Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny dansk digitalshop med flac! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Og 110 for 16bit er i min mening helt hen i vejret, er da intet incitament til at købe en hel cd som digitalformat hvis man ka få selve skiven til samme pris.

Spørgsmålet er hvor man pt. kan få Nephews Danmark Danmark til under 100 kroner ? Har ikke tjekket dette tilfælde, men jeg synes at det plejer være nærmest umuligt at finde danske nyudgivelser til under 140-150kr.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

hixthehot skrev:

men kommer vel til at ligge omkring butikkernes niveau...

hvilket er for højt efter min mening. Uden at have forstand på det kan jeg ikke forestille mig andet end at download-baseret distribution må være noget billigere end traditionel butik såvel som nethandel af fysiske cd'er...

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

mortenhjort skrev:
http://gaffa.dk/nyhed/33351

Tænkte at det kunne interessere nogle :-)

Thumps up....Kanon tiltag. Så skal vi bare have priserne ned på et rimeligt leje. De er ALT for dyre hvis man sammenligner med CD'er fra CDwow eller Amazon... men det kommer nok når der forhåbentlig kommer flere ydbydere til...:)

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Ja nu kan det ikke vare længe før majoriteten får øjnene op for ordentlige indspilninger samt at mp3 er noget skod, som hører
fortiden til

Tiltaget får min stemme!
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
GAFFA skrev:
På længere sigt er det endvidere planen at give brugerne mulighed for at downloade musikken i såkaldt master-kvalitet, 24 bit, som ifølge en pressemeddelelse "nærmest svarer til at placere musikkøberen helt inde i det studie, musikken er indspillet i og lytte til selve masteren".

Tjaeh, hvis 24 bit kan gøre det så er det sgu det jeg skal ha'!

Jeg er spændt på masteringen af 24 bits indspilningerne. Hvis de er lige så "overboostede" som de fleste nye CD'er(5-10000 clips pr. nummer), ja så kan det være lige meget med 24 bit......

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

Anda8000 skrev:
GAFFA skrev:
På længere sigt er det endvidere planen at give brugerne mulighed for at downloade musikken i såkaldt master-kvalitet, 24 bit, som ifølge en pressemeddelelse "nærmest svarer til at placere musikkøberen helt inde i det studie, musikken er indspillet i og lytte til selve masteren".
Tjaeh, hvis 24 bit kan gøre det så er det sgu det jeg skal ha'!

Jeg er spændt på masteringen af 24 bits indspilningerne. Hvis de er lige så "overboostede" som de fleste nye CD'er(5-10000 clips pr. nummer), ja så kan det være lige meget med 24 bit......

Amen!

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Endelig!! Sådan!!

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

Ja. Måske skulle de så tilbyde billigere downloads i 8 bit i stedet for? Der burde være rigelig opløsning til "moderne" indspilninger

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
det sjove er at på den nye Nephew er der mig bekendt 12 numre. De koster 15 kr. stykket i 24 bits versionen = 180 kr ialt istedet for 150 kr.

Enkeltnumre fra et album er, logisk nok, dyrere end at købe hele cd'en. Sådan er det i 95% af alle webshops.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Hvordan bliver filerne til? er de native 24 bit eller det blot samme CD-master man har konverteret?

Det jeg mener er, at man kan få enhver lydfil til at være 24/xxkhz ved at sampleratekonvertere/kvantisere...
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at der er et marked for de tabsfrie formater. Det er så bare et spørgsmål om hvem og hvad der kommer bedst fra start.
Som flere også giver udtryk for, så er udgiverne alt for sent på den. Dette marked burde være kick-startet for længe siden. Harddisk plads koster ikke noget i dag.

Vedr. prisen, så burde det have en tråd for sig selv.

De fleste herinde ved at man kan hjemkøbe de nyeste (udenlandske) CD'er for ca. 70,- kr. leveret til døren, hvorfor det er lidt svært at give det dobbelte herhjemme. Der må være nogen i dette lille land som skummer fløden på CD salg. Fakta er også at flere og flere af de fysiske butikker lukker og slukker.

De høje priser er jo også med til at holde liv i (pirat) kopieringerne.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Hvordan bliver filerne til? er de native 24 bit eller det blot samme CD-master man har konverteret?

Det jeg mener er, at man kan få enhver lydfil til at være 24/xxkhz ved at sampleratekonvertere/kvantisere...

Orginalmaster i studios i dag, er normalt lavet i 24 bit. Det bliver så bare nedsamplet for at passe til det forældede CD medie som er 16 bit, med et naturligt tab til følge.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

Sjoenne skrev:
Hvordan bliver filerne til? er de native 24 bit eller det blot samme CD-master man har konverteret? Det jeg mener er, at man kan få enhver lydfil til at være 24/xxkhz ved at sampleratekonvertere/kvantisere...

Orginalmaster i studios i dag, er normalt lavet i 24 bit. Det bliver så bare nedsamplet for at passe til det forældede CD medie som er 16 bit, med et naturligt tab til følge.

Jo, men det var ikke mit spørgsmål... Det var mere ment på de produkter der udbydes i dette tilfælde.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Selvom svaret burde være indlysende, er spørgsmålet nu stadig interessant nok. Jeg vil dog kalde det direkte svindel* hvis det ikke er fra originalt 24bit materiale, men da jeg ingen grund ser til at tro andet går jeg ud fra at det er.

* Ægte opskalering fra fx. 16 til 24 bit ordlængde er jo en tabsgivende process.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Prøvede i går af ren nysgerrighed at downloade et Nephew-nummer "police bells & church sirens" i 24 bit FLAC, da jeg så har downloadet nummeret og vil høre det så er det "007 is also gonna die" der kommer ud af højttalerne????  Mailede til dem i går stadig intet svar - jeg tror lige jeg venter lidt med at købe mere musik  

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

mortenhjort
Branchemedlem
Branchemedlem
CPHREC

Bruger siden: 10 Juni 2008
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hvis vi ville tilbyde upsamplede albums i 24bit havde vi jo tilbudt alle albums i dette format fra start, så spøgsmålet omkring "rigtigheden" af om det er ægte 24 filer eller ej håber jeg ikke at der er nogle der er i tvivl om. Alle vores indspilninger er i 24 bit og i masteringprocessen bliver disse så normalt kørt ned til 16 bit. Her tilbyder vi så bare de oprindelige 24 filer, da båndbredde og harddiskkapacilitet eterhånden ikke er noget problem for folk... Jeg kan lige prøve at finde ud af om det er 96 Khz eller hvad det er...

KimC: det lyder godtnok underligt! Hvis du ikke får svar fra Basepoint så smid mig lige en PM så kigger jeg på det asap!

I forhold til prisen er det jo altid en fair diskussion at tage. Disse udgivelser vi har, er dog ikke nogle man kan købe billigt på Bangcd.com/Cdwow.co.uk/Play.com osv, så om det er billigere at købe en cd og rippe denne istedet for at købe en download 16 bit version vil kun i sjældne tilfælde være aktuelt. 

Det er jo - desværre - knapt på billigt at tilbyde musik kun til danske brugere end det er for internationale navne, som har hele verden som potentielle kunder.

I må hjertens gerne stille nogle spørgsmål her (eller via PM, foretrækker dog at holde det i denne tråd), så vil jeg forsøge at  besvare dem så hurtigt jeg kan.

Mvh. Morten Hjort

Copenhagen Records

Til top Vis mortenhjort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenhjort

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

mortenhort: Tak for dit indtil videre fine svar. Håber du ved lejlighed kan sige noget om de spørgsmål jeg havde på side 1 i denne tråd.

Ellers vil jeg blot understrege at jeg ikke mente at insinuere at det var tale om andet end ægte 24bits materiale. Din bekræftelse skulle gerne lægge den debat død.

Mht. prisen så var i hvert fald mine kommentarer udtryk for en mere en generel utilfredshed med prisnivauet på cd'er og specielt danske udgivelser i Danmark. Men med de muligheder der er for at skaffe ting billigt hjem, så mon ikke det er noget markedet i længden selv styrer?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Prøvede i går af ren nysgerrighed at downloade et Nephew-nummer "police bells & church sirens" i 24 bit FLAC, da jeg så har downloadet nummeret og vil høre det så er det "007 is also gonna die" der kommer ud af højttalerne????  Mailede til dem i går stadig intet svar - jeg tror lige jeg venter lidt med at købe mere musik  

Har fået svar, der er åbenbart en fejl i 24 bit filerne, det skulle være fixet i løbet af et par dage.

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

mortenhjort
Branchemedlem
Branchemedlem
CPHREC

Bruger siden: 10 Juni 2008
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
kimC skrev:

Har fået svar, der er åbenbart en fejl i 24 bit filerne, det skulle være fixet i løbet af et par dage.

Ja den er lidt pinlig. Vi har åbenbart fået leveret en forkert 24bit-master, så vi arbejder på sagen med at få den rette version online. Håber ikke det har skabt for mange problemer....
Til top Vis mortenhjort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenhjort

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

OK ... så er Nephew downloaded i 24 Bit FLAC.

Men der er ingen af mine sædvanlige programmer der vil afspille filen. Der er ingen grund til at smide den på min NAS da Logitech DUET heller ikke klarer 24 bit. Jeg ved og at min konverter klarer det glimrende og det samme min PC.

Hvilket program skal jeg bruge?

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes