Kære JBL FAN
Jeg har læst tråden i din annonce med interesse, idet jeg fra én af mine K2 S-4800 kunder blev oplyst om din lave pris på dine annoncerede K2 S-4800
Jeg er naturligvis glad for den øgede interesse der er for JBL's K2 højttalere og som dine anskaffelser indikerer, mens jeg samtidig ærgrer mig over at man som du vælger at handle i Holland - uden at man som dansk forhandler overhovedet er blevet spurgt/"inviteret" med til at byde på "leveringsentreprisen"..?
Vi lever ganske vist i en fri verden og konkurrence er på nogle områder sundt, og således min forståelse for at lavest mulige pris søges globalt inden anskaffelse af specifik luksusvare som i dette tilfælde. Men værdien af loyalitet i forhold til en lokal aktør som eksempelvis undertegnede, er tilsyneladende en overset faktor. Ærgeligt for mig - men til skade for ALLE i det lange perspektiv..
Og hvad mener jeg så med dét?
Jeg mener blandt andet - at såfremt der ikke var nogen der gad annoncere på dette fortræffelige hifisite - var vi mange audioholikere der var fattigere og mere uoplyste end tilfældet er idag.
Ligeså hvad angår forhandler/importør deltagelse i udstillingsaktiviteter. Hvis forhandlere og importører ikke gider at investere tid og penge i at fremvise og demonstrere respektive produkter på eksempelvis hifi-udstillinger, betyder det ingen ny viden, inspiration eller "real live" oplevelser til alle hifi interesserede.
Og hvem kan forestille sig en verden i Danmark HELT uden hifi sites og udstillinger - nej vel? Vi er jo allerede godt på vej derhen hvad angår trykte magasiner idet kun High-Fidelity er lykkedes med at holde skansen. Og hvorfor?
Samme årsag; manglende loyalitet i forhold til lokale aktørere..
Og nogen skal jo altså betale lønnen til de mennesker der gider at lave hifi magasiner, hifi-portaler, arrangere hifi udstillinger, markedsføre og sælge hifi til kunder - og det kan naturligvis kun blive kunderne. Hjulet skal dreje for at kredsløbet kan fungere. Måske mine kunder er de (i overført betydning) samme håndværkere som eksempelvis har deltaget i opførelsen af vort nye hus. Altså min løn bliver deres løn og omvendt - forudsat man udviser loyalitet og handler lokalt.
Undertegnede har de seneste år anvendt et ikke uanseeligt beløb på at deltage i hifiudstillinger - medbringende de store JBL højttalere - til glæde for gæsterne på disse udstillinger, som derigennem kunne hente inspiration, råd og vejledning. Ligeledes deltager undertegnede i financieringen af dette hifi site via mit køb af JBL banneret på forsiden.
Disse aktiviteter er jo ret svære at financiere såfremt alle potentielle JBL kunder illoyalt vælger at handle i Holland.. Skulle det vise sig at man ved JBL forhandlere i Holland er bedre til at yde lave priser end jeg er her i DK, er det fint nok med mig, hvis bilen startes og højttalerne hentes dérnede..
De bedste hilsner
Hans-Henrik Sannerúd, DynaMax.
Indlæg rettet af Administrator