Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Men meget kort: Du kan koble til og koble fra. Spikes og Ceraball mfl. kobler til - altså leder vibrationer væk fra et apparat (eller den modsatte veje, hvis du er uheldig). Man kan også sige de får apparatet koblet bedre til underlaget. |
|
|
Så du mener altså, en cd-afspiller producerer vibrationer der skal ekstra tilbehør til at lede væk? Selv en dyr cd-afspiller er lavet så "dårligt" at man er nød til at købe dyre fødder for at få fuldt udbytte af lyden?
Jeg forsøger bare at lære __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
go pointe,utroeligt at en hundedyr afspiller
så ik leveres med afkobling....ikke mange %
dyrere...
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis et produkt har brug for sådan hjælp er det fejlkonstrueret eller low-price...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dyre maskiner burde jo så leveres uden "faste" fødder,
vil dog selv give min afspiller en afkobling...(audio analog),
må jo hellere prøve før man udtaler sig 
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet pga. reklame.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Uden at starte en diskution så glemmer jeg aldrig til det første Supertræf i Viborg som jeg var med til.
Der var en der lavede et nummer med at skifte føder på en CD-afspiller og der VAR forskel... |
|
|
Hvilken maskine er der her tale om?
|
|
|
Husker ikke hvilken CD-afspiller det var. Men det er også ligegyldigt.
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg købte for to uger siden 2 * 3 stk. Caraball Universal (på prøve) til at være under mine VA Mahler og jeg kan kun sige at resultatet er forbløffende.
Jeg har prøvet vægttilpassede SD-fødder og resultatet var en lidt for afrundet og uengagerende gengivelse. Herefter har jeg igennem længere tid anvendt de spikes der fulgte med højttalerne med det resultat at bassen blev en kende anmasende - men ellers var lyden ok.
Ceraball har taget bulderen i bassen ud af mine højttalere. En bulder som jeg troede var et resultat af mit rum. Resultatet er at Mahlerne nu er væsentligt mere kontrollerede i bassen, hvilket faktisk betyder at mellemtonen er meget mere klar og har mere slam på f.eks. slagtøj.
Jeg deltager normalt ikke i tråde om tweaks da meget af det er det rene religion. Dette er bare ikke tilfældet her, da Ceraball under Mahler i betonbyggeri med egelaminatgulv virker fortrinligt - det er som at få en ny højttaler.

__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Chr. R. skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Uden at starte en diskution så glemmer jeg aldrig til det første Supertræf i Viborg som jeg var med til.
Der var en der lavede et nummer med at skifte føder på en CD-afspiller og der VAR forskel... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvorfor er der ligegyldigt? Et test resultat er da ikke meget værd når man ikke ved hvad der blev testet, men blot konstaterer at der var forskel.
Hvis der var tale om en "2.000 kr" maskine, så det nok sparet på ophæng, dæmning mm. i den pågældende maskine, og her vil jeg vove påstanden at pengene er bedre brugt på en bedre maskine. Viser det sig at være en maskine med en normal eller speciel konstruktion, så kan resultatet forventes overført på andre maskiner der er opbygget på samme måde. Fint at man ikke ved det _inden_ der lyttes, men bagefter bør man altså være så tilpas nysgerrig, at man undersøger hvad resultatet kan tilskrives. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren skrev:
Hej
Jeg købte for to uger siden 2 * 3 stk. Caraball Universal (på prøve) til at være under mine VA Mahler og jeg kan kun sige at resultatet er forbløffende.
Jeg har prøvet vægttilpassede SD-fødder og resultatet var en lidt for afrundet og uengagerende gengivelse. Herefter har jeg igennem længere tid anvendt de spikes der fulgte med højttalerne med det resultat at bassen blev en kende anmasende - men ellers var lyden ok.
Ceraball har taget bulderen i bassen ud af mine højttalere. En bulder som jeg troede var et resultat af mit rum. Resultatet er at Mahlerne nu er væsentligt mere kontrollerede i bassen, hvilket faktisk betyder at mellemtonen er meget mere klar og har mere slam på f.eks. slagtøj.
Jeg deltager normalt ikke i tråde om tweaks da meget af det er det rene religion. Dette er bare ikke tilfældet her, da Ceraball under Mahler i betonbyggeri med egelaminatgulv virker fortrinligt - det er som at få en ny højttaler.

|
|
|
He-he hvor sjovt, det var nøjagtig samme oplevelse jeg havde 
Godt lige at se at der er andre som har fundet noget god afkobling.
Specielt det med at når bassen bliver bedre, så går det positivt ud over mellemtonen. Det hele blev mere klart og afbalanceret. Jeg kunne tilmed spille en del højere uden at det blev anmasende 
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Fint at man ikke ved det _inden_ der lyttes, men bagefter bør man altså være så tilpas nysgerrig, at man undersøger hvad resultatet kan tilskrives. |
|
|
Jamen Chr - prøv selv og fortæl os så bagefter hvad det er der gør forskellen på Ceraball, kabler og alle andre tweaks. Jeg tror ikke altid det er muligt at analyse sig frem til hvad der er der gør forskellene - eller i visse tilfælde slet ingen forskel.
Du kan jo også gå ud på en fin restaurant - nyde et af de mest udsøgte måltider - og når du kommer hjem "undersøge" hvad det var der gjorde det hele så godt. Måske du finder frem til at der ligger mange timer og masser af erfaring samt hemmeligheder bag? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
js1973 Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren skrev:
Hej
Jeg har prøvet vægttilpassede SD-fødder og resultatet var en lidt for afrundet og uengagerende gengivelse. Herefter har jeg igennem længere tid
anvendt de spikes der fulgte med højttalerne med det resultat at bassen blev en kende anmasende - men ellers var lyden ok.
Ceraball har taget bulderen i bassen ud af mine højttalere. En bulder som jeg troede var et resultat af mit rum. Resultatet er at Mahlerne nu er
væsentligt mere kontrollerede i bassen, hvilket faktisk betyder at mellemtonen er meget mere klar og har mere slam på f.eks. slagtøj.
Jeg deltager normalt ikke i tråde om tweaks da meget af det er det rene religion. Dette er bare ikke tilfældet her, da Ceraball under Mahler i
betonbyggeri med egelaminatgulv virker fortrinligt - det er som at få en ny højttaler.

|
|
|
Søren,
Jeg synes det lyder interessant - ikke mindst taget i betragtning af jeg selv afkobler med Pulsar Points (har ingen økonomisk eller anden interesse i de
nævnte prodikter) - med ca. samme resultat - på mine Audio Physic Scorpio - der også er en mellemstor "floorstander" - i størrelse med din Mahler.
Det jeg godt kunne tænke mig at vide er : om du eller andre har erfaring med Pulsar Points vs Cera Ball / Cera Puc etc. vs andet ?
Det har gjort fantastiske ting for mine højttalere med min afkobling - men har nogen lavet en direkte sammenligning ?- for ingen tvivl om at det virker. __________________ Mvh.
JS1973
Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Chr. R. skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvorfor er der ligegyldigt? Et test resultat er da ikke meget værd når man ikke ved hvad der blev testet, men blot konstaterer at der var forskel.
Hvis der var tale om en "2.000 kr" maskine, så det nok sparet på ophæng, dæmning mm. i den pågældende maskine, og her vil jeg vove påstanden at pengene er bedre brugt på en bedre maskine. Viser det sig at være en maskine med en normal eller speciel konstruktion, så kan resultatet forventes overført på andre maskiner der er opbygget på samme måde. Fint at man ikke ved det _inden_ der lyttes, men bagefter bør man altså være så tilpas nysgerrig, at man undersøger hvad resultatet kan tilskrives.
|
|
|
Det var en p***e dyr model fra Bladius har jeg lige fået bekræftet.
Der var en forskel og der til det bedre... Men er uenig med dig. Hvis du mener at konstuktionen har betydning for virkningen så fint... Men så er det jo bare dem der har den slags konstruktion der skal have de føder.
Gør det nu ikke svære end det er.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Chr. R. skrev:
Fint at man ikke ved det _inden_ der lyttes, men bagefter bør man altså være så tilpas nysgerrig, at man undersøger hvad resultatet kan tilskrives. |
|
|
Jamen Chr - prøv selv og fortæl os så bagefter hvad det er der gør forskellen på Ceraball, kabler og alle andre tweaks. Jeg tror ikke altid det er muligt at analyse sig frem til hvad der er der gør forskellene - eller i visse tilfælde slet ingen forskel... |
|
|
Læs nu mit indlæg igen
Det bør f.eks. være let at forbedre lyden på en billig CD-afspiller, og jeg ønsker ikke at få en videnskabelig forklaring. Og hvis der konstateres en bedre lyd, kan man nå samme forbedring med andre tilsvarende men også billigere løsninger, og skyldes resultatet en bestemt konstruktion i CD-afspilleren? Altså være kritisk, men også prøve at finde en forklaring og teste alternativer.
Selv har jeg sammen med en anden, lige testet 2 dyre CD-afspillere op mod hinanden, og her indgik et relativt dyrt signalkabel. Ja lyden blev bedre med dette kabel, men pengene vurdere vi begge var _langt_ bedre brugt på en bedre maskine. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
js1973 skrev:
Søren skrev:
Hej

|
|
|
Søren, Jeg synes det lyder interessant - ikke mindst taget i betragtning af jeg selv afkobler med Pulsar Points (har ingen økonomisk eller anden interesse i de nævnte prodikter) - med ca. samme resultat - på mine Audio Physic Scorpio - der også er en mellemstor "floorstander" - i størrelse med din Mahler. Det jeg godt kunne tænke mig at vide er : om du eller andre har erfaring med Pulsar Points vs Cera Ball / Cera Puc etc. vs andet ?
Det har gjort fantastiske ting for mine højttalere med min afkobling - men har nogen lavet en direkte sammenligning ?- for ingen tvivl om at det virker. |
|
|
Hej, Jeg har sådan set ikke prøvet andet en SD-feet, alm. spikes og så Ceraball. Jeg er ikke i tvivl om at andre løsninger også kan være perfekte.
Jeg tror det handler om at finde den løsning til lige den højttaler man har og det rum/gulv man har. Ved Mahler/betongulv/egelaminat så virker Ceraball i hvertfald så godt at jeg ikke gider at lede mere. Det hele lyder bare rigtigt i mit tilfælde... . På den anden side så kunne det være sjovt at prøve Cerapuc, men det er ikke lykkedes endnu. __________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv det - før i udtaler jer om virkningen af fødderne 
Jeg plejer at sammenligne fødder/afkobling med dæk til en bil. Behovet for afkoblende fødder afhænger af både underlaget og det der står på fødderne, og man kan ikke sige at der er en løsning der virker til alle underlag og til alle typer, mærker og modeller.
Derfor kan selv velkonstrueret og dyrt udstyr vinde ved afkobling i nogen situationer.
Og ja det er dyrt ... og derfor skal det afstemmes efter prisen på resten af anlægget - både fordi man kan opnå større forbedringer ved at bruge pengene på andre forbedringer og fordi anlægget skal have en hvis kvalitet før mere subtile forbedringer kommer til sin ret.
Kedeligt at enhver diskussion af top-end udstyr og tweaks altid skal ødelægges af nogle få personer der ikke er i målgruppen for udstyret.
Bundy
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken afkobling/tilkobling man vælger afhænger af både underlag og problemets karakter. Skal der ledes vibrationer væk eller skal der skærmes for udefra kommende.
Hos mig er der himmel hvisd forskel på om det er SD-feet, spikes eller Cold-Ray Ceramic som er optimalt.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Prøv det - før i udtaler jer om virkningen af fødderne 
Jeg plejer at sammenligne fødder/afkobling med dæk til en bil. Behovet for afkoblende fødder afhænger af både underlaget og det der står på fødderne, og man kan ikke sige at der er en løsning der virker til alle underlag og til alle typer, mærker og modeller.
Derfor kan selv velkonstrueret og dyrt udstyr vinde ved afkobling i nogen situationer.
Og ja det er dyrt ... og derfor skal det afstemmes efter prisen på resten af anlægget - både fordi man kan opnå større forbedringer ved at bruge pengene på andre forbedringer og fordi anlægget skal have en hvis kvalitet før mere subtile forbedringer kommer til sin ret.
Kedeligt at enhver diskussion af top-end udstyr og tweaks altid skal ødelægges af nogle få personer der ikke er i målgruppen for udstyret.
Bundy |
|
|
Enig...
Man putter ikke
på en Fiat 500....
Og dem der så rent faktisk har en Ferrari, ville heller ikke spare netop på dette punkt. For det gør en forskel. Om disse fødder virker eller ej, og om hvor stor forskellen er skal jeg ikke udtale mig om.
Jeg synes også det er ærgeligt at det skal gå op i kork fra IKEA hver gang..
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet pga. reklame. @Al Bundy: Fint indlæg - og jeg kan kun give dig ret i dine betragtninger
|
Til top |
|
|