| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
uanset hvad der er sagt eller gjort.
at kunden nægter TC afhjælpning, ganske gratis endda, stiller ham i et usædvanligt dårligt lys, også moralsk.
jeg ser faktisk frem til den kommende retssag, og håber, udover at man inddrager en sagkyndig der giver en klar utvedtydig udtalelse omkring det tekniske i sagen., og ikke mindst en konkret bedømmelse af hvad det vil sige at man nægter butikken afhjælpning ved mistanke om at kunden selv har forårsaget skaden.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius skrev:
| Kunden har tilsynelatende skrevet sin version af historien her: |
|
|
Såfremt det er rigtigt at kunden er tekniker, så er hans version nærmest skræmmende læsning.
- "250W højtalere"
- Min forstærker er stor nok
- Hans udlægning af FKN afgørelsen:
FKN skrev:
| Indklagede, Tape Connection v/Søren P. Sørensen, skal vederlagsfrit afhjælpe det konstaterede funktionssvigt ved klagerens højtalere. Såfremt der ikke sker vederlagsfri afhjælpning inden 30 dage, skal indklagede betale i alt 25.309 kr. til klageren mod udlevering af de i sagen omhandlede højtalere. |
|
|
Men til gengæld trist at læse, at TC har undladt at reagere gang på gang
Det er dog stadigvæk min opfattelse, at denne sag stadigvæk har et primært og principiel emne, men der er selvfølgelig er flere andre punkter der indgår i sagen. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge kundens indlæg har TC fået de 30 dage til at reagere på afgørelsen, dvs. at få højttalerne repareret. Den henvendelse har de ikke reageret på, og så må jeg faktisk give kunden ret i at når afgørelsen fra FKN siger at TC har 30 dage til udbedring, og dette ikke er sket, så har kunden ret til at kræve at købet går tilbage.
Der står at mail'en returneres ulæst og ubesvaret efter ca. 30 dage - hvordan det skal fortolkes ved jeg ikke. Man kan også få den tanke at TC ikke har modtaget mail'en (returneres fordi den ikke er modtaget e.l.?), og således slet ikke har kunnet reagere. Her burde kunden, FKN eller hvem der nu står for det have rettet personlig kontakt til TC for at høre hvorfor de ikke giver lyd fra sig.
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=kim olsen] uanset hvad der er sagt eller gjort.
at kunden nægter TC afhjælpning, ganske gratis endda, stiller ham i et usædvanligt dårligt lys, også moralsk.
jeg ser faktisk frem til den kommende retssag, og håber, udover at man inddrager en sagkyndig der giver en klar utvedtydig udtalelse omkring det tekniske i sagen., og ikke mindst en konkret bedømmelse af hvad det vil sige at man nægter butikken afhjælpning ved mistanke om at kunden selv har forårsaget skaden.
CITAT SLUT. Når du ser ind på det nye link til sagen, vil du se kunden ikke lægger skjul på han har spillet højt. Han har en 2 x 250 watts forstærker og den bruger han på højttalere som "kan spille tævehøjt". Det kan de så nok godt, men de går osse i stykker af det, som han lakonisk skriver. Så der ender den. De kunne åbenbart ikke tåle at få så mange watt/ at der blev spillet så højt, men da det at "spille højt" ikke er en absolut værdi, men nærmere et skøn som er ret forskelligt ra person til person, så er det absolut eneste spændende ved sagen, at vi måske får afgjort hvad "for højt " er. Og vi får sikkert også afgjort, hvad der sker når den pågældende forretning/producent ikke fraskriver sig ansvar for "overload". Jeg har selv lige haft en sag hvor en kunde brændte en enhed af. Her var det let at se hvorfor den gik op i røg og kunden vidste også godt hvorfor - så der dækkede garantien ikke. Kunden måtte selv betale for ny enhed for han var blevet oplyst om hvad han måtte og ikke måtte med højttaleren. Vi kan let se i sagen med Viennaerne at der nok blev hældt for mange watt i dem, men problemet er at det kan man jo altid først se EFTER de er brændt af...og det gælder ikke kun Vienna højttalere. Alle højttalere kan brændes af og nogle bliver det med jævne mellemrum, sådan er det jo. Jeg forstår ikke TC vil tage den principielt, for der er jo ikke noget principielt i den, som kun går den ene vej mellem de to parters synspunkter. Måske ender den med kunden skal acceptere at få nye enheder i, men det vil ikke tilfredsstille ham, da han stadig ikke kan spille så højt som han gerne vil med de pågældende højttalere. Da kundens mål ( om at kunne spille rigtig højt) ikke nåes, har han jo principielt ret i at han skal have pengene tilbage, for at kunne købe et andet sæt der måske kan. At han så nok skulle have et sæt CervinVega istedet, det er en anden snak  __________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
At han så nok skulle have et sæt CW istedet, det er en anden snak |
|
|
Ja, eller et PA-anlæg Har været inde på hans hjemmeside www.enfrustreretbruger.dk og jeg har svært ved at forstå at man gider bruge sit liv på at lede efter fejl ved andre. Skal vi gætte på at han er ungkarl - for meget fritid, for lidt *beep* __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvfølgelig brudte TC have reageret inden for de 30 dage, men kunden har jo så heller ville indlevere højttaler til "syn" altså så at en teknikker kunne kigge på højttaleren, så vist jeg ved. Men det mener jeg at det er lige så galt, for mellem linjerne fortæller kunden jo at det er hans egen skyld og godt er klar over det, men derfor ved han godt at hvis en teknikker kigger på højttaleren, så kan de se at højttalerne er fejlbetjenet.
__________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
hifihuset.dk skrev:
At han så nok skulle have et sæt CW istedet, det er en anden snak |
|
|
Ja, eller et PA-anlæg
Har været inde på hans hjemmeside www.enfrustreretbruger.dk og jeg har svært ved at forstå at man gider bruge sit liv på at lede efter fejl ved andre. Skal vi gætte på at han er ungkarl - for meget fritid, for lidt *beep*
|
|
|
Lige for at få en ting på det rene: enfrustreretforbruger.dk har ikke noget at gøre med sagen om højttalerne!
Det kommer ikke som nogen overraskelse at man bliver svinet til på dette forum, fordi man vælger at sætte fokus på forbrugernes rettigheder. Den dag I selv kommer til at stå i situationen, får tonen nok en anden lyd! Og med hensyn til den aktuelle debat om sagen med højttalerne: Jeg vil ikke tage stilling til selve produktet og hvad der er sket. Men det er som sådan heller ikke det afgørelsen falder på. Afgørelsen falder på den garanti TC har udstedt. Derudover er det, det principielle i, at TC hverken har svaret på nævnets henvendelser, eller fulgt nævnets afgørelse. En praksis som de erhvervsdrivendes egen organisation, Dansk erhverv, kalder fuldstændig uacceptabelt. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man sender en email, og bare venter og venter, uden at få svar, så ringer man da lige og hører hvad der foregår??! En email der returneres ulæst efter 30 dage???? Hvad i alverden er dog det? Jeg har aldrig før hørt om fænomenet, og mener det opfundet af én der ikke har kendskab til edb. Den kunde virker da som et ualmindeligt dorsk drys, hvis han bare sender en mail, og herefter sætter sig til at vente på at den ikke skal blive besvaret. Her er det tydeligt at han håber at intet vil ske...
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forstår ikke at han "bare" ville sidde og vente i 30 dage. Personligt ville jeg da henvende mig i butikken med det sammen for at finde en løsning end at skulle vente...
men vi er jo også så forskellige, heldigvis. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvis man sender en email, og bare venter og venter, uden at få svar, så ringer man da lige og hører hvad der foregår??!
En email der returneres ulæst efter 30 dage???? Hvad i alverden er dog det? Jeg har aldrig før hørt om fænomenet, og mener det opfundet af én der ikke har kendskab til edb.
Den kunde virker da som et ualmindeligt dorsk drys, hvis han bare sender en mail, og herefter sætter sig til at vente på at den ikke skal blive besvaret.
Her er det tydeligt at han håber at intet vil ske...
|
|
|
Jeg ved af erfaring, at det bedste er, at få al korrespondance med TCpå tryk (de har med at glemme, hvad de selv har sagt og skrevet og lovet). Det er faktisk også hvad forbrugerstyrelsen anbefaler i forbindelse med reklamationer. Heller ikke dette overholder TC. De bliver ved med at bruge telefonen, selv om man efter opfordring fra forbrugerstyrelsen har bedt om at al kommunikationen foregår via mails. Så længe man bruger telefonen, kan man jo sige alt uden at køberen kan bevise noget.... Og det kan da aldrig være kundens skyld at TC ikke besvarer deres mails. Helt ærligt, drop nu det med at gå efter manden, bare fordi i er uenige i sagen. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er uacceptabelt hvis ikke et firma formår at svare på emails. Vi er i 2008 og det burde IKKE være nødvendigt at skulle ringe og rykke og få en eller andens supporters mundtligte udsagn for hvad status er og hvad der bliver gjort. Jeg vil ha' det på skrift.
EDIT: Ed kom mig i forkøbet :)
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er altså sjov.
"En email der returneres ulæst efter 30 dage????"
"Mailen kom slettet og ulæst tilbage, efter ca 30 dage. Da skulle købet gå tilbage. Så mailede vi, sendte et anbefalet brev og kontaktede dem telefonisk. Resutatet var en mail fra dem"
Alt andet lige - de 30 dage starter vel først når at sagen kommer til TC kendskab? I så tilfælde er dette formodentlig når der fremsendes det anbefalede brev - herefter replicere TC at de vil udskifte enheder - helt i tråd med afgørelsen.
Der er lidt numselugt over det hele.
PS. Jeg har etableret en del mailservere i min tid og kundens beskrivelse af e-post gangen er helt ny for mig. Hvorledes at kunden konstatere at mailen returneres ulæst efter de magiske 30 dage er mig lidt en gåde.
Skummelt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
Hvis man sender en email, og bare venter og venter, uden at få svar, så ringer man da lige og hører hvad der foregår??!
En email der returneres ulæst efter 30 dage???? Hvad i alverden er dog det? Jeg har aldrig før hørt om fænomenet, og mener det opfundet af én der ikke har kendskab til edb.
Den kunde virker da som et ualmindeligt dorsk drys, hvis han bare sender en mail, og herefter sætter sig til at vente på at den ikke skal blive besvaret.
|
|
|
Jeg ved af erfaring, at det bedste er, at få al korrespondance med TCpå tryk (de har med at glemme, hvad de selv har sagt og skrevet og lovet). Det er faktisk også hvad forbrugerstyrelsen anbefaler i forbindelse med reklamationer. Heller ikke dette overholder TC. De bliver ved med at bruge telefonen, selv om man efter opfordring fra forbrugerstyrelsen har bedt om at al kommunikationen foregår via mails. Så længe man bruger telefonen, kan man jo sige alt uden at køberen kan bevise noget....
Og det kan da aldrig være kundens skyld at TC ikke besvarer deres mails.
Helt ærligt, drop nu det med at gå efter manden, bare fordi i er uenige i sagen.
|
|
|
I en sag hvor så mange penge er på spil, sender man dem et anbefalet brev fra starten. Havde det været en dame han var efter, ville han sgu ikke sende en mail, og sætte sig i stolen i 30 dage.  Her ønsker han at der ikke kommer et svar - det er helt tydeligt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
| Helt ærligt, drop nu det med at gå efter manden, bare fordi i er uenige i sagen. |
|
|
Hvorfor 
Han kommer jo med nogle oplysninger som enten er direkte forkerte eller viser en manglende indsigt. Men selvfølgelig skal vi sammen med dig, kun rette skytset mod den ene part (læs:TC) __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
edtwodth skrev:
| Helt ærligt, drop nu det med at gå efter manden, bare fordi i er uenige i sagen. |
|
|
Hvorfor 
Han kommer jo med nogle oplysninger som enten er direkte forkorte eller viser en manglende indsigt. Men selvfølgelig skal vi sammen med dig, kun rette skytset mod den ene part (læs:TC) |
|
|
Jeg har ikke på noget tidspunkt givet udtryk for at i ikke må have en anden mening om TC opførelse end min, så drop det der. Men der er ikke nogen grund til at gå efter personen i en sag, særligt når man ikke kender sagen til bunds. Men igen, det kommer ikke som nogen overraskelse i dette forum.... __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
Den er altså sjov.
"En email der returneres ulæst efter 30 dage????"
"Mailen kom slettet og ulæst tilbage, efter ca 30 dage. Da skulle købet gå tilbage. Så mailede vi, sendte et anbefalet brev og kontaktede dem telefonisk. Resutatet var en mail fra dem"
Alt andet lige - de 30 dage starter vel først når at sagen kommer til TC kendskab? I så tilfælde er dette formodentlig når der fremsendes det anbefalede brev - herefter replicere TC at de vil udskifte enheder - helt i tråd med afgørelsen.
Der er lidt numselugt over det hele.
PS. Jeg har etableret en del mailservere i min tid og kundens beskrivelse af e-post gangen er helt ny for mig. Hvorledes at kunden konstatere at mailen returneres ulæst efter de magiske 30 dage er mig lidt en gåde.
Skummelt. |
|
|
For det første: Jeg har selv fået "returneret" en mail fra TC med information om at en mail var slettet uden at blive læst. Så det kan lade sig gøre. Tc har fået brev fra forbrugerklagenævnet samtidigt med kunden, så de ved at afgørelsen er faldet. derefter har de 30 dage til at svare. Så er der jo ingen grund til at kontakte dem yderligere i de 30 dage. Så kunden har gjort det fuldstændigt som forbrugerstyrelsen anbefaler. Husk nu: fakta er meget vigtig i en debat ;-) __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
Jeg ved af erfaring, at det bedste er, at få al korrespondance med TCpå tryk (de har med at glemme, hvad de selv har sagt og skrevet og lovet). Det er faktisk også hvad forbrugerstyrelsen anbefaler i forbindelse med reklamationer. Heller ikke dette overholder TC. De bliver ved med at bruge telefonen, selv om man efter opfordring fra forbrugerstyrelsen har bedt om at al kommunikationen foregår via mails. Så længe man bruger telefonen, kan man jo sige alt uden at køberen kan bevise noget....
Og det kan da aldrig være kundens skyld at TC ikke besvarer deres mails.
Helt ærligt, drop nu det med at gå efter manden, bare fordi i er uenige i sagen.
|
|
|
I en sag hvor så mange penge er på spil, sender man dem et anbefalet brev fra starten. Havde det været en dame han var efter, ville han sgu ikke sende en mail, og sætte sig i stolen i 30 dage. 
Her ønsker han at der ikke kommer et svar - det er helt tydeligt.
|
|
|
TC har modtaget afgørelsen i et brev fra forbrugerklagenævnet, og da de har 30 dage til at reagere på dette, er der jo ikke nogen grund til at gøre yderligere fra kundens side af i de 30 dage. Særligt når man ved, hvor lang tid TC er om at besvare mails __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
... Jeg har selv fået "returneret" en mail fra TC med information om at en mail var slettet uden at blive læst. Så det kan lade sig gøre. ...
|
|
|
Hvor længe efter at du havde sendt mailen, kom dette svar ? Det lyder som om et meget ringe spamfilter har slettet mailen, men du har måske brugt nogle ord, som et spamfilter ikke kan lide ? Typiske ord som spamfiltre ikke kan lide, stammer fra det latrinære univers, samt noget med organer, der ikke traditionelt har relation til hifi. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hele denne sag er jo netop gennemsyret af mangel på fakta.
TC siger lidt, kundens oplevelser er 3. parts beretninger, det der ligger på din hjemmeside må i bedste fald siges at være - løst.
Hvis du modtager et autosvar der meddeler dig at modtager ikke læser post så kommer den med det samme ikke efter 30 dage, det er simpelthen løgn.
Men det ville være rart om Søren ville give en kort Time-line vedrørende hændelsesforløbet.
MVH
|
| Til top |
|
| |