| Sendt: 06 September 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Hej Flemming og andre 1. generations cd-fans,
Tæller min nye Sony D-50 (verdens første "discman") mon som 1. generations?

(lånt billede)
I så vil jeg gerne have til sendt mit medlemskort til klubben snarest.
Den kom i øvrigt med en fin dockingstation, som både indeholder strømforsyning og rca-udgange.
Den bliver fin som headamp (til Beyerdynamic dt-831) til nattesæde ved computerbordet!
PQR
|
|
|
jeg er selv blevet den lykkelige ejer af en D-50, og den imponerer en dybt når den er sat til ordenligt udstyr. Jeg prøvede den sat til mine AKG K-140 hovedtelefoner (2x600ohm) og regnede ikke med der kunne kommer meget lyd ud af det, men D-50 kunne spille så højt med dem at det blev usundt!
Sat til mit anlæg, spiller den på højde med mine Philips cd afspillere, dejligt lydbillede, bredt og dybt.
Kigger man lidt på historien, om cd´en er D-50 osse den afspiller der gjorde at cd´en blev det medie der afløste LP´en. Godt npk var Sony CDP-101 først, men man kunne købe D-50 til halvdelen af prisen på en CDP-101, derfor solgtes der flere D-50 end CDP-101 og CD100 til sammen det første år, og når man tænker på at den både kunne sættes til anlægget og sættes i bilen + tages med overalt må man sige det var smart __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|