Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 22:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mmmm... - JBL’er - gæt hvilke...!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 25 April 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

har du betalt næsten 139k for de jbl'er der?

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 April 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:
har du betalt næsten 139k for de jbl'er der?

- Naaarj, ikke for dem på billederne, men storebroderen, som ikke er sat op, og måske først bliver det når dem her er solgt... - Dem her har kostet omkring 70k ... - "vejl." pris på dem er 90k ...

JBLfan

Sandlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

DynaMax

Bruger siden: 24 April 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

Kære JBL FAN

Jeg har læst tråden i din annonce med interesse, idet jeg fra én af mine K2 S-4800 kunder blev oplyst om din lave pris på dine annoncerede K2 S-4800

Jeg er naturligvis glad for den øgede interesse der er for JBL's K2 højttalere og som dine anskaffelser indikerer, mens jeg samtidig ærgrer mig over at man som du vælger at handle i Holland - uden at man som dansk forhandler overhovedet er blevet spurgt/"inviteret" med til at byde på "leveringsentreprisen"..?

Vi lever ganske vist i en fri verden og konkurrence er på nogle områder sundt, og således min forståelse for at lavest mulige pris søges globalt inden anskaffelse af specifik luksusvare som i dette tilfælde. Men værdien af loyalitet i forhold til en lokal aktør som eksempelvis undertegnede, er tilsyneladende en overset faktor. Ærgeligt for mig - men til skade for ALLE i det lange perspektiv..  

Og hvad mener jeg så med dét?

Jeg mener blandt andet - at såfremt der ikke var nogen der gad annoncere på dette fortræffelige hifisite - var vi mange audioholikere der var fattigere og mere uoplyste end tilfældet er idag.

Ligeså hvad angår forhandler/importør deltagelse i udstillingsaktiviteter. Hvis forhandlere og importører ikke gider at investere tid og penge i at fremvise og demonstrere respektive produkter på eksempelvis hifi-udstillinger, betyder det ingen ny viden, inspiration eller "real live" oplevelser til alle hifi interesserede.

Og hvem kan forestille sig en verden i Danmark HELT uden hifi sites og udstillinger - nej vel? Vi er jo allerede godt på vej derhen hvad angår trykte magasiner idet kun High-Fidelity er lykkedes med at holde skansen. Og hvorfor?

Samme årsag; manglende loyalitet i forhold til lokale aktørere.. 

Og nogen skal jo altså betale lønnen til de mennesker der gider at lave hifi magasiner, hifi-portaler, arrangere hifi udstillinger, markedsføre og sælge hifi til kunder - og det kan naturligvis kun blive kunderne. Hjulet skal dreje for at kredsløbet kan fungere. Måske mine kunder er de (i overført betydning) samme håndværkere som eksempelvis har deltaget i opførelsen af vort nye hus. Altså min løn bliver deres løn og omvendt - forudsat man udviser loyalitet og handler lokalt.

Undertegnede har de seneste år anvendt et ikke uanseeligt beløb på at deltage i hifiudstillinger - medbringende de store JBL højttalere - til glæde for gæsterne på disse udstillinger, som derigennem kunne hente inspiration, råd og vejledning. Ligeledes deltager undertegnede i financieringen af dette hifi site via mit køb af JBL banneret på forsiden.

Disse aktiviteter er jo ret svære at financiere såfremt alle potentielle JBL kunder illoyalt vælger at handle i Holland.. Skulle det vise sig at man ved JBL forhandlere i Holland er bedre til at yde lave priser end jeg er her i DK, er det fint nok med mig, hvis bilen startes og højttalerne hentes dérnede..

De bedste hilsner

Hans-Henrik Sannerúd, DynaMax.

Indlæg rettet af Administrator

Til top Vis Sandlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandlyd Besøg Sandlyd's Websted

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Jblfan skrev:

JaJaaaaa, der skal nok komme billeder af elektronikken...!! - Men det bliver først når jeg finder dem - gider sgu' ikke skille ad og tage nye til jer...

Jeg kan da afsløre så meget, at der er to forskellige setup's på, et når de bliver brugt som front i Surround, og et andet når man skal høre musik...

( Og noget tredie, som bliver fundet frem når bette-mor og bette-mand ikke er hjemme, det indebærer at der skal lukkes for varmen... )

Surround-delen kommer osse fra Harman International...

JBLfan  ( Og lidt Harman International-fan...!! )

Hmm JBLfan, er det snart på tide med de billeder, eller du har måske slet ikke nogle

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Kan du så se at få de fine højtalere ud fra væggen, så de kan få lov at "trække vejret", og flyttet det loppemarked der har bosat sig oven på dem ned i en skuffe. Det gør simpelthen oprigtigt ondt i sjælen, at se så seriøs en high-end højtaler stå sammenklemt og agere pedestal for pyntenips

[/QUOTE]

Helt enig, der skal ikke stå ting på en højttaler med mindre at det er noget der (efter sigende, alt efter hvilken tro man nu har) forbedre lyden, men når det er sagt... hold kæft de er for fede...

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jblfan skrev:

Jeg kan da afsløre så meget, at der er to forskellige setup's på, et når de bliver brugt som front i Surround, og et andet når man skal høre musik...

SÅDAN....

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Det så 9mdr siden trådejer sidst har skrevet her. Mon dog der kommer mere derfra?

lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hej.
Er der mon nogle JBLfans har der kender til 4350 eller noget der hen ad.
Da hvis prisen er rigtig gerne vil købe.
Carsten
Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Den spiller godt på 200 m2 ,  jeg har hørt den på messe i 70-80´erne

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Det så 9mdr siden trådejer sidst har skrevet her. Mon dog der kommer mere derfra?

AAaaarh.... Jeg skal nok ta' mig sammen og gøre noed... - Men der har sgu' været så p***eTravlt de sidste mange måneder!!!

JBLfan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes