Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 16:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

mener du i stømrenseren eller i stikkontakterne ????

strømrenseren har jo en hvær man kan se om fasen er rigtig det har jeg selvfølgelig ordnet men ikke i stikkontakterne.. har ikke lige en børge til det

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

jeg mener at du starter med net-ledningen der føder filteret, står nul/fase rigtig i apperat stikket hvis ikke så ved stikket i stikkontakten, her efter tager du alle afgangene fra filteret, en efter den anden og sikre dig at nul/fase står rigtig i alle apparet stikkene som skal i div komponenter. Hvis du ikke har en pol søger, har du så ikke an af de skrugetræker med en lille lampe i som lyser hvis den rør fasen, de fåes jo i alle byggemarkeder for 10-20 kr.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

okay nej har ikke en polsøger men vil købe en i morgen så vil jeg lige gå det hele igennem.... den der sidder i strømrenseren kan jeg godt gå efter ikke når jeg har fået styr på stikkontakten der fødder strømrenseren ikk
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

For at vi ikke snakker forbi hinnanden så tager vi lige et billed.

Når stikket vender som på billedet og vi kigger ind i stikket, så skal nul være i hullet til højre, i midten sider jord hullet/ben og fasen skal være i hullet til venster, så når du stikker pol søgeren i hullet til venster og den lyser, så vender stikket rigtig, hvis den ikke lyser så skal stikprop(Enden der går i stikkontakten) vendes 180 grader. Start med net-ledningen som føder filteret, når den vender rigtig, så teg feks. net- kablet til din forstærker og tilslut det i filteret, mål så på samme måde i apperat stikket på dette kabel, vend det 180 grader hvis det ikke vender rigtig og sådan forsætter du til alle din komponenter er tilsluttet.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
okay nej har ikke en polsøger men vil købe en i morgen så vil jeg lige gå det hele igennem.... den der sidder i strømrenseren kan jeg godt gå efter ikke når jeg har fået styr på stikkontakten der fødder strømrenseren ikk
Når du har kontroleret at kablet der skal føde filteret vender rigtig, så presser du selvfølgelig apperat stikket ind i filter net-brønden. Herefter starter du fra filteret og ud til div. komponenter.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

okay dan a så har jeg forstået det ... jeg kører op og køber en pol søger idag og så skal jeg lige ha kigget på det....

betyder det så meget at det er i fase ??? har selvfølgelig hørt om det men har ikke " leget " med da jeg ikke har haft en pol søger og aldrig har troet det betød så meget.... men nu hvor jeg har lånt den strømrenser og du siger det betyder en del skal det da prøves

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

jeg tror det er meget forskællig hvor store forbædringer man oplever alt efter hvilket udstyr man har, men ting er sikkert, det er nemt, så hvorfor ikke gøre det.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

der har du fuldstændig ret dan... vil også op og købe en polsøger idag og lege med det i aften når konen er på job såer der fred og ro til at lege....

det er også utrolig så meget forskel ser er på bal.kabel og almindelig rca kabel det havde jeg ikke troet men det er vildt... hentede jo også sådan et igår.. så nu skal jeg bare ha fundet ud af hva jeg bedst kan lide...men var meget overrasket....

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

der har du fuldstændig ret dan... vil også op og købe en polsøger idag og lege med det i aften når konen er på job såer der fred og ro til at lege....

det er også utrolig så meget forskel ser er på bal.kabel og almindelig rca kabel det havde jeg ikke troet men det er vildt... hentede jo også sådan et igår.. så nu skal jeg bare ha fundet ud af hva jeg bedst kan lide...men var meget overrasket....

mvh

hvilke rca og xlr kabler samenligner du ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

jeg samligner et bal.kabel fra xindak og et rca kabel fra nordost.... nordost kablet lyder kanon godt på min rørforstærker hvor i mod xindak kablet lyder bedre mellem min xindak transistor forstærker og cd

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

jeg samligner et bal.kabel fra xindak og et rca kabel fra nordost.... nordost kablet lyder kanon godt på min rørforstærker hvor i mod xindak kablet lyder bedre mellem min xindak transistor forstærker og cd

mvh

Uden at ha hørt kablerne, så vil jeg tro at xindak kablet har en mere fyldig/varm lyd men lidt mere tilbage lænet, nordost kablet er lyser i klangen og mere lige på, er vuderingen rigtig

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

ja det vil jeg give dig ret i... begge kabler er super så køber det xindak bal. kabel det er sikkert så kan jeg altid opgraderer det....

har lige ordnet det med fasen... synes der er en forskel især stemme ligger jeg mærke til det.... måske indbildning...

men nåede da at få et ordenligt rap over fingerne så hfi relæet slog fra.... JEG ER SGU DYGTIG

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

John det er altså ikke sådan man skal teste sit hfi/phfi relæ , fik du lige snitterne på det bare metal på pol søgeren ?

PT. tester jeg et chord anthem 2 xlr 1,2 m som jeg fandt på ebay.co.uk, det er nyt og jeg vandt det for 141 £ inc. fragt, et 1m sæt koster 5600 kr. her i dk, så jeg har gjordt en godt handel.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

hehe ja jeg gjorde ... jeg skal dælme love for mit hjerte hoppede et par ekstra gange... og jeg kan sgu godt mærke det i venstre arm endnu..

okay det var sgu da et tilbud man kan mærke må jeg sige... sådan et bal.kabel skulle lyde anderledes end rca kabel fik jeg at vide så der bliver en helt ny verden at lege og ekspermenter med hvis det er sandt.... det er jo dejligt men nok dyrt

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Fordi det er bal. kabel betyder det ikke at det lyder bedere en rca udgaven. Jeg har silversonic revelation xlr og rca liggende i skabet, der er ikke den store forskæld på dem, outputet fra cd-afspilleren over xlr udgangen er en smule højere en rca udgangen, men eller syntes jeg ikke der er forskæld. I nogle tilfælde kan der være forskæld på rca og xlr, hos dig er det jo svært at sige at det ene er bedere en det andet da det jo ikke er samme fabrikat og model.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

aner ikke noget om det tænkte bare jeg ville prøve det nu hvor jeg har muligheden...nej ved godt man ikke kan samligne de 2 kabler jeg snakker om.. det slog mig bare igår hvor stor forskel der er på dem,,, synes at nordost kablet spiller højere det lyder ihvertfald sådan og der er flere detajler i nordost kablet og hvor xindaken er mere rund og blød i det.. men det var vist også det du skrev....jeg synes lyden og lydbilleded er blevet mere rolig efter strømrenseren fra xindak er kommet på... dem monster jeg også har er der ikke nogen forskel... ikke her ihvertfald...

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

aner ikke noget om det tænkte bare jeg ville prøve det nu hvor jeg har muligheden...nej ved godt man ikke kan samligne de 2 kabler jeg snakker om.. det slog mig bare igår hvor stor forskel der er på dem,,, synes at nordost kablet spiller højere det lyder ihvertfald sådan og der er flere detajler i nordost kablet og hvor xindaken er mere rund og blød i det.. men det var vist også det du skrev....jeg synes lyden og lydbilleded er blevet mere rolig efter strømrenseren fra xindak er kommet på... dem monster jeg også har er der ikke nogen forskel... ikke her ihvertfald...

mvh

hvis det virker efter hensigten, så skulle det også give mere ro i lydbilledet, hvilket helst skulle gøre at du har letter ved at høre de enkelte instrumenter/sangere på pladen. Støj kan feks. få bassen til at virke mere fyldig, den er bare ikke ret precis, når så et effektiv filter kommer på så bliver bassen mere stram og fylder ikke så meget i lydbilledet som man plejer, det er der nogen som opfatter som at filteret er dynamisk begrænsende.

Har du fået den xindak forstærker som er nævnt længere oppe i tråden ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

jeg fandt en xindak 6950v herinde på kbs stadig med garanti og det hele til næsten ingen penge ( manden var vidst i pengenød )... så nu kører jeg med den samt en v15 rørforstærker og synes de spiller rigtig super også som sagt til billige penge... jeg kan godt lide lyden fra dem.. har samlignet dem med andre mærker også nogen der kostede en del mere som ikke spillede så godt eller tiltalte mig.. men kunne selvfølgelig godt tænke mig en pass som du spiller på kan jeg se.. meeen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg trode faktisk det var denne du havde købt.

Det lille v til sidst snyder.

Passen er da også en dejlig forstærker, men den blev købt mere af nød en lysen til at opgradere, jeg havde en audia flight one før, men da jeg købte VA BCG begyndte den at lukke ned og skrive "unit protection" i display når der skulle spille højt i ny og næ. Så af lidt bange anelser om at det nok ikke var så sundt for forstærkeren, så blev den byttet med passen, straussen som jeg har nu er bestemt ikke bedere hvad impedens angår, men passen viser ingen svagheds tejn. 

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

ja det lige det v der snyder... jeg kan huske jeg hørte et VA i en forretning i odense puha de kunne godt ikke demonstrer ordenlig.. var nemlig ude og kigge på HT dengang og havde hørt meget positivt om dem men det gik helt galt... men det var en krell intergrerert af de små... men fik så et tilbud på de amphion jeg har nu og dem er jeg super glad for... har aldrig haft en så stram og i mine øre ægte bas... og har dælme haft meget...

dit set-up ser super lækker ud... især din linn pladespiller vil jeg gerne eje ... der står du leder efter HT kabel... har du lagt øre til BONA ht kabel... kører med det selv det er super super... fik det på tilbud for 1500 kr men vejl, pris er knap 5000 kr.. for 2x2,5 m... det er rigtig godt...

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes