Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Sammensæt min 1080p film PC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Jeg nu prøve at bruge de fine råd fra dare_devil og købe det han foreslår, for at få et godt resultat. Så håber jeg at jeg ikke bliver skuffet som med mediatank-løsningen.

Hvad siger i andre til dare_devils løsning, ud over PSU. Jeg er ligeglad om den koster 20kr mere eller mindre i måneden i drift, den skal bare kunne trække ALT.

Det er ikke til at finde det bundkort du foreslår dare_devil. Er det meget forskelligt fra Asus P5N7A-VM (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=477350&s earchArea=products&Soegeord=p5n7) ?

Dare_Devil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hov, det var vist mig, der manglede et "A" :P.. - så jo det ser helt rigtigt ud :)..

- så må du lige melde tilbage, om HTPCen kommer til at håndtere det hele bedre ;)
Til top Vis Dare_Devil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dare_Devil

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Se hvad de skriver på avsforum.com

"I have just upgraded from the Asus M3N78-EMH-HDMI M\B with IGP 8200 with a AMD X2 4850e CPU to this board Asus P5N7-VM with a Q6600 Quad core, Now with my old setup i use to see blu ray average 30-40% CPU and MKV's 50-60% CPU with the quad core on this board blu ray averages 3-7% CPU and MKV around 10-15% to get the very best out of this board you do really need a quad core as anything less will result in tearing and stuttering eventually on the picture, The same goes with my old setup most of the time i had about 90% perfect playback but the odd occasion would result in a problem.

This is well documented over on AVS that to really get the best out of the IGP 8200 you need either an X3 or Phenom quad and the same goes for the IGP 9300/9400 a quad core for best results, i dont know about yourself but the IGP cooler either needs changing or some form of cooling because mine starts at 58c rising to around 70c under full load after 3-4 hours, From what i have read this is pretty good but some people have theres reaching over 90c after an hour or so.

Just for reference my HDMI worked straight out of the box with included drivers, the onl driver i needed to change was the HDMI audio driver for 5.1/7.1 LPCM playback."

Så overvejer at gå efter Quadcore: denne her (http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=BX80580 Q9300) for at undgå at enhver form for hakken

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Så nu lyder indkøbslisten

• Silverstone LC17
  • Corsair PSU 400W
  • Asus P5N7A-VM (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=477350&S pecs=true)
  • Intel Core 2 Quad Q9300 (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419454&S pecs=true)
  • Grafikkort (er på MOBO)
  • 2 x 2 GB PC6400 kvalitetsmærke (Geil eller Corsair)
  • Køler (bundled på CPU)

• Hvad siger i til sådan en sag?

Dare_Devil
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
    Lokalitet: Aalborg
    Sendt: 16 Marts 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja, CPUen er ihvertfald stor nok ;)..

.. men det lyder meget fornuftigt; ville dog uskifte standardkøleren - den larmer som en jetjæger..
    Til top Vis Dare_Devil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dare_Devil

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
    Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes