Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 02:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

VA er noget "fed" i lyden, når man kommer op i de lidt større modeller bliver der foruden forstærker krafter også sat krav til rummet man spilder i, den potente bas kan nemt komme til at buldre.

LC-1 kablet har jeg brugt længe sammen med VDH the inspiration hybrid ht kabel, men det er kun 2x2m og strausserne står lidt længere fra hinanden en BCG så der er for kort nu, det var i den anledning jeg faldt over et chord odessey 4 på ebay, det virkede rimelig fornuftig og da jeg så fandt det omtalte anthem 2, så skulle det prøves (efter min mening er hel fantastisk). Chord anbefaler deres eric twin ht kabel som match til anthem 2, så jeg skemmer dagligt ebay efter et brugt til en fornuftig pris.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

okay så er det bare om at blive ved med at lede... har aldrig hørt chord kabel men jo det jeg har læst om får kanon kritik..

nej bulder bas fra en HTer er ikke til at holde ud at høre på puha... ej heller spids diskant som jeg hørte i odense... men det har åbenbart været utrolig dårlig sat op.....

men nu mangler jeg bare en pladespiller igen... havde indtil for nogle år siden en gyrodek med en sme v arm og en ortofon jubiee pick-up samt eletricompaniet trafo... men fik en mindre hjerneblødning og solgte det hele samt ca 1500 LPer....dumt

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

okay så er det bare om at blive ved med at lede... har aldrig hørt chord kabel men jo det jeg har læst om får kanon kritik..

nej bulder bas fra en HTer er ikke til at holde ud at høre på puha... ej heller spids diskant som jeg hørte i odense... men det har åbenbart været utrolig dårlig sat op.....

men nu mangler jeg bare en pladespiller igen... havde indtil for nogle år siden en gyrodek med en sme v arm og en ortofon jubiee pick-up samt eletricompaniet trafo... men fik en mindre hjerneblødning og solgte det hele samt ca 1500 LPer....dumt

ja, det burde jo være strafbart

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

ja ikk men lider også hver dag  men må jo bare finde en ny på et tidspunkt... vil godt prøve en LINN LP 12....havde en kammerat der havde sådan en..... husker den lød godt så.....
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

jeg er da også glad for min, det er en årg. 84 men det eneste der snart er tilbage på de fra den gang er låget, talerken og top pladen. Der er dog lige et lille minus, den skal til service hvert 2. år, heldigvis for mig ligger scala hifi her i århus, så der er ikke langt når den skal en tur til doctoren.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

det kan jeg godt forstå du er og ja super heldigt scala ligger der når den sådan skal helbreds tjekkes hvert andet år  men det er da til at leve med...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Ja helt sikkert, syntes også der er sjovt at man altid kan opgradere på den samt linns lange udvikling/historie på pladespilleren.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

ja det er ligesom om de aldrig bliver færdig med den pladespiller.. det har man aldrig set i nogen anden pladespiller... se nu kan man få en komplet fra ca 25000 k til langt over 100 k det synes jeg er fedt de tænker sådan.... var det ikke i 78-79 den første kom det mener jeg... så der helt sikkert en god historie man kan læse der...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

jeg mener at prisen for en komplet med pu starter ved 23000, har hørt den, bestemt ikke dum. Jeg var også hos scala da linn var på road trip med deres lp12se og aktiv komri højtaler pris 1,5 mil. uha det lød godt, men prisen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

hehe ja det er helt vildt de priser de kan diske op med og min personlige mening er at det ikke er det værd...

kan huske for ja snart mange år siden jeg og en kammerat var i odense hos kt radio... til en aften demonstration... der hørte vi infinity store reference højtaler de store 2 delte og noget audio researche samt en stor pladespiller fra transrotor...mener prisen for det hele var knap 2mil... men der var en rundspørgen bagefter om hvordan det lød.... 8 ud af 10 mente det langt fra var det værd nogen sagde sågar det kun skulle koste 1/3 del af prisen.... ved godt rummet langt fra var perfekt.... men det fungerere slet ikke.... egentligt for dårlig når man tænker på prisen.. ....

