Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 14:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Det ser jo rigtig fint ud john, er du flyttet siden du tog billeder sidst eller står det bare på en anden måde.

Som nævnt før i tråden, så har der været rigtig mange kabler på prøve i mit system og det nævnte nordost red davn har jeg da også haft(xlr&ht kabel). Signal og ht kabel fremhæver de samme ting i lydbilledet, så jeg vil det godt kan blive for lyst klingende, det gjorde det i hvert fald hos mig, men bestemt et glimrende kabel.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

kom lige til at tænke på at VDH clearwater i dobbelt træk skulle være rigtig godt, til en meget overkommelig pris.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 August 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hej John

Dine vinduer er i hvert fald ikke godt for lyden. Gardiner som er trukket for hjælper meget mod lyttetræthed og nedsætter min genklangstid. Ihvert fald her Dette tror jeg også vil give markant skarpere stereoperspektiv da det er første reflektion.

Sidder du lige med ryggen op af en væg? Hvis du gør så prøv at dæmpe bagvæggen. Du kunne også prøve dine reflektere her og se om de giver lidt.

Har du prøvet at lytte uden at sofabordet står foran dig. Så får du måske bedre brug af gulvtæppets dæmpnings-egenskaber

EDIT: Glemte da lige at sige at det ser godt ud John. Det må da ellers lyde godt efterhånden

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

hej dan

jeg har bare flyttet om igen igen hehe...

jeg er også bange for det bliver for meget af det gode hvis jeg køber red dawn ht kabel....

men helt klart det bedst signal kabel jeg har haft her i huset... synes virkelig godt om det.... og så gav jeg ikke mere end 2k for det for nyt...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

hvis det var brugt så var det for meget, jeg gav 1000 inc fragt for 1m sæt xlr nyeste model, var som nyt.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

jeg synes ikke det har gjordt det helt vilde negative at det står nede ved vindues partiet... en lille smule mere upræcist stereo perspektiv... tror det har noget at gøre med det hak jeg har i den ende i stuen.... men selvfølgelig ikke optimalt...

nej jeg har ca 1.5 m til bagvæggen...og det er jo rimelig optimalt...

tror på siden vis rummet er rimelig dæmpet pga. af de tykke polseret møbler og sådan....menvi har snakket om andre gardiner i lydens hellige navn...

det med sofa bordet får jeg aldrig lov til.... et andet må jeg gerne men ellers næ nej

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

nej nej dan det var sprit nyt....dejlig kabel

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

ja, så er det en fin pris.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

hej dan

ja det synes jeg også.... plejer altid at få ok priser der nok fordi min onkel arbejdede der indtil for kort tid siden... og lagt uhyre mange penge der

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

har tænkt på at lægge tæppet hen foran anlægget... for at se/høre om det hjælper...

men noget der har hjulpet er den granit flise der står på kork fødder og højtalerne på vt fødder det har hjulpet helt vildt,,, uanset hvor meget bas en plade har går det overhoved ikke i gulvet.... det har givet en meget ren og stram bas.... det havde jeg ikke troet på.... men det er jo herligt når et forsøg virker så optimalt...

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej thuekay

jeg synes ikke det har gjordt det helt vilde negative at det står nede ved vindues partiet... en lille smule mere upræcist stereo perspektiv... tror det har noget at gøre med det hak jeg har i den ende i stuen.... men selvfølgelig ikke optimalt...

nej jeg har ca 1.5 m til bagvæggen...og det er jo rimelig optimalt...

tror på siden vis rummet er rimelig dæmpet pga. af de tykke polseret møbler og sådan....menvi har snakket om andre gardiner i lydens hellige navn...

det med sofa bordet får jeg aldrig lov til.... et andet må jeg gerne men ellers næ nej

Hej John.

Tror også rummet er okay dæmpet som sådan. Du må igang med at eksperimentere med at reflektere de rigtige steder så

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

ja thuekay ja jeg må bestille sådan nogle som du har.... det kan jo ikke gå andet end galt

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
ja thuekay ja jeg må bestille sådan nogle som du har.... det kan jo ikke gå andet end galt

Hvor mange skal du bruge. Regner ikke med jeg skal bruge flere. Har nok nogle til overs. Vi kan sagtens finde ud af noget med dem

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke nogle anelse om hvor mange jeg skal bruge men nok ikke alle 12 det tror jeg ikke ihvertfald....

men jeg skal lige love for det klæder amphionerne at få nogle flere watt... især bassen har haft godt af det.... nu ved jeg ikke hvor dybt dine går ned men jeg skal love får de " små " basser her kravler dybt.....jeg er meget overrasket over de amphion.... positivt...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

hvor mange har du til overs.... ja hvis du ikke skal bruge dem kan vi sagtens finde ud af noget... du må sige til hvordan og shh meget

du må sende en pb ikk

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Ja, det hjælper der er kræfter nok på dem. Så er det hele mere kontrolleret og "rigtigt".

Mine hopper fra ved omkring små 50 hz. De går ikke så dybt som dine tror jeg. Der sidder jo kun 2 x 5,25" i hver side. Men føler heldigvis ikke jeg savner noget, heldigvis !

PS. Har sendt dig en pb...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

umiddelbart vil jeg tro bunden ligger mellem 30-40 hz...for man mærker mere dyb bassen end høre den når den virkelig kravler dybt... det virker som et utrolig velafstemt kabinet... meget lækker bas...

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej thuekay

umiddelbart vil jeg tro bunden ligger mellem 30-40 hz...for man mærker mere dyb bassen end høre den når den virkelig kravler dybt... det virker som et utrolig velafstemt kabinet... meget lækker bas...

Lyder godt. SÅ langt kommer mine små wannabe-bass-enheder alligevel ikke ned

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

vannabe basser  tror nu nok de kan lave den bas du vil have ( ellers havde du jo købt en amphion sub  ).... men hvor meget af det " normale " musik vi normalt spiller har informationer dernede.... ikke meget tror jeg... kun super indspilninger og test plader... og hvor tit høre man dem....

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
vannabe basser  tror nu nok de kan lave den bas du vil have ( ellers havde du jo købt en amphion sub  ).... men hvor meget af det " normale " musik vi normalt spiller har informationer dernede.... ikke meget tror jeg... kun super indspilninger og test plader... og hvor tit høre man dem....

Nemlig. Mangler ikke noget

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes