Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Scanspeak D2905/9500 i Dali 400 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Der er flere problematikker. Diskanten skal altså spilles til, og i rigtig mange timer. Jeg havde nok også skåret kantophænget, og udlignet impedansstigningen mod de høje toner, og slippe for at "spilde tid". Jeg ved ikke om der er nogen som tilbyder indgrebet mere. Holfi kunne godt lokkes til det, men er de ikke lukket? Under alle omstændigheder, så havde jeg ikke brugt det gamle filter. I det hele taget bliver det indviklet at skifte diskanten, finde det rigtige skæringspunkt og niveau. Et simpel 12 db filter vil nok være sagen. Men det skal ikke regne med, at ramme plet første gang. Det kan være dine komponent værdier skal justeres. Det kan blive godt, men det kunne være fedt at få målt dem. Syncronic plejer at være flink til at hjælpe andre...hvorfor ikke også dig?

Det er klart, at projektet tager om sig, og det kan også være, at være var nemmere med de gamle SEAS, som sådan set ikke var super dårlige...uden at være hi-end som en 9500. Men det er svært at gøre producenten kunsten efter, uden at skulle tid på det....DIY kan være lidt bøvlet.

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

NEHusker skrev:

Men jeg kan ikke rigtig finde den på nettet

Kunne en af disse her bruges?

http://www.seas.no/images/stories/prestige/pdfdatasheet/h083 1_27tff_datasheet.pdf

http://www.seas.no/images/stories/prestige/pdfdatasheet/h088 1_27tffc_datasheet.pdf

Ja men tag 088 den har ressonansfrekvens ved 500 hz mod 083s 1200 hz, begge anbefales med 12 dbs filter som dali bruger, det er til at forsøge, evt skal der ændres på dæmpningen som i dali er lavet med konv. L pad

VH. Madsen 

Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Sorry, jeg havde fået afmeldt beskeder omkring nye indlæg :(
Jeg har helt droppet projektet, og solgt højttalerne. Jeg kan sige så meget at en scanspaek 9500 ikke lyder ret godt i dem, og helt sikkert ikke kan anbefales. Tror generelt det er en dårlig idé  at skifte diskanter i sådan nogle højttalere, uden også at ændre delefiltret, og det er jo en bekostelig ting at gøre.

Tak for alle svarene.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes