Forfatter |
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke!! Sikke et syn! Håber de Neeper spiller ligeså godt som de ser ud
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er lidt mere om mit lytte rum det er på 3.75m x 7.75m her er lidt flere billeder coda csi super fed forstærker på 2x220w 8 ohm 2x440w 4ohm og 125A så masser af krafter

|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja her har vi så flimmer kassen efter min mening et af de beste

|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja og lidt flere billeder af com hvor musiken styres fra

|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de neeper ved at være spillet til?
Kunne du så evt. skrive lidt om lytteindtrykket?
Kører du så lyden direkte i usb indgang i din dac?
Jep, ved godt jeg spørger en del __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke andre DACs har du lyttet på? Spørger, da Cambridgen jo er en forholdsvis billig maskine (i forhold til dit øvrige udstyr) - lever den overhovedet op til forstærker og højttalere?
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRolLbs skrev:
Hvilke andre DACs har du lyttet på? Spørger, da Cambridgen jo er en forholdsvis billig maskine (i forhold til dit øvrige udstyr) - lever den overhovedet op til forstærker og højttalere? |
|
|
der findes beder Dac men den cambridge gør det rigtig godt og valgte af den har også noget med indgange at gør da jeg skulle bruge flere indgange nu mangler jeg bare at finde ud af om jeg kan lave den usb indgang om til digital indgang eller få et stik der er usb/digital så mit tv også kan køre over den og så er den balanceret da jeg har købt en til intg.forstærker som køre balanceret passer det rigtig godt. lyden i den har givet hele anlæget et løft bassen er super stram og mere rum.
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvad din cambridge koster, og jeg har aldrig hørt den. Men kan kun anbefale en stello dac mkII. Den har flere indgange og computeren kan også kobles direkte til den. __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Er de neeper ved at være spillet til?
Kunne du så evt. skrive lidt om lytteindtrykket?
Kører du så lyden direkte i usb indgang i din dac?
Jep, ved godt jeg spørger en del |
|
|
lyden er stor masser af 3D stort rum og køre digital fra squeezeboxen til Dac. da jeg fik Dac kom der mere af det hele strammer bas mere rum. og Neeperne ser små ud men sikke en lyd og de kan godt li en kraftig forstærker selv om jeg også har hørt dem spille helt fantastik med 2x45w klasse A den kunne så ikke spille så højt. jeg høre mest rock men også meget andet musik. PS nu er lyd jo noget svart noget at beskrive det jeg syndes er godt kan mange syndes er noget l**t hvis jeg savner noget ved neeperne er det en gang imellem den bas jeg havde da jeg ejet Tannoy D900 men det er meget sjældent.
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det lyder jo som om den CODA gør arbejdet rigtig godt, og har strøm nok.
Jeg har selv hørt de neeper's ved Omega Audio og det lød godt. Der blev spillet på accuphase E450. Jeg syntes dog at neeper fortjente bedre, som du selv er inde på en god rørforstærker/CODA . Der er jo også altid Accuphase A60
Jeg ville også kunne "nøjes" med den ultra stramme og precise bas som neeper har
500 Indlæg jubii. Får man også en gave? __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Jamen det lyder jo som om den CODA gør arbejdet rigtig godt, og har strøm nok.
Jeg har selv hørt de neeper's ved Omega Audio og det lød godt. Der blev spillet på accuphase E450. Jeg syntes dog at neeper fortjente bedre, som du selv er inde på en god rørforstærker/CODA . Der er jo også altid Accuphase A60
Jeg ville også kunne "nøjes" med den ultra stramme og precise bas som neeper har
500 Indlæg jubii. Får man også en gave? |
|
|
ja gave kan jeg ikke gi med du er altid velkommen til en kop kaffe eller hvad du drikker og et lyt
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Nu ved jeg ikke hvad din cambridge koster, og jeg har aldrig hørt den. Men kan kun anbefale en stello dac mkII. Den har flere indgange og computeren kan også kobles direkte til den. |
|
|
ja der koster mange gange det cambridge koster 1500 og til den pris må jeg sige du får virklig meget
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så har jeg igen  fået lyst til at prøve noget nyt denne gang var det højttalerne da jeg savnet lidt mere bas og prøvet at salge neeperne men ikke lige til så jeg måtte så se om jeg kunne finde en god højttaler at bytte efter lidt snak med JMJ på chatten og et tilbud fra en norman om at bytte med sine Pioneer S-1EX. Var jeg inde i KT radio og fik lidt af et chok de var sku store og så må man sige at KT Radio ikke havde dem sæt til med en ordligt forstærker godt nok var det pioneers største surround forstærker men til den de højttaler ikke godt nå man skal høre stereo. Men nok om det hjem gik det og skrive til ham normanden at jeg godt ville bytte. så i tirsdag kom han med dem sikke en højttaler og sikke en lyd PS kommer mere om lyden sener sammen med billeder
|
Til top |
|
|