Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny aktiv højttaler - Dynaudio Focus 110 A (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget med det er oprindeligt en dansk virksomhed. Som så, af en eller anden grund, har fået tysk kapital/ejer.

Ville dog ønske de ville gøre lidt mere ud af deres design. For mig tyder det på de er mere tyske end danske at de ikke har hvide højtalere. (det var dog ikke lige det jeg mente med designet)

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Audi har også været på danske hænder, men der er vist ikke nogen der vil kalde en Audi R8 for en dansk bil :-)

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Når vi nu er ved bilerne...
Så kan vi vel godt blive enige om at Jaguar er engelsk selvom de er ejet af et indisk firma. Og de var heller ikke amerikanske da Ford ejede dem.

Hvis Dynaudio udvikles og produceres i Danmark mener jeg bestemt at de er danske, og jeg er ikke specielt nationalistisk.

Danmark er/var vel heller ikke en del af Island fordi de ejede alle vores butikker og selskaber

Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Er der ikke noget med det er oprindeligt en dansk virksomhed. Som så, af en eller anden grund, har fået tysk kapital/ejer.

Ville dog ønske de ville gøre lidt mere ud af deres design. For mig tyder det på de er mere tyske end danske at de ikke har hvide højtalere. (det var dog ikke lige det jeg mente med designet)

Hvorfor tror du Dynaudio ikke laver hvide højttalere? Det har de da gjort i mange år.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
DKsoulman skrev:

Hvorfor tror du Dynaudio ikke laver hvide højttalere? Det har de da gjort i mange år.

Tja, fordi jeg har aldrig set nogen. Hverken messe, butik, eller brochure. Samt en sælger i en butik engang sagde de ikke lavede hvide højtalere. derfor.

Men jeg skal dog ikke have hvide højtalere. Så jeg har ikke undersøgt det mere.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Kjeldsen skrev:
DKsoulman skrev:

Tja, fordi jeg har aldrig set nogen. Hverken messe, butik, eller brochure. Samt en sælger i en butik engang sagde de ikke lavede hvide højtalere. derfor.

Prøv deres hjemmeside. Jeg har da også set hvide Dynaudio hos expert for flere år siden.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Kjeldsen skrev:
DKsoulman skrev:

Så må andre jo undersøge det for dig:

"The Focus 110 A will be available in February 2009 in the four standard Focus natural wood finishes (Maple, Cherry, Rosewood and Black Ash). Additionally, Dynaudio will also offer this model in new high gloss Black or White lacquer finishes from April 2009"

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

red_martians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 April 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Dynaudio kan leveres i matlak hvid, grå og sort (contour og opefter) for 10% ekstra, samt hvid og sort steinway-lak for 20% ekstra. skulle hilse og sige at en confedence C2 i hvid steinway-lak med de sort glassider ser sindsygt godt ud. Nåja, så kan man praktisktaget få dem, som man vil ha' det, ved at give 30% ekstra.

Audience 42-serien kunne for år tilbage købes i en special-hvid finish, hvilket der vist ikek var det store salg i.
Til top Vis red_martians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af red_martians Besøg red_martians's Websted

ms65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se kunne man også vælge et par af Dynaudios aktive studiehøjttalere?
Det kunne være interessant at se hvilken lydmæssig forskel der evt. måtte være?
Der er dog ingen test, ihvertfald i dette forum, så vidt jeg kan se, af disse og deres pro(studie) udgaver, så bolden er hermed givet op til anmelderne.
Og til AVI tilhængerene, skru lige lidt ned ikke?
I er lidt trælse at høre på.
Jeres højttaler vokser altså heller ikke ind i himlen, og slet ikke til den pris.
mvh.

.

Til top Vis ms65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ms65 Besøg ms65's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes