Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 01:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: VA BCG-Sagkyndig rapport (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg foretrækker kedelige, korrekte højttalere og en bad girl kone som fx om selvbyg siger "frontstof? Hvorfor det?"

Woman data sheet 

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
Dog er det kun damerne, der lider af periodiske fasefejl ca. en gang i måneden med seriøs harmonisk forvrængning til følge..

Verdensklasse.....!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Nogle er bedst uden frontstof - andre med. 
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Nogle er bedst uden frontstof - andre med. 

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

De fleste damer kommer også med en særdeles omfattende indbygget rumkorrektion
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hahahahaha....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Music4life skrev:
Hvor mange mon har købt Vienna pga. omtalen her på sitet? og bilder sig selv ind at de spiller godt. Ikke mig

Heller ikke mig. Jeg kendte dem inden jeg købte dem, også her fra site't, men det blev egentlig dem fordi jeg fik en god handel (gør vi ikke alle det) med dem indblandet. Men jeg bilder helt klart mig selv ind at de spiller godt - jeg bliver faktisk jævnligt forundret over hvor godt de spiller. Perfekte er de bestemt ikke, men de befordrer min glæde for musikken.

Hvad klynkeriet angår, så går det også den anden vej - vi er vel bare nogen der er træt af de fortærskede kommentarer om farveladelyd og målinger der er helt hen i skoven. Hvad målinger angår, så har rummet som regel en væsentlig større indflydelse på frekvensgangen end delefiltret.

ML Vantage er også en kontroversiel højttaler... Der er nogle der mener at deres integration med bassen er en katastrofe, og at de ryger hurtigere ud af stuerne igen end det meste - men det er der jo bare nogen der påstår

"ML Vantage er også en kontroversiel højttaler... Der er nogle der mener at deres integration med bassen er en katastrofe, og at de ryger hurtigere ud af stuerne igen end det meste - men det er der jo bare nogen der påstår "

Ja, men et evt. kompromis i bassen kompenseres så rigeligt i form af luft, letflydenhed og en fandenivoldsk musikglaæde som tryllebinder enhver som kan lide et lydbillede med "hul igennem" . Meget rammende beskrivelse med de perforerede huller i rammen.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
[QUOTE=Wymax]

"ML Vantage er også en kontroversiel højttaler... Der er nogle der mener at deres integration med bassen er en katastrofe, og at de ryger hurtigere ud af stuerne igen end det meste - men det er der jo bare nogen der påstår "

Ja, men et evt. kompromis i bassen kompenseres så rigeligt i form af luft, letflydenhed og en fandenivoldsk musikglaæde som tryllebinder enhver som kan lide et lydbillede med "hul igennem" . Meget rammende beskrivelse med de perforerede huller i rammen.

Og igen et af de kompromisser som man vælger at indgå fordi man lægger vægt på noget andet - men hvorfor skal man så hele tiden høre på at man har en dårlig højttaler stående 

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
hvorfor skal man så hele tiden høre på at man har en dårlig højttaler stående 

Dether er jo et debatforum. Hvis det kun handlede om at skamrose hinandens grej ville det nok blive lidt tamt i længden. Det er jo ikke fordi jeg sætter spørgsmålstegn ved Vienna ejeres mentale status - jeg skriver bare min mening om deres højttalere. Det er heldigvis ikke det samme

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Wymax skrev:

Dether er jo et debatforum. Hvis det kun handlede om at skamrose hinandens grej ville det nok blive lidt tamt i længden. Det er jo ikke fordi jeg sætter spørgsmålstegn ved Vienna ejeres mentale status - jeg skriver bare min mening om deres højttalere. Det er heldigvis ikke det samme

Du debaterer jo ikke...du konkluderer . Jeg siger ikke VA er verdens bedste højttalere. Jeg er selv lidt mere vild med dun lavy og Quard. Og der er også andre jeg gerne vil ha'. Men jeg synes folk snakker om varm lyd og boomy bas og alt det der. Start med at høre dem i et passende rum, så kunne det være man fik et andet indtryk. Vær lidt mere nysgerrig i stedet for den rigide holdning ;-)

Mvh Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Wymax skrev:

Music4life skrev:
Hvor mange mon har købt Vienna pga. omtalen her på sitet? og bilder sig selv ind at de spiller godt. Ikke mig

Heller ikke mig. Jeg kendte dem inden jeg købte dem, også her fra site't, men det blev egentlig dem fordi jeg fik en god handel (gør vi ikke alle det) med dem indblandet. Men jeg bilder helt klart mig selv ind at de spiller godt - jeg bliver faktisk jævnligt forundret over hvor godt de spiller. Perfekte er de bestemt ikke, men de befordrer min glæde for musikken.

Hvad klynkeriet angår, så går det også den anden vej - vi er vel bare nogen der er træt af de fortærskede kommentarer om farveladelyd og målinger der er helt hen i skoven. Hvad målinger angår, så har rummet som regel en væsentlig større indflydelse på frekvensgangen end delefiltret.

ML Vantage er også en kontroversiel højttaler... Der er nogle der mener at deres integration med bassen er en katastrofe, og at de ryger hurtigere ud af stuerne igen end det meste - men det er der jo bare nogen der påstår

Jeg har aldrig hørt vantage. Men Aeon, oddysse, prodigy, og summit. Jeg synes også de lyder godt de store af dem. Men jeg må indrømme de blæser alt op i unaturlig størrelse, og jeg synes de lyder af "elektrostat" Jeg kunne sagtens leve med dem, for min mening er, at den perfekte højttalere ikke findes. Og jeg vil næsten sige, at den eneste jeg ikke ville kunne leve med, må være Eben.....i hvert fald de gamle modeller.

Mvh Frank.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Start med at høre dem i et passende rum, så kunne det være man fik et andet indtryk. Vær lidt mere nysgerrig i stedet for den rigide holdning ;-)

Det er netop fordi jeg er nysgerrig at jeg overhovedet har hørt dem!

Problemer omkring 3kHz skyldes sjældent rummet. Jeg kunne aldrig finde på at dømme en HT´s bas efter kun at have hørt dem på een bestemt position.

Min bedste højttaleroplevelse? Quad ESL63. Og den stod ikke engang ret godt.

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
jazzman skrev:

Wymax skrev:

Du debaterer jo ikke...du konkluderer . Jeg siger ikke VA er verdens bedste højttalere. Jeg er selv lidt mere vild med dun lavy og Quard. Og der er også andre jeg gerne vil ha'. Men jeg synes folk snakker om varm lyd og boomy bas og alt det der. Start med at høre dem i et passende rum, så kunne det være man fik et andet indtryk. Vær lidt mere nysgerrig i stedet for den rigide holdning ;-)

Mvh Frank.

Nu er det ikke nogen skam at konkludere, og hvis ens overbevisning fører til konklusioner skal man da holde fast i dem, indtil de er tilbagevist med lødige argumenter. Noget der er en udpræget mangel på her på hifi4all.
Personligt foretrækker jeg at være "rigid" når jeg ved noget om emnet, frem for at mødes på midten om noget jeg ikke tror på. Det er intellektuelt uhæderligt.

Jazzman: Jeg har selv haft præcis samme oplevelse - ELS 63 på den forkerte led af rummet lige op af et flygel. Nej, det lød godt. Faktisk fremragende. Nogle højttalere er bare bedre end andre.

Mvh
Kristoffer
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
sigma6 skrev:
jazzman skrev:

Wymax skrev:

Mvh Frank.

Nu er det ikke nogen skam at konkludere, og hvis ens overbevisning fører til konklusioner skal man da holde fast i dem, indtil de er tilbagevist med lødige argumenter. Noget der er en udpræget mangel på her på hifi4all.
Personligt foretrækker jeg at være "rigid" når jeg ved noget om emnet, frem for at mødes på midten om noget jeg ikke tror på. Det er intellektuelt uhæderligt.

Jazzman: Jeg har selv haft præcis samme oplevelse - ELS 63 på den forkerte led af rummet lige op af et flygel. Nej, det lød godt. Faktisk fremragende. Nogle højttalere er bare bedre end andre.

Mvh
Kristoffer

Jazzman skrev man var desipel hvis man kunne lide va. Jeg har hørt de fleste af modellerne i et godt set up, og hvor rummet var fint. Det ER en GOD højttaler. Sådan er det bare.

Og jeg kan godt huske din rigide holdning mht nogle billeder du havde taget af nogle B&W

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Nej, det er vist ikke mig.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Og jeg kan godt huske din rigide holdning mht nogle billeder du havde taget af nogle B&W

Det var Hasselhof
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Højttalere, som ikke har en fanatisk hadegruppe, tror jeg mangler noget personlighed. 

De fleste af dem jeg kan komme i tanke om, fra hifi Hall of Fame, har alle fanatiske modstandere.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Der findes ingen gode højtalere, kun dårlige, der er bare nogle der er dårligere end andre

Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Der findes ingen gode højtalere, kun dårlige, der er bare nogle der er dårligere end andre

Højttalerne er gerne anlæggets svageste led, selvom de måske stadig er langt dyrere end forstærkeren.
Men så længe rummet ikke er det svageste led, er der chance for god lyd.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
Nej, det er vist ikke mig.

Nej det er rigtigt. Min fejl. Det må du undskylde.

Mvh Frank.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum