
Zuko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
kanon hjemmebiograf, stor klapsalve herfra  
Må dog give Wildstyle ret i at det sofabord burde ekspederes videre og planterne ligeså inkl. det røde klæde den ene plante står på, men hey, det er jo bare smag og behag 
Men flot er det sgu!
/Danny __________________ Mein Heimbio
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
gennemført! flot media center også!
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, enig med alle andre. Det er en fin biograf du har bygget dig. Savner selv at have egen bio, måtte desværre af med min under et hussalg
I det hele taget mangler der ikke noget: Mediecenteret, scenen/forhøjningen, forhænget, og logoet "The Theatre" gir bare den rette atmosfære . __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|