men sporten må jo også være at samsætte noget til relativt billig penge også få så meget ud af som muligt....ellers kunne man jo bare sælge bilen og tage lån i friværdien i huset... men det er for nemt ikk sandt

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Ja, målet må da være at få så meget vellyd for sine spare penge som overhovedet muligt, dog ikke mere en ens lytterum kan bære, personlig har jeg ramt grænsen her, der kommer to bas fælder mere med posten i morgen og min audia flight cd2 bliver skiftet til en AA classic som formentlig er klar til afhentning på fredag hos jensen.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

er helt enig det næste jeg skal kigge på er også lytterummet for det er ikke det bedste man kan tænke sig.... fik et link for et stykke tid siden hvor thuekay havde købt noget til rummet det skal jeg lige ha fundet igen og bestilt det... for er helt sikker på jeg kan hente noget der... men kender en del der poster en del penge i grej uden at tænke på rummet... og det er helt sikkert en fejl men mon ikke det er deres koner og kærester der har en finger med i spillet der hehe... heldigvis er min kone meget large der og forstår og accepter min hobby til et 12 tal

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Du er da heldig at ha sådan en forstående kone, nu er der ikke nogen der siger mig i mod da jeg bor alene, har så godt nok mine to børn hver anden uge, men da jeg bode sammen med min nu eks kone, der var hun ikke lige i det forstående hjørne når det kommer til sådan noget.

Jeg bruger produkte fra foamzorb, de er ikke lige de kønneste, men de ertil at betale og virker ganske godt. aage.dk forhandler en del dæmpnings produkter og sender gratis ved køb over 1000 kr.

http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Akust ik

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

min x kone forstod nu hellere ikke hva og hvorfor jeg kunne interesser mig så meget for det... for det er trodsalt " kun MUSIK "!!!!????. men min nye kone synes det er dejligt jeg har en hobby... og at den koster penge der siger hun bare ja hva så vi har jo råd så det er ok.. bare hun kan købe lidt tøj så er hun tilfreds....

de links skal tjekkes ud..

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Det lyder til du har været heldig der.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

ja meget hun skal hellere ikke skiftes ud hehe så heldig kan man ikke være 2 gange

den der AA clasic skulle den være bedre end din audio flight cd 2... har da ellers kun hørt og læst utroligt positive ting om audio flight

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Audio aero hørte jeg første gang for omkring 10 år siden, den gang var det noget af mest musikalske jeg havde hørt, men med en pris på 60K så var den ikke inden for min række vide, de nyer modeller er bestemt ikke blevet ringer og nu hvor økonomien er til det samt at en 2nd-hand Classic (Uden pre) dukker op, så er det nu. AA spilder ikke så dybt/tungt som audia, om det er pga. røren i udgangen ved jeg ikke, men da mit bas problem(ikke volsomt stort) primær opstår ved cd som kilde, så er det jo det oplagte valg.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Audio aero hørte jeg første gang for omkring 10 år siden, den gang var det noget af mest musikalske jeg havde hørt, men med en pris på 60K så var den ikke inden for min række vide, de nyer modeller er bestemt ikke blevet ringer og nu hvor økonomien er til det samt at en 2nd-hand Classic (Uden pre) dukker op, så er det nu. AA spilder ikke så dybt/tungt som audia, om det er pga. røren i udgangen ved jeg ikke, men da mit bas problem(ikke volsomt stort) primær opstår ved cd som kilde, så er det jo det oplagte valg.

Den bliver du rigtig glad for tror jeg. (Tidligere AA ejer gennem 4 år - Prima, Capitole og Prestige SE )

Til forlykke

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

okay jamen den lyder spændende... 60000 kr var nu også mange penge puha men lyder som om dú bliver super kørende... kan kun drømme her  

men tillykke med den når den kommer.... vi får vel en opdate

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

okay jamen den lyder spændende... 60000 kr var nu også mange penge puha men lyder som om dú bliver super kørende... kan kun drømme her  

men tillykke med den når den kommer.... vi får vel en opdate

Takker, Classicen koster "kun" 40K, jensens tekniker skulle her i weekenden ha sat nye rør i og målt den igennem så den er i top form.

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes